KORE CUMHURİYETİ (GÜNEY KORE) EĞİTİM SİSTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Advertisements

SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
BELÇİKA EĞİTİM SİSTEMİ
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SBS SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
Kuzey Kore Güney Kore İbrahim ÇINAR
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ YÜKSEK ÖĞRETİME HAZIRLAYAN LİSELER FEN LİSESİ FEN LİSESİ ANADOLU LİSESİ ANADOLU LİSESİ YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSE.
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
Nakipoğlu cumhuriyet ANADOLU LİSESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor?.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
Sait Gürsoy’la Başarıya Doğru. Bakış Açısı 1950’li yıllar: “Ne bulursam onu alırım.” 1970’li yıllar: “Neyi alabilirsem onu alayım.” 2010’lu yıllar: “Ne.
ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ
Okulumuz Nallıhan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 6 Kasım 1989 tarihinde 2 şube olarak Hemşirelik Bölümü ile eğitim öğretime başlamıştır.
PINAR BATAN REHBER ÖĞRETMEN
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
1 Ö ğrenci Se ç me ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Tanıtım Sunumu.
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE DÜN,BUGÜN,YARIN
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) 1. BASAMAK SINAVI.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
KORE CUMHURİYETİ (GÜNEY KORE) EĞİTİM SİSTEMİ
FİNLANDİYA EĞİTİM SİSTEMİ
ABD Eğitim Sistemi Salih Burak Güngur Ahmet Baki Üzülmez
ULUDERBNET SABANCI ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ 2016
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
Karşılaştırmalı Eğitim
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
FİNLANDİYA EĞİTİM SİSTEMİ
Sunum transkripti:

KORE CUMHURİYETİ (GÜNEY KORE) EĞİTİM SİSTEMİ

Kore Cumhuriyeti Eğitim Sistemi DEMİR GÜNEŞ MUHARREM BAGAV YAZ-2012 YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

İçindekiler COĞRAFİ YAPI NÜFUS TARİHİ GELİŞİM İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRETMEN YETİŞTİRME ÖZELÖĞRETİM TÜRKİYE VE GÜNEY KORE EĞTİM SİSTEMİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Coğrafi Yapı Başkent : Seul Sınır uzunluğu : 99,392 km Kare Komşuları : Çin Halk Cumhuriyeti,doğusunda Japonya ve kuzeyinde Kuzey Kore Haritadaki konumu : Güney Doğu Asya Kuruluşu : 1948 Ekonomi ve Sanayi : Teknolojiye Dayalı Sanayi Para Birimi : Won

Nüfus : 50 milyon Din : Konfüçyüsçülük, Budizm, Hiristiyanlık Dil : Korece Yönetim: : Cumhuriyet

Tarihi Gelişimi Kore tarihi Kore kuruluş mitolojisine göre efsanevi Joseon'un MÖ 2333 Dangun tarafından kurulmasıyla başlıyor Kore 1910-1945 yılları arsında Japonya’nın işgali altında kaldı 1948 yılında kuzey ve güney olamk üzere ikiye ayrıldı Kuzey Sovyetlerin güney ABD’nin denetimi altına girdi

Tarihi Gelişimi Kuzey Kore ile halen savaş durumunu korumaktadır. Bu iki ülke arasında sınır boyunda zaman zaman silahlı çatışmalar yaşanmaktadır Güney Kore 1990 lı yılların başından itibaren ekonomik alanda önemli gelişmeler kaydetti Bugün dünyanın önemli teknoloji üreten ülkelerin başında gelmekte Halkın refah düzeyi oldukça yüksektir. Kişi başı yıllık gelir 39 bin dolarla dünya sıralamasında 25. sıradadır

Güney Kore Eğitim Sisteminde; İlköğretim Ortaöğretim Yükseköğretim Öğretmen Yetiştirme Özel eğitim Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemi karşılaştırma

Güney Kore Eğitim Sisteminde İlköğretim 6 yıllık ilköğretim zorunlu ve parasızdır. Okullaşma oranı %99,9’a ulaşmıştır. Bu nicel artışta halkın desteğinin ve devletin eğitim politikasının önemli vardır.

