“Reggio Emilia” Yaklaşımı 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
BU ÖZELLİKTE VATANDAŞ YETİŞTİREBİLMENİN YOLU : TOPLAM KALİTE FELSEFESİ VE UYGULAMALARI İLE YOĞURULMUŞ BİR EĞİTİM SİSTEMİ ve KALİTE OKULLARI’NA DÖNÜŞMÜŞ.
NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Tematik Izleme Toplantısı
DEĞERLER EĞİTİMİ MART AYI (SEVGİ).
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
Reggio Emilia Yaklaşımı
DEMO-VILLAGE Orda Bir Köy Var Demokrasiyle!
2010 yılı Mart ayında Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi’ne yapılan gezide Urla Eko okulları Fakülte bahçesine SU isimli bir zeytin fidanı hediye.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
FİNLANDİYA EĞİTİM SİSTEMİ
GÜLKENT İLKÖĞRETİM OKULU
YAŞAMA EN İYİ BAŞLANGIÇ PROJESİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
Matematik: Yrd. Doç. Dr. Mesut tabuk Maths: Real Or Fiction
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Sunum transkripti:

“Reggio Emilia” Yaklaşımı 1

İtalya-Reggio Emilia

Okullaşma oranı İtalya Reggio Emilia 0-3 yaş %18,5 3-6 yaş %98 Sunulan hizmetler 19 katolik kilisesine bağlı 3-6 yaş okul öncesi kurumu 14 devlete ait 3-6 yaş OÖ kurumu 23 belediye ait 3-6 yas OÖ kurumu 13 0-3 yas merkezi 15 özel ihtiyaçlara yönelik 0-3 yaş ve 5 3-6 yaş merkezi

Reggio Emilia 2003 den bu yana hizmetler “ Institution “ tarafından yürütülmeye başlanmış. Eğitim ve yönetimsel konularda bağımsız, kendi bütçesi ve valiliğin onayladığı personeli var. Amacı: Merkezlerin faaliyetlerinin kalitesini arttırmak. Kalite ve değerleri korumak. “Reggio Children” 1994 de çocukların haklarını korumak ve regio daki merkezlerle dünyanın her tarafından öğretmenlerle akademisyenler arasında eğitim, kültürel alışveriş olanakları sağlamak amacıyla kurulmuş. Uluslarası network yoluyla araştırma projelerini desteklemekte, farklı NGO larla işbirlği yapmakta, sergiler düzenlemekte ve 16 dilde tercüme edilmiş yayınlar hazırlamaktadır.

Reggio Emilia ‘Friends of Reggio Children International Assosiation’ ise 1994’te kurulmuştur. İtalya ve diğer ülkelerden 1000 den fazla üyesi olan bir STK. Bu kurumun faaliyetleri gönüllüler ve bağışçıların katkılarıyla gerçekleşmektedir. 1996 yılında kurulan Remida merkezi bu kurum tarafından yönetildi.

Okulların Organizasyonel Yapısı Her sınıfta 2 öğretmen ve 3 yıl süre ile aynı kişiler 0-1 yaş 12 çocuk 1-3 yaş 18 çocuk 3-6 yaşta 24 çocuk Öğretmenler 36 saat çalışıyor. 30 saat çocukla 6 saat toplantı ve mesleki eğitime ayrılıyor Bir pedagog/ eğitimci 5-6 okuldan sorumlu ( program geliştirici rolü) Her okulda 1 sanat öğretmeni ( atelierista); 1 Ahçı ve yrd. ; Temizlik elemanları 7:30-16:30 arası ve 16:30-18:30- isteğe bağlı

Reggio Emilia Yaklaşımı Giriş: 1963 halk hareketi gerçekleşiyor. Halk kaliteli sosyal hizmetler ve okul talep ediyor. İlk belediyeye bağlı okulöncesi kurum 1963 de, 4 ay-36 lıklara yönelik merkez ise 1971 de açılmış Amaç farklı bir okul yaratma isteği. Bu yaklaşım 1945’lere kadar uzanıyor. 2. dünya savaşı bitiminden 6 gün sonra başlamış. Kendi elindekileri satıp okul yapımına destek oluyorlar. Loris Malaguzzi bu yaklaşımın yaratıcısı ve öncüsü. “Eğitim her çocuğun hakkı”. Bu sadece okulun, ailenin değil toplumun da sorumluluğundadır.

Reggio Emilia Yaklaşımı Özellikleri Ortamın rolü Çocukların çoklu sembolik dilleri Ölçme ve değerlendirmede dokumantasyon Uzun süreli projeler Öğretmenin araştırmacı rolü Ev ile okul ilişkileri

Ortamın Rolü Sınıf ortamı 3. öğretmen olarak nitelendiriliyor. Sınıfın görünümü- estetiği, hissettirdikleri, öğretebildikleri çok önemli. Öğretmenler sınıfı çocukların daha fazla keşfedebilmelerine, sorun çözmelerine olanak tanıyacak zenginlikte düzenleniyor Çocukların yaptıkları çalışmaların sergilendiği yaşayan bir ortam,

Ortamın Rolü Okul çocuk için gelişim ortamı, öğrenme ortamı ve yurttaş olma ortamı. Okul hayata hazırlık olarak değil hayatın bir parçası olarak görülüyor. Çocuklar kendi gelişimlerinde liderlik rolü alıyorlar. Tüm okullarda ortak olarak görülen fiziksel özellikler: Tüm sınıflar piazza denilen avluya açılıyor. Her sınıfın iç avluya açılan ve bahçeye açılan duvarı cam. Şeffaflık ön planda

Ortamın Rolü Tüm okullarda ortak olarak görülen fiziksel özellikler: Her avluda drama köşesi yer alıyor. Köşe yumuşak, taşınabilir hafiflikte materyalden üretilmiş ve aynalı. Bu köşede motosiklet kaskları, çok çeşitli kıyafetler, gözlükler çantalar yer alıyor. Avluda camekanlı atölye odası yer alıyor. Bu odada çok farklı türde sanat etkinliğinin yapılabilmesi için artık malzeme yer alıyor. Her sınıfta da sanat odası, ışıklı masanın, tepegözün yer aldığı bir oda ve bahçe. Doğal malzemeler var. (yaprak, kozalak, mısır koçanı, misket, iplik kumaş vb.)

Çocukların Çoklu Sembolik Dilleri Gardner’in çoklu zeka teorisi gibi Malaguzzi de “ çocukların 100 ayrı dili “ olduğunu söylüyor. Proje çalışmaları sırasında öğrendiklerinin sanat yoluyla ifade edilmesi, bunlardan biri. Kavramların sunuluşu birçok farklı şekilde olabiliyor. Drama şeklinde, şarkı ve müzikle, yazarak, inşa ederek gibi.

Dokümantasyon Sistemi Portfolyo sisteminin benzeri.Çocukların zaman içindeki çalışmalarının toplanarak düzenlenmesi, gözlemlerin kaydedilmesi ve değerlendirilmesi hem çocuklar hem aileler hem de öğretmenler için önemli bir araç olarak görülüyor.

Dokümantasyon Sistemi Çocukların duygularını, fikirlerini ifade etmesi ve tekrar düzenleyebilmesi için proje çalışmalarını kayıt altına almak ve sergilemek çok önemli. Öğretmenler çocuklar için gözlemlediklerini kaydeden, fotoğraflayan kişi konumundalar.

Uzun Dönemli Projeler Çocuğun öğrenmesini geliştirici, derinlemesine çalışılan kısa ( 1 haftalık) veya uzun süreli ( bir eğitim yılı) projeler. Projeler çocuk merkezli ve çocukların ilgisi ve marakıyla başlıyor. Her geçen süre geri dönülüp yeni şeyler ilave edilebiliyor. Esnek bir yaklaşım.

Öğretmenin Araştırmacı Rolü Çocuklarla birlikte öğretmen de öğrenen rolünde. Aynı zamanda araştırmacı ve kaynak sunan kişi. Araştırmacı olarak dinler, gözlemler ve gözlemlerini kaydeder. Öğretmen süreci yönlendirmeden çocukla işbirliği yapan ve iletişimi yöneten kişi Sınıfta öğretmen takım olarak işbirliğinde çalışır, bilgilerini paylaşır.

Ev- Okul İlişkisi Çocuklar, Öğretmenler, aileler ve toplum iletişim içinde ve birlikte çalışıyorlar. Okuldan eve evden okula eşyaların götürülebilmesi, tüm bilgiler ailelerle paylaşılıyor. Geziler düzenleniyor, oyuncak yapımına katkı sağlıyor Aile birliğinde görev alanlar programın planlanması ve değerlendirilmesindeki kararlara katılabiliyor.

Uluslararası Çalışma Grubu Programı 21 ülkeden 350 katılımcı Çalışma grubu programının tanıtımı Loris Malaguzzi Uluslararası Okulöncesi Merkezinin ziyareti 3 -36 ay ( 0-3 yaş) merkezinin ziyareti 37-72 ay ( 3-6 yaş) bir okulöncesi merkezinin ve “ Remida Yaratıcı Geri dönüşüm Merkezinin” ziyareti

Sergiler Yapılanların toplumla paylaşılması felsefesi The Wonder of Learning Children of Hundred languages Tüm dünyayı dolaşıyor. Türkiyeye gelmeyi planlıyorlar. 1966 da ilk çocuk sergisi açılıyor.

Remida Yaratıcı Geridönüşüm Merkezi Kullanılmış malzeme değil, Atölye sınıfları için fabrikalardan toplanan malzemeler bu merkezde toplanıyor, ayrıştırılıyor ve okullara dağıtılıyor. 10 yılda 600 fabrika ile işbirliği yapılmış. Bu merkezi bir çok gruplar ziyaret ediyor. Merkezde ailelere, gençlere, ve çocuklara workshoplar yapılıyor. Bir tema eşliğinde bu malzemelerden yaratıcı ve sanat eseri niteliğinde süslemeler hazırlanıyor. Örneğin “bisiklet” teması. 1000 farklı türde yapılmış ve sergilenmiş Organik malzemelerden 2 km uzunluğunda kek yapmışlar ve sergilemişler. Sebze bahçesi hazırlamışlar.

Resimler

Resimler

Resimler

Resimler