Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İNTERNET VE EĞİTİM 06.04.2017.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İNTERNET VE EĞİTİM 06.04.2017."— Sunum transkripti:

1 İNTERNET VE EĞİTİM

2 İnternet ve Eğitim İNTERNET International – Network
İnternet, birden fazla bilgisayar sistemini TCP/IP protokolü ile birbirine bağlayan küresel bir iletişim ağıdır.

3 İnternet ve Eğitim İnternet üzerinde yer alan web sitelerine ulaşmak için de her sitenin kendine ait bir web adresi ve tercihe bağlı olarak bulunduğu ülkenin kodu vardır. Kod Ülke tr Türkiye jp Japonya uk İngiltere it İtalya ch İsviçre ca Kanada ru Rusya id Endonezya nl Hollanda de Almanya fr Fransa il İsrail no Norveç se İsveç fi Finlandiya gr Yunanistan hr Hırvatistan yu Yugoslavya br Brezilya bg Bulgaristan

4 İnternet ve Eğitim İnternet’te herhangi bir bilgiye ulaşmak için protokol adı ve adresi gerekmektedir. Web adresi : Protokol adı sakarya.edu.tr : Sunucu adı tojet : Alt domain sakarya : Kullanıcının hangi kuruluşta bulunduğunu gösterir. edu : Kuruluşun çeşidini belirtir. tr : Coğrafi bölgeyi ya da ülkeyi anlatır. /dosyalar : Son kısım dosya adresi

5 İnternet ve Eğitim ÖRNEK ADRESLER http://www.sakarya.edu.tr
Amerika da bulunan resmi veya ticari kurum ve kuruluşların sonuna ülke kodu gelmez.

6 İnternet ve Eğitim KISILTMALAR gov Hükümet Kuruluşları
edu Eğitim Kurumları (Üniversiteler) org Ticari olmayan kuruluşlar com Ticari kuruluşlar mil Askeri kuruluşlar net Servis sunucuları int Uluslar arası kuruluşlar ftp Dosya arşiv siteleri www World Wide Web

7 İNTERNETE ULAŞMAK İÇİN GEREKLİ OLAN SİSTEMLER
İnternet ve Eğitim İNTERNETE ULAŞMAK İÇİN GEREKLİ OLAN SİSTEMLER Bilgisayar sistemi Modem sistemi İletişim programı Telefon hattı

8 İnternet ve Eğitim AĞLAR
LAN (Local Area Network): Aynı ortamda (okul, iş yeri vb.) bulunan bilgisayarlar MAN (Metropolitan Area Network): Şehir içi bilgisayar sistemleri WAN (Wide Area Network): Farklı ülkelerdeki veya kıtalardaki LAN ve MAN’ların bağlanması NN (Networks of Network): Büyük ağlar içinde yer alan küçük ağlar

9 İnternet ve Eğitim İNTERNETE BAĞLAMA
Dial-up:Telefon şebekeleri kullanılarak yapılan bağlantıdır. X.25: Servis hizmeti veren kuruma uzak olan kullanıcıların, fazla telefon ücreti ödememeleri için en yakın bağlantı noktasına bağlanma biçimidir. LAN: Yerel ağda bulunan bilgisayarların hub, switch ve router gibi cihazları kullanarak ağda var olan ana sunucu üzerinden internete bağlanma biçimidir.

10 İnternet ve Eğitim İNTERNETE BAĞLAMA
Kiralık hat: İnternete bağlanmak isteyen kurum ve kuruluşların telefon hizmeti veren kurumlardan kiraladıkları telefon hattı ve kablo ile internete bağlanma biçimidir. VSAT: Kurulan uydu istasyonları ile uydudan direkt olarak internete bağlanma biçimidir. ADSL-VDSL: Standart bakır telefon telleri üzerinden telefon hattından daha yüksek sinyal gücü ile internete bağlanma biçimidir. İNTERNET Üniversiteler, okullar, bakanlıklar, genel müdürlükler, vb. Kiralık hat

11 İNTERNET SİSTEMİNDEKİ YAPILAR
İnternet ve Eğitim İNTERNET SİSTEMİNDEKİ YAPILAR www (world wide web): www, web sayfalarını, multimedya ve hypermediayı içeren standart bir protokol ve yazı, resim, ses, film, animasyon gibi pek çok farklı yapıdaki verilere birleşik ve etkileşimli bir şekilde ulaşmamızı sağlayan çoklu bir hiper ortam sistemidir.

