Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
DUYGU DEMİR( ) FATMA ÖZDEMİR( ) YEŞİM ÖZTUNAY( ) ALİ SÖMER( ) KONU:AGİLE(ÇEVİK YAKLAŞIM)P DERS:YAZILIM MİMARİLERİ BÖLÜM:BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ

2

3 Agile(Çevik)Yaklaşım
Yazılım geliştirme süreci sıkıntılı ve uzun süren bir dönemdir. Yazılım projeleri yönetimsel eksikliklerden dolayı ancak kısmi başarı ve memnuniyet ile tamamlanabilmektedir. Yazılım sektöründe, yazılım sürümlerinin zamanında ortaya çıkarılamaması, değişiklik isteklerine çabuk cevap verilememesi, yazılım hatalarının geç fark edilmesi ve zaman içerisinde gelen isteklere göre sistemin kendi yapısını geliştirememesi gibi çeşitli sorunlar ortaya çıkmıştır.

4 Bu sorunların aşılmasına yönelik yapılan çalışmalar sonucu, 1990’lı yılların sonlarına doğru “çevik” Olarak isimlendirilen metotlar geliştirilmiştir .Çevik metotlar, piyasaya çok çabuk ürün çıkarabilme, değişen isteklere hızla yanıt verme ve en kısa sürede bir yazılım ürününü müşteri hizmetine sunmayı amaçlamaktadırlar .

5 Çevik metotlar, verimliliği yüksek, esnek, hata
oranı düşük, hızlı ve ucuz çözümler sağlamaktadır. Bu metotlar, kendi içerisinde özü aynı fakat pratikleri farklılaşan çeşitli metodolojilere ayrılmaktadır. Çalışma içersinde bu metodolojilerden bahsedilmektedir.

6 ÇEVİK YAZILIM GELİŞTİRME
“Çevik”, dünyada yazılım süreçlerini daha esnek ve güçlü kılmak için kullanılan aynı zamanda yazılım süreçlerini de kısaltan kavramsal bir yazılım geliştirme metodolojisidir .Bu metodolojide projenin ölçeği ne olursa olsun, proje küçük yinelemelere ayrılır ve her yineleme başlı başına bir proje gibi ele alınarak geliştirilir.

7 Her yinelemenin sonunda da proje ekibi tarafından müşteriye, projenin ne kadarının gerçekleştirildiğine dair bilgi verilir.“Çevik” ile her bir yinelemenin 2-4 hafta kadar sürmesi planlanmaktadır. Her yinelemenin kendi içerisinde çalışan bir sistem olması sonucu müşteriye sürekli çalışan bir yazılım teslim edilerek, müşteri memnuniyetinin artması sağlanmaktadır.

8 “Çevik” in hızı proje ekibinde çalışan tüm ekip üyelerinin sürekli iletişim halinde olmasından kaynaklanmaktadır.Ayrıca projenin küçük parçalardan oluşması da geriye dönük hataların düzeltilmesini kolaylaştırmaktadır. Genel hatlarıyla çevik metotlar,verimliliği yüksek,esnek, hata oranı düşük, hızlı ve ucuz çözümler sağlamaktadır.

9 Çevik Yazılım Geliştirme Manifestosu
Değişik çevik metotların temsilcileri 2001 yılında bir araya gelerek ortak yanlarını ortaya koyan bir manifesto yayınladılar. Bu manifestoda; • Süreçler ve Araçlar yerine Bireyler ve Etkileşimler, • Kapsamlı Belgeler yerine Çalışan Yazılım, • Sözleşme Görüşmeleri yerine Müşteri İlişkileri, • Plan İzleme yerine Değişikliğe Açıklığın, daha önemli ve öncelikli olduğu belirtilmektedir

10 Çevik(Agile)Manifesto
Sözleşme ve anlaşmalardan Değişimeaçıkolup,uygulamakPlanabağlıkalmaktan Süreç ve araçlardan Çalışanyazılım Detaylı dokümantasyondan Müşterirle beraber çalışmak Az ÖnemliKişilervetakımçalışması

11 Çevik Yazılımın Prensipleri:
1-İlk öncelik ,sürekli, kaliteli yazılım teslimatıyla müşteri memnuniyetini sağlamaktır. 2-Projene kadar ilerlemiş olursa olsun değişiklikler kabul edilir. Çevik yazılım süreçleri değişiklikleri müşteri avantajına dönüştürürler. 3-Mümkün olduğunca kısa zaman aralıklarıyla(2-4haftaarası)çalışan,kaliteli yazılım teslimatı yapılır.

