“ Doktora Eğitiminde Dokuz Eylül Modeli ” Prof. Dr. Gül GÜNER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

YÖNETMELİKLERDE YETERİNCE AYRINTININ VERİLMEDİĞİ BAZI MADDELER İÇİN
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
T.C KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri İçin Akış Şeması Tuşları Kullanarak akışı takip.
Erhan AKKAŞ Araştırma Görevlisi
YÜKSEK LİSANS PROGRAMI AKIŞ ŞEMASI
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Ö Ğ R E T İ M Ü Y E S İ Y E T İ Ş T İ R M E P R O G R A M I (Ö Y P ) Ö Z E T Ş E M A S I • Şemada, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) ile ilgili aşamalar.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
Lİsansüstü Yönetmelİğİne İntİbakta Boğazİçİ Ünİversİtesİ UygulamalarI
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI ERZ İ NCAN ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü.
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
Türkiye’de Lisansüstü Eğitimde Güncel Konular Dr.Sefa DEREKÖY
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI
Tıp Fakültesi Prof. Dr. Elif N. Özmert. Dekanlık Seçimi ( ) Dört Aday Fakülte Akademik Kurulu ( ) Öğretim elemanları, tüm asistanlar.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
BİDEB Fonlarının genel tanıtımı
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MEZUNİYET TEZİ AKIŞ ŞEMASI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ KADROLARINA ATAMALARDA %20 KOTASI
Evet (60 AKTS GAB NO 2,50 tamamlandı mı ?) Evet Evet
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

“ Doktora Eğitiminde Dokuz Eylül Modeli ” Prof. Dr. Gül GÜNER Türkiye Sağlık Bilimleri Enstitü Müdürleri Toplantısı 25-27 Mayıs 2006, İzmir “ Doktora Eğitiminde Dokuz Eylül Modeli ” Prof. Dr. Gül GÜNER

SUNUM AKIŞI Giriş DEÜ Doktora Eğitim Modeli Sonuç - Süreç - Eğitim Programı - Uygulama Esasları Sonuç

“Bugün bir toplumun kalkınmışlığının ne kadar teknoloji üretebildiği, ne kadar bilgi üretme ve sorun çözme yeteneğini geliştirdiği ile orantılı olduğu düşünüldüğünde, bilim ve teknoloji alanında üstünlüğü elde tutan toplumların, dünyadaki gelişmelere yön verdiği görülmektedir. Kalkınmış bir ülke, mutlu bir toplum olmak istiyorsak artık, bilim ve teknolojide yeni kapılar açan bilimsel araştırmalar yapmamız, buluşlar ortaya koymamız gerekiyor” (Prof. Dr. Emin ALICI, DEÜ Rektörü - Üniversitelerarası Kurul Başkanı)

DEÜ ’DE DOKTORA EĞİTİMİNİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ), 2004-2005 akademik yılında Rektörü Prof. Dr. Emin ALICI’nın başkanlığında Lisansüstü eğitim veren tüm Enstitüleri (DEÜ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Eğitim Bilimleri, Fen Bilimleri, Güzel Sanatlar, Sağlık Bilimleri, Sosyal Bilimler Enstitüleri) ile gerçekleştirilen “Ortak akıl” toplantıları

Dokuz Eylül Doktora Modeli Dokuz Eylül Üniversitesi’nin “Doktora Modeli”, YÖK tarafından kabul edilerek 5 Nisan 2005 tarihinde resmi gazetede yayınlanmış ve yürürlüğe girmiştir 2005- 2006 akademik yılı başında, doktora öğrencileri bu yeni yönetmelik doğrultusunda kabul edilmişlerdir.

Dokuz Eylül Doktora Modeli SÜREÇ EĞİTİM PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI

ÜLKEMİZDE BİLİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER Bilim politikasının olmayışı Türkiye’nin gündeminde bilimsel araştırma’nın olmayışı ve bu konuda özdeğerlendirmenin eksik oluşu Araştırma kültürünün olmayışı Araştırma vizyonu ve misyonunun olmayışı Ölçülebilir hedeflerin olmayışı

ÜLKEMİZDE BİLİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER Tam-zaman eşdeğer bilim insanı sayısının ve nüfusa oranının, gerek AB, gerekse ABD’den çok düşük oluşu Araştırma projelerinin kabulü için net kriterlerin yetersiz oluşu Araştırma projelerinin ürüne dönüşümlerinin denetlenmesindeki eksiklikler

DOKTORA EĞİTİMİ AMAÇ: Yetkin, güvenilir, bağımsız araştırma yeteneğine sahip, yüksek düzeyde bilimsellik sergileyen çağdaş bilim insanları yetiştirmek; Doktora ünvanını alan kişiler, bir araştırma problemini çözerek anlamlı bir sonuç çıkarmış ve temel ya da uygulamalı bilimin gelişimine önemli katkı sağlamış olmalıdır.