12 İNTERNET SİSTEMİNDEKİ YAPILAR
İnternet ve Eğitim İNTERNET SİSTEMİNDEKİ YAPILAR Gopher: İnternet kullanıcısı gopher sistemi sayesinde istediği herhangi bir konudaki makale ve araştırmalara rahatlıkla ulaşabilir.

13 İNTERNET SİSTEMİNDEKİ YAPILAR
İnternet ve Eğitim İNTERNET SİSTEMİNDEKİ YAPILAR FTP (File Transfer Protokol): FTP sistemi sayesinde internet kullanıcıları farklı yerlerde bulunan bilgisayarlardan program ya da farklı formatlardaki dosyaları kendi bilgisayarlarına indirebilirler.

14 İNTERNET SİSTEMİNDEKİ YAPILAR
İnternet ve Eğitim İNTERNET SİSTEMİNDEKİ YAPILAR Forum: Forum sistemi ile kullanıcılar görüşlerini diğer kullanıcılar ile paylaşabilir ve tartışabilirler. Günümüz internet sisteminde binlerce farklı konuda farklı forum siteleri bulunmaktadır.

15 İnternet ve Eğitim ARAMA MOTORLARI
Günümüzde internet kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu web sitelerine arama motorları sayesinde ulaşmaktadır. Bununla birlikte, arama motorları sayesinde kullanıcılar istedikleri herhangi bir konu hakkında web üzerinde araştırma yapabilirler. YABANCI YERLİ

16 İNTERNETİN TARİHSEL GELİŞİMİ
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN TARİHSEL GELİŞİMİ 1836: Telgraf : Avrupa ve Amerika arasında iletişim kablosu 1876: Telefon 1957: Sputnik 1969: ARPANET 1973: Uluslararası internet uygulamaları

17 İNTERNETİN TARİHSEL GELİŞİMİ
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN TARİHSEL GELİŞİMİ 1974: TELNET 1979: USENET 1982: TCP/IP kullanımı 1991: www sistemi 1999: WAP teknolojisi 2000 ve sonrası: Hızlı ve yaygın internet, kaliteli internet uygulamaları

18 TÜRKİYE’DE İNTERNETİN TARİHSEL GELİŞİMİ
İnternet ve Eğitim TÜRKİYE’DE İNTERNETİN TARİHSEL GELİŞİMİ 1987: İlk internet uygulamaları 1991: ODTÜ ve TÜBİTAK, TR-NET 1994: Ege Üniversitesi ve ardından diğer üniversiteler

19 İNTERNETİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN TEMEL ÖZELLİKLERİ Herkese açık ve bağımsız bir iletişim sistemidir. Çok kültürlü bir yapıya sahiptir. Her amaç için rahatlıkla kullanılabilir. Psikolojik olarak insanları rahatlatır.

20 İNTERNET KULLANIMINDA SOSYAL SORUMLULUKLAR
İnternet ve Eğitim İNTERNET KULLANIMINDA SOSYAL SORUMLULUKLAR Telif Hakkı: Yayınlanacak çalışmalarda gerekli izinler alınmadan yayınlanmamalıdır. Kişisel Haklar: Hiçbir birey başka birey tarafından internet yolu ile karalanmamalıdır.

