Hindistan Konum: Güney Asya, Arap Denizi ve Bengal Körfezi kıyısında, Burma ile Pakistan arasında yer almaktadır. Haritadaki konumu: Asya Yüzölçümü: 3,287,590.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
© 2001 By Default! A Free sample background from Slide 1 HİNDİSTAN CUMHURİYETİ Federal Başkent Yeni Delhi Nüfus(Milyon)
Singapur Konum: Güneydoğu Asya, Malezya ve Endonezya arasında adalar Nüfus: 4,300,419 (Temmuz 2001 verileri) Nüfus artış oranı: %3.5 (2001 verileri) Nüfusun.
KOSOVA CUMHURİYETİ.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
Resmi dil: İrlandaca - İngilizce Başkent: Dublin En büyük şehir: Dublin Yüzölçümü: km² Nüfusu: Para birimi: Avro.
BELÇİKA EĞİTİM SİSTEMİ
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
Bayrağı-Armasi Coğrafi durumu  Ülkenin toplam yüzölçümü yaklaşık 2586 kilometrekaredir.  Başkenti ülkeyle aynı adı taşıyan Lüksemburgtur.  Nüfusu.
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
HİNDİSTAN.
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
TARİHSEL SÜREÇTE ŞEHİRLER
İRLANDA EĞİTİM SİSTEMİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
Çin Eğitim Sistemi İbrahim ÇINAR
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
Hayat Biçimini Seçmektir
HİNDİSTAN “Borç Esareti Altında Bitmeyen Kölelik”
Türk Milli Eğitiminin Genel Yapısı
En fazla müslümanın yaşadığı ilk 10 ülke
PAKİSTAN İSLAM CUMHURİYETİ(PİC)
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı.
Mert Son F HİNDİSTAN. Hindistan Hindistan ya da resmî adıyla Hindistan Cumhuriyeti, Güney Asya'da bulunan bir ülkedir. Dünyanın en büyük yedinci.
Malta ve Eğitim Sistemi
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
ABD Eğitim Sistemi Salih Burak Güngur Ahmet Baki Üzülmez
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Özellikleri
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
Karşılaştırmalı Eğitim
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ —Nüfus artışı yüksektir — Genç nüfus fazladır. — Aktif nüfus fazladır.(çalışabilecek nüfus). Çalışma çağındaki nüfustur.
TÜRKİYE İSTİHDAM VERİLERİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
HİNDİSTAN: TEMEL BİLGİLERANAHTAR BİLGİ VE VERİLER  Genel Görünüm:  Dünya’nın coğrafi alanı 7. büyük ülkesi,  Dünya’nın en kalabalık 2. ülkesi,  Dünya’nın.
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

Hindistan Konum: Güney Asya, Arap Denizi ve Bengal Körfezi kıyısında, Burma ile Pakistan arasında yer almaktadır. Haritadaki konumu: Asya Yüzölçümü: 3,287,590 km² Sınırları: toplam: 14,103 km Nüfus: 1,095,351,995 (Temmuz 2006 verileri) Nüfus artış oranı: %1.38 (2006 verileri) Ulus: Hintli Nüfusun etnik dağılımı: Hint-Aryan %72, Dravidian %25, Moğol ve diğer %3 (2000) Din: Hindu %81.3, Müslüman %12, Hıristiyan %2.3, diğer %4.4 (2000) Dil: İngilizce, Hintçe, Bengali (resmi), Telugu (resmi), Marathi (resmi), Tamil (resmi), Urdu (resmi), Gujarati (resmi), Malayalam (resmi), Kannada (resmi), Oriya (resmi), Punjabi (resmi), Assamese (resmi), Kashmiri (resmi), Sindhi (resmi), Sanskrit (resmi), Hindustani Okur yazar oranı: 15 yaş ve üzeri için veriler toplam nüfusta: %59.5 erkekler: %70.2 kadınlar: %48.3 (2003 verileri)

Yönetim biçimi: Parlamenter Federal Cumhuriyet Başkent: Yeni Delhi Ekonomiye genel bakış: Hindistan ekonomisi geleneksel köy çiftçiliği, modern tarım, el sanatları, geniş çaplı modern endüstriler ve çok sayıda hizmet endüstrilerinden oluşur. reel büyüme: %8.5 (2006 verileri) sektörel bileşim: tarım: %19.9 endüstri: %19.3 hizmet: %60.7 (2005) 1600 de parlamento tarafından bir imtiyazla İngiliz doğu Hindistan şirketine verilen ülke yönetimi 1858 yılında İngiliz şirketinden geri alınmıştır , 1947 de Britanya uluslar topluluğuna dahil olarak bağımsızlığına kavuşmuştur. 1950 yılında memleket bağımsız bir cumhuriyet haline gelme kararı almıştır

1951 yılında yapılan nüfus sayımında 360 milyonluk nüfusun 72 milyonunun 6 ile 14 yaş arasında bulunduğunu ve her dört çocuktan sadece birinin okula devem etmekte olduğunu ortaya koymuştur ve okuma yazma bilmezlik oranı %85 civarı olduğu tahmin edilmiştir Hintliler bağımsızlıklarını kazandıktan sonraki ilk anayasasında şöyle geçer: devlet bu anayasanın başlamasından itibaren on yıllık bir süre içinde bütün çocuklara 14 yaşına kadar parasız ve mecburi ilköğretimi sağlamak için çaba gösterecektir. Gelişmemiş kaynakların yanında birçok dil ve dinlerin bulunduğu Hint toplumunda evrensel bir okul sistemi oluşturmak güçtür. Hindistan da yaşayan her 100 kişiden 85’ i hindu ,10’ u müslüman, 2’ si hristiyan, %3 ü budist zerdüşt v.b. Gibi dinlere mensuptur

Hindistan’ın eğitim sisteminde hem merkezi hükümetin hem de eyalet yönetimlerinin etkisi vardır. Değişik eyaletler tarafından teknik ve mesleki olmak üzere birçok yeni öğretim kurumu açılmışsa da kurulan üniversite sayıları sınırlıdır. Her ne kadar eyalet eğitim yönetimi ilk ve orta öğretim üzerinde tam denetim yetkisine sahip olsa da ilkokullar için mahalli alt yönetim daha etkilidir. Anayasaya göre eğitim laik, parasız ve 6-14 yaş arası çocuklar için mecburidir. Hindistan okul sisteminde dört eğitim seviyesi görülür: 6 ile 10 yaş arası çocuklar için dört veya beş yıllık ilköğretim, 11 ile 13 yaş arası çocuklar için üç yıllık ortaokul öğretimi , 14 ile 17 yaş arası gençler için dört yıllık orta dereceli okul öğretimi ve ihtisas eğitimi veren üç ila beş yıllık yüksek öğretim. Eyaletler arası bazı farklılıklar mevcuttur

Okul öncesi eğitimi Okula devam etme imkanı olmayan milyonlarca çocuğa ilköğretim sağlamak gibi büyük bir bir problem var olduğundan Hindistan okul öncesi programlarına ilgi gösterememektedir. Ülkede sınırlı sayıda ve bölgelerde anaokulu vardır.

İlköğretim : 6 – 10 yaş arası çocukların öğrenim gördüğü ilköğretim okullarında ilgili eyaletin ekonomik ve sosyal gelişimine göre bu okullar dört,beş veya altı yıl olabilmektedir. Öğretim programı ana dile dayanır;ancak eyaletine göre çocukların ayrıca bir bölgesel dil öğrenmesi beklenir Basit aritmetik ağırlıklar ve ölçüler, tarih ve coğrafya da okutulur. Sosyal bilgiler öğretiminde eyaletler arası pek çok fark vardır Resmi okullarda din dersi yoktur ancak ahlaki ve manevi değerlere önem verilir

Temel eğitim: Temel eğitim olarak da kabul edilen ortaokulda öğrenciler aritmetik , okuma yazma derslerinin yanı sıra bir yandan da pratik sanatları görmektedir. Bu okullar öğrencileri ortaöğretim kurumuna hazırlamaktadır

Ortaöğretim: High school programlarının süresi iki ile dört yıl arasındadır Genel olarak amacı öğrencileri üniversite giriş imtihanlarına hazırlamaktır İngiliz yönetimi altında iken ortaöğretimde kullanılan dil İngilizce iken bağımsızlıktan sonra bölgesel dille öğretim yapılmakta İngilizce seçmeli ders olarak okutulmaktadır. Hindistan da orta dereceli vasat bir okulun öğretim programı hala kuru kuruya bilgi kazandırmaya dayanır. Geleneksel üniversiteye hazırlayıcı high school ların Amerikan ‘comprehensive high school’ u gibi , çok amaçlı okullar haline gelmeleri tasarlanmaktadır Çok sayıda yetişmiş personeli elde etmek maksadıyla orta dereceli okul öğrencilerinden daha fazlasını pratik alanlara yöneltme eğilimi vardır .

Sınavlar Hint eğitiminde imtihanlar çok önemlidir. Sistem İngilizlerden arta kalan bir sistem olmakla birlikte oldukça yaygınlaşmıştır. Üniversiteye girmeyi gaye edinen hintli öğrenciler ‘okul bitirme sertifikası imtihanını (School Leaving Certificate Examination) vermek mecburiyetindedir

Hindistan da uzun süren İngiliz hakimiyetinin sonucu olarak ta ingiltere deki ‘public school’ lar benzeri teşkilatlanmış özel okullar bulunmaktadır Teknik okullar ve meslek okulları Hindistan da iyi ilerlemeler kaydetmektedir. Çoğu eyaletler ‘high school’ ların sayısını attırmak yerine yeni teknik okulların açılmasına önem vermektedir Federal bakanlık teknik okullara ve mühendislik okullarına imkanlarını geliştirmeleri amaçlı özel yardım yapmaktadır

Üniversiteler İngiltere deki üniversite kolejlerine benzer kolejler vardır. Üniversiteye bağlı bu kolejler iki tiptir: edebiyat ve fen bilimlerinde öğrenim imkanı sağlayan ‘liberal arts’ kolejleri ve ticaret, öğretmen yetiştirme, tarım , ormancılık, resim ve heykeltıraşlık veya tıp gibi ihtisas alanında öğretim yapan meslek kolejleri. Çoğu kolejlere misyoner veya başka din grupları yahut özel vakıflar mali yardımda bulunurlar Bütün öğretim programı kolej tarafından uygulanır, ancak öğrenciler üniversitece hazırlanan ve yönetilen imtihanlara girerler, dereceleri de üniversiteler verir. kolej ve üniversitelere devam eden öğrenci sayısında artış vardır. Bunun sebebi sadece high school mezunu olmanın uygun iş imkanları sağlamamasındandır.

Hintli ve yabancı gözlemciler Hindistan üniversitelerinin birçoğunda görülen düşük başarı standartları üzerinde yorumda bulunmuştur. Buna sebep olarak ortaöğretim basamağında verilen eğitimin yetersizliği, öğretimde İngilizce yerine bölgesel dilin kullanılması verilen ağırlık, bu farklı dillerin her birinde üniversite seviyesinde ders verecek öğretim elemanlarının yeterli olmayışı , dillerin çoğu bilimsel ve teknolojik terimleri içermemesi gibi nedenleri sıralamaktadır

Kaynakça Çağdaş eğitim; cramer ve browne; çev:dr. Ferhan OĞUZKAN milli eğitim basım evi İstanbul ‘ Küreselleşen dünyada kalkınma süreci bağlamında eğitim harcamaları ve Türkiye ‘ doktora tezi Özlem DURGUN İstanbul 2002