DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZABİT ADAYLARININ GEMİ İŞLETMESİ VE GEMİ TİPİ TERCİHLERİ
Advertisements

Diferansiyel Sürüş Sistemi E-posta:
-ECE GİZEM ÜNAL ÖYKÜ TOKMAK
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
ALPER LAÇİN SERDAR TAŞAN
MATLAB Bilgisayar Programlama Yrd.Doç. Dr. Aslıhan KURNUÇ
Normal dağılan iki kütlenin ortalamalarının farkı için Hipotez testi
Sözlü Bildiri Olarak Sunulmuştur.
KONTROL-BAKIM, DANIŞMANLIK ve TOPRAKLAMA ÖLÇÜM HİZMETLERİ
DEMATEL Yrd. Doç. Dr. Hacer GÜNER GÖREN Pamukkale Üniversitesi
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
PERSONEL İHTİYAÇ ANALİZİ
Nesneye Dayalı Programlama
Diferansiyel Denklemler
ÜCRET SİSTEMLERİ VE VERİMLİLİK
İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROL YÖNTEMLERİ İLE MEVCUT DURUM ANALİZİ VE İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİ Esra ERGEN Merve ZENCİRKIRAN Merve ŞAHİN Ayşe CİLACI TOMBUŞ.
İş etüdü.
Fayda, Maliyet, İş Planlama, Raporlama, İş Tatmini
Montaj Hattı Dengeleme
Çok Modelli Hatlar.
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Dağıtık Ortak Hafızalı Çoklu Mikroişlemcilere Sahip Optik Tabanlı Mimari Üzerinde Dizin Protokollerinin Başarım Çözümlemesi I. Ulusal Yüksek Başarım ve.
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
Ek konular. İşletmelerin toplam rekabet güçleri İşletmeleri bir rekabet haritasında değişik faktörlere göre karşılaştırmak için Önce o sektördeki rekabeti.
MALZEME MALİYETLERİ Malzeme Maliyetlerinin Ayrımlanması
NORM KADRO TKY’NİN ETÜDÜ VII. BEŞ YILLIK KALKINMA PLANI: KAMU KESİMİNDEKİ İSTİHDAMIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ GEREKLİLİĞİ; Kamu yönetiminin yeterli sayı ve.
TEMEL KALİTE İYİLEŞTİRME ARAÇLARII
Tıbbi Malzeme ve Stok Yönetimi
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar
YERLEŞTİRME DÜZENİ TİPLERİ
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
Tamir Bakım Planlaması
KALİTE ÇEMBERLERİ Yrd. Doç. Dr. Turan SET
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 5. Ders.
TASARRUF Tasarruf Fonksiyonu
İNŞ4052 UYGULAMALI HİDROLOJİ DERS NOTLARI
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 5. Ders.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Metot Etütleri Montaj Hattı Zaman Etütleri
İŞLETME RİSK YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Tülay Korkusuz Polat.
Yapay Zeka Desteği ile Parfüm Öneri Sistemi
KALİTE KONTROLÜ VE KALİTE GELİŞTİME ARAÇLARI
T.C BEYKENT ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ A.B.D Optimizasyon Teknikleri – Yrd.Doç.Dr Ümit Terzi Solar Panel Üretimi Yapan.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
İSTATİSTİKSEL SÜREÇ KONTROLÜ (STATISTICAL PROCESS CONTROL)
İyi bir akla sahip olmak yeterli değildir
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
1 TMMOB Makina Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Endüstri Mühendisliği ve KOBİ Komisyonu
Arazi Tahribatının Dengelenmesi (ATD) Ulusal Hedeflerinin Oluşturulması 1.
GÜRÜLTÜ KONTROLÜ Copyright © PechoM Tüm hakları saklıdır.
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Hat Dengeleme: Kilbridge-Wester Yöntemi
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
İş Etüdü konularını tartışacağız. iş etüdünün yararları,
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ BİTİRME ÇALIŞMASI
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
Endüstri mühendisliği.
ALTERNATİF SİSTEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI
İNŞ4052 UYGULAMALI HİDROLOJİ DERS NOTLARI Dokuz Eylül Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Yrd.DoçDr.Gülay ONUŞLUEL GÜL
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler – PLANLAMA II
GÜRÜLTÜ KONTROLÜ ENERJİ SEKTÖRÜ
Güneş Enerji Santralleri için Otonom Fotovoltaik Panel
Sunum transkripti:

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ BİR İŞLETMEDE MONTAJ HATTININ ANALİZİ VE DENGELEME ÇALIŞMASI Hazırlayanlar: Ayşe ÖZKIRAN Hafize DÜŞÜNÜR Danışman: Yrd.Doç.Dr. A. Serdar TAŞAN Üretimin birimler halinde gerçekleştirildiği sürekli üretim sistemlerinde yoğun talebin olduğu durumlarda, üretim hızının yüksek olmasını sağlamanın en temel yolu montaj hattının dengelenmesidir. Montaj hattının dengelenmesi ile iş adımları gruplandırılarak istasyonlar oluşturulur, her istasyonun çevrim süreleri birbirine yakın hale getirilir ve bu şekilde montaj hattının aksamadan çalışması sağlanmış olur. Yapılmış olan çalışmada işletmede bulunan fren montaj hattının analizi yer almaktadır. Çalışmanın amacı hatta bulunan ara stokların azaltılması ve akışın aksamadan sürekliliğinin sağlanmasıdır. Bu amaca yönelik ilk olarak hattın akışı gözlenmiş ve analiz edilmiştir. Hattın şekli ve malzeme akışı Çevrim süresi C=T/N formülünden yola çıkarak hesaplandığında; 450/150=3 dakika Teorik istasyon sayısı K=T/C formülü ile hesaplandığında; 844,71/180=4,69 Denge kaybı ise ; D=(N*C-ti)*100/N*C formülü ile hesaplandığında; (5*180-844,71)*100/(5*180)=6,41 olarak hesaplanmıştır. Hattın genel yapısı analiz edildikten sonra, operatörlerin çalışma durumunu gözlemleyebilmek için ‘insan-makine diyagramları’ oluşturulmuştur. Diyagramların oluşturulmasından sonraki aşamada ise, iş adımlarının oluşturularak istasyonlardaki işlerin belirlenmesi ve iş adımlarının sürelerinin zaman etüdü çalışması ile elde edilmesi yer almaktadır. Fotoğrafta; test rig istasyonunda işlemi bitmiş ve üst montaj için yuvarlak hat önündeki fren kuyruğu gözükmektedir. Problem bu noktada göze çarpmaktadır. Beşinci istasyon önünde oluşan ara stok miktarı oldukça fazladır. Hattın genelinde ortalama olarak 3 fren birikimi oluşurken bu kısımda sayı 8’ e kadar ulaşabilmektedir. ALTINCI İSTASYON BEŞİNCİ İSTASYON Görüldüğü gibi kuyruğun oluştuğu istasyonda zaman etüdü çalışması sonucunda iki iş adımı bir sonraki istasyonuna aktarılmıştır. Bu işlem sonucunda iki istasyonunda çevrim zamanı denkleştirilmiştir. İstasyon çevrim süreleri Benzetim Modeli ve Çalışmanın Sonuçları Zaman etüdü çalışması sonucunda istasyonlar arasında yapılan iş aktarımı öncesi ve sonrasının değerlendirilmesi için bir benzetim modeli oluşturulmuştur. Bu model ile önceden gözlemlediğimiz gecikmeleri görebiliyoruz, operatör verimliliklerini ve hattın kullanım oranını hesaplanabilir. Hattın şimdiki durumu göz önüne alınarak yapılan analizde 5. istasyonun faydalı kullanım oranı % 94 iken, 6. istasyonun % 52 olarak bulunmuştur. Yapılan iyileştirme sonucunda değerler % 82-83 olarak elde edilmiştir. Yani her operatörün çalışmaları dengelenmiştir. İnput analiz çıktısı Çalışmada EGE FREN A.Ş.’ de yer alan bir fren montaj hattının yapısı incelenmiştir. İnceleme sonucunda dar boğaz oluşumu tespit edilmiştir. Yukarıda yer alan çalışmalar yapılarak iyileştirme gerçekleştirilmiştir. Üretim sistemi üzerinde 30 sn’ lik iyileştirme yapılmış ve dar boğazın tespit edildiği istasyonda bulunan iki operatörün faydalı kullanım oranları, istasyon çevrim zamanları dengelenmiştir. Bir vardiyadaki üretilen fren miktarı 150 adetten 180 adete çıkartılarak % 20 oranında artış sağlanmıştır. Çalışmalarımızda yardımlarını bizden esirgemeyen Bayraktar Holding bünyesinde yer alan Ege Fren A.Ş. yöneticilerine ve çalışanlarına teşekkürü bir borç biliriz.