21 İNTERNET KULLANIMINDA SOSYAL SORUMLULUKLAR
İnternet ve Eğitim İNTERNET KULLANIMINDA SOSYAL SORUMLULUKLAR Siyasal Amaçlar: Siyasal propagandalar internet ile kesinlikle yapılmamalı ve etik kurallar göz önünde bulundurulmalıdır. Hackerlar: İnternet sitelerine saldırı ya da kırma (hack) faaliyetleri yapılmamalıdır.

22 EĞİTİM PROGRAMLARININ YENİLENMESİ
İnternet ve Eğitim EĞİTİM PROGRAMLARININ YENİLENMESİ Bilginin hızla yayılması Öğretim ortamlarının niteliklerinin değişmesi Öğrenme-öğretme yöntemlerinin değişmesi Ortak ve proje tabanlı çalışma fırsatlarının olması Bilgiye ulaşımın kolay olması Yaşam boyu eğitimin yaygınlaşması

23 EĞİTİM PROGRAMLARININ YENİLENMESİ
İnternet ve Eğitim EĞİTİM PROGRAMLARININ YENİLENMESİ Eşitlik ilkesinin yoğunlaşması Özürlü olanların bilgiye ulaşmaya başlaması Öğrenci-öğretmen rollerinin değişmesi Toplumun küreselleşmesi Dünyanın küçük bir köye dönüşmüş olması

24 İNTERNETİN ÖĞRENCİLERE GETİRDİĞİ KATKILAR
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN ÖĞRENCİLERE GETİRDİĞİ KATKILAR Aktif öğrenme faaliyetleri Öğrenci merkezli eğitim Kubaşık öğrenme-öğretme faaliyetleri Problem çözme yetenekleri Birinci elden bilgi edinme Kazanılamayacak deneyimler kazanma

25 İNTERNETİN OKULLARA GETİRDİĞİ KATKILAR
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN OKULLARA GETİRDİĞİ KATKILAR s-ileti yolu ile iletişim Ailenin okul ve öğrenci hakkındaki bilgilere bir parola ile ulaşımı Küresel eğitim faaliyetleri Uzaktaki derslere kayıt yaptırma ve not öğrenme Gelişmelerin takibi Fırsat eşitliği Yönetimde şeffaflık

26 İNTERNETİN AİLELERE GETİRDİĞİ KATKILAR
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN AİLELERE GETİRDİĞİ KATKILAR Veliler, çocukları hakkında bilgilere ulaşabilir. Veliler, okulda yapılan faaliyetleri izleyebilirler. Veliler, okul yöneticileri ile iletişime geçip düşüncelerini ulaştırabilirler. Veliler, yerel ve küresel okul-aile birlikleri organize edebilirler.

27 İNTERNETTE ARAŞTIRMA YAPMA
İnternet ve Eğitim İNTERNETTE ARAŞTIRMA YAPMA Temel ahlaki ilkeleri göz önünde bulundurulmalıdır. Kötü davranışlardan kaçınılmalıdır. Telefon numarası,ev adresi, kredi kartı numarası, şifre ve diğer kişisel bilgiler verilmemelidir. Öğrencilerin internet üzerinde araştırma yaparken tartışma gruplarına girmeleri sağlanabilir.

28 İNTERNETİN TEMEL GÜÇLERİ
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN TEMEL GÜÇLERİ Sanal kütüphane Çok kültürlülük Kazanılamayan deneyimler Farklı düşünceleri barındırma Bilgiye hızlı ulaşım Yeni bilgilerin ortaya çıkması Araştırmaya yardımcı Yaşam boyu öğrenme Bilgi merkezi haline gelen bireyler Eğitim

29 İNTERNETİN ÖZELLİKLERİ
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN ÖZELLİKLERİ Kullanımı kolaydır. Bir yerden başka bir yere gitmek kolaydır. Multimedya faaliyetleri aynı anda kullanılabilir. Kullanımı kolaylaştıran araçlar vardır. Bilginin yayınlanması kolaydır. Kullanıcı sayısı artmaktadır.