DOKTORA’NIN HEDEFLERİ Çağdaş bilim insanları yetiştirmek Etkin akademisyen kadrolar yetiştirmek Mesleğinde yetkin olup, bilgi ve becerisini farklı alanlara uygulayabilen bireyler yetiştirmek

PhD Eğitimi Tüm Dünyada Aynı Standartta mıdır? Bir üniversite, başka bir üniversitede doktorasını tamamlayan bir kişiyi post doktoral çalışmalar için aldığında ya da bir sanayi kuruluşu bir doktora mezununu istihdam ettiğinde, ne bekleyebilirler? PhD ünvanının uluslararası nitelikte ve üniform olması için neler yapılabilir?

DOKTORA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEVCUT SORUNLAR Danışmanların yetersizliği (bazen) Her öğretim üyesine rastgele danışmanlık verilmesi Danışman’ın alabileceği lisansüstü öğrenci sayısında sınırlama olmaması ve bazı öğretim üyelerinin 18’e kadar varan sayıda lisansüstü öğrenciye aynı anda danışmanlık yapıyor olması Danışmanlık kriterlerinin olmayışı Danışmanlık eğitiminin mevcut olmaması Danışmanın yürümekte olan projesinin olmayabilmesi

DOKTORA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEVCUT SORUNLAR Danışman konusunda öğrencinin görüşünün alınmaması Doktora eğitiminde ders döneminin uzunluğu Ders sayısının ve toplam kredi sayısının bazı programlarda çokluğ Derslerin niteliğindeki sorunlar Derslerin öğrencinin tez konusunun gereksinimlerine göre olmaması Dördüncü yarıyıl sonuna kadar ders konması Yeterliliğin beşinci yarıyıl sonuna kadar alınabilmesi Tez konusunun altıncı yarıyıl sonuna kadar alınabilmesi

DOKTORA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEVCUT SORUNLAR Bazı öğrencilerin kadrosuzluk nedeniyle motive olamaması Bazı öğrencilerin yabancı dil sorunları Öğrenci seçiminde bilimsel araştırmaya yatkınlık özelliğinin değerlendirilmemesi Eğitim ve araştırma ortamının her zaman yeterli olmayışı Araştırma görevlisi kadrolarındaki öğrencilerin, “rutin” görevlerde kullanılmaları ve bu nedenle, teze ayırabildikleri zamanın “az” oluşu Araştırmaya katkı yapabilecek bazı cihazların atıl duruyor olmaları Merkezi araştırma laboratuvarlarının bulunmaması

DOKTORA EĞİTİMİNİN KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?

DÜNYADAN ÖRNEKLER

KAROLİNSKA ENSTİTÜSÜ-STOKHOLM Tüm departmanlarda yüksek lisans ve doktora var Öğrenci önce tez danışmanı ile anlaşıyor Eğitimin başlangıcında tezini almış oluyor Formel ders yerine kurslar var: yüksek lisans için toplam 10 hafta (300 saat), doktora için toplam 20 hafta (600 saat)

KAROLİNSKA: DİPLOMALAR Yüksek Lisans: İki yıl: 10 haftalık kurs ve en az iki yayını içeren bir tez Doktora (Doctor of Medicine): Dört yıl: 20 haftalık kurs ve en az dört yayını içeren bir tez

KAROLİNSKA’DA VERİLEN DOKTORA DİPLOMASI Medicine Doktor (Dr. Med.) (Tıp Bilimleri Doktoru) Diploma’nın Üzerinde, Tezinin Başlığı ve bu tezi hangi departmanda gerçekleştirdiği belirtiliyor…

TOPLU DEĞERLENDİRME Genelde iki değişik ekol göze çarpıyor: Doktora Eğitiminin odak noktası araştırma (İngiltere, kıta Avrupası, Japonya, Avustralya) 2. Doktora eğitimi, ders ve araştırma süreçlerinden oluşuyor- ancak,ders sırasında öğrenci tez danışmanını seçmiş oluyor ve araştırmayı yürütüyor (ABD, Kanada, Almanya)

