1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
{ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM ORTAK SINAVLAR SINAV İŞ VE İŞLEMLERİ İLÇE MÜDÜRLERİ TOPLANTISI.
Advertisements

 Denizli İlimizde 2012 Yılı Ocak ve Şubat aylarında 18 İlçe ve İl Merkezinde Av Komisyonu toplantıları tamamlandı.  Denizli İlimizde 2012 Yılı Ocak Şubat.
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Tematik Izleme Toplantısı
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
18 Şubat 2013 Pazartesi 2. Sınıflar Aqua Florya Akvaryum Gezisi
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ.
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ
PROTOKOL.
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALTINDAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PDRMER) Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik.
ANKARA KURS VE KURSİYER SAYILARI KURS DURUMUKURSKURSİYER Devam eden Biten Açılmayı bekleyen* Toplam Kurs Sayısı
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BARBAROS HAYRETTİN PAŞA ORTAOKULU
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
KONYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 28 – 29 KASIM 2013 TARİHİNDE YAPILACAK TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MAMAK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan: Kemal GÜLLÜ Çağlayan Ortaokulu.
Kendiniz İçin Küçük Çocuğunuz İçin Büyük Bir Adım Atın Projesi
 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
MURATLI OKUYOR ŞUBAT – “MURATLI OKUYOR PROJESİ” KAPSAMINDA ŞUBAT AYI İÇİNDE İLÇEMİZ GENELİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR Koordinatör okul olarak aylık çalışma.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
ELMADAĞ MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU ETKİNLİKLERİ HAZIRLAYANLAR AYFER YILDIZ NAGİHAN KARACA TÜLAY REÇBER.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MAMAK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI.
DARICA HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
YUSUFELİ DEREİÇİ İLKÖĞRETİM KURUMU 29/05/2013. GÜNDEM MADDELERİ 1-Okulumuz hakkında genel bilgiler 2-Okulumuzun ve çevresinin fiziki durumu hakkında bilgiler.
1071 YBO - EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER
OKUL ÖNCESİNİ YAYGINLAŞTIRMA
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KAYSERİ -MELİKGAZİ BİRLİK MENSUCAT İLKOKULUNDA OKULLAR HAYAT BULSUN PROJESİ.
İlköğretimde Mesleki Yönlendirme Toplantısı 25 Mart 2005, İstanbul Lisesi Yüksek Öğrenimde Rehberliği Tanıtma ve Rehber Yetiştirme Vakfı.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
VAN TUŞBA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
Destek Eğitim Odaları.
MURATLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MURATLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MURATLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
75.YIL ORTA OKULU DE Ğ ERLER E Ğİ T İ M İ OCAK -ŞUBAT AYI “NEZAKET VE GÖRGÜ KURALLARI “DEĞERİ OKULUMUZDA ENGELLİ ÇOCUKLARLA EMPATİ KURALIM.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Sunum transkripti:

1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1

2 ÇALIŞMA ÖZETİ Geçtiğimiz aylarda Muratlı ilçemiz genelindeki köyler gezilmiştir. Köy muhtarları ile okulumuzun çalışma grubunda bulunan öğretmenler görüşme yapmışlardır. Muhtarlarımızın öğretmenlerimize verdiği, belirttiği isimler üzerinden hareket edilerek, bireylerin ailelerinden ziyaret izni alındıktan sonra evlerine gidilerek engelli bireyler ziyaret edilmiştir. 2

3 ŞUBAT AYI YAPILAN ÇALIŞMALARIN SONUCU Proje çalışmalarında Özel Eğitim Kurumlarının ve Köylerdeki Engelli Bireyleri Tespit Etme Projelerinin sonuçlarını kullanarak, bölgede toplam 62 engelli öğrenci/ birey tespit edilmiştir. 3

4  Tespit edilen 9 birey 21 yaşın üzerindedir.  Ocak ayı içerisinde bireyler tam teşekküllü devlet hastanesine yönlendirilmiş olup engelli raporları okulumuzda toplanarak İş-kur’a bu kişilerin Muratlı sınırları içerisinde işe yerleştirmeleri için başvuru yapılacaktı. Şubat ayı içerisinde İşkur ile görüşülerek İşkur’un istediği sakatlık oranı ve çalışabilirlik raporu bireylerden istenmiş ve ebeveynlerine bildirilmiştir.

5  Eğitim için ise Çorlu ilçesinde kendi imkanları ile gidebilecekleri “ENGELLİLER DERNEĞİ İŞ OKULU” mevcuttur. Şubat ayı içinde bu okuldan tanıtım için 1 görevli istenmiştir.Mart ayında bu görevli tarafından bireylere ve velilere okulumuzda bilgilendirme toplantısı yapılacaktır.

