Eğitim Bilimleri Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI ( )
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SİNEMA-TV BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI ( )
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
İNSANİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik ve Tıp Bilişimi Anabilim Dalı Stratejik Plan Çalışması.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Eğitim Bilimleri Bölümü MERSİN ÜNİVERSİTESİ Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI 2008-2012

Anabilim Dalımız; Lisansüstü eğitim yönünden Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde eğitim, araştırma ve toplum hizmetleri sunan bir birimdir. Birimde lisans düzeyinde fakültemizin diğer bölümlerine öğretmenlik meslek dersleri verilmekte, lisansüstü düzeyde yüksek lisans ve doktora programları yürütülmekte ve hizmet sektöründe hizmet içi eğitim gerçekleştirilmektedir.

Anabilim Dalının Amacı; Bireylerin program geliştirme, program değerlendirme, gelişim, öğrenme ve öğretme süreçleri, materyal geliştirme gibi konu alanlarında derinleşmelerini sağlayarak yüksek lisans ve doktora derecesi vermek, Kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki hizmet içi eğitimi planlamak ve yürütmek üzere eğitim uzmanı gereksinimini karşılamak,

Eğitim fakültelerinde program geliştirme ve öğretim alanı ile alan eğitiminde (tarih öğretimi, İngilizce öğretimi vb.) görev yapacak öğretim üyesi yetiştirmek, Öğretmen adaylarının nitelikli bir biçimde öğretmenlik meslek bilgisi ile donanımını sağlamak, Kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki eğiticilerin eğitimini yapmaktır.

MEVCUT DURUM PROGRAMLAR Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Doktora Programı Eğitim Fakültesinin Lisans Programları İçinde Açılan Öğretmenlik Formasyonu Dersleri

MEVCUT DURUM ÖĞRETİM KADROSU Öğretim Üyesi Sayısı : 3 (Prof.Dr. : 1; Doç.Dr. : 1; Yrd.Doç.Dr. : 1) Öğretim Görevlisi Sayısı : - Uzman Sayısı : - Araştırma Görevlisi Sayısı (1) : 1 35. Madde ile Farklı Üniversitelerden Gelen Araştırma Görevlisi Sayısı : - İdari Personel : -

MEVCUT DURUM ÖĞRETİM KADROSUNUN DERS YÜKÜ (YIL) Lisans, Bilimsel Hazırlık, Yüksek Lisans, Doktora Ders Yükü : 170 saat/hafta Öğretim Üyesi/Görevlisinin Ders Yükü : 170/3=56.6 saat/hafta

MEVCUT DURUM ÖĞRETİM KADROSUNUN DERS YÜKÜ Lisans : 80 (Güz-Bahar) Bilimsel Hazırlık : 15 (Güz-Bahar) Yüksek Lisans : 45 (Güz-Bahar) Doktora Ders : 30 (Güz-Bahar) Öğretim Üye/Görevlisinin Ders Yükü : 170/3=56.6 saat/hafta Öğretim Üyesinin Ders Yükü: 170/3=56.6

MEVCUT DURUM ÖĞRENCİ SAYISI Yüksek Lisans : 15 Doktora : 5 (Doktora Ders+Hazırlık: 5; Doktora Tez: -) Öğretmenlik Formasyonu Lisans Öğrencisi (Güz-Bahar) : 320

MEVCUT DURUM ÖĞRETİM ÜYESİ/GÖREVLİSİ BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI Lisans : 320 Yüksek Lisans : 15:3=5 (Güz-Bahar) Doktora : 5:3=1,6

MEVCUT DURUM LİSANS DERSLERİ İÇERİKLERİ EBB 202: Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Temel Kavramlar, Öğretim Etkinliklerini Planlama, Öğretim Etkinliklerini Uygulama, Öğretim Programlarını İnceleme, Öğretim Materyallerini Hazırlama, Öğretmenin Sınıftaki Rolü, Sınıf İçinde İletişim Kurma, Öğretimin Değerlendirilmesi, EBB 301: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Temel kavramlar, öğretim teknolojisi sistemi, materyal çeşitleri, materyal geliştirme,

