Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Güncel Pazarlama Yaklaşımları -6

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Güncel Pazarlama Yaklaşımları -6"— Sunum transkripti:

1 Güncel Pazarlama Yaklaşımları -6

2 Reklamın Makro Ekonomik Rolü
Ad=Market Power Ad=Information Sentezci görüş

3 Reklam Türleri Doğrudan harekete geçirici Dolaylı olarak etkili
Birincil talep yaratan reklamlar Seçici talep yaratan reklamlar Açık reklam Gizli reklam

4 Bilinen Reklam Mecralarından hangisini seçeceğiz?
Ürün tipi (bayan giysileri – dergiler) Mesajın niteliği (yarın başlayacak promosyonun duyurumu-radyo ve gazete) İzleyicilerin medya alışkanlığı (yaşlılar-internet???) Medya türünün erişilebilirlik, etki ve maliyeti

5 Sürekli Program Kalp Atışı Program Uçuş Programı O Ş M N M H T A E E K

6 TV Reklamları Tüm görsel ve işitsel unsurlar kullanılabilir
İtibarlı ve popüler bir araçtır Seçici izleyici kitlesini yakalamada güçlük Reklam maliyeti yüksek TV programlarının birbirine çok benzemesi Reklam kalabalığı Zapping Prime Time (20:00-23:00) Günde yaklaşık 5-5,5 saat izleniyor

7 TV Reklam Türleri Program sponsorluğu Katılma şovları Spot reklamlar
Bant reklamlar BBR Modeli Single Spot Reklam Jeneriği Sponsorluğu

8 Ürün Yerleştirme Markalı ürünlerin belirli bir bedel karşılığında sinema filmlerine, TV programlarına, bilgisayar oyunlarına ve kitaplara yerleştirilmesi Film karakterlerinin markalı bir yaşam sürmesi Kolay kolay herşeyi beğenmeyen film starının onayını göstermekte Amaç: marka farkındalığını arttırmak Kullanan kişiyle özdeşleşmek Marka imajı ile karakter uyumlu olmalı

9 Ürün Yerleştirme Ekrana Yerleştirme Senaryoya Yerleştirme
Olay Örgüsüne Yerleştirme Fütüristik Ürün Yerleştirme

10 Radyo Reklamları Spesifik dinleyici kitlelerine seslenilir.
Ses, mizah, ima yoluyla anlatım etkin biçimde kullanılır Radyo kanalları tüm ülkede yaygındır. Son birkaç yıldır radyonun pazar payı yükseliyor Erişim % 66 (internet hariç) 2004 yılında % 2,4; 2009 sonunda % 11,6 (internet radyo) Bu mecra bir mekandan bağımsız, hayatın içinde

11 Nerede Radyo Dinliyoruz?
% 65 arabada % 65 muftakta % 50 ev işi yaparken % 40 evden çıkmak için hazırlık yaparken Başka bir iş yaparken bir yandan da radyo dinleyenlerin dinledikleri reklamları hatırlama oranı, radyo dinlerken başka bir faaliyet içerisinde olmayanlardan çok daha yüksek

12 % Radyo Oto Radyo Cep Tel. İnternet Uydu 60 50 40 30 20 10 -20 21-30
31-40 41-50 51+

13 Rakamlar Erkeklerin % 62’si, kadınların % 70’i
AB SES grubunda en yüksek dinlenme oranı 21-40 yaş arası en yüksek dinlenme oranı arabada % 65 muftakta % 50 ev işi yaparken % 40 evden çıkmak için hazırlık yaparken Başka bir iş yaparken bir yandan da radyo dinleyenlerin dinledikleri reklamları hatırlama oranı, radyo dinlerken başka bir faaliyet içerisinde olmayanlardan çok daha yüksek

14 Müziğin dili iyi kullanılmalı
Özellikle marka yatırımının başında olan firmalar için hedef kitleye erişim Dimes ilk dönemde sadece radyo reklamlarını tercih etti Dönemsel kullanım için uygun Destekleyici özelliği var –tek mecra yerine

15 Ya mesaj?? Mesajda yaratıcılıktan önce basitlik-hedef kitlenin işi gücü var Monoton olmamalı, fark edilebilir formatta tasarlanmalı Hedef kitleye uygun olmalı Üstünlük=mesajınızı iletin, gerisini tüketicinin hayal gücüne bırakın Ama bu mecrada kirlendi-uzun kuşaklar

16 Örnek Bir Proje=yemeksepeti.com

17 Eve yemek siparişini en çok kimler verir?
ÇALIŞAN ve BEKARLAR Bu kitle internetten sipariş verilebildiğini biliyor mu? Bu kitle ne zaman radyo dinler? İŞTEN EVE GİDİP GELİRKEN Reklam kuşağı=drive-time??? Eve ulaşmadan hemen önce, yani yemek planlarının yapıldığı anlarda tüketiciye ulaşmak

18 Uygulama Konumlandırma= Dünyanın En Büyük Mutfağı
Ali Nazik, Sütlü Nuriye gibi kişi adlarına benzer isimleri olan yemekler “kişilere” dönüştürüldü. 10 farklı spot oluşturuldu Her biri kendi adına yakışan seslerle konuşan yemekler kendilerini tanıttı ve yemeksepeti.com’da olduklarını söyledi Sonuç=Aylık sipariş adedi % 33 arttı

19 Dergi Reklamları Yüksek baskı kalitesine sahiptir.
Reklamın ömrü uzun olur, reklamlar kesilip saklanabilir. Karmaşık bilgi içeren reklamlar iletilebilir. Reklam hangi yönde yer alacak? Meslek, konu ve ilgi gruplarına göre ayrımlaşma Asıl satın alanların dışında ikincil okuyucu kitlesi fazladır

20 Gazete Reklamları Yerel pazarlara hitap edilebilir.
Düşük maliyetlidir. En karmaşık bilgiler sunulabilir. Bir gazeteyi 4 kişi okur

21

22

23 Açık Hava Reklamcılığı
Düşük maliyetlidir. Yerel pazarlara odaklanma Görünürlük düzeyi yüksek Mesaja maruz kalma fırsatı yüksektir. Çok az kelimeyle mesaj

24

25

26 İnternet Reklamları Mesajı güncellemek kolaydır. Yeni bir mecra
Hangi site???

27 Bir Reklam Mecrası Olarak Ekşi Sözlük
En çok hit alan Türkçe siteler arasında Kutsal bilgi kaynağı İçeriği internet kullanıcıları tarafından oluşturuluyor Google’la sözlükteki metinlere ulaşılabiliyor Teknoloji şirketleri sitenin sponsoru Sözlük yazarlarının (50000) çoğu ünv. öğrencisi

28 Tribal marketing uygulamaları
Absolut Vodka, Pink Floyd Kampanyanın geleceğini şekillendiren alternatif görüşlerin elde edilmesi Çift taraflı iletişim-reklamveren + yazarlar

29 Ekşi Sözlükte Reklam Türleri
Banner Entry reklam Ağızdan ağza reklam Virütik reklam Skin reklam

30 Sinema Reklamı Özellikle yerel ürünler için kullanılır
Rating oranı yüksektir İzleme oranı=satılan bilet sayısı Seyirci sayısının düşüklüğü Özellikle gençlere yönelik ürünler Fazla reklam seyircinin sabrını taşırır

31 Yaratıcı Reklam Mecraları

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56 Reklam Değerlendirmesi
Son Değerlendirme Ön Değerlendirme Doğrudan Test Dolaylı Test


"Güncel Pazarlama Yaklaşımları -6" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları