ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO “Sivas girişimcilik topluluğunun rekabetçiliğini yenilikçi sürdürülebilir kalkınma ile teşvik etme
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İleri Düzey Pazarlama Eğitimi Sivas Mart 2013 Formaper Uzmanı Michele Lenoci tarafından
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO Faaliyet fikri, süje (girişimci) tarafından mal ve hizmet üretimi veya değişimi ile kar elde etmek amacı güden girişimci bir rol geliştirmektir. GİRİŞİM VE PAZARLAMA
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO GİRİŞİM VE PAZARLAMA ÜRÜN ORYANTASYONU Girişimci, alıcıların bir ürün veya hizmeti yalnızca var olduğu için aldığını düşünür. Tek ilgili faktör fiyatıdır. PAZARLAMA & SATIŞ ÜRETİM TÜKETİCİ
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO GİRİŞİM VE PAZARLAMA PİYASA ORYANTASYONU Girişimci, ürün ve hizmetlerin potansiyel tüketicilerin(piyasa) ihtiyaçlarına göre dizayn edilmesi gerektiğini düşünür. Odaklanılması gereken ise müşteri ihtiyaçlarını öngörme ve karşılama yeteneğidir. Başarı; seviye, zamanlama ve talebin özelliklerini anlama yeteneğine bağlıdır. ÜRETİM PAZARLAMA & SATIŞ TÜKETİCİ MKTG ARGE
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO UYARI: YÜKSEK TEKNOLOJİ VE YENİLİKÇİLİK BAŞARIYI GARANTİ ETMEZ Her zaman yenilikçi ürün iş yapmaz, hatta piyasaya tanıtılan ürünlerin yalnızca %10’u hayatta kalıyor Michelin Run FlatApple Palm Newton
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO YENİLİKÇİ TEŞEBBÜSLER 10’dan fazla çalışanı olan, üretim yapan teşebbüslerin %38’inin yeni veya geliştirilmiş teknolojik ürün ve hizmet tanıtımı Ortalama Çalışan KüçükOrta Büyük
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO STRATEJİ NEDİR?
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO PAZARLAMA Teşebbüslerin, diğer kişi ve teşebbüslerin ihtiyaçlarını araştıran ve onlara ürün, hizmet, teşvik edici fikir ve teşvik edici değerler sunan aktiviteler dizisidir.
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO ÜRÜN’ÜN YAŞAMDÖNGÜSÜ Ürün’ün yaşamdöngüsü Ölmeyen (uzun-satan) delilikModa …düşme Tasarım yönetimi projesi ürünün yaşamı (mümkünse)
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İTALYA’DAKİ TEŞEBBÜSLER Çalışan Sayısına Göre Büyüklük Teşebbüsler %Çalışan Doluluk % 1 – 9 (Mikro-teşebbüs)94,8 %46,4 % 10 – 49 (Küçük-teşebbüs)4,6 %20,9 % 50 – 249 (Orta-teşebbüs)0,5 %12,6 % 250 üzeri (Büyük-teşebbüs)0,08 %20,1 % Mikro teşebbüsler : 10 kişiden az çalışanı olan; Küçük teşebbüsler : 50 kişiden az çalışanı olan ve ya yıllık cirosu 7 milyon EURO’yu aşmayan ya da yıllık bilanço toplamı 5 milyon EURO’yu aşmayan; Orta büyüklükteki teşebbüsler : 250 kişiden az çalışanı olan ve ya yıllık cirosu 40 milyon EURO’yu aşmayan ya da yıllık bilanço toplamı 27 milyon EURO’yu aşmayan;
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO AVRUPA’DAKİ TEŞEBBÜSLER Kobiler Avrupa ve dünyadaki benzer figürlerin %99’unu temsil eder. EU27 Kobilerinin yalnızca %8’i ihracatla ilgilidir. (İtalya'da %4).
