Bir İlköğretim Okulunda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi’ni

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

Her Grup için Hedefler Belirlenir
ŞEKER İLKÖĞRETİM OKULU
NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
BAŞKANDAN •BİLKA ‘nın amacı siyasi, ekonomik, sosyal, kültürel, fenni ve teknik konularda, her türlü araştırma metodunu kullanarak veri elde etmek ve.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
T.C DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Müftülüğü
Böylelikle toplam üye sayımız ’ya ulaştı. İlk bilgi evini açtığımızdan bu yana toplamda ödünç kitap verdik.
SAÇAKLIZADE KÜLTÜR EĞİTİM VE YARDIMLAŞMA VAKFI
SENE BAŞI VELİ TOPLANTISINA
1. 2 YAZ KURSLARININ ÖNEMİ Hayrullah KÖKEN Program Geliştirme Şubesi Müdürü
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
ŞARKİKARAAĞAÇ MÜFTÜLÜĞÜ 2009 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLERİN ÖZET SUNUMU (28/12/2009)
2010 YILI ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (1 ağustos-31 aralık) Hazırlayan: İbrahim TUNÇ.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
1- İmam Hatip Okulları nedir?
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KARABURNA İLK/ORTAOKULU 2013/2014 TANITIM
2014 YILI KUTLU DOĞUM HAFTASI KAPSAMINDA -SAKARYA İL MÜFTÜLÜĞÜ VE – SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE ORTAOKUL, İMAM HATİP ORTAOKULU, LİSE.
ZİYARET İLKOKULU ANASINIFI
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PEYGAMBER EFENDİMİZDEN (sav) ÖĞRENCİLERİMİZE MESAJ VAR
ORTAOKULA GEÇİŞ.
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
YUSUFELİ DEREİÇİ İLKÖĞRETİM KURUMU 29/05/2013. GÜNDEM MADDELERİ 1-Okulumuz hakkında genel bilgiler 2-Okulumuzun ve çevresinin fiziki durumu hakkında bilgiler.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
MEZ İ TL İ KIZ ANADOLU İ MAM HAT İ P L İ SES İ Adres Yeni Mah. Bahar Cad. No 6 Mezitli / MERSİN Telefon Web
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
MILLETIN GÖZ BEBEĞI TÜRKIYE’NIN AYDıNLıK GELECEĞI YUNUS EMRE İMAM HATİP ORTAOKULU.
Bağcılar Rehberlik ve Araştırma Merkezi. Değerli Velimiz, Teog sürecinin en önemli aşamalarından biri olan Lise Tercih aşamasına gelmiş bulunmaktayız.
Gebze Anadolu İmam Hatip Lisesi Tanıtım Bilgileri İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 64 Öğrenci Sayısı : 951 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 34 Fen Laboratuarı.
KURŞUNLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ TANITIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
OKULUMUZA BURDAN BAŞLAYALIM.
OKULUMUZDA UYGULANMAKTA OLAN DEĞERLER EĞİTİMİ KAPSAMINDA AYIN DEĞERİ OLAN İYİLİK VE YARDIMLAŞMA İLE İLGİLİ HAZIRLADIĞIMIZ SUNUMU SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİK.
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Diyadin İlçe Müftülüğü Haziran 2017
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

Bir İlköğretim Okulunda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi’ni Daha Nitelikli Hale Getirme Konusunda Elde Edilmiş Bazı (Rehberlik ve Sosyal Etkinlikler de dahil) T E C R Ü B E L E R (2000-2007) HAZIRLAYAN Yaşar ÇIRAKLI Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Ömer Kanaatbilen İlköğretim Okulu / Sofulu /Yüreğir / Adana

“...Allah, güzel iş yapanları sever.” Âl-i İmran,48

O’nun adıyla…. 2000-2007 yılları arasında, Selam ile Efendim… 2000-2007 yılları arasında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi ile ilgili sınıf-okul-çevre üçgeninde elde ettiğim bazı deneyimleri faydalı olması ümidi ile takdirlerinize arz ediyorum…

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersliği Daha nitelikli bir eğitim yapmak için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersliği oluşturduk.

YARDIMLAŞMA “Deniz Feneri Derneği”ne ait “deniz feneri kumbarası” Kurban Bayramı öncesi Derslik için temin edildi. Bayram öncesine kadar “öğrenci harçlıkları” ile doldurulan kumbara Derneğe iade edildi.

PERFORMANS ÖDEVLERİNE DAİR İlk defa uygulanan performans/proje ödevlendirmelerinde; “sınıf müfredatı dışı”nda konu vermeyerek ödev olarak alınan/hazırlanan tüm konuların öğrenciler tarafından sınıfta sunulması sağlandı. Konuyu anlatan öğrencinin “performans notu”nu da ; dinleyicilerin vermesi sağlandı.

