YALIN YAZILIM Geliştirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
YALIN YÖNETİM VE KAIZEN
Sistem Analizi ve Planlama
MERHABA.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Yazılım Proje Yönetimi
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Lojistik Yönetimi Ders – II
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Akış Kontrol Mekanizmaları
Öğretim Tasarımı
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YALIN SİSTEMLER. YALIN SİSTEMLER - YALIN SİSTEM YAKLAŞIMINI KULLANARAK SÜREKLİ İYİLEŞTİRME - YALIN SİSTEMLERDE TEDARİK ZİNCİRİ KONULARI - YALIN SİSTEMLERDE.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
SİSTEM VE YAZILIM Bilgisayar sistemleri donanım, yazılım ve bunları işletmek üzere gerekli işlemlerden oluşur. Yazılım, bilgisayar sistemlerinin bir bileşeni.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Toplam Kalite Yönetimi
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
ÇEVİK (Agile) SÜREÇLER Değişen gereksinimler, teknik riskler gibi önceden belirlenemeyen durumlara ve yazılım ürününü etkileyebilecek her tür değişikliğe.
Geleneksel Tasarım Araçları
Sistem Analizi ve Tasarımı
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Şirket Adı İş planı sunusu.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Problem Çözme Yaklaşımları
YER TEMİZLEME MAKİNASI
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler - Sistem Analizi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Günümüzün yükselen trendi Girişimcilik, hayallerini gerçekleştirmek ve fark yaratmak isteyen bir çok yetenekli genç için,artık bir kariyer fırsatı olarak.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

YALIN YAZILIM Geliştirme Gürcan Banger Sanayi Geliştirme Merkezi – SANGEM Genel Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Gülsüm Çalışır Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi

Yalın Düşünce “Bütün yeteneklerin en değerlisi, tek bir sözcüğün yeterli olduğu yerde iki sözcük kullanmamaktır.” Thomas Jefferson (1743-1826) ABD 3. Başkanı Bağımsızlık Bildirisi Yazarı G. Banger - G. Çalışır

Yalın Yazılım Yalın Yazılım Geliştirme Unsurları Yalın Yalın Araçlar İlkeler G. Banger - G. Çalışır

Yalın Düşünce / Üretim Anahtar niteliğindeki yalın faaliyet; bir süreci adımlara ayırmak, değer üreten adımları ve değer üretmeyen adımları (atık, fire veya israf üreten adımları) ayırt etmektir. Hedef; atığı (israfı ve fireyi) yok etmek ve değer üreten adımları iyileştirmektir. G. Banger - G. Çalışır

gerekli DESTEK adımları Yalın Düşünce / Üretim Üretim Süreci Değer üretmeyen ATIK adımları Değer üreten adımlar Değer üretmeyen gerekli DESTEK adımları G. Banger - G. Çalışır

Yalın Üretim İlkeleri L E A N PRODUCTION Yalın üretim ilkeleri: Değer: Müşteri ve / veya kullanıcı tarafından tanımlanan değer; Değer akımı: Ürünü üretmek için değer yaratan adımlar; Akış: Üretim sürecinin sürekli akacak biçimde tasarlanması; Çekiş: Ürünün müşteri tarafından istenmesi, sipariş edilmesi; Mükemmellik: Atığı yok ederek mükemmelliğin sürekli hale getirilmesi. L E A N PRODUCTION G. Banger - G. Çalışır

Yazılımda Yalın İlkeler Yalın yazılım geliştirme ilkeleri: Atığı / israfı / fireyi yok et, Öğrenmeyi güçlendir, Mümkün olduğunca geç karara bağla, Mümkün olan en kısa sürede üret ve teslim et, Takımı güçlendir, Bütünlüğü sağla ve yerleştir, Bütünü gör. G. Banger - G. Çalışır