30 İNTERNETİN EĞİTİMDEKİ TEMEL ÖZELLİKLERİ
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN EĞİTİMDEKİ TEMEL ÖZELLİKLERİ Sanal İleti (s-ileti) Dosya Aktarım Protokolü (FTP-File Transfer Protocol) Uzaktan Erişim (Remote Access) www Haber Grupları Sohbet Grupları

31 TARTIŞMA GRUPLARINDA UYULMASI GEREKENLER
İnternet ve Eğitim TARTIŞMA GRUPLARINDA UYULMASI GEREKENLER Kullanıcılar, birbirlerine nazik olmalıdırlar. Hedef kitlesi iyi belirlenmelidir. Yazılanlar kısa ve öz olmalıdır. Konuya uygun olmayan s-iletiler gönderilmemelidir. Kişisel özellikleri içeren bilgiler yazılmamalıdır. Bilgilerin kaynakları gösterilmedir. Öğretmenler öğrencilerini konuya yoğunlaşma, kritik düşünme ve gereksiz olan bilgilerin alınmaması konularında yönlendirmelidirler.

32 İNTERNET TEMELLİ EĞİTİM SİSTEMİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
İnternet ve Eğitim İNTERNET TEMELLİ EĞİTİM SİSTEMİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ Çok yönlü eğitim-öğretim faaliyetleri Öğrenci merkezli yaklaşım Çok yönlü bilgi akışı Kubaşık öğrenme Yönlendirici öğretmen faaliyetleri Yaratıcı düşünme Yeteneklere ve ilgilere uygun eğitim Gerçek dünya ile iletişim

33 İNTERNETTE ÖĞRETİM TASARIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GERKENLER
İnternet ve Eğitim İNTERNETTE ÖĞRETİM TASARIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GERKENLER Öğrenme gereksinimlerini belirlenme Kaynakları belirleme Yönetim desteğini alma ve hizmet içi eğitim Müfredat programına uygunluk Materyallerin kapsam geçerliliği Materyallerin profesyonellerce hazırlanması Öğretmen desteği

34 İNTERNETİN EĞİTİM İÇİNDEKİ UYGULAMALARI
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN EĞİTİM İÇİNDEKİ UYGULAMALARI İletişim sağlamak Sınıf ortamlarının oluşturulması Araştırma yapmak Paylaşımı artırmak Kubaşık çalışma yapmak Güdüleyici faaliyetler organize etmek

35 İNTERNETİN EĞİTİME GETİRDİĞİ KATKILARI
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN EĞİTİME GETİRDİĞİ KATKILARI Öğrenci merkezli Keşfetme Kaynaklar Eğitim teknolojilerine destekle Küresel eğitim Kubaşık öğrenme Bireysel öğrenmeler Tebeşir veya kalem tozu yok

36 İNTERNETİN EĞİTİME GETİRDİĞİ KATKILARI
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN EĞİTİME GETİRDİĞİ KATKILARI Bilginin hızlı yayılımı Küresel kütüphanelerden Çok yönlü ve küresel bir iletişim Eğitimde fırsat eşitliği Farklı düşünceler Proje tabanlı öğretim Kültür alışverişi Bilgi saklama ve sanal kütüphane

37 İNTERNETİN EĞİTİME GETİRDİĞİ SINIRLILIKLAR
İnternet ve Eğitim İNTERNETİN EĞİTİME GETİRDİĞİ SINIRLILIKLAR Zor kullanım Zor sınıf yönetimi İstenmeyen web sayfaları Etkili olmayan siteler Bilimsel olmayan bilgi Yetersiz telefon hattı Yetersiz sayıda eğitim içerikli Türkçe web sitesi Okullarda yaygın değil

38 İnternet ve Eğitim Sonuç olarak internet sayesinde;
Akademik başarı artar. Öğrenme yeteneği gelişir. Güdülenme artar. Yeni öğrenme yöntemleri ortaya çıkar.

39 TEŞEKKÜRLER


"İNTERNET VE EĞİTİM 06.04.2017." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları