ÇIKTI TEMELLİ DEĞERLENDİRME ZAHMETE DEĞER Mİ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
MÜDEK Mühendislik Değerlendirme Kurulu
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
OHSAS NEDİR? FİRMA ADI.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO 9000:2000 REVİZYONU – GETİRDİKLERİ ve GETİREMEDİKLERİ Dr. TÜRKAY DERELİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ GAZİANTEP TEL: ++
BME Eğitimi, Mezunların Durumu ve EMO’nun Rolü Çalıştayı Başkent Üniversitesi BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİNDE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ B. MURAT.
Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon ve MÜDEK Deneyimi
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ABET HAZIRLIKLARI Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi (LEÖDK) Mühendislik Fakültesi Sunumu.
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
MÜDEK Dönemi Değerlendirmeleri: Bir Başlangıç Prof. Dr. Bülent E. Platin MÜDEK Başkanı 1. Ulusal Mühendislik Kongresi 21 Mayıs 2004 Eski Foça,
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum İçeriği Mühendislik Eğitimi Akreditasyonu ve MÜDEK
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
İSKENDERUN MESLEK YÜKSEKOKULU
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
ODTÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET DENEYİMİ
MÜhendislik DEğerlendirme Kurulu
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
ÇIKTI TEMELLİ DEĞERLENDİRME ZAHMETE DEĞER Mİ?
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

ÇIKTI TEMELLİ DEĞERLENDİRME ZAHMETE DEĞER Mİ? A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

İÇİNDEKİLER Giriş Bölümün Kısa Tanıtımı Eşdeğerlik Tarihçesi 2000 Öncesi Kriterler 2000 Kriterleri, Temel Fark ISO 9000 Kalite İşletme Prensipleri Zorluklar Esaslı İtirazlar Çıkış Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

Giriş 1932: The Society for the Promotion of Engineering Education (Daha sonra ABET) “ABD’de “Accreditation”, ABD Dışında “Substantial Equivalence” Akreditasyon=Kalite Kontrol ve Belgesi 2001’den Önce ve Sonra Farklı Değerlendirme Yöntemleri “inputs are out and outcomes are in” B.S. Oberst & R. C. Jones, International Trends in Engineering Accreditation and Quality Assurance Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

Giriş NEDEN AKREDITASYON? Devletin Harcamalarında Daha Dikkatli Olmaya Başlaması Kamuda “Hesap Sorma” Kavramının Gelişmesi Küçülen Dünya, Kalkan Sınırlar: Standart Gereği Endüstrinin Meslek Eğitiminin Üniversitede Başlaması Gerektiği Savı Özel Eğitim Kuruluşlarının Rekabeti “Değişim”in Tek Değişmez Olacağına İnanç Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

Bölümün Kısa Tanıtımı Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

Bölümün Kısa Tanıtımı Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

Bölümün Kısa Tanıtımı 1986-1998: Tam Burslu 50 Öğrenci, Araştırma Hırslı Öğretim Kadrosu 1998-2002: Burslu (50) + Burssuz (50), Dış Destekli Projeler Peşinde ve Eğitimi Daha Fazla Düşünen Öğretim Kadrosu 2002-2004: Burslu (50) + Burssuz (100), Eğitimi Daha da Fazla Düşünmek Zorunda Kalan Öğretim Kadrosu Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

Eşdeğerlik Tarihçesi Eylül 1997: ABET Ziyareti Ekim 1997: “Substantial Equivalence” Eksiklik, Zayıflık veya Kaygı Belirtilmedi Gözlem: Tasarım Bileşenine Daha Fazla Önem Verilsin, Disiplinlerarası İşbirliği Gelişmeli, Minimum Kredi-Saat Miktarı Fazla 1997-1998: Ders Programında Değişiklikler Tartışıldı 1999: Fakülte Kurulu Yeni Programı Onayladı Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

PEK İSTEMEDEN EC-2000 ÖLÇÜTLERİYLE DEĞERLENDİRİLMEK ZORUNDA KALDIK! Eşdeğerlik Tarihçesi Yeni Program 2000 Girişli Öğrencilere Uygulanmaya Başlandı ABET’den 2 Yıllık Uzatma İstendi ABET Yönetiminde Değişiklikler Nedeniyle İsteğe Geç Yanıt Geldi 2004’de Yeni Değerlendirme Gerçekleşecek İTİRAF PEK İSTEMEDEN EC-2000 ÖLÇÜTLERİYLE DEĞERLENDİRİLMEK ZORUNDA KALDIK! Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

