Dünyada Okul Öncesi Eğitim Okulöncesi Eğitimin Dünü Bugünü ve Yarını

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
Yıldız Teknik Üniversitesi
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
DEĞERLER EĞİTİMİ MART AYI (SEVGİ).
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI (LLP) (ÇEŞİTLİ SUNULARDAN DERLENEREK HAZIRLANMIŞTIR.)
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-2
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
ŞEBİNKARAHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÖZEL EĞİTİMDE ERKEN TEŞHİS:OTİZM SPEKTRUMU HASTALIKLARI (OTİZM) ÖRNEĞİ
TARİHÇE 1990 yılında Anadolu Hayat Sigorta A.Ş Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinin yürüttüğü hayat sigortacılığı faaliyetlerini devraldı.Böylece ülkenin.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
Bilgilendirme Toplantısı
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Eğitimin ve Toplum.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
DİĞER TUTUMLAR.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Örgütsel Kariyer Planlaması
YAŞAM BOYU ÖĞRENME. “Artık insanların gençliklerinde ö ğ rendiklerini onların yaşamları boyunca kullanmaları savı geçersiz hâle gelmiştir” Alfred North.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
SİVAS (AA) - Şarkışla Fen Lisesi idarecileri ve öğrencileri, Kaymakam Akif Pektaş ile Belediye Başkanı Ahmet Turgay Oğuz'u makamında ziyaret etti. Pektaş,
T.C. Yükseköğretim Kurulu
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sunum transkripti:

Dünyada Okul Öncesi Eğitim Okulöncesi Eğitimin Dünü Bugünü ve Yarını Yrd. Doç. Dr. Rıza Ülker Zirve Üniversitesi

Anahtar Kelimeler Yaşam boyu öğrenme *Veliler İnformal Öğrenme *Çocuklara iltifat ABD *Ortak Akıl Avrupa *Kaynaştırma Kriz yönetimi *İtalya, Avusturya

Yaşam Boyu Öğrenim Lizbon (Mart 2000) ve Stockholm'de (Mart 2001) düzenlenen Konsey toplantılarında yaşam boyu öğrenim konusuna büyük önem verilmiştir. Söz konusu Tebliğ, 19-20 Haziran 2000 Feira Avrupa Konseyi'nde alınan özel karardan hareketle hazırlanmıştır. Tebliğ'de yaşam boyu öğrenim "Bilgi, beceri ve yeterliliği arttırmak amacıyla, kişisel, toplumsal ve istihdam perspektiflerinde yaşam boyu süren tüm öğrenim aktiviteleri" olarak tanımlanmaktadır.

AB ninYaşam Boyu Öğrenim ile Hedefi Bu anlamda Avrupa Birliği kadınların iş piyasalarında yer alma oranlarının 2010 yılına kadar % 60’a çıkartılmasını, herkes için eğitim ve sosyal içerme imkânlarının geliştirilmesini hedeflemiştir. Bu hedefe ulaşmanın önemli bir aracı olarak da erken çocukluk bakımı ve eğitiminden faydalanan çocukların oranını 2010 yılına kadar üç yaş altında %33’e, üç ve zorunlu eğitime başlama yaşı arasında ise % 90’a çıkarmayı benimsemiştir.

Yaşam Boyu Öğrenim Nedir ve Amacı? Yaşam boyu öğrenim, kişisel ve sosyal amaçlı öğrenimin yanı sıra çalışma amaçlı öğrenimi de kapsamakta ve resmi eğitim sistemlerine ilişkin pek çok alanda yer almaktadır. Yaşam boyu öğrenim, insana ve bilgiye daha çok yatırım yapma, dijital okuma yazma da dahil olmak üzere temel bilgi ve becerilerin kazanılmasını teşvik etme, esnek ve yenilikçi öğrenme fırsatlarını genişletme anlamına gelmektedir. Amaç, Avrupa genelinde tüm yaş gruplarındaki insanların yüksek kalitedeki öğrenim olanaklarına ve çeşitli öğrenim deneyimlerine eşit ve açık biçimde erişim sağlamalarını kolaylaştırmaktır. Bu vizyonun gerçekleştirilmesinde eğitim sistemleri kilit rol oynamaktadır.

Yaşam Boyu Öğrenime İhtiyaç Avrupa Birliği'nde mevcut ekonomik ve sosyal değişimin derecesi, bilgi tabanlı topluma hızlı geçiş ve Avrupa'nın yaşlı nüfusundan kaynaklanan demografik baskılar, yaşam boyu öğrenim kapsamında eğitime yeni bir yaklaşım getirilmesini zorunlu kılan etmenlerdir.

Yaşam Boyu Öğrenimin Kapsadığı Alanlar Bu sebeple yaşam boyu öğrenim şu alanları kapsamaktadır: Okul öncesi dönemden emeklilik sonrası döneme kadar tüm yetenek, ilgi, bilgi ve nitelikleri kazanma ve yenileme. Böylelikle her vatandaşın bilgi tabanlı topluma uyum sağlayabilecek bilgi ve yeterliliği geliştirmesini ve sosyal ve ekonomik hayatın her alanına aktif katılım sağlamasını teşvik ederek kendi geleceğini daha iyi kontrol edebilmesini olanaklı hale getirmek.

