KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları Bütçe Sunumu PROGRAMI.
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
2012/4 SAYILI DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
Bilişim sistemlerinin türleri
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
ANLAŞMALI OTEL SEÇİM SÜRECİ Anlaşmalı Oteller Listesi
KAYIT KONAKLAMA FORMU KİŞİSEL BİLGİLER UNVAN:_______________________________________________________________ ADI – SOYADI:_______________________________________________________________.
KONGRE TURİZMİ VE FUAR ORGANİZASYONU
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı.
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
KONGRE ve FUAR ORGANİZASYONU(2.Hafta)
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
KONGRE FUAR ORGANİZASYONU 3.Hafta
TIBBİ CİHAZ REKLAM VE TANITIM FAALİYETLERİ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
18-21 Eylül 2013 Duesseldorf Uluslararası İlaç ve Eczacılık Fuarı.
Teknik Müşavirlik Sektörünün Desteklenmesi 2014/10 sayılı Karar Kapsamlı müteahhitlik projelerinin yurtdışında üstlenilmesi; projelerin teknik şartnamesinin.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNLAR DERNEĞİ Gözde ÇELİK YÖRÜKOĞLU.
GAZİ ÜNİ. FİZİKİ ALANLARI G.Ü. STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI 2.
TEKNOPAZARDESTEĞİ HAZİRAN 2016 ANKARA. Teknolojik Ürün, Tanıtım ve Pazarlama (TEKNOPAZAR) Destek Programı Bakanlığımıza bağlı Bilim ve Teknoloji Genel.
PROJESİ TRABZON AKÇAABAT ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ  Okulumuz Trabzon ili Akçaabat ilçesi sınırları içerisinde bulunmaktadır,  Okulumuzda.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
T.C. Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
GELECEĞİ BİRLİKTE YARATMAK İÇİN BİR ÖNERİMİZ VAR:
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
FUAR ORGANİZASYONU.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HİZMET SEKTÖRLERİNE SAĞLANAN DEVLET DESTEKLERİ
Sunum transkripti:

KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU Ders konuları; Toplantı turizmi, önemi ve kapsamı Toplantı pazarı Toplantı pazarının satın alma davranışı Toplantı organizatörü açısından toplantı planlaması ve yönetimi Oteller açısından pazarlama faaliyetleri için ön hazırlık Otel açısından toplantı pazarına dönük pazarlama faaliyetlerinin yönetimi Toplantı pazarına dönük tutundurma çabaları Toplantı öncesi, sırası ve sonrasında otel işletmesi tarafından yapılacak işler Fuar organizasyonu

1. TOPLANTI TURİZMİ, ÖNEMİ VE KAPSAMI Toplantı tanımı ve türleri Toplantı turizminin faydaları Gelişmiş büyük şehirlerde yapılması Mevsimsellik özelliğinin görülmemesi Katılımcıların ortalamanın üstünde harcama potansiyeline sahip olmaları Konaklama tesisleri ve toplantı pazarı Toplantı turizminin gelişimini etkileyen faktörler Talep ile ilgili faktörler Arz ile ilgili faktörler Toplantı organizatörlüğü

KONGRE

KONGRE www.kongremerkezi.net Adü kongre merkezi http://www.anadoludaolmak.com/ http://halklailiskiler.maltepe.edu.tr/marma-kongre- merkezi http://www.mci.com.tr/konferanslar/konferanslar.aspx?i d=8

KONFERANS

SEMİNER

PANEL

SEMPOZYUM=PANEL+PANEL+PANEL+….

SEMPOZYUM

FORUM

FORUM

GENEL KURUL

ÇALIŞMA GRUPLARI WORKSHOP-ÇALIŞTAY

2. TOPLANTI TURİZMİNİN FAYDALARI Gelişmiş büyük şehirlerde yapılması Mevsimsellik özelliğinin görülmemesi Katılımcıların ortalamanın üstünde harcama potansiyeline sahip olmaları

Toplantı turizminin ekonomik faydaları Toplantı organizatörlerinin harcamaları Yönetim giderleri Dokümantasyon giderleri Kira giderleri Tercüman ve mütercimlik giderleri İkram giderleri Uzman giderleri Diğer giderler Katılımcıların harcamaları

3. KONAKLAMA TESİSLERİ VE TOPLANTI PAZARI

4.TOPLANTI TURİZMİNİN GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Talep ile ilgili faktörler Örgütlerin büyümesi ve toplantı gereksinimi duymaları Bilimsel, teknolojik ve mesleki uzmanlıkların ve bilgilerin gelişmesi ve bu alanlarda bilgi alışverişi gereğinin doğması Yeni ürünlerin tanıtılması amacıyla yapılan sergileme ve fuar etkinlikleri yanında toplantıların düzenlenmesi Sektörel ilişkilerin gelişmesi Arz ile ilgili faktörler Toplantı tesislerine ilişkin yatırımların artması Ülkelerin kongre büroları kurmaları Toplantı salonlarına sahip otellerin bu pazara verdikleri hizmetleri geliştirmeleri Toplantı organizatörlüğünün bir meslek olarak gelişmesi Hava alanlarında toplantı salonları ve konaklama tesisleri gibi hizmetlere yer verilmesi Toplantıların turistik çekim merkezlerinde düzenlenmeleri, turlarla birleştirilerek turistik bir olgu durumuna getirilmesi Turizm işletmelerinin toplantı pazarına ilişkin çalışmaları Havayollarının gelişen teknoloji sonucu daha ucuza ve hızlı şekilde yolcu taşıması Toplantı teknolojisinin gelişmesi

