TÜRKİYE’DE KALİTE STANDARTLARININ GELİŞTİRİLME SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Sayıştay Konferans Salonu Ankara,
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Eylem Planı Sonraki Adımlar
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ 16 Mayıs 2013, Ankara

TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Mustafa Kemal Üniversitesi
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
Engellilik Tanımı ve Savunusu Yuvarlak Masa Toplantısı 4 Aralık 2012 Ankara.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
OTURUM 6 ARAŞTIRMA İZLEME VE DEĞERLENDİRME. AMAÇ VE ÖĞRENİM HEDEFLERİ Amaç: Katılımcıların TSM’ lerin sağlığın geliştirilmesi kapsamındaki müdahaleleri.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
YAŞAMA EN İYİ BAŞLANGIÇ PROJESİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
T.C. Yükseköğretim Kurulu
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

TÜRKİYE’DE KALİTE STANDARTLARININ GELİŞTİRİLME SÜRECİ 18 Haziran 2013 Ankara Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

Türkiye’de Durum ve Kalite Nicelik/erişim/okullaşma oranları ↑ Kalite? Çocuk gelişimine, özellikle de en yoksun çocuklara yalnızca iyi kalitede EÇE hizmetleri ile katkıda bulunabilir. Düşük kalitede EÇE hizmetlerinin hiçbir etkisi olmayabilir, hatta olumsuz etkiye yol açabilir.

Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimde Mevcut Durum Diğer ülkelere oranla düşük okullaşma oranlar Yüksek öğretmen öğrenci oranları Fiziksel donanım Çocuk-Öğretmen ilişkileri Özel kurumlar ile devlet kurumları arasındaki eşitsizlikler Yönetimsel sorunlar Fiziksel güvenlik sorunları

Türkiye’de Kalite Standartlarında Mevcut Durum Mevzuat: Standart alanları ortak ama tanımlar ve kapsamı farklı En detaylı standartlar: fiziki koşullar MEB, Kamu Kurumları ve ASPB

Türkiye’de Kalite Standartlarında Mevcut Durum Denetim: Okulöncesi Eğitim için ayrı bir denetim sistemi yok Çok başlı bir denetim yapısı var (MEB içinde & Bakanlıklar arası – ASPB, Kamu Kurumları) Okulöncesi Eğitim alanından gelen denetmen sayısı: 23 Türkiye’de Kalite Standartlarında Mevcut Durum

Program İşbirliği Anlaşması (UNICEF-MEB-AÇEV) Ağustos 2011- Eylül 2013 Temel Etkinlikler A. Kalite Standartlarının Geliştirilmesi B. Denetim Sisteminin Güncellenmesi C. Kurum Açma İzin Mevzuatının Güncellenmesi

Kalite Standartlarının Hedef Kitlesi MEB’e bağlı bağımsız anaokulları (37-66 ay), Özel ya da resmi İÖO ana sınıfları (48-66 ay), Uygulama ana okulları ve anasınıfları (37-66 ay) Özel anaokulları(37-66 ay), SHÇEK’e bağlı kreş ve gündüz bakımevleri (0-66 ay) ve çocuk yuvaları (0-12 yaş), Kamu/özel kurum ve kuruluşlara ait anaokulları (örn; belediyeler) Özel eğitim merkezleri Toplum temelli açılacak merkezler

Kalite Standartlarının Yol Haritası Aşamalar: Durum Tespiti Ulusal ve Uluslararası Danışmanlık Yereldeki Uygulayıcılardan Görüş ve Önerilerin Alınması: Bölgesel Çalıştaylar Kalite Standartlarının Geliştirilmesi İlke ve Dayanakların Geliştirilmesi Standart Alanlarının, Standartların ve Göstergelerin Belirlenmesi Ölçme ve Değerlendirme Araçlarının Geliştirilmesi 5. Standartların Kurumlarda Pilot Çalışmasının Yapılması 6. Revizyon