TÜM ÖRNEKLERDE ORTAK NOKTA… Doktora öğrencisi danışmanını seçiyor, danışmanı ile anlaşıyor ve danışmanının araştırma alanında çalışıyor Araştırma projesi bulunmayan bir öğretim üyesinin doktora öğrencisinin de bulunma şansı olmuyor Tez, yayın / yayınlar ile birlikte yürüyor

DOKUZ EYLÜL DOKTORA EĞİTİM MODELİ

DEÜ MODELİNİN ÜÇ ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ 1. Doktora eğitiminin odak noktası: TEZ 2. Projesi Onaylanmış Olan Öğretim Üyesi Danışmanlık Yapıyor 3. Tez savunması öncesinde genişletilmiş SCI kapsamında ”yayın” koşulu

Öğrenci Kabul Koşulları: 50 LES ya da 50 TUS + 60 ÜDS (KPDS) veya 70 Yabancı Diller Okulu

Kontenjanların Belirlenmesi Kontenjanlar, mevcut proje/tez konusu sayısına göre belirleniyor Web sitesinde aday danışmanlar ve tez konuları duyuruluyor Öğrenci adayları danışman adayları ile giriş sınavı öncesinde görüşüyor

Danışmanlık Adaylığı Koşulları: Projesi (konusu) olmak ve etik kurul onayı almış olmak Önceden yönettiği doktora tezlerini genişletilmiş SCI kapsamında yayımlattırmış olmak Başvuru ile birlikte en çok beşten fazla lisansüstü öğrencisi bulunmak Profesör, doçent ya da en az üç yıl deneyimli yardımcı doçent olmak

Doktora Giriş Sınavı: Eski sistem + FARKLILIKLAR Anabilim dalı danışman adayları anabilim dalı jürisinde bulunuyor Sınav sonucunda kazanan öğrenciler ve danışmanları birlikte duyuruluyor- öğrencinin tezi geniş çerçevede belli

1. Yarıyıl Öğrenci projenin çerçevesinde tezini netleştiriyor Özellikle Bilim ve Araştırma Kültürü derslerini alıyor Birinci yarıyıl sonuna kadar tez izleme komitesi

2. Yarıyıl İlk dört hafta içinde, öğrenci “Tez İzleme Komitesi” önünde Tez Önerisini savunuyor Teze ve derslere devam

3. ve 4. Yarıyıllar Teze ve derslere devam 4. Yarıyıl sonunda yeterlilik (60 ÜDS gerekli -ek süre yok)

5.6.7.8. Yarıyıllar Teze devam Kongreler, bilimsel toplantılara katılım En erken 6. yarıyıl sonunda: TEZ SAVUNMASI

Tez Sınavına Girebilme Koşulları Yeterliliğini almış olmak Danışman tarafından kabul edilmiş tezini Enstitüye teslim etmek Genişletilmiş SCI kapsamında yayımlanmış makaleyi teslim etmek Doktora eğitimi boyunca (yeterlilik öncesinde ve sonrasında) katıldığı konferansları belgelemek

DERSLERİN DÜZENLENMESİ

Toplam Ders: En az yirmibir ve en çok otuz kredi Tamamlama süresi: dört yarıyıl Dersler haftalık bloklar şeklinde düzenlenir Haftalık bloklarda 15 saat teorik (ya da 30 saat uygulama) 1 krediye karşılık gelir

DÖRT GRUP DERS: GRUP 1: Bilim ve Araştırma Kültürü Dersleri GRUP 2: SBE Dersleri (Entegre, Probleme Dayalı, ya da Projeye Dayalı) GRUP 3: Anabilim Dalına Özgü Dersler GRUP 4: Seçmeli ve/veya Teze Özgü Dersler

Dersleri (7 kredi) GRUP 1: Bilim ve Araştırma Kültürü Bilim Tarihi ve Felsefe (1 K) 2. Bilimde Yaratıcılık, Buluşçuluk ve Girişimcilik (1K) 3. Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri (3K) 4. Sağlık Alanında Bilgiye Ulaşma ve Kanıta Dayalı Tıp (1K) 5. Deneysel Araştırma Projelerinin Hazırlanması ve Değerlendirilmesi