6  Tespit edilen 11 birey ise yaş arasındadır. Bu kişilerin 2 tanesi Tekirdağ İş Okuluna devam edecektir. 1 tanesi ise Rehberlik Araştırma Merkezine yönlendirilmiş olup eğitsel değerlendirme raporları beklenmektedir.8 birey ile ilgili ailelerinin yönlendirme- ikna çalışması Şubat ayında da devam edecektir. Şubat ayı içerisinde 1 birey daha gelen eğitsel değerlendirme raporunda belirtilen okula kayıdını yaptırmıştır. Diğer 8 birey ile çalışmalarımız devam etmektedir. 6

7  Tespit edilen 42 bireyin yaş aralığı ise ; 2 ile 14 yaş arasındadır. 6 birey okul öncesi ve erken çocukluk yaşında olup, 3 bireyin engelli raporu mevcuttur. Bu öğrencilerin Rehberlik Araştırma Merkezine yönlendirmeleri yapılmış olup, Eğitim- Öğretim yılında okulumuzda özel eğitim anasınıfı bölümünün açılması planmaktadır. Unutulmamalı ki erken müdahele ve erken eğitim ile engellilerimiz topluma daha çabuk entegre olabilmektedirler. 7

8  28 birey okulumuzda (11 öğrenci ilkokul+ 10 öğrenci ortaokul –7 kaynaştırma öğrencilerimiz ile) eğitim-öğretime devam etmektedir.  4 birey ağır düzeyde MR ve bedensel engelli oldukları için evde eğitim hizmetlerinden yararlanmalarının tespiti amacı ile ailelerinden doktor (engelli) raporu istenmiş olup Rehberlik Araştırma Merkezine yönlendirmeleri yapılmıştır. Evde Eğitim Hizmetlerinin başlaması için Rehberlik Araştırma Merkezinden eğitsel değerlendirme raporu beklenmektedir.

9  Ocak ayı içerisinde 2 birey ilçemizdeki diğer ilk/ortaokullarda kayıtlı olup devamsız durumdadır. Bunların Rehberlik Araştırma Merkezine yönlendirmeleri yapılmakta olup gelecek olan raporlara göre yapılacak etkinlikler planlanmaktadır.

10  2 öğrencimize otizm tanısı konulmuş olup Özel Eğitim Otizm Alt Sınıfı açılamadığı için kaynaştırma olarak devam etmektedir.  Ayrıca Şubat ayı içerisinde özel eğitim sınıflarında eğitim gören öğrencilerimiz ; diğer sınıflarla Beden Eğitimi, Görsel Sanatlar, Müzik gibi derslere devam etmektedirler.Bu öğrencilerimizin bilişsel ve sosyal gelişimini tamamlaması açısından önemlidir.İleri ki aylarda başka okullarla işbirliğine gidilerek diğer öğrencilerle kaynaşmaları planlanmaktadır.

11  Engelli bireylerin – örgün eğitim içerisindekiler dahil- Halk Eğitim bünyesinde açılacak meslek edinme kurslarına kayıtlarının yapılması planlanmaktadır. Galoş yapımı,sabun yapımı,kuaförlük gibi kurslara devam eden bireylerin sektörlerinde iş bulmaları ve ekonomik anlamda bağımsızlaşmaları planlanmaktadır.

12  Okulumuz bünyesindeki özel eğitim sınıflarının yapmış olduğu ürünlerin sergilenmesi için çalışmalar devam etmektedir.Sergi için birkaç yer ile görüşmeler Şubat ayı içerisinde başlamıştır.  Ayrıca Mart ayı içerisinde ailelere, öğretmenlere ve diğer kişilere Özel Eğitim ile ilgili bilgilendirme toplantıları yapılması planlanmaktadır. Böylece halkın engellilere olan tutumun değişeceğini düşünmekteyiz.

13 Engelsiz Kafe – 2013 Türkiye’nin Ankara, İstanbul, Edirne gibi büyükşehirlerinde olan engelli kafelerin bir benzeri ilçemizde açılması planlanmaktadır. Kafenin açılmasıyla belki Trakya Bölgesinde bir ilk gerçekleşecek ve nüfüsü olan Muratlı ilçemizde engellilere bakış açısıyla,tutumlarla ve iş imkanlarıyla ilçe olarak şehirlerle yarışacak duruma gelecektir. Kafemizin açılması için gerekli ortam, malzeme, iş gücü vb. planlaması yapılmaktadır. Kafede gerekli koşullar hazırlandıktan sonra 2013 yılı içerisinde açılması planlanmaktadır.

14 EĞİTİMDE FEDA EDİLECEK BİREY YOKTUR! MUSTAFA KEMAL ATATÜRK 14 TEŞEKKÜR EDERİZ… TALATPAŞA İLK/ORTAOKULU