* Çanakkale ve tüm şehitlerimizi yâd etmek için okunan , HATM-i ŞERİFLER * Ramazan ayı vesilesi ile Kur’an okumasını bilen öğrencilerimize cüz dağıtımı yapıldı. Ay sonuna kadar okunan toplam 8 Hatim’in duası ise, Kadir Gecesi’nde, mahalle caminde veli ve öğrencilerinde katılımı ile yapıldı. (2006) * Çanakkale ve tüm şehitlerimizi yâd etmek için okunan , “250 BİN ŞEHİDE 250 BİN HATİM” çalışmasına, veli ve öğrencilerimizle 13 hatimle katılarak ŞEHİTLERİMİZE manevi hediyeler gönderdik...

DUVAR GAZETE VE PANOSU Önemli Gün ve Haftalarla ilgili, sürekli yenilenen DUVAR GAZETESİ hazırlandı. * Dersimizle ilgili yazılı basında yer alan aktüel,orijinal haber ve yazıların yer aldığı DUVAR PANOSU hazırlandı.

BİDATLER ve HURAFELER-1 Bulunduğumuz Kasaba (*)da, Yaşayan Batıl İnanç ve Hurafelerin tespit edilerek, önce öğrencilerin, ikinci aşamada velilerin “doğru ve sahih bilgilerle donatılması amacıyla” öğrenciler ödevlendirilerek “Batıl İnanç Tespit Çalışması” yapıldı. Çıkan sonuçlarla ilgili olarak öğrenciler okulda derslerde, veliler de hazırlanan broşürlerle bilgilendirildi. ………………… (Not:Bu çalışma, performans-proje ödevleri henüz yokken yapılmıştır) Not: (*) Adana/Yüreğir/Sofulu Kasabası

BİDATLER ve HURAFELER-2 Ödevlerden elde edilen bu HURAFE VE BİDATLER mahalli bir radyoda (*) hazırlamakta olduğum BİDATLER ve HURAFELER isimli bir proğramı ile ‘hayat buldu’. “CD’lere kayıt yapılan bu proğramlar”da çeşitli vesilelerle öğrencilere ve velilere dağıtılarak bilinçlenmeleri sağlandı. (*) Radyo Hayat_94.5fm www.radyohayat.com.tr

ÖDÜLLÜ YAZILILAR_1 “100 ALANLARLA ÖZEL YEMEK” ÖNCE; Öğrencileri derse daha iyi motive etmek amacıyla, “yazılıdan 100 puan alan”larla TOPLUCA YEMEK yedik. SONRA: “Yazılıdan 100 alanların evine, “85-100 arası not alan sınıf arkadaşları” ile ziyarete gideceğiz” dedik, gittik. * Ev ortamları müsait olan ve davet edenlere tabi ki … Bu vesile ile aileleri ile tanışma, öğrencilerle kaynaşma imkanı oluştu.

Ders olan ilgiyi artırmak ve başarıyı teşvik etmek için; ÖDÜLLÜ YAZILILAR_2 Ders olan ilgiyi artırmak ve başarıyı teşvik etmek için; yazılılardan yüksek not alan öğrencilere meal, kitap, cd, vcd gibi hediyeler verildi.

“AKTÜEL KONULARLA İLGİLİ” BROŞÜR ÇALIŞMALARI Aktüel ve önemli bazı temel konularda, öğrencilere gerekli açıklamalar yapılmakla birlikte, anlatılan bilgilerin evlere/velilere/çevreye de sağlıklı olarak ulaşması amacıyla; Noel ve Yılbaşı, Namaz, Dua Bilinci, Ahiret Kılavuzu, Peygamber(as)’in Güzel Ahlakı, Batıl İnançlar ve Zararları, YANAN KIZ YALANI’nın GERÇEĞİ vb. konularda hazırlanan broşürler ve fotokopiler zaman zaman öğrencilere dağıtılarak geniş kitlelere de ulaşması sağlandı.

HİCRİ TAKVİM Hicri Takvim’de Hicri Takvim bilinci oluşturmak amacıyla, derslik tahtasına miladi takvimle beraber Hicri Takvim’de her gün yazılarak, öğrencilerin hicri takvim kültürü edinmeleri temin edildi..

* Derslerimizde sürekli olarak “fon müziği/ enstürman” kullanıldı. Musikî ile Ders * Derslerimizde sürekli olarak “fon müziği/ enstürman” kullanıldı. * Teneffüslerde ise, İslami içerikli görsel malzemelerin izlenmesi/dinlenmesi sağlandı.

KANDİL TEBRİKLERİ Kandil geceleri, önemli gün ve haftalarda derslik panosuna, “KUTLAMA MESAJLARI” asıldı.

DİN DERSLİĞİ KÜTÜPHANESİ Yardımcı Kaynak Kitaplara ait yönetmenlik (*) değişikliğinden sonra Din Kültürü Dersliğine ait 250 Kitaplık DİN DERSLİĞİ KÜTÜPHANESİ (*) 09 Aralık 2003 tarihli ve 25311 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 5005 sayılı “Millî Eğitim Temel Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun’a dayanılarak Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca hazırlanan “Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”in kabulü ….

KÖTÜ ALIŞKANLIKLARLA İLGİLİ RÖPORTAJLAR “Kötü Alışkanlıklar” ünitesinde “İçki-Kumar ve Uyuşturucu” konuları işlenirken, “kötü alışkanlığı olan insanlar” ile yapılan röportajlar, ilginç ve çarpıcı sonuçların ortaya çıkmasına sebep oldu. (Not:Bu çalışma, performans-proje ödevleri henüz yokken yapılmıştır.)

İl ve İlçe Müftülerimiz ile MÜFTÜLER İLE RÖPORTAJ Öğrencilerin, “sosyalleşmeleri ve farklı öğrenme metotlarına yönlendirilmesi” amacıyla İl ve İlçe Müftülerimiz ile kendi hazırladıkları ve merak ettikleri sorularla röportaj yapmaları sağlandı. (Not:Bu çalışma, performans-proje ödevleri henüz yokken yapılmıştır)

AKADEMİSYEN İLE RÖPORTAJ Öğrencilerimiz, “mezhepler ve alevilik” konusunda Çuk.Ün.İlahiyat Fak.Kelam A.B.D.Başkanı Prof.Dr.Halife KESKİN ile röportaj yaptılar. (Not:Bu çalışma, performans-proje ödevleri henüz yokken yapılmıştır)

KARDEŞ SINIF UYGULAMASI Rehberlik yaptığım 7-A Sınıfı öğrencileri ile 3-C sınıfı öğrencilerini “karşılıklı olarak” kardeş ilan ettik. Aralarında “abi-kardeş” ilişkisi oluşmasını teşvik ettik. Ayrıca, yaptığımız planlama ile 7-A sınıfındaki bütün öğrenciler her gün 1 ders saati, 3-C sınıfında “stajer öğretmenlik” yaptılar. Kişilik gelişimleri açısından olumlu sonuçlar aldık. (Yıl:2003)

PEYGAMBER(SAV)’E MEKTUP YAZMA YARIŞMASI KUTLU DOĞUM HAFTASI münasebetiyle (okulumuz öğrencileri arasında ) PEYGAMBER(SAV)’E MEKTUP YAZMA YARIŞMASI düzenledik,dereceye girenlere ödüller verdik. (Yıl:2005)

PEYGAMBER(SAV)’E ŞİİR YAZMA YARIŞMASI KUTLU DOĞUM HAFTASI münasebetiyle (okulumuz öğrencileri arasında ) PEYGAMBER(SAV)’E ŞİİR YAZMA YARIŞMASI düzenledik, dereceye girenlere ödüller verdik (Yıl:2004)

“KUTLU DOĞUM HAFTASI” (KASABA) “Sofulu Belediyesi”nin katkısı ile Kasabamız da bulunan tüm İlköğretim Okullarının katıldığı 1-Şiir Yarışması… 2-Mektup Yazma Yarışması… 3- “40 Hadis Ezberleme”… 4- “Hz.Peygamberimiz konulu Bilgi Yarışması… etkinliklerinin organizesini sağladık… (Yıl:2006)

“KUTLU DOĞUM HAFTASI (OKUL) * Bütün öğretmenler, gül suyu ve şeker ikram eden öğrencilerimiz tarafından sınıflarında ziyaret edildi ve Kandilleri tebrik edildi. * Hafta boyunca “Din Kültürü Dersliği”nde, derse gelen tüm öğrencilere Gül Suyu ve Şeker İkramı, ders öğretmeni tarafından yapıldı. * Hafta münasebeti ile her sınıfın 2.dersinde O’DA BİR ÇOCUKTU isimli VCD izlendi.

LİSELERİ TANIMA GEZİLERİ Sınıf Rehber Öğretmenliğini yapmış olduğum 8-A Sınıfı Öğrencilerimizle Adana ilimizde bulanan; “Fen, Anadolu, Anadolu Öğretmen, Anadolu İmam-Hatip, Anadolu Meslek, Meslek, Süper Lise ve Genel Liseleri” daha yakından tanımak ve lise hayatında bilinçli tercihler yapabilmelerini sağlamak amacıyla geziler yaptık. Okul İdarecilerinden ve Rehberlik Servislerinden gerekli bilgileri aldık. (2003)

Basın-Yayın Kolu olarak, KANAAT isimli öğrenci dergisi çıkardık. Öğrencilerin basın, yayın, matbaa, röportaj, dizgi, mizanpaj gibi kavramları yaşayarak tanımalarına vesile olundu. (2002)

CENAZE...DÜĞÜN...SÜNNET... Öğrencilerimizin yakınlarından; *Hasta olanlara ziyaret, *Vefat edenlere baş sağlığı, *Düğün ve sünneti olanlara tebrik” ziyaretlerinde bulunduk. * Derslerde öğrendiğimiz “davranış bilgilerini” yaşanır hale getirdik.

ÖĞRENCİ EV ZİYARETLERİ Rehberlik yapmakta olduğum 8.sınıftaki öğrencilerin evlerine (her hafta cumartesi günleri), “bütün sınıf arkadaşları ile beraber” ziyaretler yaparak, 1-Aileleri ile yakınlaşmaya, 2-Sınıf içi iletişimi daha kaliteli hale getirmeye çalıştık… Velilerden “çok olumlu” destek gördük. Öğrenci iletişiminde başarılı sonuçlar aldık. (Yıl:2003)

MEZUN ÖĞRENCİLERDEN REHBERLİK Okulumuzdan mezun olan ve farklı liselerde okumakta olan öğrencilerimiz, planladığımız program çerçevesinde okulumuza davet edilerek 8. sınıfta okumakta olan “lise adayı” öğrencilere okullarına ait bilgiler verdiler. (2003)

“ÖĞRETMEN’E KARNE” Her yıl sonunda,tüm öğrencilere “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi ve Öğretmeni” hakkında karne vermeleri sağlandı. Öğrencilerin ders ve öğretmen hakkındaki duygu ve düşüncelerini ifade etmelerini sağlandı.

İFTAR PROĞRAMLARI Ramazan akşamlarında, öğrenci evlerinde iftar programları düzenledik, ramazan ayına özgü manevi havayı birlikte teneffüs ettik.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi BİLGİ YARIŞMASI 6.,7. ve 8. Sınıflara ait bütün şubelerin, kendi kategorilerinde (a-b-c) yarıştığı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi “Bilgi Yarışması” yapıldı. (Sınıflar arasında._2001-2002)

MEZUNLARLA “DENİZ SEFASI” Okulumuz mezunlarını, İzcilerimizle yapmış olduğumuz gezilere ve etkinliklere davet ederek canlı ilişkiler kurmaya çalıştık. Bu amaca yönelik olarak mezunlarla Karataş/Tuzla’ya 2 günlük Deniz Kampına gittik..

MEZUNLARLA “KAR GEZİSİ” Akçatekir / Karboğazı’na KAR GEZİSİ’ne gittik..

OKUL KÜTÜPHANESİNE KAYNAK KİTAP Adana İl Müftülüğünün katkıları ile Okul Kütüphanemize, 40 adet Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için TEMEL KAYNAK KİTAP temini sağlandı.

Öğrencilerimizin de katkıları ile mahalle camii’nde KANDİL PROĞRAMLARI Öğrencilerimizin de katkıları ile mahalle camii’nde ‘kandil geceleri ihya proğramları’ hazırladık..

“NAMAZLA DİRİLİŞ” BROŞÜRÜ Namazla Diriliş kitapçığı …..

Yeni çıkan ve müfredata uygun olan kitaplar…. AKTÜEL KİTAPLAR Yeni çıkan ve müfredata uygun olan kitaplar….

Yapılan bu etkinlikler tartışmaya ve tenkite açıktır. Değerli Dostlar!.. Yapılan bu etkinlikler tartışmaya ve tenkite açıktır. Bu çalışmalardan esinlenerek farklı etkinlikler geliştirilebilir. Her okul,çevre ve bölgenin imkanları aynı değildir, şüphesiz. “Amaç:En Güzel”i yakalamaksa, bu da bir katkı olur temennisi ile…..

www.okb.k12.tr (okul sitesi) İLETİŞİM Yaşar ÇIRAKLI Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Ömer Kanaatbilen İ.Ö.Okulu Sofulu / Yüreğir / Adana …………………. yasar_cirakli@hotmail.com cirakliyasar@gmail.com www.okb.k12.tr (okul sitesi) 0.505.502 12 82