Yaşam Boyu Öğrenimin Önemi " Yaşam Boyu Öğrenme' gelecek yılların eğitim politikasının en önemli konusu olacak." Prof. Frank Coffield "Eğitim sahip olduğumuz en iyi ekonomi politikasıdır." Blair, 1998 ACEV video ‘1 e 7’

İnformal Öğrenme Tüm öğrenim çeşitlerine önem verme (Resmi öğrenim: örneğin üniversite eğitimi; resmi olmayan öğrenim: örneğin iş yerinde edinilen mesleki beceriler ve gayri resmi öğrenim: örneğin anne babaların çocuklarından ICT (Bilgi ve İletişim Teknolojileri) öğrenmeleri veya arkadaşlarıyla beraber bir müzik aleti kullanmayı öğrenmeleri.)

Dünyada Okul Öncesi Eğitim ile ilgili Trendler ABD, Hiç bir çocuk geride kalmasın ABD, Tüm Çocuk Avrupa, Hayat Boyu Öğrenme Türkiye, 7 çok geç (0-6 yaşın önemi, AÇEV)

Türkiyede Şimdiki Trend Tümden gelim Yapılandırıcı Çoklu zeka Yaşam Boyu Öğrenme İnformal Öğrenme

Tüm Çocuk Anaokulu çocukları içi herhangi bir aktivite düzenlerken çocukların Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik gelişimlerine yani el, ayak, kalp ve kafa gelişimlerinin hepsine birden fayda sağlayabilme özelliğinde olmasına dikkat etme.

Özel Eğitimde Kaynaştırma Methodu Sağduyulu Fedakar Öğretmenler Diğer öğrencilerede yardım etme Oturma düzeni.Sağduyulu geçimli yardımsever öğrencinin yanına öğretmene yakın oturt. ABD Örneği, 4.sınıftaki Melihanın resim kabiliyeti iyi olduğu için haftada bir kaç saat autistic çocuğa resim konusunda yardımcı olması. Sevdiği yapabileceği şeyleri yaptırma. Örenek; Tek bildiği renk ise engelli çocuğumuza kırmızı ile ilgili soru sormak

Özel Eğitimde Etiketleme Konusu İlaçlar

Bana ilk öğretmeninin resmini çiz Öğretmeni okuldan ayrılınca üzülenler, Waldorf okulları örneği Öğretmenine baba veya anne diyenler Öğretmenleri ile hala görüşenler veya nerede olduklarını bulmaya çalışanlar Öğretmenin kullandığı parfümü nihayet bulup kullanmaya çalışanlar

Bana ilk öğretmeninin resmini çiz özelliklerini yaz Öğretmenine her yönüyle özen duyanlar, Gözlük örneği Sınıfın diş doktoru, ilk yardım uzmanı olmaları nedeni ile duyulan sempati. Herkese ilk yardım eğitimi Kız öğrencilere ‘sakın saçını kestirme’ şeklindeki bay veya bayan öğretmenlerden gelen telkinler

Bana ilk öğretmeninin resmini çiz özelliklerini yaz Fiziksel ceza uygulayan ilk öğretmenler hatırlanmak hatta çizilmek bile istenmiyor. Çizenlerde sempatik olmayan öğretmen tipleri çizdiler Öğretmenlerin tatlı-sert olmaları kabul görüyor Bu aktiviteyi yaptırdığımız için teşekkür edenler ABD örneği, dokunma yasağı getiren müdür

Milli Eğitim Müdürlüğü Araştırma ve Geliştirme AR-GE Türkiyede okul öncesi eğitimin gelişiminin arkasındaki sürükleyici güç olma potansiyeline sahip

Veliler Öğretmenin beden dili Gülümseme ve iltifat etmenin Gücü, Video Klip Veliler müşterilerimizdir Paspal giyinen Fabrikatör, kötü giyimli emlak kralı örneği, Ted Williams Örneği

Kriz Yönetimi Ekip işidir, Bütün idareciler, öğretmenler ve hizmetliler anaokulu müdürünün gözü kulağı olmalıdır. Kamera konusu Kazalar, Tren, yemek masası örnekleri, kaydıraktan düşme Yabancılar, sapık Örneği Velayet meselelerinden dolayı çocuk kaçırma durmları. Yıllarca birşey olmaz....Bir gün...

Alerjiler Fıstık ezmesi örneği. Kaydırak örneği Öğrencilerimizin alerjilerinden bütün çalışanların haberdar olması Öğrencilerin yiyeceklerini paylaşmaması

Takım ruhu ve zor anlarda karar verme *Alaska Örneği *Alp Dağlarında kaybolan askerler

Kaos Teorisi Anasokulunda sınıf ortamı Okul dışı aktiviteler: Çocukları iple gezdirme, Video ; Çoklu çocuk arabası, gezi otobüsü

Öğrenci Merkezli Eğitim Gaziantepe kar yağınca Kitap

Öğrenciye iltifat etme motive etme Obamanın çocukluk resimlerinin duvara asılı olması sürekli sözkü iltifat Okul Öncesi eğitimciler yaklaşılabılır sempatik tipler olmalı

Erken Teşhis Öğretmenlerimizin dikkatli gözlemleri çok önemli, Örnek; köyde bana getirilen çocuk Kitap

Book by Dr. Rıza Ulker