 Ü lkemizde gerek orta ö ğretime gerekse y ü ksek ö ğretime ge ç işte ç oktan se ç meli test tekniği uygulanmaktadır. Bunun doğal bir sonucu olarak ö.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Ders geçme sistemi bilgilendirme
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALTINDAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
STAJ ÇALIŞMASI VE ESASLARI Mesleki Ve Teknik Eğitim Yönetmeliği Md 58
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan: Kemal GÜLLÜ Çağlayan Ortaokulu.
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
İLK ÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
T.C KOZLUK KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Eylül Ayında Yapılacak İş ve İşlemler
OKUL YÖNETİMİ Dr. Kerim Karabacak
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Destek Eğitim Odaları.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Aday Öğretmenlik İşlemleri
TANILAMA.
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
… Sınıf Öğretmeni.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
SEÇMELİ DERS SEÇİMİ Ne Zaman ? Nasıl ?.
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
Sunum transkripti:

 Ü lkemizde gerek orta ö ğretime gerekse y ü ksek ö ğretime ge ç işte ç oktan se ç meli test tekniği uygulanmaktadır. Bunun doğal bir sonucu olarak ö ğrencilerimiz, velilerimiz ve eğitim alanında faaliyet g ö steren kamu ve ö zel kuruluşlar ö ğrencilerin yetiştirilmesinde bu y ö nde haklı olarak daha fazla ç aba harcar duruma gelmiştir.  Bu durum öğrencilerin sosyal etkinlik, toplum hizmeti, panel, sunum gibi ders dışı etkinliklere yönelimini sınırlandırmaktadır. GİRİŞ

1. Okullarda öğrencilerin yaptıkları ders dışı etkinlikleri kredilendirme ve sertifikalandırma yolu ile özendirilmek 2. Öğrencilerin her yıl gerçekleştirecekleri ders dışı etkinlikler için bir standart oluşturmak 3. Mezun olan öğrencilerimizin ortaöğrenimleri boyunca gerçekleştirmiş oldukları etkinlikleri sertifikalandırarak yüksek öğretimde referans elde etmelerini sağlamak 4. Eğitim öğretim faaliyetlerini sınıf ortamına bağımlılıktan kurtarmak ve ekip ç alışması, takım ruhu ve proje ü retme suretiyle öğrencileri hayata hazırlamak 5. Okullarda gerçekleştirilen sosyal etkinlik ve toplum hizmetlerini ölçülebilir hale getiren ölçütlerle ile donatmak. Böylece ETKİNKAL projesi ile Yüksek Öğretime Geçiş sürecinde alternatif model üretmek. 6. Özellikle son yıllarda test tekniğine dayalı sınav ile üniversiteye geçişin öğrencilerin tek yönlü yetişmelerine sebep olduğu ile ilgili güçlenen anlayış karşısında sosyal etkinlikler yönetmeliğine işlerlik kazandıracak alternatif eğitim materyali ortaya koymak.

Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu 62. Maddesi 2. M.E.B. Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği

1-ETKİN-KAL Yönetim Ekibi: Etkinlikleri planlayan, önerileri kabul eden, her türlü planlamayı organize eden ekiptir.  Bir idareci,  iki öğretmen ve  öğrenciler (okul temsilcisi, ödül ve disiplin kurulu öğrenci temsilcisi, her sınıf seviyesinden bir öğrenci olmak üzere 10 öğrenciden fazla olmamak üzere diğer öğrenciler) tarafından oluşturulur.  Çalışmaların öğrenciler eli ile yürütülmesi esastır.  ETKİNKAL Kredilendirme çizelgesinde bulunmayan etkinliklerin kredi değerleri için gerekli düzenlemeyi yapar.

2-Kulüp Rehber Öğretmenleri: Okulda kurulan herhangi bir kulübün danışman öğretmenidir. Her ayın ilk haftası toplanan kulüp saatinde o kulüpte bulunan öğrencilerin etkinliklerini planlar ve çizelgeye not eder. Dönem sonunda öğrencilerin sınıf öğretmenlerine bu çizelgeleri teslim eder. 3- Sınıf Rehber Öğretmenleri: Dönem sonlarında öğrencilerin yapmış oldukları etkinlikleri kulüp onaylayarak okul idaresine teslim eder. 4-ETKİNKAL Kredilendirme Çizelgesi: Etkinliklerin kredi değerlerini gösteren çizelgedir. Çizelge için tıklayınız.Çizelge için tıklayınız. 5-ETKİNKAL Sertifikası: Her sene sonunda öğrencilerin etkinliklerini gösteren bilgiler içeren ve okul müdürlüğünce düzenlenen sertifikadır.

 6-Okul ETKİNKAL Panosu: Okulda uygun yerde hazırlanacak pano ile etkinlikler aylık olarak planlanır ve duyurulur. Bu panoda kulüpler, bireysel, ETKİNKAL yönetim ekibi ve okul idaresi tarafından organize edilen etkinlikler duyurulur.  Panonun düzeni yönetim ekibi tarafından seçilecek komisyon ile belirlenir.  Pano web sitesi ve diğer iletişim araçları ile de desteklenir.  Etkinlik Saati: Ders programında haftanın belli bir saati öğrencilerin sunum-panel gibi etkinliklerini hazırlamaları ve katılabilmeleri için gerekli esnekliği sağlayacak şekilde içeriği uygun seçmeli dersler ile (drama-sosyal etkinlik v.s.) planlanmalıdır.  Önceden ETKİNKAL panosunda duyurulan etkinlikler bu ders saatinde gerçekleştirilecektir.

 ETKİNKAL projesi için sene başı öğretmenler kurulunda öğretmenler için gerekli bilgilendirmeleri içeren eğitim verilir.  Rehberlik saatleri her ayın ilk haftası kulüp öğretmenlerinin öğrencileri ile toplanmalarını sağlamaları için kendilerine tahsis edilir.  Kulüp öğretmenleri bu saatlerde (ya da ders dışında) etkinlik planlayan öğrencileri not eder ve idareye matbu dilekçe ile başvuru yapmalarını sağlar.  Okul idaresi uygun görüşü ile ETKİNKAL yönetim ekibine etkinliği bildirir.  Etkinkal yönetim ekibi etkinliği planlar ve ETKİNKAL panosunda yayınlar.  Tamamlanan etkinlik kulüp öğretmeni tarafından sınıf öğretmenine matbu çizelge ile dönem sonlarında bildirilir.

 Sınıf Rehber Öğretmenleri her Rehberlik Dersinde öğrencilerinin etkinliklerini takip eder ve dönem sonunda sınıfın etkinlik çizelgesini ilgili müdür yardımcısına onaylayarak verir.  Mayıs ayında etkinlikleri eksik olan öğrencilere öncelikli olarak kulüp ve sınıf öğretmenleri tarafından etkinlik görevi verilir. (sunum-panel v.s.)  Sene içerisinde etkinlikleri tamamlaması mümkün olmayan öğrenciler diğer eğitim – öğretim yılı içinde öncelikli olarak Eylül ve Ekim ayları içinde eksik etkinlikleri görevlendirme ile tamamlanmaların sağlanır.  Sene sonunda öğrencilerin etkinliklerini içeren matbu sertifika kendilerine takdim edilir.

 Sınıf rehber öğretmenleri mayıs ayı ilk haftası içinde sosyal etkinlik ve toplum hizmetleri yolu ile yeterli kredi toplayamamış öğrencilerin listesini ETKİNKAL yönetim ekibine verir.  Yönetim ekibi öncelikli olarak bu öğrencilerimiz için etkinlik programı hazırlar.  Ders kesimine kadar yeterli kredi (50 kredi) toplayamayan öğrenciler için yeni eğitim öğretim yılında Ekim ayının sonuna kadar bu öğrenciler için etkinlik planlanır.

 sosyal etkinlik.xlsx sosyal etkinlik.xlsx

TAMER GÖK BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ KOCAELİ ANADOLU LİSESİ MÜDÜR BAŞYARDIMCISI