GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİYLE DERS PARTNERİ OLMAK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KÜTÜPHANE ve DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
Advertisements

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DERS BİLGİLERİNE ERİŞİM
B İ L İ Ş İ M TEKNOLOJ İ LER İ DESTEKL İ MATEMAT İ K PROJELER İ MATHEMATICS PROJECTS SUPPORTED BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES PRESENTATION.
UZAKTAN EĞİTİMDE ZAMAN YONETiMi Uzm.Nazime Tuncay.
Özgür GÜVEN GÜNAY, Prof. Dr. Pars TUNÇYÜREK
ELEKTRONİK KAYNAKLAR İÇİN KATALOG TARAMASI
EKİP ÇALIŞMASI.
 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
Bir yaratıcı problem çözme tekniği
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
 Günde üç ö ğ ün ve e ş it miktarlarda yemek yemelisiniz.Bir ö ğ ün de fazla yemeyin, yava ş yiyin, acele etmeyin.  Sizi üzen, sinirlendiren, kızdıran.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Her ş eyden önce kendinize güven duyun. "Yetersiz oldu ğ um için ba ş arılı olamam" gibi dü ş üncelerle de ğ erlendirmelere.
ARKADAŞ VE DOST KAVRAMI
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İşletim Sistemi Temel Bilgiler
ÇATIŞMA ve UZLAŞABİLMEK
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
Olumlu Disiplin Yöntemleri
KÜTÜPHANE HESABI KULLANIMI
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
BEGEK Bilgilendirme Toplantısı ve Çalı ş ma Takvimi Çukurova Üniversitesi.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Not tutma: Bir konuşmacıyı ya da dersi dinlerken, okurken, gözlem yaparken,düşünürken, dinleyiciye/öğrenciye sunulan mesajı yeniden.
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
Eğitim Destek Sistemi A.İ.İ.T Dersi
Uzaktan Eğitim Kuramları
DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
7. Hafta: Sözel Dil ve Konu ş ma Sorunları Giri ş İ leti ş im-Dil-Konu ş ma Dil ve Konu ş ma Sorunlarının Tanımı Yaygınlık Oranı Nedenleri Türleri Ö ğ.
YAKAÖREN İLKÖRETİM OKULU
ODTÜ KUZEY KIBRIS KAMPUSU ÖĞRENCİ GELİŞİM VE PSİKOLOJİK DANIŞMA MERKEZİ (ÖGPDM)
İNTERNET GÜVENLİĞİ İÇİN İNTERNET GÜVENLİK SEMİNERİ
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
YAPI(PLAN).
Derya Duygu KARSLI
Master in Advanced European and International Studies.
6-7 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 1.sınıf velilerine tavsiyeler
ENGELSİZ ODTÜ BİRİMİ (EOB) EOB’nin Kuruluşu 2006 yılında onaylanan ve 2010 yılında revize edilen “Yüksek Öğretim Kurumları Özürlüler Danışma.
BENGÜ YILDIRIM  Kullanıcı random olarak gelen kelimeyi tahmin etmeye çalı ş maktadır.  Aranan kelimenin harfleri üst kısımda pembe kutular.
DRAMA.
EKO OKULLAR PROJESİ.
Hazırlık Çalışmaları İLETİŞİM Hazırlık Çalışmaları.
Hazırlayan: SERDAR ÜNLÜCÖMERT EGİAD ORTAOKULU
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
CİN ALİ FACEBOOK İLE TANIŞIYOR
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
WEB 2.0 ARAÇLARI TANITIM MUSTAFA EROĞLU
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik.
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
İŞİ KAYBETMEME İşte Kalabilirlik Becerileri. İşverenler Ne İster? American Society For Training and Development ( ASTD) İşyeri Esasları 1. Nasıl Öğreneceğini.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şube Md Yılı Faaliyet Raporu Sunumu.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
DOSYA MENÜSÜ.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğrenci İsmi ENGELLİ TÜRLERİ SOSYOLOJİ ENGELLİLİK FİZYOLOJİ ENGELLİLİK PSİKOLOJİ ENGELLİLİK FİZİKSEL ENGELLİ RESİMLER
Üniversite Hayatına Giriş Hazırlayan = Emine Büşra Ünsal
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Öğretimin Uyarlanması
İLETİŞİM.
Limonun FAYDALARI VE ZARARLARI.Limon suyunun "MUCİZEVİ ETKİLERİ"
DÜNYA ENGELLER GÜNÜ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Program geliştirme.
Sunum transkripti:

GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİYLE DERS PARTNERİ OLMAK Uzm. İpek Demirok Engelsiz ODTÜ Birimi