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO MİKRO TEŞEBBÜSLERİN DÜNYASI 1)Planları yoktur. (iş planlaması, pazarlama planı, finansal planlama, vb..). Her gün sürekli tehlike içerisinde yaşarlar. Sıklıkla promosyon programlarına katılırlar fakat bunlar çok nadir olarak onları aktivitelerin sonuna kadar taşır, “günden güne” tarafından bunaldıklarından destek önlemleri farkındalıkları ortadan kalkmıştır. 2)Girişimci bütün iş fonksiyonlarında kendine yoğunlaşır: ihracat ofisi, pazarlama müdürü, bölge müdürü, vb. yoktur. Yetkilendirme yalnızca biçimseldir, sağlam değildir. 3)Yeni müşteri arayışları, yerli ve yabancı, zaman zaman oluşan şans ve koşullara kalmıştır. (1. hususun bir sonucu olarak). 4)Promosyonel aktiviteler, yalnızca düşük maliyet temeline göre seçilir, potansiyel neticeye göre değil. Ticaret fuarları ve diğer etkinliklere katılım son dakikada yapılır (ve bu yüzden standlara, otellere, uçuşlara,vb. tam para verilir).
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO MİKRO TEŞEBBÜSLERİN DÜNYASI 5)Her şey ürünlerin etrafında döner. Sıklıkla mükemmel kalitede, çok büyük çoğunlukla el yapımıdır. Bu nedenle, şirket hayatı üzerinde değişiklik ve gelişme geçirmezler.(ürün yaşam döngüsü yoktur). Ürünün iyi olduğu düşünüldüğü için "kendisini" satacağı varsayılır. Ürünlerin tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamadığı, veya başka rekabetçi ürünlerin var olduğu düşüncesini kabul etmezler. 6)Önceki paragrafın sonucu olarak, ürün etrafında dönen hizmetler (pazarlama, promosyon, iletişim, vb.) gereksiz veya, olsa olsa, fiyatlar nedeniyle harcanabilecek en az miktar olarak düşünülür. Eğitim, bedava olsa bile maliyettir. (eğer girişimci sınıftaysa, şirket kapalıdır). 7)Şirketlerin ihracat tecrübesi yoksa, ürünlerini yurt dışına tanıttıkları anda ürünlerinin hemen alınacağını çünkü insanların dört gözle ürünlerini beklediklerini düşünürler.
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO MİKRO TEŞEBBÜSLERİN DÜNYASI 8)Piyasanın konsepti, hem yerli hem yabancı, çok geneldir. Bilgi ve veriler izlenmez ve incelenmez. Kaynaklar sıklıkla yalnızca medya ve kontrol edilmeyen bilgilere dayalı verilen kararlar("...dediler" "…duydum"), veya "girişimci yetenek ve içgüdülerine" dayalıdır. 9)Mikro teşebbüslerin tek bir parolası vardır: kimin ürünlerini satın almak istediğini bul (reklam şirketlerine, ortak girişimlere, vb. yatırım yok). Ve peşin ödeme (teminat mektuplarının, sigorta ödemelerinin vb. kötü kullanımı).
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İTALYAN İHRACATINI PARÇALARA AYIRMA Gıda Elektrik ekipmanları Mekanik ekipmanlarıTaşıma araçları Firma sayısı Milyar Euro İTALYA FRANSA İTALYA FRANSA ALMANYA İSPANYA PORTEKİZ B. BRİTANYA ALMANYA ÇEK CUM.
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İTALYAN ENDÜSTRİ UZMANLIĞI Diğer araçlar Mobilya Giyecek Tekstil Gıda Mekanik Kimyasallar Otomotiv Metalürji Ayakkabı Orman Ürünleri Kağıt ve yayım Elektronik ve elektroteknik
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İTALYAN BÖLGELERİ Endüstriyel bölgeler, şunlar tarafından karakterize edilen endüstriyel lokal sistemlerdir: Ana endüstriyel aktivitesi küçük bağımsız fakat entegre, aynı üretim işleminin farklı safhalarında uzmanlaşmış teşebbüslerden oluşan; Üretim uzmanlığı ve yakın girişimci iletişim ağı sayesinde iyi iş performansı, iş büyümesiyle maliyet artımını dengeler; Kobiler arasındaki ilişki bunlardan dolayı yenilikçi aktiviteleri canlandırır: Piyasa ve teknolojinin gelişimi hakkında bilgilere kolay erişim; Geniş çapta yarı mamul bileşenlere ve özel mekanizmaları elde etme fırsatları; Son derece yetenekli insan kaynaklarına kolay ulaşım
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İTALYAN BÖLGELERİ: Üretim uzmanlığı Bölge sayısı Üretim uzmanlığı Bölge sayısı ve üretim uzmanlığı Tekstil ve giyim Mobilya, fayans ve seramik mamuller Mekanik, elektrik, optik ekipmanlar, metal işlemeler Deri ve ayakkabı Yiyecek ve içecekler Kağıt hamuru, kağıt, basım ve yayım Diğerleri
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İTALYAN BÖLGELERİ Yiyecek Kağıt Plastik/Kauçuk Mekanikler Takı, oyuncak Deri, ayakkabı Seramik, mobilya Tekstil, giyim Anahtar Rakamlar: Bölge (Kaynak ISTAT) Milyon Çalışan Üretim Sektöründe Çalışanlar Ulusal İhracat
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO GLOBALISATION’S EXAMPLE Hollanda çayırları Üst parçayı oluşturan deri Hollanda ve Kuzey Fransa’da yetiştirilen buzağılardan elde edilir. İşlenmemiş derinin işlemesi Santa Croce bölgesindeki Tuscan’da yapılır. Hırvat fabrikaları Ayakkabı ve tabanının montajı İtalya, Croazie’deki ana konutta veya İtalya’dan gönderilen materyallerle Slovakya’daki uzman fabrikalarda tamamlanır. Delikli taban Gerçek kauçuktaki delikli taban Civitanova Marche bölgesinde üretilir. Romen laboratuvarları İngiliz pamuğundaki iplik örgü mokaseni dikmek için kullanılır. Bu işçilik Romen ve Slovak laboratuvarlarında yapılır. Amerikan zarı GEOX’un terleme sistemi İtalya, Montebeluna’daki GEOX araştırma laboratuvarlarında icat edilmiştir.Su geçirmez zar Amerika’da üretilir ve tabana monte edilmek üzere hazırlanır.Bu son aşama Romanya’daki otomatik fabrikalarda gerçekleşir.
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO KÜRESEL EKONOMİK BÖLGELER APEC (1) ASEAN AFTA (2) MERCOSURNAFTA AVRUPA BİRLİĞİ Ülke Sayısı Teşebbüs (ASEAN) 1992 (AFTA) Nüfus (milyon) GSMH Toplamı (trilyon US$) 160,71,366 Nihai Hedef Ücretsiz ticaret bölgesi Özel birlik Ücretsiz ticaret bölgesi Ekonomik ve parasal birlik (1)Asya Pasifik Ekonomi İşbirliği (1989’dan beri üyeleri: Avustralya, Bruney Sultanlığı, Kanada, Kore, Japonya, Endonezya, Malezya, Filipinler, Yeni Zelanda, Singapur, Tayland, ABD; 1991’den beri üyeleri: Çin, Hong Kong (Çin), Taipei (Çin); 1993’den beri: Meksika, Papua Yeni Gine; 1994’den beri: Şili; 1998’den beri: Peru, Rusya ve Vietnam). (2)Güneydoğu Asya Ülkeler Birliği. AFTA, 1992’deki 4. ASEAN ülkeleri zirvesinde doğmuştur.(doğumdan itibaren üyeleri: Filipinler, Endonezya, Malezya, Singapur ve Tayland; 1984’den beri: Bruney Sultanlığı; 1995’den beri: Vietnam; 1997’den beri: Laos ve Myanmar; 1999’dan beri: Kamboçya).
