Yazılım Proje Yöneticisinde Arananlar… Liderlik İletişim Problem Çözme Yeteneği Uzlaşı Organizasyonun Süreçlerine Hakimiyet Yönetim becerisi (Süreç tecrübesi ve teknoloji bilgisi) 4/6/2017
Yazılım Proje Yöneticisinde Arananlar… Proje Yöneticisi yardımcısı (asistan) Program Yöneticisi. 4/6/2017
Yazılım Uygulama Bölümleri… 4/6/2017
Tarihsel bakış… 1990’larda: Büyük yazılım projeleri geliştirildi. Yazılım Uygulamalarının doğuşu Manhattan Project 1970’lerde askeri, savunma işlerinde software uygulamaları kullanıldı. 1990’larda: Büyük yazılım projeleri geliştirildi. 1985: TQM 1990-93: Yeniden üretim. 1996-99: Risk yönetimi, Yazılım evleri 2000: Global projelerin oluşumu. 4/6/2017
Yazılım Uygulaması nedir? Yıllar sürebilir mi? Sonuçlar kesin midir? Yazılım ekibi kalıcımıdır? Ölçüleri nelerdir? (Büyüklük) 4/6/2017
Yazılım Yöneticisinin İlgilenecekleri… Finansal Destek Veren (Sponsor) Yazılım Ekibi Müşteri Süreç Yöneticisi 4/6/2017
Yazılım Yönetim Programı Küçük Ölçekli Yazılım Uygulama Projeleri Temel Özellikler, Kim hangi işi yapacak Ms Excel Orta Ölçekli Yazılım Uygulama Projeleri Analiz araçları Ms Project Büyük Yazılım Projeleri Özel yazılım araçları Primavera Project Manager 4/6/2017
Yazılım Ölçümü İçin… Proje Uyuglama Yönetimi Teknik Bakış Zaman Maliyet Kalite İnsan Kaynağı İletişim Risk Prosedürler 4/6/2017
İlk Yaklaşım Tek bir yazılım ölçümü projenin büyüklüğünü kesin olarak söyleyemez. 4/6/2017
Neden Rapid Development? Hızlı ürün geliştirme Riskleri azaltma Müşterinin yazılımı görmesini sağlama Temel Seviye Kalite 4/6/2017
Strateji Klasik Hata Kaçınma Geliştirme Temelleri (İsterleri Belirleme) Risk Yönetimi Programı-Odaklı Uygulamalar (Denge Korunmalı) 4/6/2017
Yazılım Uygulamasının 4 Boyutu İnsan Süreç Ürün Teknoloji 4/6/2017
Hızlı,Kaliteli,Ucuz 4/6/2017
İnsan “It’s always a people problem” Gerald Weinberg, “The Secrets of Consulting” Yazılım Uygulamasını İyileştirmek İçin Yazılım Ekip Seçimi (Doğru kişi doğru iş) Takım Organizasyonu Motivasyon 4/6/2017
Süreç Süreç doğru tanımlanmış mı? Süreç için Tanımlanan Yöntem ve Teknik doğru mu? Başlangıç nasıl belirlenecek(temelleri)? Hangi kalite güvencesi standartları uygulanacak? Risk yönetimi olacak mı? Yaşam Döngüsü planlaması yapıldı mı? 4/6/2017
Süreç Devam… Müşteri odaklı olarak mı geliştirildi? Süreç gelişme sırasında süreç olgunluğuna bakıldı mı(bütün işleri yerine getirip getirmediği sınandı mı?) 4/6/2017
Yazılım Gözle görülür ilerleme sağlandı mı? Yazılım büyüklüğünün belirlendi mi? Ve ne kadarı gerçekleşti? Ürün özellikleri ve gereksinimleri neler? Özellikler farklı şartlarda sınandı mı? 4/6/2017
Teknoloji Genellikle en önemli bir boyutu Dil ve araç seçimi belirlendi mi? Yazılımın değeri ve oluşturma maliyeti nasıl hesaplandı? 4/6/2017
Planlama Gereksinimlerini belirle Kaynakları belirle Yaşam döngüsü modeli seçin Ürün özellikleri ve strateji belirle 4/6/2017
Takip(Tracking) Maliyet, çaba, program Planlanana karşılık Gerçekleşen Planının dışına çıktığınızda neler yapılacak? 4/6/2017
Ölçüm Yazılım Nasıl Ölçülür ve Neleri Ölçmek gerekir? 4/6/2017
Ölçüm verimlilik (örn: SLOC) karmaşıklık (örn: function noktaları) Tarih ve öngörülen maliyet program çaba ürün özellikleri Alternatifler kazanılan değer analizi kusur oranları verimlilik (örn: SLOC) karmaşıklık (örn: function noktaları) 4/6/2017
Teknik ve Temeller Gereksinimleri Analiz Dizayn Kodlama Kalite Güvence Dağıtım 4/6/2017
Proje Safhaları Tüm projeler aşamaya ayrılır. Birlikte tüm evreler Proje Yaşam Döngüsü olarak bilinir. Her faz çıktılara tamamlanması ile işaretlenir. Birincil yazılım proje safhasını tanımlama. 4/6/2017
4/6/2017
7 Temel Proje Safhası 4/6/2017
Project Phases 4/6/2017
4/6/2017
Yazılımcı İle İlgili Hata ve Sorunlar… İsteksiz yazılım geliştirme. (Moral önemli) Zayıf yazılımcı (bilgisiz yada deneyimsiz) Yazılım yöneticisin ekibi hakkındaki şikayetleri. Yazılım ekibinin proje yöneticisi ile ilgili şikayeti. Şirket yaklaşımı(Yeni personel ile ilişki). Son dakika projelere yazılımcı ilavesi. 4/6/2017
Yazılımcı İle İlgili Hata ve Sorunlar(2)… Yazılımcıların %60 bir kısmı sessiz ve rahat bir yazılım geliştirme ortamı ister. Yazılımcı ile müşteri arasındaki farklı bakış açısı(friction) Zayıf iletişim Finansman eksikliği Veri eksikliği 4/6/2017
Süreç ile İlgili Hatalar Süreç başında boşa zaman kaybı. Kısa süreli değişiklikler ile süreç bozulması. Yetersiz tasarım. Yetersiz kalite güvencesi. Yetersiz yönetim kontrolleri. Gerekli olan işleri aksatma(Küçümsemek). Yapılacak işleri sonraya bırakma. 4/6/2017
Ürün ve Teknoloji ile İlişkili Hatalar İsterlerin %25 bir kısmı kırmızı ister olarak tanımlanır. İteleme çekme uzlaşması. Silver-bullet syndrome kaçınılmalı. Projeyi kurtaracak araçlardan ve teknolojileri küçümsemek. 4/6/2017
Özet Projelerin 4 Boyutu İnsan, Süreç,Ürün ve Teknoloji Hızlı Yazılım Geliştirme Stratejisi Yazılım Ölçümü için gerekli olanlar. Classic Yazılım Uygulama Hataları 4/6/2017
Yazılım Yöneticisi Yazılım İçin Gerekli Olan Kaynakları Temin Et. Proje ihtiyaçları için onay al. Liderlik ve Rehberlik sağla. Radip Yazılım Takımlarında Karşılığı (XP) 4/6/2017