Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Matematik: Yrd. Doç. Dr. Mesut tabuk Maths: Real Or Fiction

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Matematik: Yrd. Doç. Dr. Mesut tabuk Maths: Real Or Fiction"— Sunum transkripti:

1 Matematik: Yrd. Doç. Dr. Mesut tabuk Maths: Real Or Fiction
Gerçek ya da Kurgu Yrd. Doç. Dr. Mesut tabuk Maths: Real Or Fiction

2 GİRİŞ İlk olarak projenin amacını hatırlayalım…

3 PROJENİN AMACI Matematik bilgisinin günlük hayata aktarılması aşamasında disiplinlerarası yaklaşım ile desteklenerek diğer derslerle etkileşiminin sağlanması sonucunda matematik eğitiminin kalitesini artırmak projenin genel amacıdır.

4 PROJENİN ÖZEL AMAÇLARI
Yenilikçi ve disiplinlerarası matematik öğretim yöntemlerine yer verilmesi, STEM, Singapur Matematiği ve Montessori ve Malaguzzi Eğitimleri, Akademik başarı oranında milli ve uluslararası artış sağlanması, Öğrencilerin matematik dersine yönelik olumlu tavır geliştirmesinin sağlanması, Öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sağlanması,

5 AMAÇ Bunların sonucunda ulaşılmak istenen?

6 AMAÇ Bunların sonucunda ulaşılmak istenen?
Matematik eğitiminin kalitesini artırmak.

7 AMAÇ Bunların sonucunda ulaşılmak istenen?
Matematik eğitiminin kalitesini artırmak. Nasıl?

8 Konularımız İlk olarak amaçlarımız…

9 PROJENİN ÖZEL AMAÇLARI’na geri dönelim
Akademik başarı oranında milli ve uluslararası artış sağlanması, Öğrencilerin matematik dersine yönelik olumlu tavır geliştirmesinin sağlanması, STEM, Singapur Matematiği ve Montessori ve Malaguzzi Eğitimleri, Yenilikçi ve disiplinlerarası matematik öğretim yöntemlerine yer verilmesi, Öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sağlanması,

10 Konularımız Akademik başarı…
Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumu… Singapur Matematiği ve Montessori ve Malaguzzi Eğitimleri ve STEM… Yenilikçi ve disiplinlerarası matematik öğretim yöntemleri… Örnekler…

11 MATEMATİK DERSİNDE BAŞARI
PISA ve TIMSS nedir?

12 MATEMATİK DERSİNDE BAŞARI
PISA ve TIMSS nedir? PISA ve TIMSS gibi uluslararası sınavlar…

13 MATEMATİK DERSİNDE BAŞARI
PISA UYGULAMASI: 15 yaş grubundaki öğrencilere uygulanmaktadır. En az 7 yıl öğrenim görmüş olması koşulu aranır. Bu yaştaki öğrenciler, birçok ülkede zorunlu öğrenim süresini doldurmak üzeredir. PISA tarafından öğrenciliğin ardından yetişkin bir vatandaşlığın başlayabileceği en küçük yaş olarak kabul edilir.

14 MATEMATİK DERSİNDE BAŞARI
PISA 2015 UYGULAMASI: PISA’nın altıncı döngüsü olan uygulamasıdır (2000, 2003, 2006, 2009, 2012 ve 2015). 35’i OECD üyesi olmak üzere 72 ülke ve ekonomideki yaklaşık 29 milyon öğrenciyi temsilen ’e yakın öğrencinin katılımıyla 2015 yılı içerisinde gerçekleştirilmiştir.

15 MATEMATİK DERSİNDE BAŞARI

16

17 MATEMATİK DERSİNDE BAŞARI
2015 2012 2009 1 556 Singapur 613 Şangay - Çin 600 2 538 Japonya 573 562 3 534 Estonya 561 Hong Kong (Çin) 555 4 532 Tayvan - Çin 560 546 5 531 Finlandiya 554 Güney Kore 541 6 529 Makao (Çin) 536 Lihtenştayn 7 528 Kanada İsviçre 8 525 Vietnam 535 9 523 527 10 518 Çin Halk Cmhryti Hollanda 526 490 Ortalama (OECD) 494 488 461 Ortalama (Genel) 470 496 50 420 Türkiye 44 448 43 445

18 MATEMATİK DERSİNDE BAŞARI
PISA 2012 Uygulamasına daha yakından bakalım…

19 MATEMATİK DERSİNDE BAŞARI
PISA 2012 UYGULAMASI: PISA 2012 uygulamasına, 65 ülkeden 15 yaşında yaklaşık 28 milyon öğrenciyi temsilen 510 bin civarında öğrenci katılmıştır.