MEVCUT DURUM ÖĞRETİM KADROSUNA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI Lisans, Bilimsel Hazırlık, Yüksek Lisans, Doktora = 340/3 = 113 öğrenci

MEVCUT DURUM YAYINLAR (2000-2005) Yayınlar Yurt İçi : 99 Yurt Dışı : 11 Kitaplar Türkçe : 9 İngilizce : -

MEVCUT DURUM YAYINLAR (2000-2005) Kitaplarda Bölüm Yazarlığı Yurt İçi : 7 Yurt Dışı : - Uluslararası Toplantılar : 12 Dergi Hakemliği : 8

ÖĞRETİM ÜYESİ/GÖREVLİSİ BAŞINA DÜŞEN YAYIN SAYISI (2000-2005) MEVCUT DURUM ÖĞRETİM ÜYESİ/GÖREVLİSİ BAŞINA DÜŞEN YAYIN SAYISI (2000-2005) Makale ve bildiriler : Yurtiçi: 33.6 Yurtdışı:3.6

ÖĞRETİM ÜYESİ/GÖREVLİSİ BAŞINA DÜŞEN YAYIN SAYISI (2000-2005) MEVCUT DURUM ÖĞRETİM ÜYESİ/GÖREVLİSİ BAŞINA DÜŞEN YAYIN SAYISI (2000-2005) Kitaplar Yurt İçi : 3 Yurt Dışı : -

ÖĞRETİM ÜYESİ/GÖREVLİSİ BAŞINA DÜŞEN MEVCUT DURUM PROJELER (2000-2005) Yurt İçi : 15 Yurt Dışı : - ÖĞRETİM ÜYESİ/GÖREVLİSİ BAŞINA DÜŞEN PROJE SAYISI (2000-2005) Yurt İçi : 5 Yurt Dışı : -

İÇ ÇEVRE GÜÇLÜ YÖNLER Eğitim bilimleri alanında öncü ve saygın bir konuma sahip olma Eğitim alanında Türkiye’de iyi bir üne sahip olma İyi yetişmiş bir akademik kadroya sahip olma Araştırma ve ulusal yayın yönünden güçlü öğretim elemanlarına sahip olma

GÜÇLÜ YÖNLER Eğitim sektöründe deneyim sahibi olma Öğretim hizmetinin niteliğini yüksek tutma Araştırma geleneğinde bilimsel yöntemi etkin biçimde işe koşma

GELİŞMEYE AÇIK YÖNLER Öğretim elemanı sayısının yetersiz olması Dersliklerin sınırlı olması ve kullanımdan kaynaklanan güçlüklerin devam etmesi, Öğretim elemanlarının daha fazla yurt dışı deneyime gereksinim duyması

DIŞ ÇEVRE FIRSATLAR Toplumun eğitim istemindeki artış ve eğitim alanındaki büyüme eğilimleri Milli Eğitim Bakanlığı’nın mevcut personelini geliştirme çabaları

FIRSATLAR Özel öğretim kurumlarında program geliştirme uzmanına duyulan gereksinimdeki hızlı artış Eğitim araştırmalarını uygulama alanlarında yoğunlaştırma ve bu yaklaşımla ülkemizin eğitim sorunlarını çözmeye yönelme nedeniyle program geliştirme uzmanına gereksinimin artması

FIRSATLAR Milli Eğitim Bakanlığı’nın program geliştirmeye dönük çeşitli projeleri uygulamaya koyması Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik uygulamasına geçişte lisansüstü eğitim isteminin artması

FIRSATLAR Eğitim alanında uluslararası işbirliğine yönelik çabaların artması Kurum ve kuruluşların eğiticilerin eğitimine ilişkin taleplerinin yoğun olarak artması

TEHDİTLER Hükümet bütçe ve kadrolarındaki kısıtlamalar Yükseköğretim yasasındaki değişiklik girişimleri, belirsizlikler ve gerilimler Ücret düşüklüğü nedeniyle akademisyen olma eğilimindeki düşüşler Ücretlerin yalnızca dersle sınırlı tutulması; araştırma, proje vb. çalışmaların ve diğer faaliyetlerin ücretlendirilmemesi

STRATEJİK VİZYONUMUZ Ulusal ve uluslararası ortamlarda mensubu olmaktan övünç duyulan; geliştireceği eğitim programları, düzenleyeceği eğitim ortamları, üreteceği bilgi, teknoloji ve yetiştireceği bireylerin niteliği ile ülkemizin çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkmasına katkıda bulunan, alanında lider Anabilim Dalı olmak.