İlköğretimin yasalarla belirlenmiş üç amacı vardır İlköğretimin yasalarla belirlenmiş üç amacı vardır.(Hong and Lee,1992) en önemli üç tanesi; Çocukların Korece’yi doğru olarak anlayıp konuşabilmesini sağlamak. Çocukların birey, toplum ve devlet arasındaki karşılıklı ilişkileri iyi bir şekilde kavramalarını sağlayarak, onlara iyi bir ahlak, sorumluluk duygusu, yurttaşlık ruhu, ve birlikte çalışma alışkanlığı kazandırmak. Çocuklarda bir endüstri ruhu geliştirmek

Kore’de 1997 yılından başlayarak ilkokul 3. ve 4 Kore’de 1997 yılından başlayarak ilkokul 3. ve 4. sınıflara haftada 1’er; 5. ve 6. sınıflara 2’şer saat İngilizce dersi konmuştur.(http://english.moe.go.kr/)

Ortaöğretim Kore’de ortaöğretim kendi içinde ortaokul ve lise olmak üzere iki alt kademeye ayrılmaktadır. Ortaokul: Bu okulun amacı, ilkokul üzerine, genel ortaöğretim sunmaktır

1985 yılına kadar ortaokullarda paralı eğitim verilmiştir 1985 yılına kadar ortaokullarda paralı eğitim verilmiştir. 1985 yılından itibaren zorunlu ve parasız eğitim kapsamına alınmıştır. Güney Kore ortaokullarında okullaşma oranı %88’dir.

Lise: Bu okul, ortaokul üzerine genel ortaöğretim ve ileri (advanced) eğitim vermemektir. Kore ortaöğretimde; genel lise, meslek lisesi, yabancı dil lisesi, sanat ve fen lisesi gibi okul türleri bulunmaktır.

Kore’de lise eğitimi paralıdır ve liseye girişte merkezi bir sınav yapılmaktadır. Meslek liselerine, sınav dışında, ortaokul başarı puanı ile de girilebilmektedir. Öğrenciler genel liselere sınavla girmek zorundadırlar ve girecekleri okulu kendileri seçme hakkına sahip değildirler.

oluşturan liselerde okullaşma oranı 2004 verilerine göre %89’dur

Yükseköğretim Kore yüksek öğretimin temelleri Kugoryo Krallığı döneminde açılan (372) Taehak(yüksekokul)’lara dayanır. Japon sömürge yönetimi süresince Kore’de, yüksek öğretim kurumu olarak, sadece Seul’de, 1926 yılında Keijo Krallık Üniversitesi kurulmuştur. Daha sonra Seul Ulusal Üniversitesi’ne dönüştürülmüştür.

Bugün Güney Kore’de yükseköğretim yedi kategoriye ayrılmıştır: 1.Yüksekokul (colleges) ve üniversiteler 2.Endüstri üniversiteleri 3.Eğitim üniversiteleri 4.Önlisans (juniour colleges) okulları 5.Basın ve haberleşme üniversiteleri, 6.Teknik yüksekokullar, 7.Diğer çok amaçlı kurumlar. Eğitim süresi, önlisans okulları dışında 4-6 yıl arasındadır.

Bu kurumları geniş üç başlık altında toplayabiliriz: 2 yıllık yüksekokullar (juniour colleges), 4 yıllık yüksekokullar (senior colleges) ile üniversiteler ve profesyonel eğitim veren okullardır(Kim,1991).

Meslek yüksek okulları endüstri çevresi arasında, Endüstri Yüksekokul İşbirliği Komitesi arcılığı ile bir ilişki ağı kurulmuştur. İki kurum arasında yürütülen bu sağlıklı işbirliği, bu okullardan mezun olan öğrencilerin %80’inin bu kuruluşlarda hemen iş bulabilmesini de sağlamaktadır.

Yükseköğretime Giriş Kore’de devlet, üniversitelerin özerkliğine, yetki ve sorumluluk alanına müdahale etmemek için, sadece üniversite giriş sürecinde gerekli düzenlemeleri yapmaktadır. Devlet öğrencilere taksit muafiyeti, burs(sadece başarılı olanlara) ve kredi(ihtiyacı olup geri ödeyeceklere) gibi uygulamalarla mali destek sağlamaktadır

En önemli üniversiteleri; 1.Seul Ulusal Üniversitesi 2.Kore Üniversitesi 3.Yonsei Üniversitesi’dir.(sky)

Öğretmen Yetiştirme 1990’dan başlayarak, kalteyi yükseltme düşüncesiyle, tüm öğretmen adaylarının eğilim (aptitude) testi ile kişilik testinden geçirilmeleri zorunlu hale getirilmiştir.