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO GLOBALLEŞMENİN İSTATİSTİKLERİ Orta-sınıf dünyanın harcamaları, bölge başına % olarak alınmıştır Afrika Sahrası Asya Latin Amerika %7 Kuzey Amerika Avrupa Orta Doğu ve Kuzey Afrika %4 Afrika Sahrası Asya Kuzey Amerika Latin Amerika Orta Doğu ve Kuzey Afrika %4
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İHRACAT FAKTÖRLERİ İŞ POLİTİKALARI ÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ KURUMSAL GÜÇ VE REKABETÇİ POZİSYON PİYASALARA GİRME SEÇENEKLERİ İHRACAT YATIRIM DOLAYLI DOĞRUDAN DOLAYLI DOĞRUDAN HÜKÜMET POLİTİKALARI ÜLKEDEKİ KARŞILAŞTIRMALI MALİYETLER KÜLTÜREL ÇEVRE PAZAR FIRSATLARI EKONOMİK GELİŞİM POLİTİK ÇEVRE
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO ULUSLARARASI YATIRIMDAKİ BASKILAYICI FAKTÖRLER VE CEZBEDİCİ FAKTÖRLER Baskılayıcı FaktörlerCezbedici Faktörler TEPKİ: Şirket iç ve dış baskılara pasif olarak cevap verir İNSİYATİFCİLİK (agresif davranım): Şirket piyasa fırsatlarını değerlendirir
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO YABANCI YATIRIM İÇİN DOĞRU ZAMAN NE? ŞİRKETİN YAŞAM DÖNGÜSÜ BAŞLANGIÇ GELİŞİM OLGUNLUK GERİLEME
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO DAĞITIM KANALLARI NASIL BULUNUR Girişim (Fuarlara, ticaret heyetlerine, seyahatlere, vb. katılım) Çalışma (Piyasa araştırması yapma)
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO PİYASAYA GİRME YOLLARI SatışStratejik VADE Kısa vadeliUzun vadeli HEDEF PİYASASeçilmemişSeçilmiş HEDEF Derhal satışPiyasada kalıcı bir yer KAYNAKLAR Satışı artırmak için gerekli Piyasadaki yeri iyileştirmek için gerekli GİRİŞ YOLLARISistematik değilSistematik YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMESİ Yerel piyasada aynıYeni ürün geliştirir DAĞITIM KANALLARI KontrolsüzKontrollü FİYATÜretim maliyeti + Pay Rakiplere bağlı TANITIMSatıcılarReklam ve satış tanıtımları
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO DÜNYADAKİ RENKLERİN ÖNEMİ Kırmızı Çin: düğünlerden cenazelere kadar bir çok alanda kullanılan, umut ve şansın rengi. Hindistan: saflığın rengi (düğünlerde kullanılır). Batı kültüründe yılbaşının yeşiliyle kombine edilir, sevgililer gününde pembe ile kombine edilir. Trafikteki ‘’Dur’’(Tehlike)’yi işaret eder.. Doğu kültürlerinde: beyazla kombine edilerek oyunu ifade eder. Sarı Asya: kutsal, imparatorluğa ait. Batı kültürleri: oyun, neşe. Mavi Çin: ölümsüzlükle bağdaştırılır. Hinduizm: Krişna’nın rengidir. Orta Doğu: koruyucu renk. Turuncu İrlanda: dinsel manalı (Protestan). Batı Kültürleri: Ucuz ürünler, Cadılar Bayramı (siyahla beraber) Yeşil Hindistan: İslam’ın rengi. İrlanda: dinsel manalı (Katolik). Birkaç tropik ülkede: tehlike ile bağdaştırılır. Batı Kültürleri: trafikte ‘’Devam et’’ anlamındadır, güvenli çevre. ABD: girişimcilik. Çin: sadakat. Kahverengi Kolombiya: satışı tasvip etmez. Hindistan: matemin rengidir. Mor Latin ülkelerinde ölüm ve kötü şans fikri ile bağdaştırılır. Beyaz Doğu Kültürlerinde: matem, ölüm. Batı Kültürlerinde: saflık (evlilik). Siyah Batı Kültürlerinde: matem, ölüm Gri Ekonomik Ürün (Çin ve Japonya). Yüksek kalitenin bedeli (ABD).
