DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Yaratıcı Drama Atölyesi
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Durumlarını Planlama
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
YANSITICI DÜŞÜNME.
=>SES BİLGİSİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
14.HAFTA ÖRNEK ETKİNLİKLER (DEVAM) Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
DRAMA. Drama tiyatronun araçlarını kullanan bir sürecin adıdır. Tiyatronun araçları eğitsel amaçlarla kullanılır. Önemli olan sürecin yaşanmasıdır, sonucunda.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Yaratıcı Drama.
Öğretim Tasarımı Analiz.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Müzede Yaratıcı Drama.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
21. YY BECERİLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ 9.HAFTA DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ

Drama öğretmenleri, dramayı üretirken 12 ana ölçüt kullanır: 1. Anlamları anlamak; insanların diğerleriyle iletişiminde yer alan anlamları anlaması (ses, sessizlik, görülen ve duyulan eyler, hareketsizlik ve hareket, karşıtlıkların değişimi). 2. Öğrencilerine anlamlı ve seçilmiş olanı kullanmayı öğretmek. 3. Her verilen durumda belirsizden belirgin olana doğru eleyebilmek.

4. Sıradan olanın içinde sembolik olanı bulmak, sıradanı sembolik biçime sokmak. 5. Her birinin merkezine evrenseli koymak. 6. Yaşayan, canlı bir iletişim dili oluşturmak. Bilgiyi yaşantıya dönüştürmek.

7. Süregiden durum içinde gerilim yaratmak 7. Süregiden durum içinde gerilim yaratmak. Yalnızca olayları yeniden taklit etmek değil yaşantının içinde derinliğine taklit etmek ya da çıkarmak. 8. Öğretmenin kendisiyle sınıf arasındaki iletişimde sözsüz işaretlerin kullanımını kontrol etmek. 9. Belirtileri, ipuçlarını karıştırmaksızın anlamlı proje yapma yeteneği.

10. Konuşulan ya da konuşulmayan, görülen ya da görülmeyen, bireysel ya da grupla sınıftan bilgiyi kazanarak yorumlama yeteneği. 11. Sabırlı olarak farklı yüzleri (görünümleri) bulabilmek, denemelere ve hatalara karşı dayanıklılık, değer yargılarının anlamsızlığı (yokluğu), kişilerin yerini alma yeteneği, katılımcılar için onların içinden anlamı çıkartarak gerçek bir durum yaratma yeteneği.

12. Öğretimde disiplinin (dil, matematik, tarih ya da herhangi bir alan) ne olduğu önemli değildir. Öğretmen kişisel kararlarını sahip olduğu kavramlarına bakarak vermelidir.

Drama öğretmeni için, akademik ve uygulamalı olmak üzere iki yaşantı ve yeterlik alanı vardır.

Akademik deneyim ve yeterlilikler: Doğum ya da söylencenin kaynağı, mit, efsane, folklor gibi farklı sosyalleşmelerin kullanımına karı tutumlar, Dramatik biçimlerde farklılıklar, trajik, komik, didaktik, absürd, dramatik oyun gibi, Grup dinamikleri bilgisi,

Akademik deneyim ve yeterlilikler: Tiyatro ve dramanın yeri konusunda antropolojik çalışmalar, Oyun anlayışı ve seçimi, Çocuk gelişimi. Bireysel ve grup gereksinimleri ile dramanın gelişim aşamaları hakkında bilgi,

Akademik deneyim ve yeterlilikler: Öğrenmeye motive olma. Eğitimde dramanın tarihi. Yalnızca batı kültüründe değil diğer kültürlerin de bilgisi, Gerilim yaratmak için karşıtlıkların, çeşitlemelerin analizi, Sağlıklı bir beyin, Grupların özel alanlarında iletişim yöntemleri bilgisi.

Uygulamaya Dönük Deneyimler-Yeterlilikler Üretilmiş metin, öykü ve oyun olmadan üretme, Öğretmen tipi, esnekliği vb. konusunda kendini keşfetme, Sınıfta çocukların drama dürtüsünü işe koşma, Her mekanda ve büyüklükteki grupla oynama, Teyp, ışık, film vs. kullanma becerisi, Hareket, dil, mimari ve heykel sanatları arasındaki ilişkileri anlama, Kaynakları toplama, Drama ve diğer alanların ilişkisini kurabilme, Grup içinde odağı öğrenme, Kendini ve diğerlerini gözleme ve analiz,

Uygulamaya Dönük Deneyimler-Yeterlilikler Süreci, durumları, sınıflama yeteneği, Öğrenme sürecindeki tüm belirtileri yakalama becerisi, Sözel işaretleri anlama, konuma becerisi, dilin seçimi, ses vs. Gerilim ve karşıtlık yaratma becerisi, Planlama becerisi, katı biçim oluşturma yerine fırsat verme, Alıcı bir biçimde öğrenme ve dinleme, İyileşme ve rehabilitasyon becerisi (Okvuran,2003).

KAYNAK: Okvuran,A. (2003).Drama Öğretmeninin Yeterlilikleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi,36(1-2),81-87.