T.C. KARASU KAYMAKAMLIĞI İLÇE TARIM MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

5766 SAYILI KANUN İLE 6183 SAYILI AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUNUN ÇEŞİTLİ MADDELERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE ANILAN KANUNA EKLENEN.
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
E-MEVZUAT GRUBU ÇALIŞMALARI
ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER
İŞ SOHBETİ: DÜNYA VE TÜRKİYE’DEKİ SON EKONOMİK GELİŞMELERE BAKIŞ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI İş Dünyası Vakfı, İstanbul 30 Ocak 2009 T.C. MALİYE.
ÇEVRE GÖREVLİSİ/ ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI
BAKANLIĞIN GIDAYA DAİR RESMİ KONTROL PROSEDÜRÜ
Yaşlılık Aylığının Bağlanması İçin Nereye ve Nasıl Başvurulur?
TRABZON ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
Uygulama sözleşmesi hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Hayvan Sağlığı Şube Müdürü Giresun Tarım İl Müdürlüğü
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
2013 YILI BESİLİK ERKEK SIĞIR DESTEKLEMESİ Ali ŞAHİN Veteriner Teknikeri-Tarım Danışmanı.
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI ÇED, İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HİZMETİÇİ EĞİTİM PROGRAMI YETERLİK BELGESİ TEBLİĞİ UYGULAMALARI Erdal SARAÇOĞLU.
SERİ:IV NO:41 TEBLİĞİ NE DEĞİŞTİ?
YURT DIŞI B İ R İ M,MARKA VE TANITIM FAAL İ YETLER İ N İ N DESTEKLENMES İ Tebliğ no 2010/6 Hitaş ymm ltd.
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
20 TEMMUZ SAYILI R.G İŞYERİ HEKİMLERİ VE DİĞER SAĞLIK PERSONELİ HK YÖNETMELİK SUNUMU ISG 503.
Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi/Sayısı: /28750
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
992 SAYILI SERİRİ TAHARRİYAT VE TAHLİLAT YAPILAN VE MASLİ TEAMÜLLER ARANILAN UMUMA MAHSUS BAKTERİYOLOJİ VE KİMYA LABORATUVARLARI KANUNU KABUL TARİHİ:
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
5941 YENİ ÇEK KANUNU Resmi Gazete No : Resmi Gazete Tarihi :
Mükelleflerin İzahat Talepleri
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
3. YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK DENETİM VE TASDİK SEMPOZYUMU
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
Gümrük Vergilerinin Tahakkuku, Tebliği ve Ödenmesi
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MOHTİ TARIM OSMAN KALAYCI SERBEST TARIM DANIŞMANI ZİRAAT MÜHENDİSİ
VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanlık Bürosu Müdürlüğü’nün başlıca görevleri arasında; Yönetim Kurulu ve Meclis toplantılarının gündemlerini.
ELEKTRONİK TEBLİGAT ve UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ TEBLİĞLERİ.
Kasım 2015 VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR.
2015/06 sayılı Atıksu Arıtma Tesisi Kimlik Belgesi Genelgesi
KATILIM PAYI ÖDEMELERİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
MALİ TATİL İHDAS EDİLMESİ HAKKINDA KANUN Mustafa Dündar Gelirler Başkontrolörü.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018 Yılında Uygulamaya Konacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar 23 Şubat 2018.
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Sunum transkripti:

T.C. KARASU KAYMAKAMLIĞI İLÇE TARIM MÜDÜRLÜĞÜ FINDIK ÜRETİCİLERİNE ALAN BAZLI GELİR DESTEĞİ VE ALTERNATİF ÜRÜNE GEÇEN ÜRETİCİLERE TELAFİ EDİCİ ÖDEME YAPILMASINDA UYGULANACAK ESAS VE USULLER www.karasutarim.gov.tr

KARASUDA FINDIK ALANI Karasu toplam fındık alanı yaklaşık 17.000 hektarı olup; Bu alanın; 3.000 hektarı alanın tarım alanında 11.500 hektarı 2/B alanında, Arta kalan kısımı tapusuz ve orman açmaları oluşturmaktadır.