Yalın Düşünce “İyimserlik, yazılım geliştirmede mesleki bir tehlikedir.” Kent Beck Yazılım mühendisi Extreme Programming geliştiricisi Agile Manifesto (2001) yazarlarından G. Banger - G. Çalışır

Hibbs, Jewett, Sullivan; The Art of Lean Software Development; 2009 Atığı yok et Hibbs, Jewett, Sullivan; The Art of Lean Software Development; 2009 G. Banger - G. Çalışır

Atığı yok et Bilgi kaybı Geleneksel “Çağlayan Geliştirme Modeli” G. Banger - G. Çalışır

Yalın Düşünce “Her şey, olabildiği kadar basit olmalıdır, ama asla daha fazla değil.” Albert Einstein (1879-1955) Alman kökenli ABD’li fizikçi Genel Görelilik Kuramı kurucusu G. Banger - G. Çalışır

Atığı yok et Bir ürüne, müşteri tarafından algılanabilen DEĞER katmayan şeye ATIK ( muda ) denir. ATIK kavramı, gereksiz kod ve işlevleri, yazılım geliştirmedeki gecikmeleri, iyi tanımlanmamış ihtiyaçları, kayıt-kuyut işlerini ve bürokrasiyi, yavaş iç iletişimi içerir. G. Banger - G. Çalışır

Atığı yok et Atık / İsraf / Fire türleri: Hatalar: Kaynakta yok edilmesi gereken sorunlar, Aşırı üretim: İstenmeyen özelliklerin üretilmesi, eklenmesi, Taşıma: Gereksiz iş aktarmalar ve taşımalar, Bekleme: Bir başka işin veya sürecin tamamlanmasını bekleme, Envanter: Bekleyen kısmen tamamlanmış işler, Hareket: Kişilerin veya malzemelerin sürecin başarılması açısından gereksiz, amaçsız ve katmayan hareketleri, Aşırı işleme: Müşteri tarafından ihtiyaç duyulmayan aşırı süreçleme / işleme, İnsan kaynağının tam olarak değerlendirilememesi. G. Banger - G. Çalışır

Atığı yok et Örnek 1: Eğer yazılım geliştiriciler, müşterinin ihtiyaçlarını aşan bir kod yazdılarsa bu, bir israf örneğidir. Örnek 2: Yazılım geliştirmede kodun ve dokümanların biteviye değişik takımlar arasında gidip gelmesi bir başka israf örneğidir. Örnek 3: Kullanılmamak üzere yarıda bırakılmış kod bir diğer israf örneğidir. G. Banger - G. Çalışır

Atığı yok et Örnek 4: Müşteriler tarafından kullanılmayan fazladan süreçler ve özellikler, israf olarak kabul edilmelidir. Örnek 5: Başka faaliyetleri, takımları veya süreçleri beklemek israf sayılır. Örnek 6: Hatalı ürünler veya düşük kalite, israfa başka örneklerdir. Örnek 7: Gerçek değer üretmeyen yönetim giderleri (genel giderler) israftır. G. Banger - G. Çalışır

Atığı yok et Atığı yok edebilmek için tanımlamak ve görmek gerekir. Atığı ayırt etmek ve tanımlamak için değer akım haritalama tekniği kullanılır. Bu teknik sayesinde atık kaynakları tespit edilir ve atık, israf veya fire yok edilir. G. Banger - G. Çalışır

Atığı yok et Değer Akım Haritası G. Banger - G. Çalışır

Öğrenmeyi güçlendir Yazılım geliştirme ortamını iyileştirmede en etkili yaklaşım öğrenmeyi güçlendirmedir. Yazılım hatalarının birikimi, kodun yazımının hemen ardından sınamaların yapılması ile önlenebilir. YAZ ve ardından SINA !... G. Banger - G. Çalışır

Öğrenmeyi güçlendir 1 2 3 SINA 1 2 3 G. Banger - G. Çalışır

Öğrenmeyi güçlendir Aşırı dokümantasyon veya çok ayrıntılı planlama yerine değişik kod yazma ve yazılım inşası yaklaşımları denenebilir. Müşterinin ihtiyaçlarını öğrenmek ve şartlarını daha hızlı yerine getirmeye yönelik bilgi toplama sürecinde; kullanıcı ekranlarını (arayüzlerini) anında paylaşmak ve geri bildirim almak kolay ve yararlı bir yoldur. G. Banger - G. Çalışır

Öğrenmeyi güçlendir Öğrenme süreci, kısa ardıştırmalı (iteratif) döngülerle hızlandırılabilir. İçsel yapıyı değiştiren ama dışsal davranışı değiştirmeyen refactoring ile yazılmış modüllerin bir grup halinde sınandığı integration testing yaklaşımları, bu ardıştırmalı döngülere eklemlenebilir. G. Banger - G. Çalışır

Ardıştırmalı döngüler: Refactoring ve integration testing Öğrenmeyi güçlendir 1 2 3 Ardıştırmalı döngüler: Refactoring ve integration testing G. Banger - G. Çalışır

Öğrenmeyi güçlendir Müşteri ve kullanıcılarla yapılacak sık ve kısa geri bildirim seanslarından elde edilecek bilgiler, geliştirme sürecinin mevcut aşamasını ve gelecek iyileştirme çabalarını kolaylaştırır. Yazılımcı Müşteri / Kullanıcı G. Banger - G. Çalışır

Öğrenmeyi güçlendir Kısa müşteri / kullanıcı ziyaretleri sırasında müşteri temsilcileri ve yazılım geliştiriciler, kaynak sorunları öğrenirler ve yeni geliştirmeler için olası çözümler konusunda bilgilenirler. Yazılımcı Müşteri / Kullanıcı G. Banger - G. Çalışır

Öğrenmeyi güçlendir Bu ziyaretlerde müşteri ve kullanıcılar da yazılım geliştirme çabalarına bağlı olarak kendi ihtiyaçlarını daha iyi kavrarlar. Yazılımcı Müşteri / Kullanıcı G. Banger - G. Çalışır

Öğrenmeyi güçlendir Yazılım geliştirmenin en önemli sorunlarından birisi ürünün geleceğinin (hatta bir sonraki aşamasının) açık ve net olarak görülememesidir. Bu belirsiz (bulanık) durumun ana kaynağı, geliştirilmekte olan ürünün geleceğine ilişkin bilgi ve deneyimimizdeki boşluklardır. …kod… ? G. Banger - G. Çalışır

Öğrenmeyi güçlendir Bu boşluklar, geliştirmenin daha sonraki aşamalarında “pahalıya mal olacak” tasarım ve geliştirme geri dönüşlerine neden olur. Bu durumu aşmanın anahtar faaliyetlerinden birisi müşteri ve kullanıcı ile iletişim ve ilişki içinde olmaktır. …kod… ? G. Banger - G. Çalışır

Öğrenmeyi güçlendir Burada sözü edilen ilişki ve iletişim, sadece mevcut çözümlere odaklanmaz. Müşteri ve kullanıcı ile iletişim halinde geleceğe yönelik çözümlerin şart ve kısıtlarını aşacak imkânlar ve kolaylıklar bulmaya çalışır. Bu yaklaşıma küme tabanlı öğrenme (set-based learning) adı verilir. …kod… ? G. Banger - G. Çalışır

Gelecekteki ihtiyaçlarımız, müstakbel sorunlarımız… Öğrenmeyi güçlendir Birlikte geliştirebileceğimiz yaklaşımlar, müstakbel ihtiyaçlarınızı tatmin edecek çözümler… Gelecekteki ihtiyaçlarımız, müstakbel sorunlarımız… Küme temelli öğrenme ( Set-based learning ) ortamı Yazılım geliştirici Müşteri / Kullanıcı G. Banger - G. Çalışır