6. Deneysel Araştırma Verilerinin Kaydı ve Sunumu (1K) 7. Bir Araştırmayı Yayına Dönüştürme Süreci (1K) 8. Bilim, Araştırma ve Yayın Etiği (1K) 9. Tıbbi Etik (1 K) 10. Gelişim ve Öğrenme DEÜ Ortak Kredisiz 11. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme DEÜ Ortak Kredisiz

GRUP 2: SBE Dersleri (Entegre, Probleme Dayalı, ya da Projeye Dayalı) 1. Hücre (3 kredi / 3 hafta) 2. Temel Laboratuar İlkeleri ve Yöntemleri 1 (2 kredi /1 hafta) 3. Temel Laboratuar İlkeleri ve Yöntemleri 2 (2 kredi / 2 hafta) 4. Deney Hayvanları ve İleri Uygulama Yöntemleri (1 kredi/ 1 hafta) 5. …………………

GRUP 3: Anabilim Dalına Özgü Dersler Grup 2 de listelenen derslerden ve / veya İlgili Anabilim Dalının Öğretim Programlarında yer alan derslerden toplam en az 10 kredilik dersin alınması zorunludur.

Seçmeli ve/veya Teze Özgü Dersler GRUP 4: Seçmeli ve/veya Teze Özgü Dersler SBE, Anabilim Dalı, DEÜ ve diğer Üniversite Enstitülerinin programlarında yer alan derslerden en az 4 kredilik dersin alınması zorunludur SBE’nin düzenleyeceği kredili “Blok dersler” den de seçilebilir (Ortak yoğunlaştırılmış kurs)

TOPLAM DERS KREDİSİ (21-30) GRUP 1 : 7 GRUP 2 GRUP 3 10 GRUP 4: 4 TOPLAM: 21 ( + 9 )

DERSLERİN BLOK OLARAK YAPILANDIRILMASI Öğrencinin yoğunlaşmasınna olanak veriyor Kurs niteliğinde olup, başka katılımcılara da olanak veriyor Konunun uzmanlarını yurt-içi ve yurt-dışından davet etmek mümkün oluyor

BLOK DERS HAFTALIK PROGRAMI

BİRİNCİ HAFTA Saatler PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA 09:30 12:15 Sınav (Bir önceki blok finali) SUNUM Küçük Grup Çalışması Makale Saati Uygulama Serbest Çalışma Öğle arası Öğle Arası 13:30 15:15 Küçük Grup Çalışması Serbest Çalışma SBE Konferansı (Boş bırakılmalı) (Senaryolar) (Kuramsal)

İKİNCİ HAFTA ( varsa ) Serbest Çalışma Küçük Grup Çalışması/ Saatler PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA 09:30 12:15 Serbest Çalışma SUNUM Küçük Grup Çalışması/ MakaleSaati/ Uygulama MakaleSaati Makale Saati/ Öğle arası Öğle Arası 13:30 15:15 Küçük Grup / Çalışması Makale Saati / Çalışması / Serbest Çalışma SBE Konferansı (Boş bırakılmalı)

ÜÇÜNCÜ HAFTA ( varsa ) Saatler PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA 09:30 12:15 Boş bırakılmalı =Tıp Fakültesi PDÖ için= SUNUM Küçük Grup Çalışması Makale Saati Uygulama Öğle arası Öğle Arası 13:30 15:15 Serbest Çalışma SBE Konferansı (Boş bırakılmalı)

DEÜ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2005-2006 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI YENİ DOKTORA PROGRAMI AKADEMİK TAKVİMİ VE SBE TARAFINDAN KOORDİNE EDİLEN ORTAK BLOK DERSLER (26.09.2005- 16.06.2006)

Sağlık Alanında Bilgiye Ulaşma ve Kanıta Dayalı Tıp Prof. Dr. Hafta Başlama Tarihi Blok Ders Adı Koordinatör Ders Sorumlusu Açıklama 1.Hafta 26.09.2005 TANITIM HAFTASI Prof. Dr. Gül GÜNER 2.Hafta 03.10.2005 Sağlık Alanında Bilgiye Ulaşma ve Kanıta Dayalı Tıp Prof. Dr. Mine YÜCESOY Prof. Dr. Gül ERGÖR Deneysel Araştırma Projeleri” başlıklı eski dersin bir bölümü 3.Hafta 10.10.2005 4.Hafta 17.10.2005 Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri Gazanfer AKSAKOĞLU 5.Hafta 24.10.2005 BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR SEMPOZYUMU Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tüm doktora öğrencilerinin katılımı Öngörülmektedir 6.Hafta 31.10.2005 BAYRAM TATİLİ 7.Hafta 07.11.2005 Prof. Dr. Gazanfer AKSAKOĞLU 8.Hafta 14.11.2005 9.Hafta 21.12.2005 10.Hafta 28.11.2005

Projelerinin Hazırlanması ve Değerlendirilmesi (Üç gün) 11.Hafta 05.12.2005 12.Hafta 12.12.2005 Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri Prof. Dr. Gazanfer AKSAKOĞLU 13.Hafta 19.12.2005 Deneysel Araştırma Projelerinin Hazırlanması ve Değerlendirilmesi (Üç gün) Prof. Dr. Gül GÜNER Neşe ATABEY Projeleri başlıklı eski dersin bir bölümü 14.Hafta 26.12.2005 Bilim, Araştırma, Yayın Etiği Doç. Dr. Semih ŞEMİN 15.Hafta 02.01.2006 16.Hafta 09.01.2006 BAYRAM TATİLİ 17.Hafta 16.01.2006 Deneysel Araştırma Projelerinin .Haz. ve Değerlendirilmesi (İki gün) Prof. Dr. Neşe ATABEY 18.Hafta 23.01.2006 Temel Lab.İlkeleri ve Yöntemleri I Prof. Dr. Gülgün OKTAY Multidisipliner 19.Hafta 30.01.2006 20.Hafta 06.02.2006

21.Hafta 13.02.2006 22.Hafta 20.02.2006 Hücre Prof. Dr. Gül GÜNER 23.Hafta 27.02.2006 Prof. Dr. Meral SAKIZLI 24.Hafta 06.03.2006 Prof. Dr. Neşe ATABEY Sınav üç hafta sonunda ortak yapılacaktır. 25.Hafta 13.03.2006 26.Hafta 20.03.2006 27.Hafta 27.03.2006 28.Hafta 03.04.2006 29.Hafta 10.04.2006 Deneysel Araştırma Verilerinin Kaydı ve Sunumu Projeleri başlıklı eski dersin bir bölümü 30.Hafta 17.04.2006 Temel Lab.İlkeleri ve Yöntemleri II Doç. Dr. Hüray İŞLEKEL Multidisipliner

Temel Lab.İlkeleri ve Yöntemleri II Doç. Dr. Hüray İŞLEKEL 31.Hafta 24.04.2006 Temel Lab.İlkeleri ve Yöntemleri II Doç. Dr. Hüray İŞLEKEL Multidisipliner 32.Hafta 01.05.2006 33.Hafta 08.05.2006 Deney Hayvanları ve Uygulama Yöntemleri Osman YILMAZ 34.Hafta 15.05.2006 Deney Hayvanları ve Uygulama Yöntemleri 35.Hafta 22.05.2006 Tıbbi Etik Semih ŞEMİN 36.Hafta 29.05.2006 37.Hafta 05.06.2006 Eski program öğrencileri için sınav dönemi 38.Hafta 12.06.2006

KONFERANSLAR Öğrenci, doktora eğitimi boyunca -yeterlik öncesinde ve sonrasında-her yarıyıl yeniden listelenecek olan konferansların % 70 ine katılmak ve katıldığını belgelemek zorundadır. Konferanslar için haftanın belirli günü ve saati ayrılmaktadır.

Konferans Konuları Danışman-Doktora Öğrenci İlişkisi Tarihsel Süreçte Bilim Felsefesi Meslek olarak bilim Patent Nedir\ Nasıl Alınır? Avrupa Topluluğu 7. Çerçeve Programları TÜBİTAK Misyon ve Vizyonu TÜBA Misyon ve Vizyonu Socrates Programı nedir? Amaçları ve Uygulanışı

Konferans Konuları İnsan İlişkileri Beden Dili Stres Yönetimi İletişim Becerileri İnsan İlişkileri Beden Dili Stres Yönetimi Zaman Yönetimi Toplam Kalite Yönetimi Yönetişim Bilimi

