Muğla Orman Bölge Müdürlüğü Büyük Orman Yangınlarına Karşı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sorular ve Cevaplar.
Advertisements

BÜYÜK ENDÜSTRİYEL KAZALARIN KONTROLÜ HAKKINDA YÖNETMELİK SEVESO BİLDİRİMİ Bilindiği üzere endüstriyel faaliyetlerden kaynaklanan büyük endüstriyel kazaların.
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
PKK TERÖRÜ İLE ASKERİ MÜCADELE
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
LİSANSSIZ ELEKTRİK ÜRETİMİ
ORMAN KADASTRO KOMİSYONLARI KOORDİNATÖRLÜĞÜ
«KASTAMONU MASA TENİSİ OYNUYOR» PROJESİ
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
T.C. DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Özel İdare Müdürlüğü 2010 YILI FAALİYET RAPORU.
ADANA ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ 2009 YILI FAALİYETLERİ.
Bilgi Sistemleri Dairesi Başkanlığı ORBİS Altyapı Projesi Faaliyetler
BİLGİSAYARLI MUHASEBE I
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI Hazırlayan : Muharrem GÜLER
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
Mahalle Afet Gönüllüleri Uygulaması
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
Şeref ÖZER Şube Müdürü KORUMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİ.
PROJE DEĞERLENDİRME VE İZLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
İMAR İSKAN VE KOOPERATİF ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KIRGİZTAN TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÜREME SAĞLIĞI ALANINDA
AB ÇEVRE FASLININ AÇILMASI VE Prof. Dr. Hasan Z. SARIKAYA
BOLU ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
1 AQAP-110 Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon ve Plânlama Kurulu’nun Olağan Toplantısı (27 MART 2003) Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İNSAN KAYNAKLARI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
………….. Orman İşletme Müdürlüğü
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
HAVZA PLANLAMA VE ARAZİ ISLAHI DAİRE BAŞKANLIĞI
SOFRALIK VE YAĞLIK ZEYTİNDE ÜRETİM MALİYETLERİ VE KARLILIK
Yatırımcı Kuruluşun Adı
DEĞERLEME ÖLÇÜLERİ Maliyet Bedeli (V.U.K. Md. 263).
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
Araştırma İzleme ve Koruma Çalışmaları
Manisa Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
Orman Bölge Müdürlüğü Sn Proje AdıSektörüYeriProjenin Durumu 1 Orman KadastroTarım/OrmancılıkMuhtelifİhalesi yapılmıştır 2 Orman Koruma ve İşletmecilik.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
MUĞLA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ, İNSAN KAYNAKLARI ve DESTEK HİZMETLERİNDEN SORUMLU ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ 1.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
25-MADDİ DURAN VARLIKLAR
HARCAMA.
GAZİ ÜNİ. FİZİKİ ALANLARI G.Ü. STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI 2.
Sunum transkripti:

Muğla Orman Bölge Müdürlüğü Büyük Orman Yangınlarına Karşı Aktif Savunma Planı KASIM - 2011  

Helikopter Etkinlik Analizleri yapılırken; su atar helikopterlerin yerden kalkış zamanlarının 10 ila 12 dakika ; ilerleme hızlarının da bambi açık vaziyette saatte 170 km/h. olduğu kabul edildiğinde başlayan ve büyüme riski olan bir orman yangınına minimum 25 dakika da varabilmesi için etkili menzilleri yukarıdaki kriterlere göre tespit edildiğinde 40 km. çaplı bir daire içerisinde en etkin hava desteği verebileceği hesaplanmıştır. Muğla Orman Bölge Müdürlüğü'nde hali hazırda 4 adet yangın söndürme helikopteri ve 2 adet amfibi uçak ile Ula Helikopter üssünde 1 adet OGM ne ait yangın gözetleme keşif ve yönetimi görevi yapmakta olan genel maksat helikopteri bulunmaktadır. Bu hava araçlarına ek olarak komşu bölge müdürlüklerinden en yakın hava desteği sağlayabilecek olan kuzeyde İzmir orman bölge müdürlüğünde görevli Gümüldür Helikopter ile Selçuk havaalanında konuşlanan THK na ait 3 adet Dromader tipi su atar uçak ve 1 adet Chesna tipi keşif uçağı ile kuzeydoğuda konuşlanan Denizli Helikopter bulunmaktadır. Bölgenin güneydoğusunda son yıllarda zaman zaman görev almakta olan Antalya Bölge müdürlüğüne bağlı Finike Helikopterde Muğla orman yangınlarına hava mücadelesine en yakın destek unsurlarıdır .

