MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
MÜDEK Mühendislik Değerlendirme Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
Mühendislik Fakültesi Proje Önerileri F.T. Yarman Vural.
17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 1 FEN, EDEB İ YAT, FEN-EDEB İ YAT, D İ L VE TAR İ H CO Ğ RAFYA FAKÜLTELER İ Ö Ğ RET İ M PROGRAMLARI DE Ğ ERLEND.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Makine Mühendisliği nedir?
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi
Metalurji Teknikeri nedir?
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI ANADOLU ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Mühendİslİk Öğrencİsİ AçISIndan Akredİtasyon, MÜDEK Değerlendİrme Sürecİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI 24 ARALIK 2013

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ANADOLU ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ SUNUM İÇERİĞİ Mühendislik Eğitim Programından Beklentiler Akreditasyon Süreci MÜDEK Değerlendirme Süreci-Öğrenci Değerlendiriciler MÜDEK Değerlendirme Ölçütleri Fakültemizin MÜDEK Değerlendirme Süreci Akademik Değerlendirme, Geri Bildirim ve Geliştirme Sistemi-AEFIS’in Fakültemizde Kullanımı

Mühendislik Eğitim Programlarından İki Temel Beklenti Öğrencilerin mühendislik mesleğine iyi hazırlanması Programların sürekli iyileştirilmesi

AKREDİTASYON NEDİR? Akreditasyon, yetkili ve bağımsız bir kuruluş tarafından, bir kuruluşun ürettiği ürün ya da yaptığı hizmetin belirlenen uluslararası kabul görmüş ölçütlere göre değerlendirilmesi ve yeterliliğinin onaylanmasıdır.

Mühendislik Eğitim Programlarının Akreditasyonu Ne İşe Yarar?  Kurumun kime, ne hizmeti verdiğinin bilincinde olması ve bu hizmetin niteliğini, dünyadaki en iyi örneklerin düzeyine, hatta bu düzeyin üzerine çıkarmak için sürekli iyileşmesine katkı sağlar,  Eğitim ve araştırma kalitesinin güvence altına alınması, yükseltilmesi ve bu konuda ortak bir kalite kültürü oluşturulmasına katkı sağlar,  Kurum veya programın uluslararası geçerliliğini ve tanınırlığını arttırır,  Kurum veya programın topluma karşı olan sorumluluğunu yerine getirmesini sağlar,  Kurum veya programın yetkin öğrencileri kazanması, mezunları mesleki yaşamlarına hazırlaması ve İşverenin beklentilerini karşılamasına yardımcı olur.

MÜDEK Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Temel Amacı:  Farklı disiplinlerdeki mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak, Türkiye'de mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak.  Böylece; güncel ve gelişmekte olan teknolojileri kavrayan, daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli mühendisler yetiştirilerek, toplumun refahının ileri götürülmesini sağlamak.

MÜDEK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ Öğrenciler Program Eğitim Amaçları Programın Çıktıları Sürekli İyileştirme Eğitim Planı Öğretim Kadrosu Altyapı Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar Organizasyon ve Karar Alma Süreçleri Programa Özgü Ölçütler

Programa Özgü Ölçütler Öğrenciler Ölçüt 3 Program Çıktıları Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

ÖLÇÜT 1 ÖĞRENCİLER  Bir mühendislik programının değerlendirilmesinde, öğrenci niteliği, gelişimi ve başarıları önemlidir.  Programa kabul edilen öğrenciler, programın kazandırmayı hedeflediği çıktıları (bilgi, beceri ve davranışları) öngörülen sürede edinebilecek altyapıya sahip olmalıdırlar.  Yatay ve dikey geçişle öğrenci kabulü vb. için uygulanan politikalar ayrıntılı olarak tanımlanmış ve uygulanıyor olmalıdır.  Kurum ve/veya program öğrenci hareketliliğini teşvik edecek ve sağlayacak önlemler almalıdır.