2000 Öncesi Kriterler EC-2000 Öncesinde de Sonrasında da En Temel Hedef: “Programın, Mühendislik Mesleğini İcra Etmeye Hazır ve Bunu Sürdürebilir Yetkinlikte Mezunlar Vermesi” EC-2000 Öncesi ABET Ölçütleri, Bir Programın Bu Hedefe Ulaşması İçin En Az Neler İçermesi Gerektiği Sıralanarak Oluşturulmuştu: “Yetkin Öğretim Kadrosu, Yayınlanmış Bir Eğitim Amacı, Müfredat İçeriği, Öğrenci Kalitesi, Yönetim Kademesi, Altyapı, Kurumsal Destek” Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

(R. B. Standler, Mühendis-Avukat) 2000 Öncesi Kriterler TEMEL ELEŞTİRİ Lisans Derecesinin Önemli Bir Entellektüel Başarı Olup Olmadığı Konusunda Sessiz! (R. B. Standler, Mühendis-Avukat) Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

2000 Kriterleri, Temel Fark Program Eğitim Amaçları Paydaş Gereksinimleri Göz Önüne Alınarak Oluşturulmalı Program Eğitim Amaçlarına Ulaşıldığını Kanıtlayacak Sürekli Bir Değerlendirme Mekanizması Olmalı Program Çıktılarını Belgeye Dayalı Olarak Kanıtlayan Bir Özdeğerlendirme Yöntemi Bu Mekanizma ve Yöntemin Sürekliliğinin ve Bulgularının İyileştirmede Kullanıldığının Kanıtlarla Gösterilmesi Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

2000 Kriterleri, Temel Fark ANAHTAR SÖZCÜKLER: Amaç, Çıktı, Süreklilik, Kanıt, Paydaş GETİRDİĞİ “ZAHMETLER”: Organize Olma Sürekli Bir Belgeleme ve Kayıt Sistemi Peryodik Toplantılar Peryodik Anket Hazırlama ve Toplama Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

ISO 9000 Kalite İşletme Prensipleri ISO: International Organization for Standardization 1906: International Electrotechnical Commission (IEC) 1926-1942: International Federation of the National Standardizing Associations (ISA) (Makina Mühendisliği Standardı) 1946: 25 Ülke Londra’da “Endüstri Standartlarının Koordinasyonu ve Birleştirilmesi” Amacıyla ISO’yu Kurdu 1960: TSE Kuruldu, ISO Üyesi Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

ISO 9000 Kalite İşletme Prensipleri Çalışanların İşi Sahiplenmesi Müşteri Odaklı Olmak Süreç Yaklaşımı İşletmede Sistem Yaklaşımı Sürekli İyileştirme Verilen Kararlarda Gerçekçi Olmak Tedarikçi Firmayla Karşılıklı Yarara Dayanan İlişki Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

ISO 9000 Kalite İşletme Prensipleri SORU: ABET 1932’den Beri Önünde Duran Örneği Görmedi mi? Üniversite Duvarları Ancak Son On Yılda Yıkıldı “Üniversitelerin Nesnel Olabilmesi Ancak Toplumdan Biraz Uzakta Olmakla Mümkündür!” “Dışardaki”lerin Üniversite İçine Kabulu Zaman Aldı Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

Zorluklar ZİHNİ BLOKLAR Öğrenciye Ürün, Paydaşlara Müşteri Gözüyle Bakmak Kalite Kontrolü Önemsemek Tüm Bölümün Süreci Sahiplenmesi MADDİ BLOKLAR Organize Olmak Zaman Ayırmak Bürokrasi Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

Esaslı İtirazlar Endüstrinin Bilime Tecavüzü Amerikan Kültürü Ürünü Başka İşimiz mi Yok? Bunları Hakkıyla Hiç Bir Bölüm Yapamaz Adamlar ABD Dışı Bölümleri Zaten Ciddi Denetlemez ki! Bizi Değerlendirenler Ne Kadar Yetkin ki? Tüm Bu İşleri Bir Profesyonel Tutalım, O Yapsın! Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

Esaslı İtirazlar, Yanıt Amaç: Bilim İnsanı Yetiştirmek Alternatif Milli Kriterler Neler? Var! “Benchmarking”? (G. Heitmann) ABET Bunun Farkında: Kademeler Var Değerlendiricilere Sıkı Denetim Gerekli Değerlendiricilerin Eğitilmesi Önemli O Zaman Size Daha Çok İş Düşer Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004

Çıkış İşimiz 1997’den Çok Daha Zor! Yürekten Katılımı Beklemek Hayal Kurulan Geribesleme Sisteminin Çalışması İçin: “Sistem Sorumlusu” Atamak Şart KAZANÇLAR Paydaşların (“Stakeholders”) Güveni Öğrencilerde Mezun Olduktan Sonra Bile Bölümün Kendilerini İzleyeceği İnancı, Kazanılan Özgüven Öğretim Kadrosunun “Ayık” Kalması Ulusal Mühendislik Kongresi, Foça, Mayıs 2004