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO ÜLKE ANALİZLERİ: DEĞİŞKENLER Okul Sistemlerinin Değişkenleri 1. Okuma yazma 2. Öğrenim ve mesleki eğitim 3. Yüksek öğrenim 4. Öğrenim programları yönetimi 5. Öğrenimdeki tutumlar 6. Eğitimsel ihtiyaçlara adapte olma Sosyolojik Değişkenler 1. Yönetimdeki tutumlar 2. Otorite düşüncesi 3. Örgütler arası işbirliği 4. Çalışma ve başarıdaki tutumlar 5. Sosyal yapı ve bireysel hareketlilik 6. Zenginlikteki tutumlar 7. Risk halindeki tutumlar 8. Değişim halindeki tutumlar Politik-Yasal Değişkenler 1. Yasal kısıtlamalar 2. Dış politika 3. Politik istikrar 4. Politik örgütlenme Ekonomik Değişkenler 1. Ekonomi sistemi 2. Bankacılık sistemi ve para politikası 3. Vergi politikası 4. Ekonomik istikrar 5. Finansal Pazar örgütlenmesi 6. Hammadde elverişliliği 7. Pazar büyüklüğü 8. Döviz kuru istikrarı
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İHRACAT BİÇİMLERİ «BAĞLILIK VE KONTROL" KONTROL MİNİMUM MAKSİMU M BAĞLILIK MAKSİMUMMİNİMUM ALIM-SATIM (Piyasa hareketleri) STABİL OLMAYAN ANLAŞMA STABİL ANLAŞMA UZUN VADELİ STABİL ANLAŞMA KAZANMAK ALICILAR TACİRLER ACENTA KONTEY NER RUHSAT VERME FRANCHISING İHRACAT ORTAKLIĞI ORTAK TEŞEBBÜ S TEMSİLCİ DOĞRUDAN SATIŞ PARÇA SATIŞ DOĞRUDAN YATIRIM
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İHRACATIN AVANTAJLARI Pazar çok daha büyük olabilir: artık bölgesel veya ulusal değil, uluslararası. Pazar daha stabil verim sunduğu için hedefi genişletme olanağı, özellikle sezonsal ürünler satan şirketler için. Yeni piyasalara açılarak, ürünün ömrü uzatılabilir. Satışların coğrafik dağılımı ve yükselen pazar imkanları iş riskini azaltır (çeşitlendirme "portföy alanları"). Dış satımlar şirketin hayatta kalması ve/veya ciddi yerel ekonomik krizler, iç piyasa doygunluğu gibi nedenlerle çekilen büyüme zorluklarının önüne geçebilir. Yeni oyuncularla zenginleştirilmiş uluslararası yarışmaları takip etmek, üretim teknikleri ve ürün piyasasını geliştirmek için çok etkin bir teşviktir.
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İHRACAT RİSKLEİR Yüksek maliyet. Siparişlerin iptali. Malları alamamak. Yapılmayan veya geç yapılan ödeme. Borçtan kurtulmadaki zorluklar. Çekişme halindeki yargı masrafları. Olumsuz döviz kuru dalgalanmaları. Ticari kullanım koşullarının farklılığından doğan yanlış anlaşılmalar. Tüzük ve prosedürlerdeki sürekli yapılan değişiklikler. İthalat / ihracat için formalite ve evraklar. İthalat ve ihracat için yasaklar.
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO RİSKLER: SAHTECİLİK ORJİNAL SAHTE FARK BOŞLUKTA !
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO RİSKLER: SAHTECİLİK Büyük bir İtalyan şirketi tarafından üretilen gaz vanasının "sahte" kopyası, alev aldıktan sonra, Amerika'da bir işçinin elinde ciddi yanıklara sebep oldu.
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO RİSKLER: SAHTECİLİK New York'ta Ferrero, Ferrari oluyor OrjinalSahte
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İHRACAT İÇİN BİR ŞİRKET NE YAPMALI HANGİ ÜLKEYE GİRECEĞİNİ ANLAMALI PİYASAYA NASIL GİRECEĞİNİ BİLMELİ SİPARİŞLERİ ALMALI KORUMA SİPARİŞLERİ SATIŞ SONRASI GÜVENCESİ
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO AKTİF İHRACAT İÇİN TEMEL İLKELER Teşebbüs kontrolü, yabancı piyasalarda işlem yapma fikrini değerlendirme Yabancı piyasanın tercih ve seçimi Araştırma fırsatları, piyasa analizi ve rakipler Varlık ve satış piyasaları için alternatif çözümler ve metotlar Yabancı ortakların araştırılması ve seçimi Ürün politikaları Fiyat ve ödeme politikaları Dağıtım politikaları Piyasalardaki reklam ve tanıtım araçları
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO REKABETÇİLİK AVANTAJI İÇİN FAKTÖRLER Ürün Kalitesi Müşteri Memnuniyeti Piyasaya sürme süresi Müşteriler için bir değer yaratma yeteneği Pay sahiplerinin beklentilerine dengeli yaklaşımda bulunma MaliyetÜrün Kalitesi Müşteri Memnuniyeti Piyasaya sürme süresi Müşteriler için bir değer yaratma yeteneği Kaliteli ürün Maliyet Kaliteli ürün Ürün Kalitesi Maliyet Kaliteli ürün Müşteri Memnuniyeti Ürün Kalitesi Maliyet Kaliteli ürün Kazanmak için temel esaslar Piyasada tutunmak için temel esaslar Piyasaya girmek için temel esaslar 1980 Öncesi 80'lerin Sonu GünümüzGelecek
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO KOBİLERİN ENTERNASYONELLEŞMESİNİ DESTEKLEME POLİTİKALARI Kobilerin enternasyonelleşmesini destekleme programları geleneksel olarak daha büyük ihracat yapmaya odaklanmış ve genelde diğer politikalardan bağımsız gelişmiştir. Aslında, bunların neredeyse %70'i yalnızca ihracatı desteklemeye odaklanmıştır. Bu programlar için, 1€'luk desteğin artan ihracatlar ile 40€'luk bir getirisi olacağı öngörülmüş, bu da artan ihracatların ne derece yüksek değerli bir yatırım olduğunu kanıtlar. Araştırmalara göre hükümet destek ölçütleri yapı kapasitelerine dayanır ve yüksek derece "eklenebilirlik" sağlayan danışmanlar tarafından desteklenen kobilerin önemli çoğunluğunun hükümet desteği olmaksızın enternasyonelleşemeyeceği ortadadır.
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO KOBİLERİN ENTERNASYONELLEŞMESİNİ DESTEKLEME POLİTİKALARI Daha yüksek fayda için her ülke, kendi politika dizilerini “saha tecrübesine” dayalı ve desteklemeye çalıştıkları esas kobiler çerçevesinde yaratmalıdır. Enternasyonelleşme yürüyen bir hedeftir. Kobilerin enternasyonelleşme seviyesi, boyut ve kaynaklara bağlıdır. Sorunlar ve gereken ilgili destek ölçüleri şirket büyüyüp geliştikçe değişmek zorunda kalır..
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO KOBİLERİN ENTERNASYONELLEŞMESİNİ DESTEKLEME POLİTİKALARI Desteğin kullanılmamasının ana sebeplerinden biri de teşebbüslerin farkındalık eksiğidir. Genellikle en küçük kobiler destek ölçüleri hakkında istenen bilgiye enternasyonelleşmeye ayrılan kaynak azlığı sebebiyle sahip olmaz. Kobilere yapılacak efektif destek enternasyonelleşme sürecine hakim olan değişkenleri dikkate almalıdır: uygun finans ve insan kaynakları, şirket büyüklüğü ve enternasyonelleşme safhası, sektör, coğrafik konum, hedef piyasalar, vb. Bütün bunlar güçlü bir şekilde her bir kobiye bireysel yaklaşım tabanlı destek verir ve enternasyonalleşmenin şirketin uluslararası departmanının arkasında iyi gittiği kabul edilir.
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İTALYAN PROGRAMI ÖRNEĞİ: KOBİLERİN İHRACATINA YARDIM KATKISI YARDIM KATKISI 1)15 girişimciye eğitim kursu. (12 gün) ve 15 genç mezun (40 gün) 2)Kurs sonrasında genç mezunlar girişimcilerin şirketlerinde staj yaparlar. (6 ay). İlk 3 ay kıdemli bir ihracat danışmanı, stajyerlere beraber ihracat konusunda yardımda bulunur ve bir ihracat piyasası planı oluşturur. Bu dokümanda belirlenen hedef ülke şirket için ilgi çekici olabilir. 3)Stajyer seçilen ülkeye 1 aylığına giderek şirketi için ticari ortak arayışında bulunur.
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO WEB PAZARLAMA İnternetin özelliği belirli bir konuda birkaç link ile kolaylıkla ulaşılabilinecek çok fazla bilgi içermesidir. Her sitenin kullanımı kolay olmalıdır. İlk sorun: web adresi (URL – Universe Resource Locator). Bir web sitesinin görsellik ve çekiciliği kullanıcının kullandığı teknolojiye bağlıdır. Bir web sitesi yapılırken, kişi şunları aklında bulundurmalıdır: Ne çeşit bir bilgisayar kullanılacağı (PC, Mac, tablet, vb.). Hangi browser kullanılacağı (Explorer, Opera, Firefox, vb.) Hangi işletim sistemi kullanıldığı (Windows, OS, Linux, vb.). Seçenekler (yazı büyüklüğü, dil, vb.)
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İNTERNET İLETİŞİMİ Ana sayfayı açtığınızda, ilkten gözler sol üstte, sonra aşağıda en son da sağ üsttedir. Göz alıcı olanlar yazı başlıklarıdır, ilkten sol üstte, sonra sağ üstte. Resimler yalnızca giriş noktası değildir, fakat fazla dikkat etmiyoruz. Ortalama olarak, sonraki sayfaya geçmeden, sayfadaki başlık sayısında bağlı olmaksızın, sayfa başına beş başlık okursunuz. Bir başlıkta ise yalnızca ilk iki üç kelimeyi okursunuz.
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO İNTERNET İLETİŞİMİ Resim titrek renklerle; göz atan insan gözünün özetini gösterir, bu da büyük çoğunlukla link ve paragraflardan oluşan yazısal içeriktir.
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO E-POSTA İLETİŞİMİ İyi bir e-posta mesajı açık olmalı, uzun olmamalı ve aynı zamanda güzel görselli ve mümkün olduğunca paragraflara bölünmüş olmalıdır. İşte bazı ipuçları: İlgi çekici obje: mesaj kısa ve öz olmalı: obje bir e-postada görünen ilk şeydir ve alıcı buna göre e-postanın içeriğinin ilgi çekici olup olmadığını anlayabilir, buna göre de okuyabilir veya silebilir; Yazı okuyucuyu sıkmamak için olabildiğince kısa olmalıdır. Yazıyı daha şematik hale getirmek için üç veya en fazla dört paragrafa bölmek de iyidir, tabi bunu yaparken de her paragraf düzgünce bağlanmalıdır ki alıcı mesajı tek bir paragraf gibi okumasın; İlk selamlama arkadaşça ve itimat edilir olmalıdır, buradaki size verebileceğim fikir okuyucuyu katmaktır, ve ne tür bir dinleyiciye hitap ettiğine dayanmalıdır.