5.TOPLANTI ORGANİZATÖRLÜĞÜ

İKİNCİ BÖLÜM TOPLANTI PAZARI

TOPLANTI PAZARININ KAPSAMI Konaklama ve toplantı tesisi açısından toplantı pazarı Toplantı organizatörleri açısından toplantı pazar TOPLANTI PAZARININ KAPSAMI

TEMEL TOPLANTI PAZARLARI Dernek toplantı pazarı Dernek türleri Ticari ve mesleki dernekler Tıbbi ve bilimsel dernekler Dini dernekler Eğitimle ilgili denekler Yardımseverlikle ilgili dernekler Sendikalar İş amaçlı ticari birlikler Amatör dernekler Dernek toplantılarının türleri Yıllk toplantılar Yönetim kurulu toplantıları Seminerler ve çalışma grupları Brifingler Gelir sağlama toplantıları Sergiler Mesleki ve teknik toplantılar Şirket toplantı pazarı Şirket toplantı türleri Yönetim toplantıları Eğitim seminerleri Satış toplantıları Yeni ürün tanıtım toplantıları Teşvik seyahati toplantıları Hisse sahibi toplantıları Diğer firma toplantıları Şirket ve dernek toplantıları arasındaki farklılıklar

ŞİRKET-DERNEK TOPLANTILARI ARASINDAKİ FARKLAR Toplantı yapma nedeni Karar verme yöntemi Bütçe Katılım Katılımcı sayısının tahmini Garanti Katılımcıların homojenliği Masrafların ödenmesi Önceden rezervasyon yaptırma süresi

Garanti sayısı: [(Kayıtlılar + Yöreden katılacaklar + Davetliler + Diğer otellerde kalanlar + Beklenenler) - İptaller] * (1-Diğer olaylara gideceklerin oranı)

ŞİRKET-DERNEK TOPLANTILARI ARASINDAKİ FARKLAR Farklılık Türü Şirket Dernek Toplantı yapma nedeni Karar verme yöntemi Bütçe Katılım Katılımcı sayısının tahmini Garanti kişi sayısı Katılımcıların homojenliği Masrafların ödenmesi Önceden rezervasyon yaptırma süresi İsteğe bağlı Merkezi Önceden belirlenmiş-İstatistik Zorunlu Kolay Önceden belli Birbirine benzer-Uyumlu Merkezi, tek elden Göreceli olarak kısa Akademi-Merkezi Önceden belirlenmemiş –Esnek Zor Değişebilir, esnek Değişken Kişilere ait Göreceli olarak uzun

3. ÇEŞİTLİ TOPLANTI PAZARLARI Kamu kurumları pazarı Spor pazarı Ticari birlikleri pazarı Ulusal kongreler Bölgesel toplantılar ve konferanslar Yönetici toplantıları Paket tur pazarı Kültürel örgütler pazarı Yaşlılar-Gençler pazarı Tiyatro pazarı Sanat pazarı Sosyal amaçlı örgütler

TOPLANTI PAZARININ SATINALMA DAVRANIŞI 3. BÖLÜM TOPLANTI PAZARININ SATINALMA DAVRANIŞI

TOPLANTI PAZARININ İNCELENMESİ Pazarı kimler oluşturur? Pazar, ne satın alır? Pazar, neden satın alır? Satın almaya kimler iştirak eder? Pazar, nasıl satın alır? Pazar, ne zaman satın alır? Pazar, nereden satın alır? Pazar, ne kadar satın alır?

Toplantı pazarının satın alma karar süreci Toplantı ihtiyacının doğması Toplantının ana hatlarının belirlenmesi Toplantıya ilişkin şartnamenin hazırlanması Örgüt hakkında bilgi İhtiyaç duyulan hizmetlere dönük bilgi Konaklama Toplantı salonu düzenlemeleri Yiyecek-İçecek Havayolu taşımacılığı Turlar ve eğlence Görsel-işitsel cihazlar Fuar veya sergi hizmetleri Dilekler listesi Referansların istenmesi İhtiyaç duyulan toplantı hizmetlerini sağlayabilecek örgütlerin belirlenmesi Belirlenen satıcılara şartnamenin gönderilmesi ve fiyat tekliflerinin istenmesi Toplantı hizmetlerinin yerine getirecek örgüt veya örgütlerin belirlenmesi Toplantıya ilişkin sözleşmenin imzalanması Toplantı başarısının değerlendirilmesi

TOPLANTILARA İLİŞKİN SÖZLEŞME LER VE İÇERİĞİ Genel hususlar Konaklama ile ilgili hususlar Odalar Oda fiyatları ve ücretsiz odalar Rezervasyon Raporlar Ödemeler Toplantı salonu ve sergi alanları ile ilgili hususlar Yiyecek-İçecek ile ilgili hususlar Personel talepleri Engellilere ilişkin hususlar Toplantının ertelenmesi ve iptali durumu ile ilgili hususlar Çatışmalara ilişkin hususlar Sona erme Taraflar ve imzaları