ÖLÇÜT 1 ÖĞRENCİLER  Öğrencileri ders ve kariyer planlaması konularında yönlendirecek danışmanlık hizmeti verilmelidir.  Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarıları şeffaf, adil ve tutarlı yöntemlerle ölçülmeli ve değerlendirilmelidir.  Öğrencilerin mezuniyetlerine karar verebilmek için, programın gerektirdiği tüm koşulların yerine getirildiğini belirleyecek güvenilir yöntemler geliştirilmiş ve uygulanıyor olmalıdır.

Program Eğitim Amaçları Ölçüt 2 Program Eğitim Amaçları Ölçüt 3 Program Çıktıları Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

ÖLÇÜT 2 PROGRAM EĞİTİM AMAÇLARI  Bir kurumun mezunlarının yakın bir gelecekte erişmeleri istenen kariyer hedeflerini ve mesleki beklentilerini tanımlayan genel ifadelerden oluşur.  Programın iç ve dış paydaşlarının gereksinimleri dikkate alınarak belirlenmeli ve yayımlanmalıdır. Mezunlarımız, EA1- Mezunların, kendi meslekleri ile ilgili işe girmeleri EA2- Mezunların, kendilerini kanıtlamak suretiyle çalıştıkları işyerlerinde karar verici pozisyonlara yükselmeleri EA3-Mezunların, ulusal ve uluslar arası kurumların araştırma-geliştirme odaklı kurumlarda yürütülen projelerde tam zamanlı araştırmacı olarak görev almaları EA4- Mezunların, çalıştıkları sektörlere araştırma-geliştirme kültürünü kazandırmaları ve üniversite-sanayi İşbirliği’nin güçlendirilmesinde öncü olmaları

Programa Özgü Ölçütler Program Çıktıları Ölçüt 3 Program Çıktıları Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

ÖLÇÜT 3 PROGRAM ÇIKTILARI  Program çıktıları, öğrencilerin mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, becer ve davranışları tanımlayan ifadeler olmalıdır.  Mühendislik programları, mezunlarının bu ölçütte yer alan 11 niteliğe sahip olduğunu kanıtlamalıdır.  Mühendislik programları, mezuniyet aşamasına gelmiş olan öğrencilerin program çıktılarının tümüne sahip olduklarını kanıtlamalıdır.

ÖLÇÜT 3 PROGRAM ÇIKTILARI (a) Matematik, fen, ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi (b) Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi, (c) İstenilen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi (d) Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi, (e) Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, (f) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, (g) Etkin iletişim kurma becerisi, (h) Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim, (i) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi, (j) Çağın sorunları hakkında bilgi, (k) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.

ÖLÇÜT 3 MALZEME BİLİMİ & MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI (a) Matematik, fen, ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi (b) Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi, (c) İstenilen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi (d) Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi, (e) Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, (f) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, (g) Etkin iletişim kurma becerisi, (h) Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim, (i) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi, (j) Çağın sorunları hakkında bilgi, (k) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi, (l) Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş mezunlar yetiştirmek.

Programa Özgü Ölçütler Sürekli İyileştirme Ölçüt 4 Sürekli İyileştirme Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

ÖLÇÜT 4 SÜREKLİ İYİLEŞTİRME Kurulan ölçme değerlendirme sistemlerinden elde edilen sonuçların programın sürekli iyileştirilmesine yönelik olarak kullanıldığına ilişkin kanıtlar sunulmalıdır. Bu iyileştirme çalışmaları, başta Ölçüt 2 ve Ölçüt 3 ile ilgili alanlar olmak üzere, programın tüm gelişmeye açık alanları ile ilgili, sistematik bir biçimde toplanmış, somut verilere dayalı olmalıdır.

Programa Özgü Ölçütler Eğitim Planı Ölçüt 5 Eğitim Planı Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

ÖLÇÜT 5 EĞİTİM PLANI  Eğitim programı, kurum özgörevi ve program eğitim amaçları ile uyumlu olmak üzere gerekli bileşenleri içermeli ve bu bileşenlere yeterli zaman ayırmalıdır.  Öğrenciler,  Önceki derslerde edindikleri bilgi ve becerileri kullanacakları,  Mühendislik standartlarını ve gerçekçi kısıtları içerecek bir ana tasarım deneyimiyle mühendislik uygulamasına hazırlanmalıdır.  Meslek Eğitimi,  Bir yıllık temel matematik ile disipline uygun temel bilim (deneysel çalışma ile birlikte) eğitimi  Bir buçuk yıllık temel mühendislik bilimleri ile öğrencinin alanına uygun mühendislik tasarımı eğitimi,  Eğitim programının teknik içeriğini bütünleyen, kurum ve program amaçları doğrultusunda genel eğitim bileşenlerinden oluşmalıdır.

Programa Özgü Ölçütler Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler Ölçüt 6 Öğretim Kadrosu

ÖLÇÜT 6 ÖĞRETİM KADROSU  Öğretim kadrosu sayıca yeterli olmalı ve programın tüm alanlarını kapsamalıdır.  Her biri yeterli düzeyde olmak üzere,  Öğretim üyesi-öğrenci ilişkisini,  Öğrenci danışmanlığını,  Üniversiteye hizmeti,  Mesleki gelişimini ve  Sanayi, meslek kuruluşları ve işverenlerle ilişkiyi sürdürebilecek sayıda öğretim üyesi bulunmalıdır.  Öğretim kadrosu yeterli niteliklere sahip olmalı ve programın sürdürülmesini, değerlendirilmesini, ve iyileştirilmesini sağlamalıdır.

Programa Özgü Ölçütler Öğretim Kadrosu Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler Ölçüt 7 Altyapı

ÖLÇÜT 7 ALTYAPI  Sınıflar, laboratuvarlar ve diğer teçhizat, program amaçlarına ulaşmak için yeterli ve öğrenmeye yönelik bir atmosfer hazırlamaya yardımcı olmalıdır.  Öğrenci-öğretim üyesi ilişkilerini canlı tutacak ve mesleki gelişim ile mesleki faaliyetlere ortam yaratacak uygun altyapı mevcut olmalıdır.  Program, öğrencilerin modern mühendislik araçlarını kullanmayı öğrenecekleri olanakları sağlamak zorundadır.  Bilgisayar ve enformatik altyapıları, öğrenci ve öğretim üyelerinin mesleki gelişimleri ile kurumun ve programın eğitim amaçlarının desteklenmesi yönünde yeterli düzeyde olmalıdır.

Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar Ölçüt 5 Eğitim Planı Ölçüt 8 Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

ÖLÇÜT 8 KURUM DESTEĞİ & PARASAL KAYNAKLAR  Üniversitenin desteği, parasal kaynaklar ve yapıcı liderlik, programm sürdürülebilmesi ve niteliği igin yeterli düzeyde olmalıdır.  Kaynaklar, nitelikli bir öğretim kadrosunu çekecek, tutacak ve mesleki gelişimini sürdürmesini sağlayacak yeterlilikte olmalıdır.  Program igin gereken altyapıyı temin etmeye, bakımını yapmaya ve işletmeye yetecek parasal kaynak bulunmalıdır.  Bunlara ek olarak, program gereksinimlerini karşılayacak destek personeli ve kurumsal hizmetler sağlanmalıdır.

Organizasyon & Karar Alma Ölçüt 5 Eğitim Planı Ölçüt 9 Organizasyon & Karar Alma Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

ÖLÇÜT 9 ORGANİZASYON VE KARAR ALMA SÜREÇLERİ Yükseköğretim kurumunun organizasyonu ile rektörlük, fakülte, bölüm ve varsa diğer alt birimlerin kendi içlerindeki ve aralarındaki tüm karar alma süreçleri, program çıktılarının gerçekleştirilmesini ve eğitim amaçlarına ulaşılmasını destekleyecek şekilde düzenlenmelidir.

Programa Özgü Ölçütler Eğitim Planı Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

ÖLÇÜT 10 PROGRAMA ÖZGÜ ÖLÇÜTLER (Metalurji, Malzeme ve Benzeri adlı Mühendislik Programları Program Ölçütleri) Mezunların, aşağıdaki niteliklere sahip olduğu kanıtlanmalıdır:  İleri temel bilim (fizik, kimya gibi) ve mühendislik ilkelerini malzeme sistemlerine uygulama becerisi;  Program başında bulunan niteleyicilerle ilintili olan malzeme sistemlerinin dört temel konusuna ilişkin bilim ve mühendislik ilkelerinin anlaşılmış olması: alanla ilgili olarak malzemelerin yapıları, özellikleri, işlenmesi ve performansı; bu dört alanla elde edilen bilginin, malzeme seçimi ve tasarımı problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması;  Programın amaçları doğrultusunda deney, istatistik ve bilgisayar yöntemlerini kullanma becerisi.  Öğretim kadrosunun uzmanlığı dört temel alanı da kapsamalıdır.

FAKÜLTEMİZDEKİ MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ TAKVİMİ 30.01.2013 7 programın MÜDEK değerlendirmesi için niyet beyanında bulunulmuştur. 31.07.2013 7 programa ait Özdeğerlendirme Raporları ve Kurum Profili MÜDEK Yönetim Kurulu Başkanlığı’na gönderilmiştir. Ocak 2014 MÜDEK tarafından Kesin ‘Ziyaret Planı’nın bildirimi beklenmektedir. 9-11.03.2014 MÜDEK Saha Ziyareti gerçekleştirilecektir.

MÜDEK Değerlendiricileri  Akademisyen  İş Dünyasında Deneyimli Mühendisler  Öğrenci Değerlendiriciler (Yeni) «MÜDEK DEĞERLENDİRMELERİNE ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRİCİ KATILIMI ÖNCÜ UYGULAMA ESASLARI»

SON GELİŞME PROGRAM DEĞERLENDİRMELERİ «MÜDEK DEĞERLENDİRMELERİNE ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRİCİ KATILIMI ÖNCÜ» PROJESİ  ESG belgesinin kalite güvence kuruluşları için getirdiği Avrupa standartları, kalite değerlendirme takımlarında öğrenci üyelerin de bulunmasını zorunlu kılmaktadır. Bu kapsamda 2012-2013 değerlendirme döneminde iki kurumdaki değerlendirmede öğrenci değerlendirici katılımı öncü uygulama olarak başlatıldı. Uygulamanın 2013-2014 döneminde 6 kurumda yapılacak değerlendirmelerde devam etmesi planlanmakta. Uygulama esasları:  Değerlendiriciler mühendislik lisans ve yüksek lisans öğrencileri arasından seçilir.  Takımda öğrenci değerlendirici yer alması konusunda kurumun onayı alınır  Takım başkanı tarafından yönlendirilir ve kurumdaki öğretim üyeleri ve yöneticilerle toplantı ve görüşmeler dışındaki tüm değerlendirme etkinliklerine katılabilir. Kurumdaki öğrencilerle teması esas görevidir.  Öğrenci değerlendiriciler, Ölçüt 1 (Öğrenciler), Ölçüt 7 (Altyapı) ve Ölçüt 9 (Karar Alma Süreçleri) kapsamındaki değerlendirmelerle ilgilenirler.

ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRİCİLERİN İLGİLENECEĞİ ÖLÇÜTLER FAKÜLTE BÖLÜM Ölçüt 1.3. Kurum ve/veya program tarafından başka kurumlarla yapılacak anlaşmalar ve kurulacak ortaklıklar ile öğrenci hareketliliğini teşvik edecek ve sağlayacak önlemler alınmalıdır. X Ölçüt 1.4. Öğrenci ders ve kariyer planlaması konularında yönlendirecek danışmanlık hizmeti verilmelidir. Ölçüt 1.5. Öğrencilerin program kapsamındaki tüm dersler ve diğer etkinliklerdeki başarıları şeffaf, adil ve tutarlı yöntemlerle ölçülmeli ve değerlendirilmelidir. Ölçüt 7.1. Sınıflar, laboratuvarlar ve diğer teçhizat, eğitim amaçlarına ve program çıktılarına ulaşmak için yeterli ve öğrenmeye yönelik bir atmosfer hazırlamaya yardımcı olmalıdır. Ölçüt 7.2. Öğrencilerin ders dışı etkinlikler yapmalarına olanak veren, sosyal ve kültürel gereksinimlerini karşılayan, mesleki faaliyetlere ortam yaratarak mesleki gelişimlerini destekleyen ve öğrenci-öğretim üyesi ilişkilerini canlandıran uygun altyapı mevcut olmalıdır. Ölçüt 7.3. Programlar öğrencilerine modern mühendislik araçlarını kullanmayı öğrenecekleri olanakları sağlamalıdır. Bilgisayar ve enformatik altyapıları, programın eğitim amaçlarını destekleyecek doğrultuda, öğrenci ve öğretim üyelerinin bilimsel ve eğitsel çalışmaları için yeterli düzeyde olmalıdır. Ölçüt 7.4. Öğrencilere sunulan kütüphane olanakları, eğitim amaçlarına ve program çıktılarına ulaşmak için yeterli düzeyde olmalıdır. Ölçüt 7.5. Öğretim ortamında ve öğrenci laboratuvarlarında gerekli güvenlik önlemleri alınmış olmalıdır. Engelliler için altyapı düzenlenmesi yapılmış olmalıdır. Ölçüt 9. Yükseköğretim kurumunun organizasyonu ile rektörlük, fakülte, bölüm ve varsa diğer alt birimlerin kendi içlerindeki ve aralarındaki tüm karar alma süreçleri, program çıktılarının gerçekleştirilmesini ve eğitim amaçlarına ulaşılmasını destekleyecek şeklide düzenlenmelidir.

Bu süreç bana ne sağlayacak ? Neden Sürekli İyileşme, Öğrenciyim. Bu süreç bana ne sağlayacak ? Neden Sürekli İyileşme, Neden Akreditasyon? Washington Accord

ÖĞRENCİLERDEN BEKLENTİLERİMİZ  Eğitim-öğretim faaliyetlerinin daha etkin hale getirilebilmesi amacıyla MÜDEK ve sürekli iyileştirme çalışmalarını sahiplenmeleri ve bu konularda takipçi olmaları  MÜDEK süreci ve amacı hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmeleri (mudek.org.tr)  MÜDEK çalışmalarına aktif destek verme (komisyonlarda görev alma)  Anketlere katılım ve gerçekçi ve samimi cevaplar verme  Öğrenci temsilciliği uygulamasından daha etkin yararlanılması (şikayet, öneri ve görüşlerin Bölüm ve Fakülte yönetimine iletilmesi)  Web sayfasındaki şikayet/öneri sisteminin aktif olarak kullanılması  Bölüm eğitim amaçları ile program çıktıları konusunda farkında olma *Öğrenme çıktılarının ilgili öğretim üyesi ile dönem başında tartışılması; ara sınav sonralarında değerlendirilmesi *Sınav sorularının dönem başında ilan edilen konular ve öğrenme çıktıları ile uyumlu olması,

AKADEMİK DEĞERLENDİRME, GERİ BESLEME VE GELİŞTİRME SİSTEMİ AEFIS

SORULAR  Akreditasyon, Fakültemizi/Bölümünüzü tercih etmenizde ne kadar etkin oldu?  Müdek akreditasyon süreci hakkında yeterli bilgiye sahip misiniz?  Fakültemizdeki akreditasyon süreci ve iklimi lisans eğitiminizi nasıl etkilemektedir?

SONUÇ VE ÖNERİLER  MÜDEK Değerlendirmesinin temel amacı sizlerin evrensel olarak tanımlanmış olan bilgi beceri ve davranış kalıplarıyla donatılmış mühendisler olarak yetişmenizi güvence altına almaktır.  Mühendislik öğrencisi olarak sizlerin iyi yetişmesi hem bireysel hem de ülkemizin rekabet gücü için çok önemli.

SONUÇ VE ÖNERİLER (DEVAM)  Unutmayın: Mühendislik alanında işgücüne talep var ama sadece konusunda iyi olanların rekabet gücü yüksek olur! Bölümlerinizden, sizlerin yeterli becerilerle donatılmış olarak mezun olmanızı güvence altına alacak eğitim süreçlerini oluşturmalarını, uygulamalarını ve sürekli geliştirmelerini talep edin. Staj programlarından, bitirme projelerinden ve değişim programlarından olabildiğince yararlanmaya çalışın. Derslerle yetinmeyin, kendinizi sürekli geliştirin.

Başarılı bir değerlendirme süreci geçirmemiz dileği ile TEŞEKKÜRLER