Önerilen yeni helikopter konuşlanma merkezleri hesaplanırken söz konusu kapsama alanlarının birbirini ardışık olarak izlemesi, aralarında boş alanların kalmaması ve deniz kıyılarında olduğu gibi bu dairelerin ormanların olmadığı sahil güvenlik helikopterlerinin görev alanında kalan deniz bölgelerini kapsamamasına dikkat edilerek (Marmaris Helikopter örneği gibi); daha çok oranda karasal alanlarda bulunan ormanlık bölgeleri kapsayacak şekilde planlanması yapılmıştır

Yangın Gözetleme Kulelerine Ait Bulgular Muğla Orman Bölge Müdürlüğüne bağlı 12 Orman İşletme Müdürlüğü ve 74 Orman İşletme Şefliği ormanlık alanlarında yangınlara karşı gözetleme görevi yapan 57 adet orman yangın gözetleme kulesinin ‘Kule Görüş Analizleri’ bilgisayar ortamında hazırlanarak sunulmuştur (Şekil-12). Bu analizler neticesinde hiç görüş alınamayan iki yarımada (Bodrum ve Datça) da ormanlık alanları izleyebilmek amacıyla iki görüş bölgesi (TRT verici kuleleri) koordinatı alınarak, bu bölgelerde yangın gözetleme kuleleri yapılana kadar ‘kamera’ sistemi kullanılmak suretiyle yangın harekat merkezine görüntü aktarabilecekleri tespit edilmiştir (Şekil-13).

Orman Yangın Söndürme Deniz Timleri Hakkında Öneriler (Riskli Deniz Kıyılarında Başlayan ve Yol Sorunu Nedeniyle Karadan Müdahale Edilemeyen Bölgeler İçin) Sahil işletmelerinde gerçekleşen toplantılarda ; turizmin önem taşıdığı deniz kıyılarında yeterli yol ağı bulunmadığı için denize yakın bölgelerde başlayan yangınlara yer ekiplerinin zamanında ulaşamadıkları belirtilmiş ve sadece hava unsurları eğer o tarihte bölgede iseler destek olabildikleri diğer zamanlarda ise Orman Bakanlığına bağlı birimlerin deniz kıyılarında başlayan yangınlar da yeterince etkin olamadıkları gözlenmiştir. Bu sebeple yol sorunu olan sahil işletmelerinde (Dalaman Or.İşl.Md. ce zaman zaman uygulanan) denizden veya nehir kıyılarından su alabilen ( 2 kişini rahatça kaldırabildiği ) benzinli su pompaları ve 25 m lik sarmal hortumlar ile çok etkili bir şekilde 6 saat boyunca su atılabildiği yapılan tatbikatlarda görüntülenmiştir. Bu su pompaları , ilgili işletme müdürlüğünün denize yakın ekip binalarında bulundurulabilir ve denizde bir yangın başladığında arazöz ekibi tarafından sahile götürülüp mevcut balıkçı teknelerinden birinin üzerinde olay mahalline sevk edilebilir. Yeterince tekne bulunamayan bölgelerde ise gemi kaptan belgesine gerek duyulmayan araç arkasında taşınabilen Zodyak tipi botlar ve en az 3 adet işçi ile ‘orman yangın deniz ekipleri’ oluşturulması gelecekte turizm alanlarının etkin korunması ve teşkilatın toplumdaki saygınlığının daha da arttırılması açısından çok önem taşımaktadır. Bu kapsamda yapılan ihtiyaç analizinde de : Milas İşletmesine 5 , Marmaris İşletmesine 10 , Muğla İşletmesine 1 , Köyceğiz işletmesine 2 , Fethiye İşletmesine 4 , Aydın İşletmesine 3 ve Nazilli İşletmesine 1 adet olmak üzere toplam 26 adet su pompası ve yeterli miktarda hortum ve 13 adet zodyak bot ile orman yangın deniz ekipleri’ oluşturulması çok yararlı olabilecektir.(Harita-8)

Motorsikletli İlk Müdahale Ekipleri (Timler) Tek Kişilik Bölge Müdürlüğünde mevcut bulunan 108 adet kros tipli sincap motorsikletlerin (Şekil-24) yedeğine (devrilmemesi ve denge sağlaması için sepet şeklinde yan taraflarına monte edilebilen 100 lt.su kapasiteli ) benzinli pülverizatör ekipmanı monte edilerek ‘tek kişilik orman yangın ilk müdahale tim’ oluşturularak yangınla mücadele çalışmalarına önemli destek sağlayabileceklerdir.