Kalite Standartlarının Geliştirilmesi Sürecinde Faaliyetler Durum Analizi Raporu Danışmanlık Toplantıları 19-20 Ekim Ankara Kalitenin Tanımlanması: Tanım, Yaklaşım, Ortak Öğelerin Belirlenmesi Kalite Standartlarının Geliştirilmesi: Paydaşların Katılımı ve Standart Alanlarının Belirlenmesi 18 Ocak 2012 İstanbul Bölgesel Çalıştaylar (Kasım, Aralık) Okul öncesi eğitim alanında, bölgedeki genel eğilim ve beklentilerin gözlemlenmesi Tüm ilgili paydaşların okul öncesi eğitimde standart alanlarına dair görüş, beklenti ve önerilerinin yansıtılması/standartlara katkı sunması

Bölgesel Çalıştaylar 15 Kasım 2011 Trabzon 18 Kasım 2011 Erzurum 22 Kasım 2011 İstanbul 25 Kasım 2011 İzmir 1 Aralık 2011 Kahramanmaraş 27 Aralık 2011 İstanbul

Çalıştay Katılımcıları Aileler Öğretmenler Müdürler Yerel Yöneticiler - Müfettişler –ASPB-STK

Katılımcı Dağılımı Çalıştaylara Toplam 368 Katılımcı katılmıştır. 40 ebeveyn 72 öğretmen 64 okul müdürü 58 eğitim denetmeni-yerel ASPB temsilcisi 46 STK temsilcisi Akademisyen, UNICEF, M.E.B.,AÇEV

Çalıştayda Tartışılan Standart Alanları I.Oturum Eğitim Yönetimi İzleme ve Değerlendirme Öğrenme Ortamı II.Oturum Aile ve Toplum Katılımı Fiziksel Ortam Sağlık ve Beslenme

Kalite Standartları Geliştirme Ekibi Prof. Sevda Bekman Prof. Sibel Güneysu Prof. Berrin Akman Prof. Ali Baykal Yrd. Doç. Gülden Uyanık Balat Yrd. Doç. Hatice Zeynep İnan Yrd. Doç. Nuri Doğan Yrd. Doç. Dr. Arif Yılmaz Prof. Sharon Lynn Kagan Mihaela Ionescu Kristen Biel Özsel Beleli ERG

Kalite Standartlarında İlke ve Dayanaklar İlgisini, İhtiyaçlarını, Sağlığını, İyi Oluşu Esnek, Estetik, Güvenli ve Zengin Uyaranların Olduğu Bir Öğrenme Ortamı Bireysel Özelliklerini Dikkate Alarak Bütünsel Gelişimi ve Öğrenmesi Aile ve Toplumun, Çocukların Eğitimine ve Eğitimiyle İlgili Karar Verme Süreçlerine Etkin Katılım Evrensel Değerlere, Farklılıklara, Çocuk Haklarına Saygı Bireye Özgü Öğretmen Stratejileri Sürekli Değerlendirilme Nitelikli Eğitim-Öğretim kadrosu

Ölçme Değerlendirme Araçları İlkeleri Kişileri ve kazanımları değil kurumu esas alır Öz Değerlendirmeyi esas alır Denetmen, Yöneticiler, Eğitimciler, Aileler, Destek Çalışanlarının rolünü esas alır Puan / Niteliksel İfadeleri esas alır Rekabet yerine dayanışmayı esas alır Bilgi paylaşımı, eşit söz hakkı, katılımcılık ve şeffaflığı esas alır Rehberlik ve danışmayı esas alır

Pilotlama Süreci: Hangi Kurumlar? Pilot Uygulamada Yer Alan Kurum Türleri Kurum Sayıları MEB’e bağlı bağımsız anaokulları (37-66 ay) 11 MEB'e bağlı özel anaokulları (37-66 ay) ve özel İÖO anasınıfları (60-66 ay) MEB’e bağlı özel İÖO anasınıfları (60-66 ay) 5 MEB'e bağlı İÖO ana sınıfları (60-66 ay) 9 MEB'e bağlı Özel Eğitim Kurumu 1 Uygulama ana okulları ve anasınıfları (37-66 ay) ASPB'ye bağlı kreş ve gündüz bakımevleri (0-66 ay) ve ASPB'ye bağlı çocuk yuvaları (0-6 yaş sınıfları) 13 Kamu kurum ve kuruluşlara ait anaokulları, kreşler ve gündüz bakımevleri Toplum Temelli Hizmetler 3 TOPLAM 63