27 Ekim 2009 SALI Resmî Gazete Sayı : 27389 BAKANLAR KURULU KARARI Karar Sayısı : 2009/15531 Ekli “Fındık Alanlarının Tespitine Dair Kararda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Karar”ın yürürlüğe konulması; Tarım ve Köyişleri Bakanlığının 7/10/2009 tarihli ve 437 sayılı yazısı üzerine, 2844 sayılı Fındık Üretiminin Planlanması ve Dikim Alanlarının Belirlenmesi Hakkında Kanunun 2 nci ve 5 inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 13/10/2009 tarihinde kararlaştırılmıştır.

FINDIK ALANLARININ TESPİTİNE DAİR KARARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KARAR MADDE 1 – 22/11/2001 tarihli ve 2001/3267 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Fındık Alanlarının Tespitine Dair Kararın 1 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “MADDE 1 – Fındık üretimine izin verilecek sahalar aşağıda gösterilen il ve ilçelerin bu Kararın yürürlüğe girdiği tarihteki idari sınırlarıyla ve 2 nci maddedeki koşullara uymak şartıyla sınırlandırılmıştır.

S. No.İller Fındık Üretimine İzin Verilecek İlçeler 1 Artvin Borçka ve Arhavi, 2 Düzce Merkez, Akçakoca, Cumayeri, Gölyaka, Çilimli, Gümüşova, Yığılca ve Kaynaşlı, 3 Giresun Merkez, Bulancak, Keşap, Tirebolu, Görele, Eynesil, Espiye, Dereli, Çanakçı, Güce, Doğankent, Yağlıdere ve Piraziz, 4 Kastamonu Abana, Bozkurt, Cide, Çatalzeytin ve İnebolu, 5 Kocaeli Kandıra, 6 Ordu Bütün ilçeler, 7 Rize Ardeşen, Fındıklı ve Pazar, 8 Sakarya Kocaali, Karasu, Akyazı, Hendek, Ferizli ve Karapürçek, 9 Samsun Çarşamba, Terme, Ayvacık ve Salıpazarı, 10 Sinop Merkez, Ayancık, Türkeli, Erfelek, Gerze ve Dikmen, 11 Trabzon Bütün ilçeler, 12 Zonguldak Alaplı ve Ereğli, 13 Bartın Merkez, Amasra ve Kurucaşile, 14 Gümüşhane Kürtün.”

MADDE 2 – Aynı Kararın 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “b) 1 inci maddede sayılan il ve ilçelerde; 1 inci ve 2 nci sınıf tarım arazilerinde, %6’dan daha az eğimli 3 üncü sınıf tarım arazilerinde,”

15 Temmuz 2009 Resmî Gazete Sayı :27289 FINDIK ÜRETİMİNİN PLANLANMASI VE DİKİM ALANLARININ BELİRLENMESİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; a) Alternatif ürün: Fındık üretiminden vazgeçilen arazilerde yetiştirilecek bitkisel ürün çeşidini, b) Bakanlık: Tarım ve Köyişleri Bakanlığını, c) Beyanname: Fındık üretimi yapan üreticilerin kimlik bilgileri yanında, üretim yapılan alanın tapu kaydını ve üretim alanı miktarını gösteren ve ek-1’de belirtilen matbu belgeyi, ç) Fındık bahçesi: Toplam alanı bir dekar ve üzerinde olan, en az otuz adet fındık ocağı veya yüzseksen adet fındık dalı bulunan yerleri, d) Fındık kayıt sistemi: Bakanlar Kurulu kararı ile izin verilen alanlarda fındık üretimi yapan üreticilerin kayıt altına alındığı veri tabanını, e) Fındık üretici belgesi: Fındık kayıt sisteminde kayıtlı olan üreticilere ait kayıt belgesini, f) İl fındık komisyonu: Vali veya görevlendireceği vali yardımcısının başkanlığında; Bakanlık, defterdarlık, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Orman Genel Müdürlüğü, ticaret ve sanayi odası, ticaret odası, sanayi odası, ticaret borsası ile ziraat odasının ildeki temsilcisinin katılımıyla oluşturulan komisyonu, g) İlçe fındık komisyonu: Kaymakamın başkanlığında; Bakanlık, mal müdürlüğü, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve varsa ticaret ve sanayi odası, ticaret odası, sanayi odası, ticaret borsası ile ziraat odasının ilçedeki temsilcisinin katılımıyla oluşturulan komisyonu, ğ) Ruhsatlı alan: Bakanlar Kurulu kararı ile izin verilen arazilerde fındık üretimi yapılan alanı, ifade eder.

Fındık dikim alanlarının belirlenmesi MADDE 4 – (1) 22/11/2001 tarihli ve 2001/3267 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile izin verilen fındık dikim alanları, Bakanlık il ve ilçe müdürlüğü tarafından il arazi varlığı raporları, arazi kullanım kabiliyeti sınıfları, tapu ve kadastro kayıtları, coğrafî bilgi sistemi uydu fotoğrafları ve haritalardan yararlanılarak tespit edilir. Tespit edilen alanlar il fındık komisyonlarınca onaylanarak kamuoyuna duyurulur. Üretim izni verilmesi MADDE 5 – (1) 22/11/2001 tarihli ve 2001/3267 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenen fındık dikim alanlarında, fındık bahçesi tesis etmek veya mevcut fındık bahçelerinde yenilemede bulunmak isteyen üreticiler, bulundukları yerdeki Bakanlık il ve ilçe müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. (2) Başvuru dilekçesinde (ek-2) çiftçi kayıt sistemi kayıt bilgileri ve talep açıkça belirtilir. Bakanlık il ve ilçe müdürlüğü, başvuru dilekçesi ve diğer ekleri alarak her üretici adına bir dosya açar. Üreticilerin beyanname bilgileri ile birlikte fındık bahçelerinin yer, mevki, eğim, bakı, yüzölçümü ve tesis tarihleri tespit edilir. (3) İzin verilen alanlarda bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren; Bakanlık il ve ilçe müdürlüklerinden izin alınmadan mevcut fındık bahçeleri yenilenemez ve yeni fındık bahçeleri kurulamaz. İzin alınmadan yenilenen veya yeni kurulan fındık bahçeleri hakkında 2844 sayılı Kanun hükümleri uygulanır.

Kayıt altına alma MADDE 6 – (1) İzin verilen alanlarda fındık üretimi yapan üreticiler, Bakanlık il ve ilçe müdürlükleri tarafından fındık kayıt sistemine kaydedilir. Kaydedilen üreticilere üretici belgesi verilir. (2) Fındık üretimine izin verilen alanlarda yeni fındık bahçesi tesis eden, fındık bahçelerini yenileyecek olan ve sisteme kayıtlı bir fındık arazisinin mülkiyetini miras, satın alma ve benzer yollarla devralan fındık üreticileri Bakanlık il ve ilçe müdürlüklerine yeni beyanname vermek ve fındık kayıt sistemine kaydolmakla mükelleftir. (3) Fındık kayıt sistemine kayıtlı fındık üreticileri, Bakanlık il ve ilçe müdürlüklerine mevcut fındık üretici belgeleri ile başvurarak kayıtlarını güncellemekle mükelleftir. (4) Üreticinin kendi isteği ile fındık üretiminden vazgeçmesi, arazinin kamulaştırma, heyelan, tuzluluk, alkalilik ve benzer nedenlerle fındık üretimine uygunluğunun kalmaması, izin verilen araziler dışında üretim yapılması, yanlış bilgi ve belge verilmesi hâllerinde, üreticilere verilen fındık üretici belgeleri iptal edilerek, bu durum fındık kayıt sisteminde kayıt altına alınır.

Denetim, sorumluluk ve cezaî hükümler MADDE 7 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasına yönelik işlemler Bakanlık tarafından denetlenir. (2) 22/11/2001 tarihli ve 2001/3267 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile izin verilen alanlarda, Bakanlık il ve ilçe müdürlüklerinden izin alınmadan mevcut fındık bahçeleri yenilenemez ve yeni fındık bahçeleri kurulamaz. İzin alınmadan yenilenen veya yeni kurulan fındık bahçelerinin sahipleri ile üreticileri teşviklerden faydalandırılmazlar ve bunlar hakkında 2844 sayılı Kanun hükümleri uygulanır. (3) Uygulamada belirlenen ilgili merciler, kendilerine ibraz edilen belgelerin kontrolünden ve kendi hazırladıkları belgelerden sorumludur. Bu yükümlülüğü yerine getirmeyerek haksız yere ödemeye neden olanlar ile haksız yere ödemelerden yararlanmak üzere sahte veya içeriği itibarıyla gerçek dışı belge düzenleyen ve kullananlar hakkında, 5488 sayılı Tarım Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili hükümlerine göre gerekli cezaî, hukukî ve idarî işlemler yapılır. (4) Haksız yere yapılan ödemeler hakkında 5488 sayılı Kanunun 23 üncü maddesi hükmü uygulanır.

26 Ağustos 2009 Resmî Gazete Sayı : 27331 FINDIK ÜRETİCİLERİNE ALAN BAZLI GELİR DESTEĞİ VE ALTERNATİF ÜRÜNE GEÇEN ÜRETİCİLERE TELAFİ EDİCİ ÖDEME YAPILMASINA DAİR KARARIN UYGULANMASINA İLİŞKİN TEBLİĞ (2009/50)

Amaç ve Kapsam MADDE 1 – (1) Bu Tebliğ ile "Fındık Üreticilerine Alan Bazlı Gelir Desteği ve Alternatif Ürüne Geçen Üreticilere Telafi Edici Ödeme Yapılmasına Dair Karar"ın uygulanmasına ilişkin hususlarını düzenlemek ve 2001/3267 sayılı Bakanlar Kurulu Kararında belirlenen il ve ilçelerde ruhsat verilen sahalarda fındık üretici belgesine sahip ruhsatsız alanlardaki fındık bahçelerini sökerek alternatif ürüne geçen üreticilerin desteklenmesi ve uygulamada görev alacak kamu kurum ve kuruluşları, ödeme tutarlarının tespitine ilişkin kriterleri ile ödemeye ilişkin usul ve esaslarını belirlemek amaçlanmıştır.

Dayanak MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 15/7/2009 tarihli ve 27289 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2009/15201 sayılı “Fındık Üreticilerine Alan Bazlı Gelir Desteği ve Alternatif Ürüne Geçen Üreticilere Telafi Edici Ödeme Yapılmasına Dair Bakanlar Kurulu Kararı” esas alınarak hazırlanmıştır.

Tanımlar MADDE 3 – (1) Bu Tebliğde yer alan; a) Alternatif Ürün: Fındık üretiminden vazgeçilen arazilerde yetiştirilecek bitkisel ürün çeşidini, b) Bakanlık: Tarım ve Köyişleri Bakanlığını, c) Banka: T.C. Ziraat Bankası Anonim Şirketini, ç) Çiftçi Kayıt Sistemi: Bakanlık tarafından oluşturulan, çiftçilerin kayıt altına alındığı tarımsal veri tabanını, d) Fındık Kayıt Sistemi: Bakanlar Kurulu Kararı ile izin verilen alanlarda fındık üretimi yapan üreticilerin kayıt altına alındığı veri tabanını, e) Fındık Üretici Belgesi: Fındık Kayıt Sisteminde kayıtlı olan üreticilere ait kayıt belgesini, f) Fındık bahçesi: Toplam alanı bir dekar ve üzerinde olan, en az otuz adet fındık ocağı veya yüz seksen adet fındık dalı bulunan yerleri, g) İl/İlçe Müdürlüğü: Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın il/ilçe müdürlüklerini, ı) Karar: Fındık Üreticilerine Alan Bazlı Gelir Desteği ve Alternatif Ürüne Geçen Üreticilere Telafi Edici Ödeme Yapılmasına Dair Karar 2009/15201 sayılı Bakanlar Kurulu Kararını, i) Muvafakatname: Kiracılar için arazi sahibinin söküme onay verdiğini gösteren muhtar ya da noter onaylı belgeyi, j) Ruhsatlı Alan: Bakanlar Kurulu Kararı ile izin verilen arazilerde fındık üretimi yapılan alanı,

