Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek, İnsan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan düşünce ürünü,
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Programdan Sorular.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Sunum transkripti:

Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı? Dr. GÜLBAHAR GÜL

BİLGİ TOPLUMU Bilgi toplumu, bilginin insan örgüt ve toplum yaşamında temel güç ve ana sermaye halini aldığı, bilgi üretiminde çalışanların çoğaldığı, yaşam boyu öğrenme alışkanlığının yerleştiği, öğrenen birey, öğrenen örgüt ve öğrenen toplum bağının kurulduğu toplumsal yaşam biçimini anlatmaktadır.

Bilgi Toplumunun Özellikleri 1- Bilgi toplumunun gelişme dinamiğini, bilgisayar teknolojisi, bilgisayara dayalı enformasyon ve internet şebekeleri ile veri bankaları yönlendirmektedir. 2- Bilgi toplumunda, bilgi önemli ve temel kaynaktır. Bireyler ve toplumlar bu temel kaynağa sahip olmak için yarış halindedirler. 3- Hızlı bilgi artışı , değişme ve gelişmenin belirleyicisidir. 4- Sanayi toplumunun aksine bilgi toplumu, çok merkezli ve yaygın olacaktır. 5-Bilgi toplumunda toplumsal değerlerin zayıflaması söz konusu değildir. 6-Bilgi toplumunun siyasal sistemi, katılımcı demokrasi ve büyük ölçüde bilgiye dayanacaktır. Bilim insanlarının, düşünürlerin siyasetle doğrudan ve dolaylı etkileri olacaktır.

7-Bilgi üretimi ve bilgilerin pazarlanması, bilgi toplumunda yeni iş alanlarının başında gelecektir. 8- İş dünyasında bilgi üretenlerin ve çalışanların sayısı çoğalacak, bilgi birikimi; bilgide seçiciliğe yol açacaktır. 9-Sanayi toplumunda temel değerler, maddi gereksinimlerin doyumuna dayanırken, bilgi toplumunda temel değerler “amaçlara ulaşmanın verdiği doyumdan “ kaynaklanacaktır. 10-Bilgi toplumunda , sosyo ekonomik sistem, alt yapısının üstünlüğü ile kendisini gösteren “gönüllü ve sivil toplum”dan oluşacaktır. 11- Eğitim ve öğretimde süreklilik yerleşecek, okul öğrenimi yanında, yaşamın başlangıcından sonuna kadar aktif öğrenme gereksinimi ön planda olacaktır. 12- Belirli konuları öğrenme yerine, “öğrenmeyi öğrenmek” ve “bireysel öğrenme” eğitim sürecinin temelini oluşturacaktır. 13- İşlevleri çok gelişmiş bilgisayarlar, çeşitli yayın olanakları , bilgi iletimi ve haberleşmeyi daha kolay hale getirecek ve bu alanda uzaklıklar azalarak dünya küresel köy olacaktır.

Bilgi Toplumunda Eğitimin Hedefi evrensel düşünebilen, etnik ve ulusal sınırlar içinde kalmayan, her türlü bilgiyi, kuralı değeri sürekli sorgulayan, sorunlara çözüm üreten, uzlaşmacı, hoşgörülü ve özgürlükten yana olan, boyun eğmeyen, insanı seven onların haklarını savunabilen doğayı koruyan, demokrasiyi benimseyen, görev ve sorumluluktan kaçmayan, hakkını arayabilen ekip halinde çalışabilen yaratıcı olan, bilim, sanat, felsefe ve sporla uğraşan, kendini sürekli yenileyip geliştirilebilen, barışı savunan bireyler yetiştirmektir.

Çağdaş Öğretmen Nitelikleri *İnsana değer veren *Duyuşsal yönden gelişim içinde olan *Karar verme sürecinde aktif katılımcı *İnsan ilişkilerinde işbirliğine/dayanışmaya ağırlık veren *Bilgilere ulaşma ve kullanmada rehber *Toplum içinde kendi yerini ve okulun rolünü sürekli inceleyen *Öğrenme için gerekli süreç ve ortamların gerçekleşmesinde yardımcı *Yaşam boyu gelişimi benimseyen *İnsanın /okulun gelişiminde rehber

Çağdaş Eğitimin Yapılanmasını ve Öğretmenin Yetiştirilmesini Etkileyen Değişkenler İnsanın çözmek zorunda Bilim ve Teknikte olduğu srunları olan gelişmeler Eğitim Sistemi Öğretmen İnsanın Bireysel ve Toplumsal Gereksinimleri

Eğitimde Bilgi Teknolojileri Altyapı olarak BT Süreç olarak Ürün olarak *Görsel donanım *İşitsel donanım *Çoklu ortam uygulamaları *Bilgisayar *İnternet *Öğrenci merkezli öğrenme ortamı *Yaparak öğrenme *Aktif katılım *İşbirliğine dayalı öğrenme *Etkin iletişim *Paylaşım   *Teknoloji okur yazarlığı *Kritik düşünme *Problem çözme *Bilgi ustalığı *İletişim becerileri *Takım çalışması *Yaşam boyu öğrenme

Bilgi Çağı Okuryazarlık Kavramı İçeriğinde *Bilgiye hızla ulaşma *Bilgileri kullanarak yararlı hale dönüştürme *Yeni bilgiler üretme *Bilgi teknolojilerini verimli kullanabilme *Alet yapma ve sistem kurma *Dilin kullanım olanakları içinde kendini sözlü ve yazılı yollarla ifade edebilme *En az ikinci yaygın dili yeterince kullanabilme *Demokratik yaşam içinde birlikte çalışma *Yakın çevrenin, ülkenin ve dünyanın sorunlarına duyarlı olma ve çözüm arama *Kendi çıkarı ile toplumun çıkarları çakıştığında, toplumun çıkarları yanında yer alabilme şeklinde entelektüel öğeler vardır.

Bilgi Çağında İnsan Modelini Belirleyen Özellikler *Etkili iletişim becerileri *Kendi başına öğrenebilme yeteneği *Sosyal beceriler (sorumluluk alma) *Takım çalışması becerileri *Etkin ve verimli düşünme becerileri (sorun çözme ve kritik düşünme) *Bilgi ustalığı (bilgiye ulaşabilme, kullanabilme ve yeni bilgi üretebilme) *Yaşam boyu öğrenme becerileri

Çağdaş Öğretmen Özellikleri * Öğretme tutkusu olan, öğrencilerin tümünün öğrenebileceğine inanan, * Öğrencilerini seven, * Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine önem veren , * Alan bilgisine sahip, * Kendi dışındaki alanlarla da ilgili olan, * Öğrettiklerinin gerçek yaşamla bağını kuran, * Öğretme heyecanı duyan, * Öğrenci merkezli, * Zengin öğretme stratejileri uygulayan, * Eleştirel düşünme ve yaratıcılık konusunda öğrencilere yardım eden * Liderlik özelliklerine sahip.