E&MBA PLATFORMU LANSMAN TOPLANTISI Kurucu ekipler adına: Deniz MISIR, YK Başkan 13 Mart 2008 Albert Long Hall, Güney Kampüs Boğaziçi Üniversitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

Kadın ve Bilişim Başarı Öyküleri Paneli
Bireysel Çalışma Teknikleri
LEO’ya Hoş geldiniz Potansiyelinizi açığa çıkarın
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
TÜRKİYE ARAŞTIRMA ALANI Fatoş T. Yarman Vural ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 6 Eylül 2002 Boğaziçi Üniversitesi.
Gantek Teknoloji AR-GE Faaliyetleri ve bir AR - GE başarı hikayesi Ertuğrul Ağar.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
isletmehacettepe kariyer_hit
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Bölgesel Kalkınma: Türkiye’de olmayan nedir? Güven Sak Ankara, 8 Eylül, 2006.
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
 Ülgen & Mirze 2004.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
GEG Gençlik Eylem Grubu Ağustos tarihlerinde Samsun 19 Mayıs Gençlik Merkezinde toplam 25 gönüllüyle gençlerin katılımı atölyesini gerçekleştirdik.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY investor 1 “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
Sola Kimya Firma Sunumu. Sola Kimya Firma Sunumu 2013 Ajanda Biz kimiz? Ürünlerimiz Vizyonumuz / Değerlerimiz Motivasyonumuz Stratejik Çerçeve.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
İşbirliğinde Kurumsal İtibar SİNERJİTURK’10 27 Şubat 2010, Antalya.
12. Stratejik yönetim.
Kadir Has Üniversitesi Mezunlar Derneği Etkinlik ve Projeleri Sunumu
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJESİ
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Hacettepe Üniversitesi Uzakdoğu Dilleri ve Kültürleri Topluluğu HUDOT
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇ MÜHENDİSLER TOPLULUĞU
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
STRATEJİK PLANLAMA.
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
EGİAD PARLAK FİKİRLER ATÖLYESİ / EGİAD-BIZ (Bright Ideas Zone) 30 KASIM 2015.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
LOBI HOME GAYRIMENKUL BIREYSEL VE KURUMSAL DANı Ş MANLıK HIZMETLERI.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Toplam Kalite Yönetimi
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Strateji ve Öncelikler
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Türk Hava Kurumu Üniversitesi
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

E&MBA PLATFORMU LANSMAN TOPLANTISI Kurucu ekipler adına: Deniz MISIR, YK Başkan 13 Mart 2008 Albert Long Hall, Güney Kampüs Boğaziçi Üniversitesi

HOŞ GELDİNİZ ve ÖNCELİKLE TEŞEKKÜRLERİMİZLE.. Lansmanımızı onurlandıran Rektörümüz Prof. Dr. Ayşe Soysal, Prof. Dr. Güven Alpay, Sn. İrfan Önel, Sn. Burhan Karaçam ve Sn. Sinan Kılıçoğlu’na İki ayrı dönem oluşumun mutfağında yer alan YK ekiplerine: Yeni dönem: Ömürden Çekerek, Sibel Elekdağ, Dicle Seven, Serkan Ülgen İlk dönem: Yasemin Altınyay, Meltem Atay, Ömürden Çekerek, Nihan Çolak Erol, Sibel Elekdağ, Ebru Ertüreten, Dicle Seven Hocalarımıza: Prof. Dr. Güven Alpay, Prof. Dr. Özer Ertuna, Prof. Dr. Ayşegül Toker, Prof. Dr. Uğur Tandogan, Prof. Dr. Hayat Kabasakal, Prof. Dr. Muzaffer Bodur Okul’dan desteğe: Konca Günel, Nilüfer Santemiz, Işıl Bilger ve Cüneyt Abay BÜMED’de bize destek veren ekibe: Şükrü Ergün, İrfan Önel, Ayla Gürleyen, Gökhan Söğütçü Ve adına yer veremediğimiz tüm dostlara, fikrini danıştığımız üst düzey yöneticilere AJANDA: E&MBA’nın hayat hikayesi E&MBA’nın paydaşlarına sunduğu değer önerisi Tespitlerimiz (olgular, ihtiyaçlar, gözlemler)

HEDEFİMİZ: Sizleri E&MBA’nın başarısını birlikte ortaya çıkarmaya davet etmek. Daha da önemlisi; İşletme kavramını Türkiye'ye getirmiş bir kurum olarak burada oluşan dinamik birikimi Türkiye'nin küreselleşen dünyada en fazla ihtiyaç duyulan etkin yönetim sağlama misyonuna katkılarınızı esirgememeye davet etmek.

E&MBA’nın Hayat Hikayesi  Prof. Dr. Alpay ve Prof. Dr. Ertuna önderliğindeki bir mezun toplantısında, Boğaziçi Üniversitesi Executive- MBA ve MBA mezunlarını içeren bir kulüp kurmak üzere, gönüllü bazda görev aldık  “DÜŞÜN - TASARLA - HAREKETE GEÇ RÜYALARI VİZYONLARA DÖNÜŞTÜR” dedik  Detaylı çalışmalar sonucunda, oluşumun: Vizyon – Misyonu İş Planı Kurumsal Yapısı Değer teklifi ortaya çıkarıldı.

Vizyon – Misyon: Türkiye'de yönetim kültür ve uygulamalarının geliştirilerek mukayeseli üstünlük yaratacak düzeye ulaştırılması.Yaratılacak sinerji ve güçle Türkiye’nin küresel dünyada etkinleşmesine liderlik etmek; yönetim alanında bir ekol olmak. Kurumsal Yapısı: BÜMED’in altında bir platform olmak yöntemi ile “kazan-kazan” ve hatta innovatif işbirliği; okulun kimlik ve çalışmaları ile bütünleşik yapı Strateji: Çalışmaların tümünü tek bir misyona yönelik önceden düşünülmüş, içi iyi doldurulmuş ve iş dünyasının önemli isim ve duayenlerini içine katan bir yol planı ile hayata geçirmek İş Planı: Bu yol planını belirlemek üzere, 3 Mayıs 2008’de BÜMED Seminer Salonununda Misyon Workshop’ı

DÜNYA - TESPİTLER Yönetim bilimleri yeni dönemde daha da stratejik bir önem kazandı: - Globalleşme ile birlikte bilgiye, sermayeye, işçiye, servis ve ürünlere ulaşımda sınırlar daraldı; hız ve transparanlık arttı - Ekonomik merkezlerin kayması (Çin, Hindistan, Kore, Taiwan gibi); zenginliğin el değiştirmesi ve üst gelirli milyon tüketicili piyasadan milyar tüketicili ekonomiye geçiş gözlemledik Think-tank tarzı platformların önemi arttı: Commodity/fiyat rekabetinden teknoloji, bilgiye dayalı değer üretimi rekabetine geçiş oldu: bu da bilgi üretimi için sinerji, innovatif işbirliği, kümelenme modellerinin ortaya çıkması veya gündeme alınmasına neden oldu. Networklar/ağlar güç kazandı Facebook, u-tube, cember.net ile bireyin statik, bireysel konumundan dinamik, pro-aktif, etkin konuma geçtiğine şahit olduk.

TÜRKİYE – Gözlem ve İhtiyaçlar Ekonomik normalleşme ile birlikte “potansiyeller” söylemi hayali bir basmakalıp olmaktan çıkıp “olası olasılığa” dönüştü; bununla birlikte ekonomik gelişim sosyal, kültürel gelişimle beslenmeden özlenen yaşam kalitesine ulaşmakta güçlük gözlemlemekteyiz Liderin ve liderliğin Türkiye’de sonuçlara ulaşılma noktasında önemli bir paya sahip olduğunu gözlemlemekteyiz (“self-running” takımlar değiliz); liderlik etmek, vizyon belirlemek bir memleket meselesi Bireysel fayda bazlı yaklaşımlardan kolektif fayda, ortak akıla geçiş ihtiyacı: neden platform Evde, işyerinde, ilişkilerde etkin yönetim ihtiyacı; evrensel değer ve prensiplerin Türkiye’nin her alandaki gelişimini beslemesi gerekliliği: ekolümüzü ortaya çıkarmanın ve güçlendirmenin önemi

BİREY/PROFESYONEL - Tespitler Akademik ve özellikle profesyonel bilgi ve birikimimizi bir “BÜYÜK” misyon, hedef çerçevesinde kendimiz ve Türkiye’miz için pozitif sonuçlara dönüştürme ihtiyacı Rekabet ortamında hayatta kalmak için sürekli gelişim ihtiyacı Modeli, çerçeveyi, yaklaşımı teoriyi bilmeye dayandırırken pratik ederek uygulamada yetkinleşme; bu tür bir pratiği de sürücü koltuğunda bizim oturduğumuz, bizim tasarladığımız bir platformda hayata geçirme fırsatı Ve yine lisans sıralarında olduğu gibi birbirimizden öğrenme; neşemizi, üzüntümüzü paylaşma; önemli zamanlarımızdan haberdar olma dileğimiz

Bu TESPİTLER çerçevesinde vardığımız SONUÇ: Bizi BOĞAZİÇİ ekolu yapan temel kişisel profesyonel özelliklerimize sahip çıkalım: dış dünyaya meraklı, başarı hedefli, akıllı, sorgulayan, öz-güvenli, prensipli, eğitimli gibi Nispeten atıl kaldığımız bir konuda harekete geçelim: Aklımızı, gücümüzü, kaynaklarımızı, sevgimizi think-tank tarzı bir platformda birleştirerek enerjimizden sinerji yaratıp; birey, kurum, ülke ve global bazda etkin olalım

ANA MESAJIMIZ: E&MBA’nın başarısı bizler için, okul için ve Türkiye’miz için önem taşıyor Bu başarı bizce 6P gerektiriyor: Passion (Tutku), Performance (Performans), Potential (Potansiyel), Principles (Prensipler), Participation (Katılım) ve Perseverance (Azim) Sizden beklentimiz bu başarıyı ve değeri birlikte ortaya çıkarmak üzere E&MBA’yı sahiplenmeniz.

E & MBA’nın DEĞER TEKLİFİ: TÜRKİYE için: Türkiye'de yönetim kültür ve uygulamalarının geliştirilerek mukayeseli üstünlük yaratacak düzeye ulaştırılması. Yaratılacak sinerji ve güçle Türkiye’nin küresel dünyada etkinleşmesine liderlik etmek. OKUL için: Boğaziçi Üniversitesi'nin yönetim bilimleri alanındaki liderliğinin korunması; Boğaziçi ekolunun güçlenmesi BİZLER için: Mezunlarımızın yönetim alanındaki akademik ve profesyonel birikimlerini gönüllü çalışmalarla harekete geçirip üstünlüklerini kurumsallaştırmak. Oluşumu meydana getirecek topluluk icin "yan-faydalar“ın ortaya çıkması ve misyonla ilgili tatminin yanısıra bir de "what is in it for me" nin parçalarının oluşması.Dostluklarımızı pekiştirmek.