BAKANLIĞIN STRATEJİLERİ UYGULAMASI NASIL SAĞLANMALIDIR? Kalle J. Korhonen Liderler Forumu, 24 Şubat 2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Finlandiya’da Politika Koordinasyonu, Yatay Yönetişim ve Kanıta Dayalı Politika Yapımı Sirpa Kekkonen
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
PPP ÜLKE RAPORU DANİMARKA
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
1 Finans Konulu Tematik Çalışma Grubu Raporu Koordinatörler Toplantısı 5-6 Kasım 2007 T. Woudeneh & J. Labre.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-1
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJESİ
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
Sunum transkripti:

BAKANLIĞIN STRATEJİLERİ UYGULAMASI NASIL SAĞLANMALIDIR? Kalle J. Korhonen Liderler Forumu, 24 Şubat 2011

Sunumun Yapısı 1.Bakanlıkta Gerçekleştirilen Reform 2.Politikaların hazırlanmasına ilişkin zorluklar ve AB Sanayi Politikasının hazırlanması sürecine katılım 3.İstihdam ve Ekonomi Bakanlığında Kurumsal Yönlendirme 4.Deneyimler ve geliştirme seçenekleri

Bakanlıkta Gerçekleştirilen Reform  İstihdam ve Ekonomi Bakanlığı faaliyetlerine 2008 yılında başladı  İstihdam ve Ekonomi Bakanlığı aşağıdaki kurumlar birleştirilerek oluşturulmuştur; Ticaret ve Sanayi Bakanlığı Çalışma Bakanlığı İçişleri Bakanlığı bünyesinde bölgesel kalkınmadan sorumlu birim  Çalışan sayısı yaklaşık 600  İki Bakan: Ekonomi Bakanı Çalışma Bakanı

Politika Sektörleri ve Organizasyon  Çeşitli politika alanları Yenilikçilik politikası Enerji politikası Rekabet politikası İşletme politikası İstihdam politikası İşgücü piyasası politikası Tüketici politikası Bölgesel politika  20’yi aşan kurum vardır Farklı kurumsal yapılara sahip kurumlar Çalışan sayısı yaklaşık 14,000 Kurum içi işbirliğini derinleştirmekle ilgili beklentiler  Geniş tabanlı bir kurumsal grubun yönetilmesine ilişkin zorluklar

İEB Grubu şirketleri, enstitüleri ve kurumları Enerji Piyasası Kurumu Finnvera Plc Finpro GTK Ulusal Acil Durum Tedarik Kurumu Finlandiya Yatırım Kurumu Finlandiya Rekabet Kurumu Ulusal Tüketici Araştırmaları Merkezi Tüketici Kurumu Finlandiya Turist Kurulu MEK MIKES NBPR Tekes ELY Merkezleri Finlandiya Sınai Yatırım Kurumu TUKES İstihdam ve Ekonomik Kalkınma Ofisleri VTT Devlet Nükleer Atık Yönetimi Fonu Diğer MP = Ekonomi Bakanı, Mauri Pekkarinen AS = Çalışma Bakanı, Anni Sinnemäki İstihdam ve Ekonomi Bakanlığı – Organizasyon

Politikaların Hazırlanmasına İlişkin Zorluklar Bilgi edinimi ve sorunların ana hatlarının belirlenmesi  Uluslar arası işbirliği AB OECD İki taraflı sözleşmeler  Ulusal çalışmalar ve anketler  Kurumsal birimlerin uzmanlığından yararlanmak  Ticari örgütlerle ve işgücü piyasası kurumlarıyla işbirliği Politika önlemleriyle çözülmesi beklenen sorunlar genellikle çok hızlı kabul görür

Politikaların Hazırlanmasına İlişkin Zorluklar Gerek duyulan politika önlemlerinin belirlenmesi Politika önlemleri gerekli midir yoksa sorunlar kendi kendine çözülür mü, yani bir piyasa başarısızlığı mı söz konusu Politika önlemlerinin tasarlanması Etkilerin değerlendirilmesi Devlet başarısızlığından kaçınılmalıdır. Kullanılan çalışma yöntemleri: Çalışma grupları Danışma kurulları Çalışmalar ve anketler İdareciler Görüş bildirme ve danışmanlık

Politikaların Hazırlanmasına İlişkin Zorluklar Politika reformu Faaliyet ortamındaki değişiklikler gerek duyulan politika önlemlerinde de değişikliğe neden olmaktadır. Finlandiya’da 1980’lerde finansal piyasada yaşanan değişiklik örnek verilebilir: düzenlenmiş piyasadan açık pazara geçiş Daha önceki önlemler ve de kurumlar verimsiz hale gelmiştir Nasıl sağlanmalı? Kurumların kendini yenilemesi ve Eski, alışkanlık haline gelmiş politika önlemlerinin terk edilmesi Politika önlemleri veya bunların bölümleri geçici mi olmalı? (örneğin Finlandiya’da sağlanan işletme yardımı)