12 4-Analistler,uzmanlar,yazılımcılar,testçiler vs
4-Analistler,uzmanlar,yazılımcılar,testçiler vs. Tüm ekip elemanları,birebir İletişim halinde, birlikte çalışırlar. 5-İyi projeler,motivasyonu yüksek bireyler etrafında kurulur.Ekip elemanlarına gerekli destek verilmeli ihtiyaçları karşılanarak proje ile ilgili ekiplere tam güvenilmelidir.

13 6- Ekip içerisinde Kaliteli bilgi akışı için yüz yüze iletişim önemlidir.
7-Çalışan yazılım,projenin ilk gelişim ölçütüdür. 8- Çevik süreçler, mümkün olduğunca sabit hızlı, sürdürülebilir geliştirmeye önem verir.

14 9-Güçlü teknik altyapı ve tasarım çevikliği arttırır
9-Güçlü teknik altyapı ve tasarım çevikliği arttırır. 10-Basitlik önemlidir. 11-En iyi mimariler,gereksinimler ve tasarımlar kendi Kendini organize edebilen ekipler tarafından yaratılır. 12-Düzenli aralıklarla ekipler kendi yöntemlerini gözden geçirerek verimliliği arttırmak için gerekli iyileştirmeleri yaparlar.

15 ÇEVİK METODOLOJİLER Extreme Programming (XP), Scrum, Agile Unified
Process, Future Driven Development (FDD), LEAN Development, Dynamic System Development Methodology (DSDM) ve Microsoft Solution Framework (MSF) olarak bilinen çevik metodolojiler vardır . Bu metodolojiler arasından en yaygın uygulananları XP ve Scrum’dır.

16 Extreme Programming Kent Beck tarafından 1999 yılında bir yazılım
geliştirme disiplini olarak ortaya çıkarılmıştır. Yazılım geliştirmede kolaylığı ve esnekliği sağlamak için, 12 farklı pratiği öngören XP, grup içi iletişime önem veren, geri dönüşlerin daha fazla olmasına imkân sağlayan bir yazılım geliştirme yöntemidir

17 SORULAR

18 1)Aşağıdakilerden hangisi Çevik Yazılımın Prensiplerinden biri değildir?
İlk öncelik, sürekli, kaliteli yazılım teslimatıyla müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Çalışan yazılım, projenin ilk gelişim ölçütüdür. Basitlik önemli değildir. Çevik süreçler, mümkün olduğunca sabit hızlı, sürdürülebilir geliştirmeye önem verir. CEVAP: C

19 2-Yazılım teslimatı ne kadar süre içerisinde yapılır?
1-2 hafta arası 2-3hafta arası 2-5 hafta arası 2-6 hafta arası CEVAP:D

20 3-Aşağıdakilerden hangisi Agile ‘nin avantajları arasında sayılamaz ?
Yazılım ekibinin motivasyonu sürekli yüksek seviyede olur Kısa sürede müşteri memnuniyeti sağlanır Yazılım kalitesi artar Yazılım projelerinin başarısı %15e kadar artış gösterebilir. CEVAP:D

21 4) Aşağıdakilerden hangisi çevik yaklaşım çeşitlerinden biri değildir?
Çevik Güncelleştirilmiş Süreç Test Güdümlü Geliştirme Sınırsal programlama Çevik Birleştirilmiş Süreç CEVAP:A

22 5- Aşağıdakilerden hangisi Çevik metodun amaçları arasında yoktur?
Piyasaya çok çabuk ürün çıkarabilme Sorunlara yanıt verme Değişen isteklere hızla yanıt verme en kısa sürede bir yazılım ürününü müşteri hizmetine sunmayı amaçlamaktadırlar. CEVAP:B

23 6) Çevik” ile her bir yinelemenin kaç hafta sürmesi planlanmaktadır?
2-4 hafta kadar 2-5 hafta kadar 2-3 hafta kadar 2-6 hafta kadar CEVAP:A

24 7) Aşağıdaki eşleşmelerden hangisi yanlıştır?
Kapsamlı Belgeler yerine özetlenmiş belgeler Sözleşme Görüşmeleri yerine Müşteri İlişkileri Plan İzleme yerine Değişikliğe Açıklığın Süreçler ve Araçlar yerine Bireyler ve Etkileşimler CEVAP:A

25 8) Metodolojiler arasından en yaygın uygulananları hangisidir?
Scrum , Agile UnifiedProcess Development, Dynamic System Development Future Driven Development, Methodology XP , Scrum CEVAP:D

26 9) Extreme Programming (XP) kaç yılında ortaya çıkmıştır?
1999 1998 1997 1996 CEVAP:A

27 10) Extreme Programming (XP) kaç farklı pratiği ön görüyor?
CEVAP:B

28


"ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları