Kamu Haznedarlığı Uygulaması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Sözleşmelerde Damga Vergisi
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
TÜRKİYE ELEKTRONİK FON DAĞITIM PLATFORMU (TEFAS)
İŞ SOHBETİ: DÜNYA VE TÜRKİYE’DEKİ SON EKONOMİK GELİŞMELERE BAKIŞ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI İş Dünyası Vakfı, İstanbul 30 Ocak 2009 T.C. MALİYE.
BORÇ YÖNETİMİ.
SERMAYE PİYASASI KURULU
Öğretim Görevlisi Süleyman DAL
GELİRLERİM Gelir Kaynağım Gelirlerimi ne Zaman ve Hangi Yoldan Alıyorum?
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
MENKUL KIYMETLER ÜNİTE 7
1 TCMB İŞLEMLERİNİN BİLANÇOYA ETKİSİ. DÖVİZ KARŞILIĞI ALTIN ALIMI AKTİFPASİF ALTIN MEVCUDU ARTIŞ DÖVİZ BORÇLULARI (ALACAKLARI) AZALIŞ.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
TEB KAMU BULUŞMALARI İZMİR Mayıs FARKLI ve İNOVATİF HİZMETLER KOBİ’lere Değer Katmak İçin Yola Çıktık... KREDİLER NAKİT YÖNETİMİ DIŞ TİCARET Bu.
Mali İstatistik Kullanım Alanları
ÖRTÜLÜ SERMAYE KAVRAMI
Menkul Sermaye İradı.
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
HAZIRLAYAN: TANER KAYA
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)
Nakit Yönetimi Dairesi
SERMAYE PİYASASI HUKUKUNA GİRİŞ
Harcama Yetkilileri.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
SANAL DEVLET.
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
BANKACILIK HİZMET VE ÜRÜNLERİ
Sosyal Tesisler Mali İstatistikleri
PİYASA GÖSTERGELERİ.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Cam Vakıf Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaları A.Ş. Ve İştirakleri Sosyal Güvenlik ve Bilimsel Araştırma Vakfı Temsilciler Meclisi Olağan Genel Kurul Toplantısı.
Menkul Kıymet Borsaları
İLAN VE REKLAM VERGİSİ MUHASEBE 1 DERSİ BELEDİYE İŞLEMLERİ MODÜLÜ İLAN VE REKLAM VERGİSİ İLE İLGİLİ DERS NOTLARI.
NÜFUS HİZMETLERİNİ GÜÇLENDİRME VAKFI
Ders 1 Hüseyin İlker Erçen
Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.
BANKALAR Bankalar para ve kredi alanında önemli fonksiyonları olan mali kuruluşlardır.Bankaların işlevi kredi ticareti yapmaktır.
GENEL MUHASEBE 1 Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan KBÜ İşletme Fakültesi
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Bu hesap grubunda, kredi kurumlarına olan kısa vadeli borçlar ile kısa vadeli para ve sermaye piyasası araçları ile sağlanan krediler ve vadesine bir.
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
K AYıTLı E LEKTRONIK P OSTA E LEKTRONIK TEBLIGAT YÖNETMELIĞI ( TR SY. RG ) KEP YÖNETMELIĞI ( TR SY. RG ) SMMM Güney.
GENEL MUHASEBE ıı YRD. DOÇ. DR. SERHAN GÜRKAN Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi
YATIRIM FONLARI - Menkul Kıymet Yatırım FonlarıMenkul Kıymet Yatırım Fonları - Borsa Yatırım FonlarıBorsa Yatırım Fonları - Serbest Yatırım FonlarıSerbest.
TASARRUF, YATIRIM VE FİNANSAL SİSTEM
Finans Sistemine Genel Bakış
BANKA İŞLEMLERİ VE TEKNİKLERİ
DENETİM VE GÖZETİM
PARA ve PARANIN FONKSİYONLARI
PARANIN MAKROEKONOMİDEKİ ROLÜ
ŞEMSİYE FON Katılma payları tek bir içtüzük kapsamında ihraç edilen tüm fonları kapsayan yatırım fonudur.
MAKRO İKTİSAT PARASAL SİSTEM
PORTFÖY YÖNETİM ŞİRKETLERİ
Para, Banka ve Finansal Piyasaları Niye Çalışıyoruz?
Sadece ihale usulü ile yapılan alımlarda SGK borcu sorgulanır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Menkul Kıymetler ve Mali Duran Varlıklar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BÜROSU
R. Hakan Özyıldız Kamu bankacılığı R. Hakan Özyıldız
Sunum transkripti:

Kamu Haznedarlığı Uygulaması 21.04.2014 Nakit Yönetimi Dairesi

Kamu Haznedarlığı Uygulaması Uygulama kapsamında yer alan kurumların mali kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmasını ve izlenebilmesini sağlamak Kamu ve özel sermayeli bankalar, Vergi Kimlik Numarasına (VKN) dayalı olarak kamu kurumlarına ait mali bilgileri Hazine’ye elektronik sistem üzerinden günlük olarak raporlamaktadır. Hazine ise bu verileri kullanarak nakit ve varlık yönetimi sürecinde kullanılmak üzere periyodik raporlar üretmekte, nakit yönetimi sürecinin daha etkin biçimde uygulanması amacıyla değerlendirmektedir Kamu Haznedarlığı Uygulamasının Amacı

Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının Yasal Dayanakları: Kamu Haznedarlığı Uygulaması ilk olarak 1996 yılında başlamıştır. Başlangıcından bu yana çeşitli değişikliklere uğramıştır (1998, 2004, 2008, 2009 ve 2012 yıllarında) Şu an yürürlükte olan Tebliğ ise 11.09.2013 tarihli ve 28762 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır Kamu Haznedarlığı Genel Tebliği’ne ilişkin uygulamalar Hazine Müsteşarlığı ve Maliye Bakanlığı tarafından yürütülmektedir 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Kamu Haznedarlığı Genel Tebliği

Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Genel Tebliği Kapsamındaki Kurumlar: Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri Özel Bütçeli İdareler Döner Sermayeler Fonlar Belediyeler İl Özel İdareleri Sosyal Güvenlik Kurumları Kamu İktisadi Teşebbüsleri Özel kanunla kurulmuş diğer kamu kurum, kurul, üst kurul ve kuruluşları ve yukarıda sayılan kurumların bağlı ortaklıkları, müessese ve işletmeleri ile bu kurumlarca fon, hesap, özel hesap, havuz ve benzeri adlarla açılmış olan ve/veya yönetilen her türlü banka hesabı Tebliğ kapsamında yer almaktadır

Kamu Haznedarlığı Uygulaması 2. Genel Bütçe Dışındaki Kamu İdareleri: Kendi bütçeleri veya tasarrufları altında bulunan her türlü mali kaynaklarını TCMB T.C. Ziraat Bankası A.Ş. T.Halk Bankası A.Ş. T. Vakıflar Bankası T.A.O. nezdindeki hesaplarda tutmakla yükümlüdür Ayrıca, bu kuruluşlar mali kaynaklarını TL cinsi vadeli/vadesiz mevduat Döviz cinsi vadeli/vadesiz mevduat hesaplarında tutabilir ve/veya DİBS (Hazine Tahvili ve Hazine Bonosu), Eurobond, Kira Sertifikası Repo alım-satımı gerçekleştirebilirler Özel Bütçeli İdareler -Üniversiteler -Yükseköğretim Kurulu -Yüksek Teknoloji Enstitüleri -Özel Bütçeli Diğer İdareler TCMB T.C. Ziraat Bankası T.Vakıflar Bankası T.Halk Bankası TL Cinsi Vadeli/Vadesiz Döviz Cinsi Vadeli/Vadesiz DİBS, Eurobond, Kira Sertifikası,Ters Repo

Kamu Haznedarlığı Uygulaması Üniversiteler; Faaliyetleri kapsamında yaptıracakları tahsilat ve ödeme işlemleri için Tebliğde belirlenen kamu bankaları yanında özel sermayeli bankaları ve PTT Genel Müdürlüğü’nü de kullanabilirler. Ancak, özel sermayeli bankalar ve PTT Genel Müdürlüğü’nce gerçekleştirilen tahsilat tutarlarının takip eden iş günü sonunda üniversitenin kamu bankalarından birindeki hesabına aktarılması zorunludur.

Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kaynakların Vadeli Mevduat Hesabında Değerlendirilmesi 1. Kısa vadeli kaynaklar: (30 günden kısa vadeli) Kısa vadeli kaynaklar için uygulanacak vadeli mevduat faiz oranı, TCMB tarafından ilan edilen bir hafta vadeli repo ihale faiz oranından (%10) düşük olamaz Vadeli Mevduat Faizi ≥ TCMB Bir Hafta Vadeli Repo İhale Faiz Oranı 2. Uzun vadeli kaynaklar: (30 gün ve üzeri vadeli) Uzun vadeli kaynaklar için uygulanacak vadeli mevduat faiz oranı, piyasada oluşan benzer vadedeki DİBS faiz oranından düşük olamaz Vadeli Mevduat Faizi ≥ Benzer Vadedeki DİBS Faizi Vadeli Mevduat Faizi > Gösterge Faiz: Düşükfaizlerlekamukurumlarındanm evduatolaraktoplanankaynaklarındah ayüksekfaizoranlarıylaHazine’yeborç olarakkullandırılmasınınönünegeçilm ekistenmektedir (𝐷İ𝐵𝑆 1 𝑓𝑎𝑖𝑧𝑖)+[((𝐷İ𝐵𝑆 2 𝑓𝑎𝑖𝑧𝑖−𝐷İ𝐵𝑆 1 𝑓𝑎𝑖𝑧𝑖))/((𝐷İ𝐵𝑆 2 𝑣𝑎𝑑𝑒𝑠𝑖−𝐷İ𝐵𝑆 1 𝑣𝑎𝑑𝑒𝑠𝑖) ) 𝑥(𝑀𝑒𝑣𝑑𝑢𝑎𝑡 𝑣𝑎𝑑𝑒𝑠𝑖− 𝐷İ𝐵𝑆 1 𝑣𝑎𝑑𝑒)] Vadeli Mevduat faiz oranının Tebliğ ile belirlenen faiz oranlarından düşük olması halinde; Piyasada geçerli oranlar ile REPO yapılabilir ve / veya borçlanma senetleri alınabilir ve nakit planlamasına göre vadesinde ya da vadesinden önce piyasada geçerli oranlar üzerinden satılabilir. Söz konusu işlemler özel sermayeli bankalar aracılığıyla da yapılabilir.

Örnek Uygulama Mali kaynakların 1 haftalık vadede değerlendirilmek istenmesi Mali kaynakların 45 günlük vadede değerlendirilmek istenmesi Merkez Bankası bir hafta vadeli repo ihale faiz oranı %10 Benzer vadedeki DİBS’in getirisi % 10,71 Kamu sermayeli bankaların açılacak vadeli mevduata verdiği oran % 8 Kamu sermayeli bankaların açılacak vadeli mevduata verdiği oran % 9,5 Vadeli mevduat hesabı kullanılmaz. Repo/ ters repo aracı kullanılabilir. Vadeli Mevduat Faizi > Gösterge Faiz: Düşükfaizlerlekamukurumlarındanm evduatolaraktoplanankaynaklarındah ayüksekfaizoranlarıylaHazine’yeborç olarakkullandırılmasınınönünegeçilm ekistenmektedir (𝐷İ𝐵𝑆 1 𝑓𝑎𝑖𝑧𝑖)+[((𝐷İ𝐵𝑆 2 𝑓𝑎𝑖𝑧𝑖−𝐷İ𝐵𝑆 1 𝑓𝑎𝑖𝑧𝑖))/((𝐷İ𝐵𝑆 2 𝑣𝑎𝑑𝑒𝑠𝑖−𝐷İ𝐵𝑆 1 𝑣𝑎𝑑𝑒𝑠𝑖) ) 𝑥(𝑀𝑒𝑣𝑑𝑢𝑎𝑡 𝑣𝑎𝑑𝑒𝑠𝑖− 𝐷İ𝐵𝑆 1 𝑣𝑎𝑑𝑒)] Vadeli mevduat hesabı kullanılamaz. DİBS, Eurobond ya da kira sertifikası alınıp vadesinden önce satılabilir ya da repo/ ters repo işlemi yapılabilir. Kamu sermayeli bankalar Özel sermayeli bankalar Kamu sermayeli bankalar Özel sermayeli bankalar

Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kaynakların Vadeli Mevduat Hesabında Değerlendirilmesi Hazine web sayfasından ulaşılabilen faiz hesaplama modülü sayesinde, vadeli mevduat hesabı açılması planlanan vade için gerekli tarih ve vade süresi ekrandaki ilgili kısımlara girildiğinde, kurumların bankalardan talep etmesi gereken minimum faiz oranı otomatik olarak hesaplanmaktadır. Örnek hesaplama:

Kamu Haznedarlığı Uygulaması Tebliğ’den Muaf Hesaplar Kurumların eğitim ve dinlenme tesisi, misafirhane, yemekhane, kreş, çocuk bakımevi, spor tesisi ve benzeri sosyal ve destek amaçlı tesisleri adına açılmış banka hesapları Tebliğ hükümlerinden muaftır. Ancak bu hesaplar için kurum vergi kimlik numarasından (VKN) ayrı bir VKN kullanılması ve bu VKN’nin Hazine Müsteşarlığı’na bildirilmesi zorunludur.

Kamu Haznedarlığı Uygulaması Sorumluluk ve Yaptırım Kamu kaynaklarının bu Tebliğ hükümlerine aykırı şekilde değerlendirilmesinden elde edildiği tespit edilen nemalar genel bütçeye gelir kaydedilir Ayrıca, Tebliğ’de belirlenen kurallar çerçevesinde hareket etmeyen kurum ve banka yetkilileri hakkında 4749 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası uygulanmaktadır

Kamu Haznedarlığı Uygulaması Raporlamalar, Örnek

İstatistikler * 17.04.2014 tarihi itibarıyla

İstatistikler * 17.04.2014 tarihi itibarıyla

Resmi İstatistik

Kamu Haznedarlığı Uygulaması Önemli Hususlar Üniversiteler, Hazine Müsteşarlığına Nakit Talebi Aktarım Sistemi üzerinden yaptığı nakit taleplerinde Tebliğ kapsamında değerlendirdiği mevcut mali kaynaklarını da dikkate almak zorundadır. VKN’ye dayalı izleme ve raporlama sisteminin sağlıklı çalışmasını teminen, kurumların yeni temin ettikleri VKN’leri ve mevcut VKN’lerdeki her türlü değişiklikleri Hazine’ye bildirmeleri gerekmektedir. Mali kaynaklarının değerlendirilmesinde faiz veya kar payı dışında ayni ya da nakdi herhangi bir menfaat temin edilemez. Kamu Haznedarlığı uygulamasına yönelik görüş ve öneriler khaznedarlik@hazine.gov.tr adresine iletilebilir.

Dinlediğiniz için Teşekkürler