ENGEL NEDİR? Her engel türü gözle görülür olmayabilir. İki engelli kişi aynı tanıya sahip olsalar da farklıdırlar. Bir kişinin birden fazla engeli olabilir. Eğitimde karşılaşılan engeller sadece fiziksel ya da teknolojik koşullardan kaynaklanmaz Bir kişinin yetilerine ve kapasitelerine kişinin engel durumunu düşünerek karar vermeyin

Engelliliği Anlamak: Biyopsikososyal model (ICF, 2002) Sağlık Durumu (hastalık ya da bozukluk) Vücut Yapısı Etkinlik Katılım ve Fonksiyonu Bağla Bağlamsal Etmenler http://www.who.int/classifications/icf/training/icfbeginnersguide.pdf Çevresel Etmenler Kişisel Etmenler

Görme Engeli Olan Öğrenciler Görme engeli olan bireyler farklı seviyelerde görme yetersizliğine sahip olabilir; hafif, orta ve ağır düzeyde ya da görme duyusunu tamamen kaybetmiş olabilirler Akademik ortamdaki temel engeller; Kampüste mobilite/hareketlilik Basılı ya da diğer görsel materyallere erişim Slaytlardaki ya da tahtadaki yazılı notlara erişim Not alma, şekil, resim ve tablo gibi görsel araçların kullanıldığı dersleri anlama Okuma Karanlıkta ya da aydınlıkta veya yakını ya da uzağı görmede zorluk

Görme Engelli Bireylere Karşı Genel Tutum ve Davranışlar Selamlaşırken adınızı söyleyin Herhangi bir konuda destek sunmadan önce herhangi bir ihtiyacı olup olmadığını sorun Rehberlik ederken kolunuza girmesine izin verin ve önden yürüyün Kendi sağınızı solunuzu değil onun sağını solunu söyleyin Saat yönlerini kullanın Sandalyeye oturacaklarında, sandalyenin arkasına dokunmasını sağlayın «görüşürüz», «okumak», «izlemek» gibi kelimeleri kullanmaktan çekinmeyiniz

Görme Engelli Öğrenciyle Çalışırken Çalışmalarınız esnasında açık, anlaşılır bir dille okuyunuz/ konuşunuz Ders anlatırken eğer varsa resimleri, şemaları, grafikleri tanımlayınız Bu, şu, o gibi işaret zamirlerini kullanmadan doğrudan tanımlamak istediğiniz şeyi söyleyiniz Öğrencinin talebinden fazla çalışmak için ısrarcı olmayınız

Ders Partnerliği Hizmeti Alan yazın taraması yaparken destek olmak Yazılı kaynakları okumak Ödevlerin yapılmasında destek olmak (okuma ve söyleneni yazma, kaynakça oluşturma, biçimsel düzenlemeler yapma vb) Birlikte ders çalışma (konu tekrarı yapma, problem çözme)

Ders Partnerinin Öğrenciye Karşı Sorumlulukları Ders partneri hizmeti verilen öğrencinin mahremiyetine, kimlik ve engellilik bilgilerini kimseyle paylaşmayarak saygı duymak. Ders partneri olarak çalışılacak zaman ve süre planlamasında öğrenciyle işbirliği yapmak. Önceden kararlaştırılmış gün, saat, yer ve de biçimde öğrenciyle çalışmak için hazır bulunmak Önceden kararlaştırılan süre boyunca çalışmaya devam etmek. Herhangi bir aksaklık ya da sağlık sorunları nedeniyle katılanamayacak çalışmaları mümkün olduğunca kısa süre içinde öğrenciye ve EOB’ne iletmek İletişim bilgilerinin değişmesi durumunda hizmet verilen öğrenciyi ve Birimi ivedilikle bilgilendirmek

Ders Partnerinin Birime Karşı Sorumlulukları Haftada iki saat olmak üzere toplam 28 saat çalışma yapmak (koşullara göre düzenlenebilir) Her hafta çalışma tamamlandıktan sonra EOB’ne gelerek programın onayını almak (Uzm. İpek Demirok’tan) Herhangi bir sağlık nedeniyle veya kişisel problemlerden dolayı haftalık çalışma yapılmadıysa EOB’yi bilgilendirmek Çalışılamayan haftanın telafisini yapmak

Katılımınız ve İlginiz İçin Teşekkür Ederiz…

Uzm. İpek Demirok idemirok@metu. edu Uzm. İpek Demirok idemirok@metu.edu.tr Engelsiz ODTÜ Birimi Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kütüphane-Solmaz İzdemir Salonu 06800-Çankaya/Ankara Tel: +90 312 210 7196