ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran 2008
Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef kitleye rahat bir şekilde aktarılabilir. Hareketlidir, dinamiktir; kolayca ilgi çeker. Renklidir, görseldir; Kulağa ve göze hitap eder. Kısa sürede en yüksek etkiyi yapan reklam mecrasıdır. En geniş kitle iletişim aracıdır. Popüler ve İtibarlı bir araçtır. Televizyon mecrasında yayınlanan markaya veya ürüne güven duyulur. Sonuç olarak; En etkili ve en güçlü reklam mecrasıdır.
Televizyon reklamlarında ki problem; Interaktif değildir; tek yönde çalışır, geri bildirim yoktur. Kolay Ölçümlenemez; Gerçek İzlenme Sayısına Ulaşmak Zordur. Bireysel değildir; Tam bir selektiflik sağlayamaz. Hedef kitlenin profilini seçme şansı çok azdır. Temas süre çok kısa olduğu için sürekli tekrarlanmazsa mesajın izleri çabuk kaybolur. TV reklamları farkındalık yaratır ama hedef kitleyi harekete geçirmesi zordur. Programların arasına giren reklamlar izleyicide olumsuz etki yaratır. İzleyici çoğunlukla gönüllü değildir. Çok pahalı bir mecradır, çok fazla kurum bu mecrayı kullanamamaktadır.
Problemin çözümü; İnternet * Interaktiftir; çift yönlü çalışır ve geri bildirim vardır. Doğrudan iletişim sağlar ve tepki gözlemlenebilir. * Ö l çü mlenebilir; Reklamın ka ç kişi tarafından g ö r ü ld ü ğ ü – ka ç kere izlendiği kolayca raporlanabilir. * Bireyseldir; Tam bir selektiflik sağlar. Hedef kitlenin profilini seçme şansı yüksektir. * Temas süresi farklı internet fonksiyonları ile istenildiği kadar uzatılabilir. Reklamın etkisi kalıcı izlere dönüştürülebilir. * Reklamlar tamamen istenilen gün ve zamanda izlenebildiği için izleyici için esnektir ve itici değildir. * İzleyici kendi istek ve iradesiyle reklam izlediği için izinli bir reklamcılık mecrası söz konusudur.
İş Modelinin Kurulması; Reklam verenler için iş modelinin kurulması Reklam Veren Neden ReklamMatik mecrasını Kullansın? Üyeler için iş modelinin kurulması Üyeler Neden Gönüllü Reklamları İzlesinler? ReklamMatik
Gerçek Üyeler Hedef kitlesini belirleme şansı Reklam Filminin kesin izlenmesi teknolojisi Yardımcı internet teknolojilerini kullanabilme; 1. Yorumlama, 2. Puanlama 3. Anket 4. Banner 5. Reklam Bilgisi Kolay raporlama ve istatistiki bilgi alımı Televizyona göre ucuz bir mecra Sonuç; Paranın boşa harcanmaması Reklam Verenler için iş modelinin kurulması; (Reklam veren neden ReklamMatik mecrasını kullansın?)
Üyeler (Reklam izleyicileri) için iş modelinin kurulması; (Üyeler Neden Gönüllü Reklamları İzlesinler?) Yaptığımız araştırmalarda bu sorunun iki ana çözümü olduğunu gözlemedik; 1- Kullanıcıların gelir elde etmelerini sağlamak; ReklamMatik, gelirin bir bölümünü üyeleri (kullanıcıları) ile paylaşmaktadır. Bu amaçla iş modelimizi, elde edilen karın %50 si kullanıcılara dağıtılacak şekilde tasarladık. Böyleci üye bu platformda gönüllü reklam izleyerek gelir ve kazanç elde edecek. 2- Değer yaratan bir topluluk oluşturmak; Reklam filmlerini seven, reklam filmlerinden hoşlanan ve reklam filmlerini izlemekten keyif alan internet kullanıcılarının bir araya gelerek oluşturacakları bir topluluk oluşturmak. Kullanıcı bu topluluğa katılarak, reklamlar hakkında bilgilerini paylaşacak, düşüncelerini ve yorumlarını anlatacak, düzeyli bir biçimde diğer kullanıcılar ile tartışacak ve aklında ki sorulara cevap bulabilecek.
Sonuç; ReklamMatik projesi içerdiği iş fikri, iş planı ile çok hızlı büyüme potansiyeline sahip, yeni bir projedir. Bu projenin en büyük özellikleri; “yenilikçi” (İnovativ) olması ve Türkiye’nin ilk ve benzersiz reklam mecrası olmasıdır.