Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Test Geliştirme ve Madde Analizi
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EVRE 1 BLOK 1 Uygulamalı Bilgisayar Eğitimi Öğr. Gör. A. Murat ERGİN E.Ü.T.F. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim A.D.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
SABİS 2014 YILI DEĞERLENDİRMESİ 2015 YILI HEDEFLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Bilgisayar Destekli Öğretim
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
Mevcut Eğitim Sisteminden Geleceğin Eğitimine. Grup Katılımcıları Prof.Dr. Mahmut Ak İstanbul Üniversitesi Prof.Dr. Alper Cihan İstanbul Üniversitesi.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Motivasyon Uygulamaları
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi TIP EĞİTİMİ Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi

ÜLKELER Az gelişmiş Üretemez, yönetemez, dışa bağımlıdır Bilgiyi öğrenebilir Gelişmekten olan Taklit eder, ara ürünler yapar, yeni ürün tasarlayamaz, yeni fikir üretemez Bilgiyi kullanabilir Gelişmiş Yeni fikir üretir, yeni ürün tasarlar, yönetir Bilgiyi üretebilir

Yeni Fikir ve Yeni Ürün İçin…. Analiz, sentez ve değerlendirme yapabilen eğitimli beyinlere ihtiyaç vardır.

Bilgi Düzeyleri Makro düzeyde gözlem, yorum, yeni fikir üretmek Üretir Değerlendirme Makro düzeyde gözlem, yorum, yeni fikir üretmek Üretir Sentez Parçaları birleştirmek, yeni ürün tasarlamak Kullanır, üretebilir Diğer soru tipleri Analiz Parçalara ayırmak, eksikleri fark etmek Zihinsel Uygulama Yeni bir duruma uyarlamak Öğrenir Çoktan seçmeli soru Kavrama Yorumlamak Tanıma Tanıma, sıralama, eşleştirme (Hatırlamak)

Bilgi üretmek için, AAA Öğren İşle-kullan Geliştir Üret Tanıma Kavrama Z.Uygulama Analiz Analiz Sentez Sentez Değerlen.

Bilgi üretmek için, Analiz ve üzerindeki seviyelerde bilgiye sahip çok sayıda insana ihtiyacımız var Eğitim sistemimiz bu ihtiyaca göre yapılandırılmalıdır. EZBERCİLİKTEN KURTULMAK ZORUNDAYIZ

Ezbercilik Bilgi üretiminin önündeki en önemli engeldir SORUMLULAR Eğitim bilincinin yetersiz ve heterojen olması Yöneticiler Öğretim üyeleri Öğrenciler Üniversite öncesi eğitimin ezbere dayalı olması Üniversite eğitiminin ezbere dayalı olması Merkezi Sınavların (TUS dahil) ezbere dayalı olması

Öğretim üyeleri Eğitim ile ilgisi ve bilgisi % 0-100 arasında Ders anlatımları heterojen Ders içeriği ve sınırları belirsiz Gerçek öğrenci memnuniyeti bilinmiyor Sınav tarzları farklı Soru içerikleri standart değil Sözlü sınavlarda aşırı keyfiyet Pratik sınavlar şekilsel

Öğrenciler Heterojen Genellikle kolaycı Ezberlemeye alışmış Sınav odaklı düşünüyor Soru arşivlerine güveniyorlar TUS eksenli çalışıyor

Kritik sorunlar Alan genişliği ve net olmayışı Düzey düşüklüğü Soru kalitesizliği Monitorizasyon eksikliği

Alan, düzeyin düşmanıdır ÇEP Tanı Kavra Uygula Analiz Sentez ÇEP + ÇEP ++ 0 ALAN (%) 100

Bilgi, Beceri, Sınav İlişkisi Değerlendirme Yapar ICE Üretir Sentez Gösterir OSCE, OSPE Kullanır Analiz Nasıl olduğunu bilir Çoktan seçmeli teorik sınav Z.Uygulama Öğrenir Kavrama Ne olduğunu bilir Tanıma