Diğer Amaçlarla kullanılmakta olan Mevcut 4 Diğer Amaçlarla kullanılmakta olan Mevcut 4*4 pick-up hizmet araçları üzerine sabitlenebilen müstakil benzinli pülverizatör Timleri (2 Kişilik) Orman Genel Müdürlüğü taşra birimlerinde ;yangın mücadelesi dışında diğer hizmetlerde kullanılmakta olan bu pick-up (Şekil-26) araçlarının kasalarına hiçbir ilave ekipmana ihtiyaç duyulmadan yaz sezonunda geçici olarak kasaya sabitlenmek suretiyle (300 lt.su taşıma kapasiteli) mevcut ilk müdahale araçlarının sayısı çok düşük bir maliyetle (yaklaşık 1.500 – 1.700 TL) arttırılabilecektir (Şekil-28) Bölge müdürlüğünde ‘Aktif Savunma Stratejisi ‘ doğrultusunda kışlalarını terk edecek Arazöz ekiplerinin yerine geride kalarak bu bölgeleri savunmak durumunda olan mevcut bulunan 38 adet İlk Müdahele Yer Ekiplerini (Özel Ekipler) yangına götürmekte olan minibüs(Şekil-28) tipi kapalı araçların arkasına –projesi hazırlandıktan sonra- çeki demiri ilavesi yaptırılarak mevcut 300 lt.lik benzinli pülverizatörler kendi römorkları üzerinde bu araçlara monte edilerek mücadele kapasiteleri artırılarak yangın mücadelesine katkıları artırılabilecektir.(Şekil-27) Bu araçlara ilaveten yeni teknolojilerle arazi için üretilmiş tek kişilik ATV cihazları üzerinde basınçlı su tabancaları ve yedeklerine monte edilebilecek seyyar benzinli (300 lt kapasiteli) pulverizatörler ile yeni yangın mücadele unsurları oluşturulabilecektir (Şekil-29).

Köy Su Tankları Tamamlanan yangın araştırma proje sonuçlarında ‘büyük orman yangınlarının % 95 ‘inin köy yerleşim birimlerin 1- 3 km. yakınlarında çıktığı tespit edilmesine rağmen ; Orman Köylerine yangın söndürme amaçlı dağıtılan 3 ton kapasiteli traktör arkasına monte edilebilen ilgili köy muhtarlığına teslim edilen ‘Köy Su Tankları’nın (Şekil-30) ise maalesef orman yangınları ilk müdahale çalışmalarında etkin şekilde kullanılamadığı gözlenmiştir. Bu tanklar köy merkezlerinde görevli taşıma aracı (Traktör) ve sürücüsü olmadığı için atıl bir vaziyette beklemektedirler (!). Yangın mücadelesi için İl Özel İdareleri ve Orman Genel Müdürlüğü (OGM) tarafından büyük ekonomik fedakarlıklar gösterilerek teslim edilen bu ‘Köy Su Tank’larının daha etkin kullanılabilmesi için 3 aylık (Temmuz –Ağustos-Eylül) süre ile ilgili köyde ikamet eden 1 adet traktör (sürücüsü ile birlikte ) kiralanmak suretiyle faal hale getirilebilecektir (Şekil-31). Sürücü traktörü ile birlikte saat 11.30 ile 19.30 saatleri arasında ‘Su Tankı’ yakınında cep telefonu faal bir şekilde bekleyerek görevini ifa edebilecektir. Bu tankları yangın bölgesine taşıyabilecek traktör kira bedelleri ile gelecekte çok daha büyük yangın masraflarının önüne geçilerek tasarruf sağlanabilecek , sistem kısa bir süre içerisinde kendi masraflarını amorte edecek ve ilgili köyde küçükte olsa bir istihdam ve gelir getirebilecektir.

Tarım Alanlarında Başlayan ve Ormana Sıçrayan Yangınlar Hakkında Tarım Bakanlığına Sunulan Öneriler Tarım orman sınırlarında başlayan yangınlarda ekipman ve personel yetersizliği nedeniyle ‘Tarım Yangınlarına’ müdahale edemeyen Tarım Bakanlığı’ İl ve İlçe Tarım Müdürlüklerine’ ilgili bakanlıkça ek ödenek tahsis edilerek : 300-400 lt.lik su taşıma kapasitesi olan Benzinli Pulverizatör ler temin ederek Pick-upların (Şekil-33) üzerine geçici montaj ile veya traktör arkasına bağlanmak suretiyle (Şekil-34) özellikle orman yangınlarının çokça çıktığı riskli köylerden başlamak üzere ‘Özel Tarım Yangın Söndürme Timleri’ ( 3 ay süre ile 1 adet pick- up ve sürücüsü ) yada ‘Köy Yangın İlk Müdahale Timleri’ ( 1 adet Traktör ve sürücüsü) kiralamak suretiyle; yangınla mücadele çalışmalarına destek vermelidir.

İlçe ve Belediye Sınırları İçerisinde Başlayan Orman Yangınlarına Müdahale Eden İtfaiye Müdürlüklerine Ait Öneriler İlçe ve belde yerleşim merkezleri civarında da sık sık orman yangınları çıkmakta ve bu yangınlar kısa süre içerisinde ormanlık alanlara sıçrayabilmektedir (Şekil-35). Bu bölgelerde sürdürülen yangın mücadelesine destek olan belde itfaiye teşkilatları içinde aşağıdaki öneriler sunulmuştur.