Pilotlama Süreci: Kimler? Pilot Uygulamada Görev alan Paydaşlar Kişi Sayısı Denetmen 21 Kurum Yöneticisi 63 Destek Çalışanı 128 Eğitimci 168 Aile 775

Revizyon Pilot sonuçlarına göre Ölçek maddeleri azaltıldı Anlaşılmayan ifadeler değiştirildi. Revize edilen standartlar ve ölçekler MEB’e teslim edildi ve görüş ve önerileri alındı. Görüş ve önerilere göre standartlarda güncellemeler yapılıyor.

Yazılım Geliştirilmesi Kalite Standartlarının ve Ölçeklerinin E-Okul üzerinden yayınlanması Tüm paydaşlar tarafından erişim Standartların ve ölçeklerin tanıtımı ve örnekli açıklamaları Tüm standartların ve ölçeklerin web üzerinden doldurulması ve kullanılması

Program İşbirliği Çerçevesindeki Diğer Faaliyetler B- Denetim Sisteminin Güncellenmesi Denetim sistemi durum analizi raporu «Okul Temelli Denetim Sistemi» öneri raporu «Okul Öncesi Eğitimde Kalite Standartlarının Değerlendirilmesi ve Denetim Sistemi Üzerine Öneriler» raporu (Prof. Sharon Lynn Kagan’ın katkılarıyla) C- Kurum Açma Mevzuatının Güncellenmesi Mevzuatın Kalite Standartları ile uyumlu hale getirilmesi

Denetim Sisteminin Dayanak Noktaları Rehberlik ve danışma İyi örneklerin paylaşılması Paydaş katılımı ve işbirliği Ceza/yaptırım değil destek Tutum ve önyargılardan uzak Kalite gelişim planının geliştirilmesi

Tüm Faaliyetler İçin Ortak Çalışmalar Kalite Standartları Tanıtım Kılavuzu ve Eğitim Setlerinin Geliştirilmesi Eğitimciler, Kurum Yöneticileri, Denetmenler ve Aileler için farklılaştırılmış içerik ve örnekler Eğitici Eğitimcileri için kullanılacak Eğitim Setleri Eğitici Eğitimlerinin Yapılması 150/200 Eğitici Eğitimcisinin (Denetmen, Öğretmen vb.) Kalite Standartları Tanıtımı için eğitim alması

Kalite Standartlarının Geleceği için Öneriler: Bu daha BAŞLANGIÇ! Yaygınlaşmadan Önce Yaygınlaşma Sonrası Tüm göstergelerde ülke çapında durum tespiti yapılması ve analiz edilmesi Standartların yaptırım/kurum kapatma amacıyla değil, «iyileştirme», «geliştirme» amacıyla kullanılması Türkiye’nin okul öncesi eğitim ve öğretmen istihdamı politikalarına yön verirken kaynak olarak göz önüne alınması Verilerin şeffaf, ulaşılır ve detaylı olarak tüm paydaşlara ve sivil topluma sunulması Tüm paydaşlar tarafından SÜREKLİ değerlendirilmesi ve güncellenmesi Kalite Standartlarının MEB ve diğer tüm paydaşlar tarafından sahiplenmesi İlgili mevzuatların kalite standartlarına göre son güncellemelerinin yapılması Kalite standartları ve ölçme değerlendirme araçlarının yaygınlaşmadan önce uygun sayıda ilde pilotlanması Pilot sonuçlarına göre standartların tüm paydaşların katılımıyla geniş bir sürede değerlendirilmesi ve revize edilmesi

Teşekkürler