Güney Kore İlk ve Ortaöğretim Kanununda öğretmenlik mesleğinin sınıflandırılması ve niteliğine vurgu yapılmaktadır. Bunlar; 1.Yardımcı öğretmen 2.Danışman 3.Kütüphaneci 4.Öğretici öğretmen(training teacher) 5. Bakıcı öğretmen(nursing teacher)

Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim Güney Kore’de ilk ve ortaöğretimde görev yapan öğretmenler ile kütüphaneci ve yöneticiler en az 30 günlük (toplam 180 saat) hizmet içi eğitim almak zorundadırlar.

Özel Eğitim Güney Kore’de, özel eğitime muhtaç çocuk ve gençlere okul öncesinden başlayarak liseye kadar özel eğitim imkanı sunulabilmektedir. 141 özel eğitim okulunda yaklaşık 24 bin engelli öğrenci eğitim almaktadır. Özel eğitim öğretmenleri özel bir sınavla seçilmektedirler.

Görev yapacak öğretmenler dört farklı kaynaktan gelmektedirler. Özel sınavla mevcut öğretmenlerin bu alanda eğitilmesi yoluyla Özel eğitim lisans sertifikası alarak Lisansüstü özel eğitim derecesi alarak.

Eğitim Sisteminin Yönetim Yapısı ve İşleyişi Güney Kore’de eğitim ile ilgili politikaların belirlenip uygulanmasından Eğitim ve İnsan Kaynakları Geliştirme Bakanlığı sorumludur.

Eğitim Konseyleri Eğitimle ilgili iki farklı danışma konseyi vardır. Eğitimi Geliştirme Konseyi, devlet başkanına; Politik Danışma Konseyi ise Eğitim ve İnsan Kaynaklarını Geliştirme Bakanına bağlı olarak görev yapmaktadırlar.

Eğitim Bütçesi Başlıca finansal kaynakları devlet bütçesi, yerel yönetimler ve özel okulların kendi kaynaklarıdır. Ayrıca velilerce ödenen eğitim harçları da önemli bir oran oluşturmaktadır.

Güney Kore Eğitim Sistemi Ġle Türkiye Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması Köklü bir eğitim geçmişine sahiptir. Ülke tarihinde ilk eğitim kurumlarında dini ağırlıklı eğitim söz konusu. Özel okullar krallık döneminde başlamıştır. Türkiye eğitim tarihinde ise küttap ve medreselerden önce yazılı bir belge henüz yoktur. İlk eğitim kurumlarında dini ağırlıklı eğitim söz konusu. Tanzimat dönemi ile başlamıştır.

G.Kore’de modernleşme tarihi 1882 krallık fermanı iledir. Eğitim kademeleri 6+3+3+4 şeklindedir. Zorunlu eğitim süresi 9 yıldır. Tek tip (kreş) okul öncesi vardır. Askeri okullarda daha önce başlamakla birlikte, yine Tanzimat’la başlamıştır. 8+4+4 şeklindedir. Zorunlu eğitim süresi 8 yıldır. Kreş, anaokulu, uygulama okulu ve anasınıfı vardır.

G.Kore’de Okul öncesi Eğitim Kanunu çıkarılmıştır. Ortaokullar parasızdır. Ancak lise eğitimi hala paralıdır. Liseye giriş sınavla yapılmaktadır. Lisede okullaşma oranı %88’dir. Türkiye’de ise okul öncesi yönetmeliği vardır. İlköğretim ve lise parasızdır. Sınavla öğrenci alan fen, sosyal bilimler ve Anadolu liseleri dışında sınavsız girilir. Lisede okullaşma oranı %85’dir.

Yükseköğretime girişte sınavın yanında lise mezuniyet notunun etkisi vardır. Yükseköğretime giriş sınavı eğitimden sorumlu bakan tarafından yapılır. Y.Ö eğitimden sorumlu bakanlığa bağlıdır.(daha merkeziyetçi) Sınav mezuniyet notundan daha önemlidir. ÖSYM tarafından yapılır. YÖK’e bağlıdır.

Öğretmen yetiştirmede eğitim üniversiteleri bulunmaktadır. Öğretmenlere hizmetiçi eğitim veren 4 çeşit enstitü bulunmaktadır. Öğretmen yetiştirmede eğitim fakültesi vardır. Türkiye’de ise hizmetiçi eğitim veren sadece “hizmetiçi eğitim enstitüsü” vardır.