Option-based Approach Geç karara bağla Yazılım geliştirme süreci, birtakım belirsizlikleri içerir. Bu nedenle başarılı sonuçlar elde etmek için seçenek temelli (seçenekleri değerlendiren) yaklaşımlar kullanılmalıdır. Yazılım projesini varsayımlar ve öngörüler üzerine kurmak yerine; gerçekler belirleninceye kadar bazı bağlayıcı kararları geciktirmek gerekebilir. Option-based Approach G. Banger - G. Çalışır

Kararların Zamanlaması Geç karara bağla Yazılım projesinin karmaşıklık düzeyi arttıkça, projeye daha fazla değişebilme kapasitesi verilmelidir. Bağlayıcı kararların olabildiğince geciktirilmesi, projenin değişebilme kapasitesini ve yeteneğini artırır. Az önce sözü edilen ardıştırmalı döngüler yaklaşımı da bu fikri destekler. Kararların Zamanlaması G. Banger - G. Çalışır

Geç karara bağla ÇEVİK YAZILIM Bazı önemli kararların geciktirilmesindeki ana fikir, müşterilerin ve kullanıcıların gerçek ihtiyaçlarının farkına varmaları için zamana ihtiyaç duymalarıdır. Bazı kararların geç verilebilmesi için bir çevik yazılım geliştirme (agile software development) yaklaşımının yaratılmış olması gerekir. ÇEVİK YAZILIM G. Banger - G. Çalışır

Geç karara bağla Çevik yazılım geliştirme ortamı (agile software development environmant), müşteri ve kullanıcıların ihtiyaçlarını daha iyi belirlemeleri açısından bağlayıcı kararların geciktirilebilmesine imkan tanır. Böylece aceleyle alınmış yanlış teknolojik yatırımların da önüne geçilmiş olur. G. Banger - G. Çalışır

Hızlı üret ve teslim et Hızlı teknoloji evrimleşmesi çağında kalıcı ve sürdürülebilir olan, en hızlı ve çevik olandır. Bir ürün minimum (önemsiz) hata ile üretilip teslim edilebilirse, hızlı biçimde geri bildirim alınır; ek ihtiyaçlar ve talepler bir sonraki ardıştırma (iterasyon) ile ilişkilendirilebilir. G. Banger - G. Çalışır

Hızlı üret ve teslim et Hızlı ve çevik olamadan bağlayıcı kararların geciktirilmesi mümkün olmaz. Hız, müşterinin ve kullanıcının dün ne istediğini değil; bugünkü gerçek ihtiyaçlarını karşılamayı güvence altına alır. Müşteri, gerçek ihtiyaçlarını açıklıkla öğrenecek ve bilecek; geliştirici, bunlara hızla ve çeviklikle çözüm üretecektir. G. Banger - G. Çalışır

Hızlı üret ve teslim et Tam Zamanında Üretim (Just In Time) yaklaşımı, yazılım üretiminde de uygulanabilir. Bu amaçla kendini yönetip denetleyebilen takımlar oluşturmak gerekir. Bu takımlar, projeyi görev parçaları halinde gerçekleştirirler. G. Banger - G. Çalışır

Hızlı üret ve teslim et Hızlı üretim, tam zamanında teslimat ve israfın azaltılması, değer akım sürecini / süresini kısaltır. G. Banger - G. Çalışır

Hızlı üret ve teslim et Yalın yazılım geliştirme süreci: Müşteri, yazılım ürününü belirleyen ihtiyaçlarını iletir. Geliştirme ekibi, ürünü görev parçalarına ayırır. Her parçanın ayrı bir kart (kanban) üzerine yazıldığını düşünebilirsiniz. Kart üzerinde işin gerektirdiği girdiler ve zamanlama belirtilmiştir. Her takıma bir kart (iş) verilir. G. Banger - G. Çalışır

Hızlı üret ve teslim et Her takım elemanı her sabah ayakta yapılan bir toplantıda bir gün önce yaptıklarını anlatır, o gün ve ertesi gün yapılacak işleri özetler, çalışma arkadaşlarından veya müşteriden sağlanacak girdileri belirtir. Böylece bir yandan takım içi saydamlık sağlanırken diğer yandan takım içi iletişim geliştirilmiş olur. G. Banger - G. Çalışır

Hızlı üret ve teslim et Toyota Ürün Geliştirme Sistemi ile yazılım geliştirme (Küme tabanlı tasarım, set-based design): Her iş parçası (kanban) için en az üç takıma potansiyel çözüm geliştirme görevi verilir. Böylece her takım problem uzayını öğrenir ve bir potansiyel çözüm geliştirir. Geçersiz bulunan çözüm(ler) elenir. G. Banger - G. Çalışır

Hızlı üret ve teslim et Eleme sonrası kalan çözümler karşılaştırılır ve bir tanesi uygun olarak belirlenir. Uygun çözüm seçeneği üzerinde açık görüşme açılarak iyileştirme önerileri geliştirilir. Geliştirilen çözüm, bunu geliştirecek takıma verilir. G. Banger - G. Çalışır

Takımı güçlendir İcranın (yönetimin) başarısı, ayrıntıları doğru elde etmekten geçer. Doğru ayrıntıları ise en iyi o işi gerçekten yapanlar anlar. Mükemmeliyete ulaşmak için geliştiricileri teknik kararların ayrıntıları ile ilişkilendirmek temel önemdedir. G. Banger - G. Çalışır

Takımı güçlendir Geliştirici ekibin (takımların) gerekli uzmanlıkla donatıldığı ve doğru liderlikle yönetildiği durumda; ekip, daha iyi teknik kararlar ve daha iyi süreç kararları verebilir. Yalın yazılım üretiminde temel yaklaşım, bağlayıcı kararların geç alınması ve üretim ile teslimatın hızlı ve çevik olması nedeniyle tüm işlerin merkezî otorite tarafından yönetilmesi mümkün olmaz. G. Banger - G. Çalışır

Takımı güçlendir Yalın uygulama; iş planlaması yapmak için çekiş (pull) teknikleri kullanır; çalışanların sonraki adımda ne yapılacağını bilmeleri için yerel sinyal mekanizmalarından yararlanılır. (Kanban sistemi) G. Banger - G. Çalışır

Takımı güçlendir Yalın yazılım geliştirmede; çekiş mekanizması, çalışan yazılımın iyileştirilmiş sürümlerinin düzenli aralıklarla sunulması konusunda bir anlaşmadır. Yerel sinyal sistemi; görünür çizelgeler, günlük toplantılar, kısmî ve kapsamlı yazılım sınamaları ile gerçekleştirilir. G. Banger - G. Çalışır

Bütünlüğü sağla, yerleştir Kullanıcının bir ürün hakkında “Evet; benim istediğim tam da bu…” şeklindeki algılaması durumunda; o sistemin bütünlüğe sahip olduğu söylenir. Buna algılanan bütünlük adı verilir. Pazar payı, algılanan bütünlüğün kaba bir ölçümüdür. G. Banger - G. Çalışır

Bütünlüğü sağla, yerleştir Kavramsal bütünlük; sistemin merkezî kavramlarının düzgün ve kaynaşmış bir bütün olarak birlikte çalışmaları anlamına gelir. Kavramsal bütünlük, algılanan bütünlüğün sağlanmasında kritik önemdedir. G. Banger - G. Çalışır

Bütünlüğü sağla, yerleştir Yazılım ürünü, bir başka bütünlük düzeyi daha gerektirir. Yazılım, yararlılığını zamana yaygın olarak sağlamalıdır. Yazılımın zamana uyum göstererek evrimleşmesi beklenir. Ölçütler: Kaynaşık mimari, yararlılık, amaca uygunluk, onarılabilme, uyumluluk, genişleyebilirlik… G. Banger - G. Çalışır

Bütünü gör Geliştirme süreci boyunca küçüklü büyüklü hatalar birikerek yazılım son ürününde tanımı ve çözümü zor sorunlara yol açarlar. Büyük işlerin küçük parçalara bölünmesi ve farklı geliştirme aşamalarının standartlaştırılması ile hataların kaynak nedenleri bulunabilir ve önlenebilir. G. Banger - G. Çalışır

ÖRNEK: Ishikawa ( Kılçık ) Diyagramı Bütünü gör Bütünü Gör !... ÖRNEK: Ishikawa ( Kılçık ) Diyagramı G. Banger - G. Çalışır

Bütünü gör Sistem büyüdükçe geliştirme örgütlenmesi karmaşıklaşır; Değişik takımlar tarafından üretilen parça sayısı artar; Yeni ilişkiler ortaya çıkar; Böylece bu karmaşık yapıyı bir bütün olarak yönetmenin önemi bir kez daha ortaya çıkar. G. Banger - G. Çalışır

Bütünü gör Karmaşık sistemlerde bütünlüğün sağlanması, çeşitliliğe sahip farklı alanlarda derin uzmanlık bilgi ve deneyimi gerektirir. Böyle bir durumda herhangi bir alandaki bir uzmanın, sistemin bütünsel performansına odaklanmak yerine kendi uzmanlık uygulamasını abartmaya çalışması sık rastlanan bir sorundur. G. Banger - G. Çalışır

Bütünü gör Çoklu geliştirmeden kaynaklanan sorunları çözmenin araçları ölçme ve sözleşme yapmadır. Geliştiricilerin ve tedarikçilerin performansları, yazılımın tümü dikkate alınarak ölçülmelidir. Farklı taraflar aynı yazılım projesinde yer aldıklarında gerekli hukuk, sözleşme ile oluşturulmalıdır. G. Banger - G. Çalışır

Bütünü gör Büyük düşün; Küçük adım at, Hızlı yanıl, Çabuk öğren !... Sayılan sorunların aşılması için ilk koşul, yalın düşüncenin tüm ekip tarafından tam ve doğru anlaşılmasıdır. Büyük düşün, Küçük adım at, Hızlı yanıl, Çabuk öğren… G. Banger - G. Çalışır

Yalın İlkeler Yalın yazılım geliştirme ilkeleri: Atığı / israfı / fireyi yok et, Öğrenmeyi güçlendir, Mümkün olduğunca geç karara bağla, Mümkün olan en kısa sürede üret ve teslim et, Takımı güçlendir, Bütünlüğü sağla ve yerleştir, Bütünü gör. G. Banger - G. Çalışır

Yalın araçlar Yalın İlke Araçlar 1- Atık 2- Öğrenme 3- Kararlar 4- Hız 1-Atığı görme, 2- Değer akım haritalama, 2- Öğrenme 3- Geri bildirim, 4- Ardıştrma, 5- Eşzamanlama, 6- Küme tabanlı geliştirme, 3- Kararlar 7- Seçenekli düşünme, 8- Sorumlu son dakika, 9- Karar verme, 4- Hız 10- Çekiş sistemleri, 11- Kuyruk kuramı, 12- Gecikme maliyeti, 5- Takım 13- Yönetişim, 14- Motivasyon, 15- Liderlik, 16- Uzmanlık, 6- Bütünlük 17- Algılanmış bütünlük, 18- Kavramsal bütünlük, 19- Refactoring, 20- Sınama, 7- Görme 21- Ölçümler, 22- Sözleşmeler. G. Banger - G. Çalışır

Yalın Düşünce “Binlerce millik bir yolculuk, tek bir adımla başlamalıdır.” Çin atasözü Teşekkürler... G. Banger - G. Çalışır