Desteklemeden yararlanacaklar ve ödeme şekli MADDE 4 – (1) 2001/3267 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenen ve ruhsat verilen sahalarda fındık yetiştiriciliği yapan fındık üreticisi belgesine sahip kamu kurum ve kuruluşları hariç gerçek ve tüzel kişilere 2009, 2010 ve 2011 yıllarında her yıl için dekar başına 150 TL alan bazlı gelir desteği ödemesi yapılır. (2) Alan bazlı gelir desteği için başvurular her yılın 1 Eylül-31 Aralık tarihleri arasında yapılır. (3) Telafi edici ödemeler 2009-2012 yılları arasında sonbahar ve ilkbahar ekim/dikim dönemlerinde; 2001/3267 sayılı Karardaki il ve ilçelerdeki 1 inci, 2 nci ve %6’ dan daha az eğimli 3 üncü sınıf tarım arazilerinde ve rakımı 750 metrenin üzerindeki ruhsatsız fındık bahçelerini sökerek yerine alternatif ürün ya da ürünlere geçen kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere gerçek ve tüzel kişi üreticilere yapılır. (4) Telafi edici ödemeler, yeni ürünlerin ekim ya da dikimleri yerinde görüldükten sonra yapılır. a) Birinci yıl, 2009-2010 dönemi başvurularında; ilk yıl 300TL/da, ikinci ve üçüncü yıllar için 150TL/da olarak 3 yıl için toplam 600TL/da, b) İkinci yıl, 2010-2011 dönemi başvurularında; ilk yıl 300TL/da, ikinci yıl için 150TL/da olmak üzere 2 yıl için toplam 450TL/da, c) Üçüncü yıl, 2011-2012 dönemi başvurularında; tek yıl 300 TL/da ödeme yapılır. (5) Telafi edici ödemeler için üretici başvuruları 2009-2012 yılları arasında 1 Eylül-30 Haziran dönem aralıklarında yapılır.

Başvuruda istenecek belgeler MADDE 5 – (1) Uygulama kapsamındaki illerde; alan bazlı gelir desteği için fındık kayıt sistemine kayıtlı üreticilerden; a) Başvuru dilekçesi (Ek-1), b) Fındık üretici belgesi. (2) Uygulama kapsamındaki illerde, telafi edici ödeme desteği için; a) Telafi edici ödeme başvuru dilekçesi (Ek-5), b) ÇKS belgesi,istenecektir.

Desteklemeden faydalanamayacak üreticiler MADDE 8 – (1) Aşağıda yer alan üreticiler; a) Alan bazlı gelir desteği için müracaat yılında fındık kayıt sisteminde kayıtlı olmayanlar, b) Telafi edici ödemeler için müracaat yılında çiftçi kayıt sisteminde kayıtlı olmayanlar, c) Alan bazlı gelir desteği ve telafi edici ödemelerden faydalanmak üzere müracaat eden üreticilerden gerçeğe aykırı beyanda bulunanlar ve/veya belge ibraz edenler, orman ve hazine arazilerinde fındık üretimi yapan üreticiler, kamu kurum ve kuruluşları ile ortaklıkları, desteklemeden faydalanamazlar.

Denetim, cezai hükümler ve sorumluluk MADDE 9 – (1) Uygulamaya yönelik işlemlere ilişkin olarak yapılacak denetim Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından yapılır. (2) Uygulama tebliğinde belirlenen ilgili merciler, kendilerine ibraz edilen belgelerin kontrolünden ve kendi hazırladıkları belgelerden sorumludur. Bu yükümlülüğü yerine getirmeyerek haksız yere ödemeye neden olanlar ile haksız yere ödemelerden yararlanmak üzere sahte veya içeriği itibarıyla gerçek dışı belge düzenleyen ve kullananlar hakkında, 18/4/2006 tarihli ve 5488 sayılı Tarım Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili maddelerine göre gerekli cezai, hukuki ve idari işlemler yapılır. (3) Haksız yere yapılan ödemeler 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkındaki Kanun hükümleri çerçevesinde, haksız ödeme tarihinden tahsil tarihine kadar geçen süre için anılan Kanunun 51 inci maddesine göre hesaplanacak gecikme zammı ile birlikte, haksız ödemeyi sağlayan belge veya belgeleri düzenleyen gerçek ve tüzel kişilerden ve ödemelerden yararlananlardan geri alınır. Söz konusu gerçek ve tüzel kişiler haksız yere yapılan bu ödemelerden müştereken sorumlu tutulurlar. (4) Destekleme ödemelerinden idari hata sonucu düzenlenen belgelerle yapılan ödemeler hariç, haksız yere desteklemeden yararlandığı tespit edilen üreticiler beş yıl süreyle hiçbir destekleme programından yararlandırılmazlar.

Katılımınız İçin Teşekkürler…