DOKTORA EĞİTİMİ AKIŞ ŞEMASI (Lisansüstü Öğretim ve Sınav Yönetmeliği-Resmi gazetede 5 Nisan 2005’de yayımlandı) Öğrenci Kabul Koşulları: 50 LES ya da 50 TUS + 60 ÜDS (KPDS) veya 70 Yabancı Diller Okulu Danışmanlık Adaylığı Koşulları: Projesi (konusu) olmak ve etik kurul onayı almış olmak (Giriş Sınavına kadar) Önceki doktora tezlerini genişletilmiş SCI kapsamında yayımlattırmış olmak Başvuru ile birlikte beşten fazla lisansüstü öğrencisi bulunmamak Profesör, doçent ya da en az üç yıl deneyimli yardımcı doçent olmak Kontenjanlar, mevcut proje/tez konusu sayısına göre belirleniyor Web sitesinde aday danışmanlar ve tez konuları duyuruluyor Öğrenci adayları danışman adayları ile sınav öncesinde görüşüyor

Öğrenci projenin çerçevesinde tezini netleştiriyor 1. Yarıyıl Öğrenci projenin çerçevesinde tezini netleştiriyor Özellikle Bilim ve Araştırma Kültürü derslerini alıyor-Blok sınavları Birinci yarıyıl sonuna kadar tez izleme komitesi oluşturuluyor Doktora Girişi Sınavı: Eski sistem + FARKLILIKLAR Anabilim dalı danışman adayları anabilim dalı jürisinde bulunuyor Sınav sonucunda kazanan öğrenciler ve danışmanları birlikte duyuruluyor- öğrencinin tezi geniş çerçevede belli 2. Yarıyıl İlk dört hafta içinde, öğrenci “Tez İzleme Komitesi” önünde Tez Önerisini savunuyor Savunma tarihinden iki hafta önce, danışman Tez İzleme Komitesi üyelerini Enstitü’ye bildiriyor Öğrenci, sözlü savunmadan bir hafta önce Tez Önerisini Tez İzleme Komitesi Üyelerine dağıtıyor

Hayır Hayır Evet Evet Hayır Tez Önerisi Sınavı (2. Yarıyıl başında) Tez Önerisi Sınavı tutanaklarının üç gün içinde Enstitüye gönderilmesi Tez önerisi Savunması başarılı mı? Danışman ve tez konusu değişti mi? Hayır Hayır Evet En geç 1 ay içinde 2. tez önerisi savunması En geç 3 ay içinde 2.tez önerisi savunması Tez Aşamasına Geçiş Evet Başarılı mı? Hayır 2. Yarıyıl (Devam) TEZ’e ve Derslere Devam- Blok sınavları Tez İzleme Komitesi Toplantısı İlişiği kesilir. 3. Yarıyıl TEZ’e ve Derslere Devam- Blok sınavları Tez izleme Komitesi Toplantısı

(İZLEYİCİYE AÇIK OLARAK) Sınavdan en az bir ay önce tez sınavı jüri üyesi ve tarih bildirimi ve iki hafta önce jüri üyelerine ciltsiz tez ve makale teslimi yapılır. DOKTORA TEZ SINAVI (İZLEYİCİYE AÇIK OLARAK) RED KABUL En geç 6 ay içinde düzeltme yapılarak 2.Tez Sınavına girilir. RED En geç 1 ay içinde ciltli 5 kopya tez, makale, tez veri formu, İngilizce-Türkçe tez özetleri, diploma ücretinin yatırıldığına dair banka dekontu Enstitüye teslim edilir. İlişiği kesilir. DOKTORA DİPLOMASI

DOKTORA EĞİTİMİ NASIL OLMALIDIR? “Tüm bilimsel aktivitenin temelinde, gözlem, deneysel çalışma ve teori arasındaki etkileşim yatar”

SONUÇ Ülkemizde doktora eğitiminin kalitesini arttırarak, mezunlarımızın istihdamlarını destekleyerek araştırıcı, yaratıcı, buluşcu insan gücünü desteklemiş ve ülkemizin uluslar arası platformlarda diğer gelişmiş ülkelerle bilim ve sanayi alanında yarışmasına zemin hazırlamış olacağız.

Teşekkürler…. REKTÖRÜMÜZE ENSTİTÜ MÜDÜRLERİNE MÜDÜR YARDIMCILARIMA ENSTİTÜ KURULU VE ENSTİTÜ YÖNETİM KURULUNA ÖĞRETİM ÜYELERİMİZE, ÖĞRENCİLERİMİZE ENSTİTÜ İDARİ PERSONELİMİZE SONSUZ TEŞEKKÜRLER…

AVRUPA BİYOKİMYA KONGRESİ 24-29 Haziran 2006, İstanbul “Doktora Eğitimi Sempozyumu” 26 Haziran 2006 www.febs.org