Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı etopuz@ford.com.tr Proje Yönetim Eğitimi Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı etopuz@ford.com.tr
Ajanda Proje Yönetim Metodolojisi Proje Terimleri (Proje, Proje Yönetimi vb..) Paydaşlar ve sorumlulukları Proje Kategorileri ve kategori bazlı Farklılıklar Proje Yönetim Süreci Prototip Üzerinden Anlatım Sponsorun ve Sorumlunun Seçimi ve Kategori tespiti Proje Dökümanları Akışa uygun olarak anlatım
Proje Yönetim Metodolojisi ve Proje Yönetim Terimleri
PY Metodolojisi – Proje Terimleri Mevcut olmayan bir ürün, servis ya da durum hedeflemesi, Tekrarlanmayan ve kendine has özellikleri olması, Belirli bir sürede sona ermesi, Geçici, özel bir organizasyonu olması, Proje Yönetimi Proje amacının gerçekleştirilebilmesi için, proje süresince ve projeye tahsis edilen kaynakları kullanarak başlangıç, planlama, yürütme, izleme/ kontrol ve kapanış olarak sıralanan yönetim fonksiyonlarının icra edilmesi demektir. Ford Otosan İçin Proje Proje özelliklerine ek olarak Kategori 1 veya üzeri olması
PY Metodolojisi – Kategorizasyon
PY Metodolojisi – Kategorizasyon Döküman İlişkisi
PY Metodolojisi – Kategorizasyon Döküman İlişkisi
PY Metodolojisi – Paydaşlar ve Sorumlulukları Proje Sorumlusu Proje Sponsoru Proje Üyesi Proje Müşterisi Fonksiyonel Yönetici Üst Yönetim Müşteri Tedarikçi
PY Metodolojisi – PY Organizasyon Yapısı
Proje Yönetim Süreci
Prototip Çalışması Proje Yönetim Süreci
Portföy Yönetimi - Talep oluşur Departmanlar ve BT içinde operasyonlara bağlı olarak talepler oluşmaktadır İş Sahibi bu talebini değerlendirir ve BT departmanına iletir
Portföy Yönetimi - Talep BIT’e iletilir İş Sahibi talebini portalda yer alan talep listesine girer Bu listeler üzerinden ilk olarak BIT (Business IT) talepleri inceler, ilgili uzmanlar ile taleplerin detaylandırılmasını sağlar
Portföy Yönetimi – BT içinde talep değerlendirilir Toplanan Departman talepleri BT içinde değerlendirilir, hangi ekiplerin dahil olması gerektiği ve iş gereklilikleri değerlendirilir Plana alınacak talepler ve dışarda kalanlar belirlenir
Portföy Yönetimi – Yıllık Plan GMY’lerle paylaşılır Yorumları alınarak, son revizyonlar yapılır Departman Talep listesi konusunda el sıkışılır
Portföy Yönetimi –Proje Hedef Tarihleri Belirlenir «In Plan» proje listelerinin belirlenmesi ile birlikte, BT yöneticileri projelere hedef tarihlerini ve kategorilerini belirler Proje Sponsorları ve Sorumluluları atanır
Başlangıç – Proje Başlangıç Toplantısı Yapılır Çıktılar Toplantı Tutanağı Proje Başlangıç Belgesi Proje Sorumlusu, Proje Paydaşları ile başlangıç toplantısı düzenler Projenin Üst seviye gereklilikleri öğrenilir Projenin KM taşları ve hedef tarihleri belirlenir Mail ile proje paydaşlarına başlangıç bildirimi yapılır
Başlangıç – Proje Döküman Alanı Oluşturulur
Planlama – Proje Planı Oluşturulur Çıktılar Proje Planları Proje Tanım Dökümanı Proje Planlarının çıkarıldığı aşamadır Proje Sorumlusu, proje ekibi ile yakın çalışarak, proje planlarını oluşturur
İnsan Kaynakları Planı Zaman Planı Finansal Plan Kalite Planı Planlama – Proje Planı Kapsam İnsan Kaynakları Planı Zaman Planı Finansal Plan Kalite Planı İletişim Planı Risk Planı Tedarik Planı
Planlama – Proje Planının Onaylanması Proje Sorumlusu, proje planını proje paydaşları ile paylaşır, değerlendirmelerini alır Proje Tanım Dökümanı Onayları alınır
Yürütme – Proje Çalışmaları Başlar Çıktılar Proje Çalışmaları Proje Aşama Dökümanları Değişiklik Yönetimi Durum Raporları Toplantı Tutanakları Proje Sorumlusu, Proje ekibi ile proje yürütme başlangıç toplantısını yapar Toplantı ile planlanan çalışmalar yeniden gözden geçirilir Planlara uygun olarak çalışmalar başlar
Yürütme – Proje Çalışmaları Gereksinim Belirleme Analiz Tasarım Yazılım Testler Yapılır Konfigürasyonlar yapılır Web Devreye Alma Veritabanı Devreye Alma Sistem Kurulum
Yürütme – Proje Çalışmaları
Yürütme – Değişiklik Yönetimi Proje paydaşları tarafından istenen değişikliklerin yönetim sürecidir Talepler Proje sorumlusuna iletilir Değişikliğin projeye etkileri değerlendirilir Proje Sponsoru ve Müşterisi ile görüşülerek değişiklik onayı alınır ve Değişiklik Formu paylaşılır Proje Planı güncellenir Paydaşlar hem ekip içi hemde müşteri olabilir
Yürütme – Durum Raporları Yayınlanır Proje Sorumlusu, proje ekibi ile irtibat halinde olarak projenin durumunu takip eder Proje paydaşları ile düzenli olarak proje durumunu paylaşmalıdır, Durum Raporu Önemli konular, tamamlanan işler ve problemli konular özellikle durum raporunda yer almalıdır İletişim Planına uygun olarak gerekli bilgilendirmeler yapılır, toplantılar organize edilir
Kapanış – Proje Kapanışı Çıktılar Proje Kapanış Raporu Alınan Dersler Döküman kontrolü Çalışmaları tamamlanan ve kabul testleri tamamlanan projenin kapanış çalışmaları yapılır Bir toplantı ile proje sonuçları değerlendirilir Alınan dersler toparlanır Proje Sorumlusu, Kapanış Raporunu hazırlayarak proje müşterisinin onayına sunar
Kapanış – Kapanış Kutlaması
Teşekkürler