Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir, 2012 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
ECTS/AKTS Değerlendirme
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Bilgi Paketi Çalışmaları
Bologna Süreci (Yeterlilikler ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi)
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği.
Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN 26 Eylül 2011 DEÜ Mühendislik Fakültesi
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Mustafa Kemal Üniversitesi
European Credit Transfer System (ECTS)
BU SÜREÇTE ANABİLİM DALI/BÖLÜM BAŞKANLIKLARINCA TAMAMLANACAK EKSİKLER.
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Program Geliştirme Çalışmaları Dr.Melek Gül.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Sayın yetkili, 2010 Yılı itibariyle Comenius Okul Ortaklıkları kabul edilen okullar için hazırlanmış olan ve başvuru formunuzda belirtmiş olduğunuz e-posta.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Ankara Üniversitesi 2011 Yılı Birim Faaliyet Raporu Hazırlama Aşamaları Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Stratejik Yönetim ve Planlama Şubesi 02 Mart.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
TEST – 1.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
Staj Bilgilendirme 2017 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
AKTS Hesaplaması.
BOLOGNA VE EĞİTİM BİLGİ SİSTEMİ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Staj Bilgilendirme 2018 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Sunum transkripti:

Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,

Bologna Süreci AKTS Kredisi Ders Kredileri Öğrenci İş Yüküne Bağlı Olarak Belirlenmeli 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunundaki Yeni Düzenlemeler Yükseköğretim sistemimizin yeniden yapılandırılması ihtiyacı doğrultusunda 2001 yıllında Türkiye BOLOGNA Sürecine dahil olmuştur. Bu nedenle Türkiye’deki tüm Yükseköğretim Kurumları (devlet ve vakıf) sürece dahil olmak zorundadır. 2

Ders A Program Çıktıları Öğrenme Çıktıları Ders B Ders C Ders D Öğrenme Çıktıları Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Temel Alan Yeterlilikleri İş Yükü Hesabı Program Amaçları İç Paydaş, Dış Paydaş, Bölüm Misyonu 3 Ders öğrenme çıktısı öğrencinin ilgili dersi başarı ile tamamladığında neleri yapabileceği, neleri uygulayabileceğini açıklayan ifadelerdir. Program Çıktısı öğrencilerin ilgili programdan mezun oluncaya kadar hangi bilgi, beceri ve yeterliklere sahip olacağını gösterir.

4 Formlarda Karşılaşılan Hataların Nedenleri 1.Formların ilgili yerlerinin doldurulmasındaki bilgi eksikliği, 2.Bilgi eksikliğinin giderilmesi için çaba gösterilmemesi, 3.Yeterince zaman ayrılmaması, 4.Formları doldurmak için son tarihe kadar beklenilmesi, 5.Formların önemsenmeden doldurulması, 6.Formları doldurmanın gerekliliğine inanmayıp,gereksiz bir iş gibi görülmesi OLABİLİR Mİ?

Ekip işi olan bu süreçte her birimiz üstümüze düşeni yapmadıkça, parçaları birleştirmek için daha çok zaman kaybetmek ve daha çok çalışmak zorunda kalacağız…. 5

6. Ders öğrenme çıktısı eklenmemiş. Ders öğrenme çıktılarının sayısı dersin kapsamına göre değişebilir. Genel olarak sayısı 4-10 arasında olabilir. DERS PLANLARINDA SIKLIKLA YAPILAN HATALAR

Yanlış Öğrenme Çıktıları 7

8

Formlarda Doğru İfade Edilen Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; İş ahlakı ile ilgili kavramları açıklayabilir. Zaman serilerinin analizleri için geliştirilmiş ekonometrik yöntemleri kullanabilir. Maliyet kontrol yöntemlerini uygulayabilir. 2B geometrik şekillerin çizimini yapabilir. Sebze yemekleri hazırlayabilir. 9

DERS PLANALRINDA SIKLIKLA YAPILAN HATALAR Her bir ders öğrenme çıktısı en az bir program çıktısı ile ilişkilendirilmelidir. 10

11 DERS PLANALRINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR

DERS PLANLARINDA SIKLIKLA YAPILAN HATALAR Her bir öğrenme çıktısı için en az bir ölçme ve değerlendirme yöntemi belirlenmelidir. NOT: Burada belirtilen ölçme yöntemleri iş yükünde dikkate alınmalıdır. 12