STRATEJİK MİSYONUMUZ Evrensel değerler ışığında bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli bireyler yetiştirmek, araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmak, Türkiye Cumhuriyeti ve Atatürk ilkeleri doğrultusunda çağdaş, demokratik, yaratıcı ve uluslararası düzeyde katılımcı eğitim uygulamalarını gerçekleştirmek, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde ülkenin en iyi eğitimcilerini yetiştirmektir.

PAYLAŞILAN DEĞERLERİMİZ Akademik mükemmellik Dürüstlük Akademik özgürlük Adalet Şeffaflık Sorumluluk bilinci Yaratıcılık

Yenilikçilik İşbirliğine açık olmak Liderlik Geleceğe inanmak Toplum yararını gözetmek Liyakatı ön plana çıkarmak Öğrenci merkezli yaklaşımı benimsemek Bir yerleşke topluluğu olmak

STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Akademik Personelin Sayısını Arttırmak ve Yetkinleştirmek

Hedefler Akademik kadronun 3 Prof., 4 Doç., 6 Yrd. Doç., 3 Öğretim Görevlisi sayısına ulaşması Akademik personelin yılda en az bir ulusal ve uluslararası toplantıya katılması Her öğretim elemanının bilgi teknolojilerini en üst düzeyde kullanabileceği kurslara katılması Öğretim elemanlarının ulusal ve uluslararası düzeyde, bireysel ya da grup halinde yılda en az bir yayın yapması

Performans Göstergeleri Akademik personelin yıl içinde katıldığı ulusal ya da uluslararası toplantı sayısı Öğretim elemanlarının ulusal ve uluslararası düzeyde, bireysel ya da ekip halinde yaptıkları yayın sayısı

STRATEJİK AMAÇ 2 Eğitim Programlarını Çağdaş Gelişmeler Işığında Gözden Geçirmek

Hedefler Lisans ve lisansüstü eğitim programlarının ders tanımlarının yeniden yapılması Eğitim programlarının uluslararası standartlara uygun hale getirilmesi Farklı ülkelerdeki program geliştirme çalışmalarının incelenerek, bunların ülkemizde geliştirilen programlarla benzerlik ve farklılıklarının belirlenmesi Üniversitemizin farklı bölümlerindeki program geliştirme çalışmalarına danışmanlık yapılması

Performans Göstergeleri Kur tanımı yapılan ders sayısı Farklı ülkelere ait incelenen program sayısı Danışmanlık hizmeti verilen bölüm sayısı

STRATEJİK AMAÇ 3 Program Geliştirme Uzmanı Gereksinimini Karşılamak

Hedefler Eğitim Programları ve Öğretim tezsiz yüksek lisans (ikinci öğretim) programının hazırlanması Eğitim Programları ve Öğretim tezsiz yüksek lisans (ikinci öğretim) programının öğretmenlere tanıtılması

Performans Göstergesi Eğitim Programları ve Öğretim tezsiz yüksek lisans (ikinci öğretim) programına devam eden öğrenci sayısı

STRATEJİK AMAÇ 4 Üniversitedeki Birimlerin, Diğer Kamu ve Özel Kurum ve Kuruluşların Eğitim İhtiyaçlarına Yönelik Etkinlikler Düzenlemek

Hedefler Değişik kurum ve kuruluşların danışmanlık hizmetlerinin sayısı arttırılacaktır. MEB ile ortaklaşa olarak, yaz dönemlerinde en az bir hizmetiçi eğitim projesi yürütülecektir.

Performans Göstergeleri Danışmanlık yapılan kurum ve kuruluş sayısı Hazırlanan hizmetiçi eğitim programlarının sayısı Yaz dönemlerinde yürütülen hizmetiçi eğitim projesi sayısı Hizmetiçi eğitim isteminde bulunan kurum sayısı