Amaç Bilgiyi bazal seviyede ve kalıcı olarak öğrenen, Bilgisini kullanabilen, Becerilerini uygulamalı olarak gösterebilen, Toplumsal değerlerimize uygun tutumlar geliştirmiş, En az analiz düzeyinde hekimler mezun etmek

Öneri, Eğitim standardize edilmeli, çekirdek programlar hazırlanmalı Bilgi alanı daraltılmalı Ders içerikleri dökümante edilmeli Yetkinlik, yeterlilik ve öğrenim hedefleri belirlenmeli Pratik eğitim ortamları oluşturulmalı Bilgi seviyesi yükseltilmeli Eğitime kaynak sağlanıp, çıktı kalitesine göre performans olmalı Sınav şekli değişmeli Çoktan seçmeli soru tipini esas almaktan vazgeçilmeli Analiz ve üzerindeki düzeylerde sorular hazırlanmalı Uygulama sınavları yapılmalı

Amaç için… Stratejik plan Eğiticileri eğitmek, bilinç oluşturmak Öğrenci katılımını sağlamak Gereksiz bilgilerden kurtulmak, alan daraltmak Gereksiz tekrarlardan kurtulmak Eğitimi monitorize etmek Bilgi kullanmayı zorunlu hale getirmek Sınavların düzeyini artırmak

Stratejik plan Hedef sayısı : 44 Program çıktıları : 7 Üniteler ve fonksiyonlar belirlendi (K, A, T) Süre : 2 yıl

Eğiticileri eğitmek, bilinç oluşturmak Eğitici eğitimi : 40 saat (211 Ö.Ü.) Ölçme değerlendirme eğitimi: 16 saat (211 Ö.Ü.) OTD/TBL eğitimi Entegrasyon eğitimi Dikey Yatay

Gereksiz bilgilerden kurtulmak, alan daraltmak FKB programdan çıkarıldı Duplikasyonlar sonlandırıldı : 700 + 1800 saat ÇEP uyumu sağlandı Klinik yetkinlik: 449 Girişim klavuzu: 200 Konu düzeyleri belirlendi B:194 A:12 T:188 TT:38

Eğitimi monitorize etmek Yetkinlikler belirlendi Yeterlilikler belirlendi Alt yeterlilikler belirlendi Belirtke tabloları hazırlandı Girişim klavuzları hazırlandı Öğrenim hedefleri belirlendi (36.000) Öğrenim hedefleri entegre ediliyor (12000) Düzeylerine göre soru bankası oluşturuluyor

Sınavların düzeyini artırmak Mini sınavlar eklendi OTD ve geribildirim puanları Sözlü sınav sonlandırılıyor OSCE OSPE Elektronik sınav Soru tipi çeşitliliği

Bilgi kullanmayı zorunlu hale getirmek Çoktan seçmeli dışındaki soru tipleri Çoklu seçmeli Kısa cevaplı/Boşluk doldurmalı Eşleştirmeli Olgu temelli değerlendirme ICE OSCE

Altyapı Elektronik eğitim sistemi (KEYPS) Elektronik sınav Simule hasta merkezi Simule hastalar Beceri Laboratuvarı Uygulama laboratuvarı OTD alanları OSCE salonları

Geri bildirim 360 derece geribildirim Öğrenci-Öğretim üyesi Öğretim üyesi-Öğrenci Yönetici-Öğretim üyesi Öğretim üyesi-yönetici Öğrenci-Yönetici Yönetici- Öğrenci Öğrenci-Danışman Danışman-Öğretim üyesi

Zorluklarımız… Öğretim üyesinde algı/alışkanlık değişikliği Belirtke tabloları Soru hazırlığı Entegrasyon OTD Eğitim dışı iş yükü fazlalığı Öğrenci uyum zorlukları Finansman Monitorizasyon Motivasyon

BAŞARI ÇOK YAKIN……. TEŞEKKÜRLER