13 Haftalık detaylı ders içeriği 14 hafta ders, 1 hafta ara sınav, 1 hafta final sınavı olmak üzere toplam 16 hafta olarak planlanmalıdır. Uygulama kısımlarına ise o haftaki konuyla ilgili öğretim yöntem ve teknikleri yazılmalıdır. DERS PLANLARINDA SIKLIKLA YAPILAN HATALAR

Haftalık detaylı ders içeriğindeki her bir hafta için uygulama kısımlarının doldurulması gerekir. DERS PLANLARINDA SIKLIKLA YAPILAN HATALAR 14

Uygulama kısmına dersinize uygun olacak şekilde yazılacak ifadeler bu tablodan seçilebilir. Aynı zamanda İngilizcelerinin de girilmesi unutulmamalıdır. DERS PLANLARINDA SIKLIKLA YAPILAN HATALAR 15

DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Değerlendirmeye katılacak her bir sınav türünün katkısı yazılmalıdır. 16 Detaylı ders içeriğinde olduğu gibi 8. hafta ara sınav, 16. hafta final sınavı olarak gösterilmelidir.

DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Hafta ve süre sütunları kesinlikle boş bırakılmamalıdır. 17

DERS PLANLARINDA SIKLIKLA YAPILAN HATALAR Ölçme Yöntemi örnekte olduğu gibi ilgili satıra ait her sütun (hafta, süre, katkı) tam doldurularak hazırlanmalıdır. Ara sınav ve final sınavı “hafta” kısımları detaylı ders içeriğinde belirtildiği gibi 8. ve 16. haftalar olarak buraya yazılmalıdır. 18

19 Haftalık ders saatinin “haftalık saat” kısmına ilgili dersin teorik ve uygulama saatleri toplamı, “sayı” kısmına ise 14 yazılmalıdır. 16 haftalık akademik takvimin 14 haftasının ders, 1 haftasının ara sınav, 1 haftasının da final sınavı olduğu unutulmamalıdır. DERS PLANLARINDA SIKLIKLA YAPILAN HATALAR NOT: İş yükü kısmının formun diğer kısımlarıyla bağlantılı olduğu unutulmamalıdır. Örneğin öğrenme çıktılarının ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle eşleştirildiği kısımda veya ölçme yöntemindeki kısımda dönem ödevi veriyorsak iş yüküne yansıtılmalıdır. İş yükü hesaplamasında ise verdiğimiz ödevi öğrencinin tamamlayabilmesi için kaç hafta ve haftada kaç saat çalışacağı dikkate alınmalıdır.

DERS PLANALRINDA SIKLIKLA YAPILAN HATALAR Ara sınav satırının “sayı” kısmına o ders kapsamında kaç ara sınav yapılıyorsa o yazılmalıdır. Ölçme yöntemindeki ara sınavın 8. hafta yapıldığını gösteren sayı değil. 20

21 İlgili dersin ölçme yönteminde ara sınav ve final sınavları için kaç saat verilmiş ise iş yükünde haftalık saat kısmına o sayı yazılmalıdır. Örnekteki dersin ölçme yönteminde ara sınav 2 saat olarak gösterilmiş fakat iş yükünde 1 saat alınmıştır. DERS PLANLARINDA SIKLIKLA YAPILAN HATALAR

Formdaki bilgilerin hepsinin İngilizcelerinin girilmesine de dikkat edilmelidir. 22

Sonuç; 1)Ders öğrenme çıktıları yazılmamış/yanlış yazılmış. 2)Her bir ders öğrenme çıktısı program çıktılarıyla eşleştirilmemiş. 3)Detaylı ders içeriğinde yer alan uygulama kısımları boş bırakılmış. 4)İş yükü hesaplamalarında eksiklikler var. 5)Bilimsel kültürel etkinlikler dersine ait formu doldurmayan programlar var. 6)Seçmeli ders havuzu oluşturulmuş ama ders eklemesi yapılmamış. 7)Eklenen derslerin AKTS formları Türkçe ve İngilizce olacak biçimde tam olarak doldurulmamış. 23

1. “portal.nevsehir.edu.tr/ects” adresinden derslerin/kendi dersinizin AKTS formunun Türkçe ve İngilizce son halleri incelenmeli. 2.Formlardaki eksiklikler tamamlanmalı. Neler Yapmalıyız? Öğrenme Çıktıları Hazırlama ve İş Yükü Hesaplama Kılavuzu İncelenmeli 24