Politikaların Hazırlanmasına İlişkin Zorluklar AB Sanayi Politikasının Hazırlanma Sürecine Katılım Sanayi politikasının belirli sektörlerinde ortak AB Sanayi Politikası kilit rol oynamaktadır (örn. Rekabet politikası, enerji politikası, bölgesel politika, vb.) Ulusal görüşlerin AB yasalarının hazırlanma sürecinde dikkate alınmasını sağlamak için aşağıdakilere ihtiyaç duyulur; Gayrı resmi işbirliği ve lobi faaliyetleri Sürecin erken evrelerinde çeşitli AB organlarına aktif katılım Ana/ev sahibi ülkede dikkatli ve koordineli hazırlık

Kurumsal Yönlendirme Modeli 10 ULUSLARARASI FAALİYET ORTAMI ULUSAL FAALİYET ORTAMI GRUBUN İDARİ BİRİMİNDE YÖNLENDİRME Müşteriler Ortaklar ve Ağlar İdari birimin faaliyet grupları Performans yönetimi Düzenleyici yönetim Bilgi yönetimi Geliştirme faaliyetlerinin yönlendirilmesi Yönetim ve İcra Kurullarındaki Çalışmalar İdari birimin kurumsal stratejisi Politika sektörlerine ilişkin stratejiler Hükümet Programı Faaliyet ortamının analizi Stratejik hedefler Kurumsal faaliyet modeli Stratejik planlamaYönlendirme yöntemleriStratejinin uygulanması Stratejinin izlenmesi, raporlanması ve değerlendirilmesi

İstihdam ve Ekonomi Bakanlığının Kurumsal Stratejisinin Yönlendirilmesi Bakanlığın stratejisi başlangıç noktasıdır, ve aşağıdakilere dayalıdır; 1. Hükümet Programı 2. Faaliyet ortamının getirdiği önemli zorluklar

İstihdam ve Ekonomi Bakanlığında Kurumsal Yönlendirme Stratejik Hedeflerin Belirlenmesi Stratejiye dayalı olarak 4 ila 6 kilit stratejik hedef belirlenir Stratejik hedefler olabildiğince somuttur Stratejik hedefler Bakanlarca belirlenmiştir ve onların yaptığı seçimlere dayalıdır Bu şekilde konan hedefler tüm Bakanlık faaliyetlerinin sadece bir bölümünü (örn. %30) oluşturmaktadır Buna ek olarak her politika sektörünün kendi hedefleri vardır Yukarıda bahsedilen hedefler de yıllık Devlet Bütçesine dahildir

Stratejik Hedefler Genç insanların istihdam edilmesine destek olmak 2.Büyüyen ve uluslar arası hale gelen yeni ticari faaliyetleri teşvik 3.Yenilikçilik faaliyetlerinin gerektirdiği ön koşulları iyileştirmek ve birinci sınıf yenilikçilik kümeleri oluşturmak 4.İşgücünün yetkinliğini arttırmak ve istihdamı hızlandırarak işverenin ihtiyaçlarına cevap vermek 5.Özellikle kamu hizmetlerinde üretkenliği arttırmak ve tüm sektörlerde çalışma hayatının kalitesini yükseltmek 6.Yenilenebilir enerji kullanımını teşvik etmek 7.Yukarıda sıralanan bütün politikalar aynı zamanda tüm sektörlerde rekabetçiliği ve kalkınmayı arttırmalıdır.

İstihdam ve Ekonomi Bakanlığında Kurumsal Yönlendirme Çeşitli Politika Sektörlerinde Stratejik Hedeflerin Gözlemlenmesi Politika sektörlerinden sorumlu birimler stratejik hedeflere dayalı olarak Bakanlığın alması gereken önlemlere ilişkin planı hazırlar Birimler aynı zamanda yukarıdaki hedeflerin uygulanmasını sağlamak için daha alt idari sektörlerin ulaşması gereken amaçları da belirler Buna ek olarak birimler politika sektörlerine ilişkin sorumluluk alanlarına giren diğer hedef ve önlemleri de tanımlar Daimi müsteşar her sektörün yönetimiyle hedeflere ve hedeflerin uygulanmasına ilişkin yıllık görüşmeler gerçekleştirir

Daha Alt İdari Birimlerin Yönlendirilmesi Yönlendirme yöntemleri: 1.Performans yönetimi 2.Düzenleyici yönetim 3.Bilgi yönetimi 4.Geliştirme faaliyetlerinin yönlendirilmesi 5.Yönetim ve icra kurullarındaki çalışmalar

Performans Yönetimi Yıllık performans müzakereleri gerçekleştirilir Mevcut döneme ilişkin performans hedeflerinin uygulaması değerlendirilir Bir sonraki yıla ilişkin performans hedefleri ve bunların uygulanması için gereken kaynaklar üzerinde mutabakata varılır Hedefler şunlardan oluşur; 1.Kurumsal stratejinin uygulanmasından elde edilen hedefler 2.Politika sektörü stratejilerinden elde edilen hedefler 3.Müşteri ilişkilerinden elde edilen hedefler 4.İç verimliliği gösteren hedefler 5.Tüm kurumları ilgilendiren ortak hedefler

Performans Yönetiminin Boyutları Kurum Grup stratejisi Müşteriler Politika sektörü stratejileri İç işleyiş Stratejik hedefler

Bilgi Yönetimi İşbirliği forumları: 1.Kurumsal yönlendirme forumu 2.Kurumsal politika yönlendirme forumu 3.Performans yönetimi forumu 4.Kurumsal işbirliği grubu

Etkilerin Değerlendirilmesi Hükümet döneminin sonunda kapsamlı dış değerlendirme Ara yıllarda Önlemlerin uygulanmasının izlenmesi Etkinliği gösteren takip göstergelerinin izlenmesi

Kurumsal Yönlendirme Modeli 20 ULUSLAR ARASI FAALİYET ORTAMI ULUSAL FAALİYET ORTAMI GRUBUN İDARİ BİRİMİNDE YÖNLENDİRME Müşteriler Ortaklar ve Ağlar İdari birimin faaliyet grupları Performans yönetimi Düzenleyici yönetim Bilgi yönetimi Geliştirme faaliyetlerinin yönlendirilmesi Yönetim ve İcra Kurullarındaki Çalışmalar İdari birimin kurumsal stratejisi Politika sektörlerine ilişkin stratejiler Hükümet Programı Faaliyet ortamının analizi Stratejik hedefler Kurumsal faaliyet modeli Stratejik planlamaYönlendirme yöntemleriStratejinin uygulanması Stratejinin izlenmesi, raporlanması ve değerlendirilmesi

Kurumsal İşleyiş Modeli Yönetim ve İcra Kurullarındaki Çalışmalar Kurumların yönetim kurulları Kurum stratejisinin geliştirilmesi konusunda Bakanlığa ve kurum yönetimine destek olmak Kurum faaliyetlerinin izlenmesi ve denetlenmesi konusunda Bakanlığa destek olmak Yönetim kurulu Performans yönetimine ve Genel müdürü ilgilendiren yönetim sözleşmelerinin hazırlanması sürecine katılır Yönetim kurulunun yapısı Üyeler kurumun önümüzdeki birkaç yılda karşılaşacağı zorluklar göz önünde bulundurularak seçilir Genel müdür kurul üyesi değildir

Kurumsal İşleyiş Modeli Hizmet Stratejisi ve IT Stratejisi Hizmet Stratejisi  Müşteri ilişkileri stratejisi Özel müşteri ilişkileri stratejisi Kurumsal müşteri ilişkileri stratejisi– Enterprise Finland Grubun IT Stratejisi eMEE 2.0 Yönlendirme Mimari Yetkinlikler Proje yönetimi

Kurumsal İşleyiş Modeli Kurumsal Yapı ve Verimlilik Kurumsal Yapı ve Verimlilik  MEE 2010 reform programı Stratejik değerlendirmeler Sinerji analizleri Kilit işlev analizleri  MEE 2012 reform programı (hazırlanıyor)

Kurumsal İşleyiş Modeli Yetkinliklerin Geliştirilmesi ve Kalite Yönetimi Yetkinliklerin Geliştirilmesi  TEMPO 1&2 yönetimi eğitim programları Değişim yönetimi Kurumsal yönetim sistemleri Başka bir kurumsal aktör bünyesinde çalışma dönemi Strateji çalışmaları Kalite Yönetimi

Deneyimler ve Geliştirme Seçenekleri Hazırlanan Raporlar: Bakanlığın kilit işlevlerinin analizi (dış değerlendirme) Kurumsal yönlendirme modelinin değerlendirilmesi (öz değerlendirme) Bakanlık organizasyonunun işlerliğinin değerlendirilmesi (dış değerlendirme Sonuçlar: Kurumsal yönlendirme modeli işlevsel, temel bir yapı sunar; ayrıntıların geliştirilmesi gerekir “gerçek” matris organizasyon- işbirliğine dayalı organizasyon Kilit işlevlerin uygulanması için tahsis edilen kaynakların arttırılması Görev ve kaynakların transferi Bütünleşik ve daha yalın matris işlevler? Hizmet birimlerinin kurulması