20 MATEMATİK DERSİNDE BAŞARI

21 ÖĞRENCİ PERFORMANSI ÖĞRENCİ PERFORMANSININ EN İYİ AÇIKLAYICISI:
AİLENİN SOSYOEKONOMİK DURUMU (0,31) MATEMATİĞE YÖNELİK KAYGI VE ENDİŞE DÜZEYİ (-0,23) ANNE VE BABA EĞİTİM DÜZEYİ (0,12) MATEMATİĞE YÖNELİK DUYUŞSAL ÖZELLİKLER (0,12) OKULA YÖNELİK DUYUŞSAL ÖZELLİKLER (-0,12) ÖĞRENCİ GÖZÜYLE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ (-0,08) ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIĞI (0,05)

22 ÖĞRENCİ PERFORMANSI ÖĞRENCİ PERFORMANSININ EN İYİ AÇIKLAYICISI: AİLE

23 ÖĞRENCİ PERFORMANSI ÖĞRENCİ PERFORMANSININ EN İYİ AÇIKLAYICISI:
AİLENİN SOSYOEKONOMİK DURUMU (0,31) MATEMATİĞE YÖNELİK KAYGI VE ENDİŞE DÜZEYİ (-0,23) ANNE VE BABA EĞİTİM DÜZEYİ (0,12) MATEMATİĞE YÖNELİK DUYUŞSAL ÖZELLİKLER (0,12) OKULA YÖNELİK DUYUŞSAL ÖZELLİKLER (-0,12) ÖĞRENCİ GÖZÜYLE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ (-0,08) ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIĞI (0,05)

24 Aile S. E. D. Özellikleri Türkiye’de öğrencilerin PISA 2012 Matematik Okuryazarlığı performanslarını en iyi açıklayan özellik, ailelerin sosyoekonomik durumudur. Sosyoekonomik durumdaki 1 birim artış öğrenci performansında 0,31 birim artış sağlamaktadır.

25 Aile S. E. D. Özellikleri Ailenin sosyoekonomik durumu, kurulan yapısal modelde Ev olanakları, Evde bilgi ve iletişim teknolojilerine erişim düzeyi, Evdeki eğitimsel kaynaklar ve Refah düzeyi ile tanımlanmıştır.

26 Konularımız Akademik başarı…
Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumu… Singapur Matematiği ve Montessori ve Malaguzzi Eğitimleri ve STEM… Yenilikçi ve disiplinlerarası matematik öğretim yöntemleri… Örnekler…

27 ÖĞRENCİ PERFORMANSI ÖĞRENCİ PERFORMANSININ EN İYİ AÇIKLAYICISI:
AİLENİN SOSYOEKONOMİK DURUMU (0,31) MATEMATİĞE YÖNELİK KAYGI VE ENDİŞE DÜZEYİ (-0,23) ANNE VE BABA EĞİTİM DÜZEYİ (0,12) MATEMATİĞE YÖNELİK DUYUŞSAL ÖZELLİKLER (0,12) OKULA YÖNELİK DUYUŞSAL ÖZELLİKLER (-0,12) ÖĞRENCİ GÖZÜYLE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ (-0,08) ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIĞI (0,05)

28 Öğrenci Özellikleri Öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal özellikleri…

29 Öğrenci Özellikleri Matematiğe yönelik kaygı ve endişe düzeyi, iki gözlenen değişkenle tanımlanmıştır: (i) Matematikte başarısız olacağına inanma davranışı ve (ii) matematik anksiyetesi (endişesi).

30 Öğrenci Özellikleri Matematiğe yönelik duyusal özellikler, sekiz gözlenen değişkenle tanımlanmıştır: (i) Matematiğe yönelik ilgi, (ii) matematiğe yönelik motivasyon, (iii) matematiksel özbenlik algısı, (iv) matematiksel davranış, (v) matematik çalışma ahlakı, (vi) matematiğe yönelik özyeterlik algısı, (vii) problem çözme azmi ve (viii) problem çözmeye açıklık.

31 Öğrenci Özellikleri Bu özelliklerinin en önemli biçimlendirici: Sosyal çevre…

32 Öğrenci Özellikleri Bu özelliklerinin en önemli biçimlendirici: Sosyal çevre… Karnede matematiğin kaç…

33 Öğrenci Özellikleri Bu başlıkla ilgili altı çizilmesi gereken ilginç bir durum. Öğrenci devamsızlığı…

34 Öğrenci Özellikleri Öğrenci devamsızlığındaki 1 birim artış, öğrenci performansında 0,05 birim artış sağlamaktadır. Diğer bir ifadeyle öğrencilerin devamsızlıkları arttıkça matematik okuryazarlığı performansları da artış göstermektedir. Bu bulguyu, performansları yüksek olan öğrencilerin düşük olan öğrencilere göre daha fazla devamsızlık yaptıkları şeklinde yorumlamak mümkündür.

35 Öğrenci Özellikleri Öğrenci devamsızlığındaki bu ilginç bulgu ve Yunanistan’daki okul gezileri uygulaması…

36 Öğretmen Özellikleri Bu başlıkla ilgili altı çizilmesi gereken ilginç ve bizim için önemli bir diğer durum. Öğretmen özellikleri…

37 Öğretmen Özellikleri Bir başka ilginç bulgu ise öğretmen özelliklerindeki 1 birim artışın, öğrenci performansında 0,08 birim düşüşe karşılık gelmesidir. Diğer bir ifadeyle öğrencilerin gözüyle öğretmen özelliklerindeki artış ve yükselmeler, öğrenci performansında düşüşe yol açmaktadır.

38 Öğretmen Özellikleri Öğrencilerin gözüyle öğretmen özellikleri Öğretmen davranışı: söyleyip yaptırma, Öğretmen davranışı: formatif değerlendirme, Öğretmen davranışı: öğrenci merkezlilik, Öğretmen desteği, Matematik öğretmeninin desteği ve Öğretmen-öğrenci ilişkileri.

39 Öğretmen Özellikleri Bu bulguyu, öğrencilerin gözüyle öğretmen özelliklerinin, performans düzeyi yüksek olan öğrencilerde daha düşük düzeyde ya da olumsuz olduğu, performans düzeyi düşük olan öğrencilerde ise daha yüksek yada olumlu olduğu biçiminde yorumlamak mümkündür.

40 Konularımız Akademik başarı…
Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumu… Singapur Matematiği ve Montessori ve Malaguzzi Eğitimleri ve STEM… Yenilikçi ve disiplinlerarası matematik öğretim yöntemleri… Örnekler…

41 Başarı Durumunu Hatırlayalım!
2015 2012 2009 1 556 Singapur 613 Şangay - Çin 600 2 538 Japonya 573 562 3 534 Estonya 561 Hong Kong (Çin) 555 4 532 Tayvan - Çin 560 546 5 531 Finlandiya 554 Güney Kore 541 6 529 Makao (Çin) 536 Lihtenştayn 7 528 Kanada İsviçre 8 525 Vietnam 535 9 523 527 10 518 Çin Halk Cmhryti Hollanda 526 490 Ortalama (OECD) 494 488 461 Ortalama (Genel) 470 496 50 420 Türkiye 44 448 43 445

42

43 Singapur Cumhuriyeti Malay Yarımadası'nın güney ucunda, ekvatorun  137 kilometre kuzeyinde yer alan bir ada ülkesidir.  Devlet Oluşu: 29 Ocak 1819 Yüzölçümü: 710 km2 Nüfus: 5,469,700 (2014)

44

45 Cumhuriyet İlanı : 29 Ekim 1923
TÜRKİYE CUMHURİYETİ Cumhuriyet İlanı : 29 Ekim 1923 Yüzölçümü:  km2 Nüfus: 79,814,871 (2016)

46 Singapur Matematiği Singapur’un yakaladığı başarının altındaki faktörlerin başında, öğretmen kalitesini arttırmaya yönelik öğretmen yetiştirme politikaları gelmektedir. Örneğin Singapur hükümeti tarafından, öğretmenlere yıllık 100 saatlik hizmet içi eğitim imkânı verilerek onların profesyonel gelişimlerine önemli kaynak ayrılmıştır.

47 Singapur Matematiği Singapur’da öğretmenlik mesleğinin toplumdaki saygınlığı, öğretmen adaylarına eğitimleri süresince ücret ödenmesi ve öğretmen maaşlarının yüksek olması gibi etkenler yetenekli gençlerin bu mesleği tercih etmesine neden olmaktadır. Singapur eğitim sisteminde; matematik, fen öğretimine ve teknik becerilerin gelişimine ağırlık verilmektedir.

48 Sistemin Temel Özellikleri
Daha az başlığın daha derinlemesine ele alınması. Yeni bilgilerin öncekiler ilişkilendirilmesi. Her bilgi kendi düzeyinde ele alınır sonrasında tekrar edilmez. Üç basamaklı öğrenme süreci: Somut, görsel ve soyut.

49 Somut, Görsel ve Soyut.

50 Montessori ve Malaguzzi Eğitimleri
Her iki metot da, ailelerin okulla ciddi bir işbirliği içinde olmasını teşvik ediyor. PISA 2012 sonuçları ve aile…

51 Montessori Eğitimi Çocuğun bireysel becerilerine ve ilgi alanlarına, bireysel öğrenme hızına ve karakter özelliklerine uygun bir pedagojik yaklaşımdır. Bu yöntem de çocuk kendi duyularıyla neyi öğrenmek istediğine karar veriyor ve öğretmen de çocuğa bu konuda rehberlik ediyor. Diğer yöntemlere göre Türkiye’de daha çok bilinen bir yaklaşımdır.

52 Montessori Eğitimi İtalya’nın ilk kadın doktoru, pedagog ve antropoloji profesörü Maria Montessori ( ) tarafından yüzyılın başlarında her çocuğun bireyselliğine azami ölçüde uyan bir pedagoji yaklaşımı olarak ortaya atılmıştır.

53 Montessori Eğitimi

54 Montessori Eğitimi

55 Montessori Eğitimi

56 Montessori Eğitimi

57 Malaguzzi Eğitimi Reggio Emilia: Dünyayı Değiştiren Kasaba

58 Malaguzzi Eğitimi Bir erken çocukluk dönemi eğitim felsefesi olan Reggio Emilia yaklaşımı, adını İtalya’nın kuzeyindeki Reggio Emilia kasabasından almaktadır.  1945 yılında İkinci Dünya Savaşı sonrası İtalyan anne ve babalar ve Loris Malaguzzi ( ) adındaki genç bir öğretmen tarafından ortaya konan okul sistemidir.

59 Malaguzzi Eğitimi Bu sistemde herşeyin kayıt altına alınması, çocuğun birebir gelişiminin video çekimleri dahil olmak üzere son derece detaylı olarak kayıt edilmesi öne çıkmaktadır. Çocuk merkezli olması, aile ve öğretmen katılımlı olması, diğer önemli bir noktadır. Bu yaklaşım ile sistemlerini oluşturan okullarda özellikle aile katılımının etkisi çok büyüktür.

60 STEM yada FeTeMM STEM: Science, Technology, Engineering, Mathematics
FeTeMM Fen bilimleri, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Sözcüklerinin baş harflerinden oluşan kısaltma.

61 Konularımız Akademik başarı…
Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumu… Singapur Matematiği ve Montessori ve Malaguzzi Eğitimleri ve STEM… Yenilikçi ve disiplinlerarası matematik öğretim yöntemleri… Örnekler…

62 Yenilikçi ve Disiplinlerarası Matematik
Yenilikçi ve disiplinlerarası matematik öğretim yöntemlerine yer verilmesi amacı üzerinde biraz düşünelim. Yenilikçi matematik öğretim yöntemleri…

63 Yenilikçi Matematik Öğretim Yöntemleri
Tersi olan durumu düşünelim… Klasik öğretim yöntemi…

64 SON Teşekkürler…


"Matematik: Yrd. Doç. Dr. Mesut tabuk Maths: Real Or Fiction" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları