PROJESİ KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Edirne Bölge Müdürlüğü
Advertisements

GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJELERİ
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
ŞALPAZARI ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
MERYEM ACAR İLK VE ORTA OKULU OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
İL TÜTÜN KONTROL KURULLARI VE SORUMLULUKLARI
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
Karenin Çevre Uzunluğu
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞLERİ
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ Şalpazarı Atatürk Ortaokulu
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
STRATEJİK PLANLANMA DA İZLEME DEĞERLENDİRME
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
 1- Okulların eğitim-öğretim saatleri dışında, hafta sonlarında yarıyıl ve yaz tatillerinde dersliklerinin, kütüphanelerinin, bilgi teknolojileri sınıflarının,
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
80. YIL CUMHURİYET İLKÖĞRETİM OKULU
Okul Bahçeleri ve Oyun Alanları:
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Okul Bahçeleri ve Oyun Alanları:
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
Sunum transkripti:

PROJESİ KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER “OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER 1

AMAÇ Okullar Hayat Olsun Projesi, okulların öğrenciler ve yetişkinler için birer “hayat boyu öğrenme merkezi” ve eğlenme ve dinlenme aktivitelerine imkan veren “yaşayan güvenli alanlar” haline dönüştürülmesini amaçlamaktadır. Okullar Hayat Olsun Projesi, okulların eğitim-öğretim saatleri dışında, hafta sonlarında ve yaz aylarında dersliklerinin, kütüphanelerinin, bilgi teknolojileri sınıflarının, çok amaçlı salonlarının, konferans salonlarının, spor salonları ve okul bahçelerinin velilerin, mahallelinin ve çevrenin hizmetine açılması; okulların öğrenciler ve yetişkinler için birer “hayat boyu öğrenme merkezi” ve eğlenme ve dinlenme aktivitelerine imkan veren “yaşayan güvenli alanlar” haline dönüştürülmesini amaçlamaktadır.

Taraflar Millî Eğitim Bakanlığı Orman ve Su İşleri Bakanlığı Türkiye Belediyeler Birliği arasında 13 Aralık 2011 tarihinde imzalanan protokolle yürürlüğe girmiştir.

Proje Yönetimi Proje yönetimi merkezde kurulacak Değerlendirme ve Koordinasyon Kurulu ile illerde kurulacak Proje Yönetim Kurulu ve il ve ilçe düzeyinde kurulacak Proje Yürütme Kurulundan oluşur.

Proje Koordinasyonu Proje faaliyetlerinin yürütülmesini, yaygınlaştırılmasını sağlamak ve proje kapsamındaki illerle etkili iletişim kurmak amacıyla Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü bünyesinde bir proje ekibi oluşturulmuştur.

Genel Müdürlüğümüz bünyesinde kurulan proje ekibi her hafta düzenli olarak toplanmaktadır: Proje izleme ve değerlendirmede kullanılmak üzere veri giriş anketleri oluşturulmuştur. Konya ve Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü Hayat Boyu Öğrenmeden sorumlu şube müdürleri ile Genel Müdürlüğümüzde proje ekibinin de katılımıyla paylaşım toplantısı düzenlenmiştir.

Veri giriş anketlerinin otomasyon sistemine girilebilmesi için Bakanlığımız Bilgi İşlem Grup Başkanlığı ile işbirliği sağlanarak son şekli verilmiştir. İllerde yapılacak proje yürütme toplantılarına proje ekibinden katılım sağlanması amacıyla planlama yapılmıştır. Proje kapsamında protokol imzalayan il ve ilçelerin bilgileri alınarak projenin internet sayfasında paylaşılmıştır.

Proje İnternet Sitesi Projenin görünürlüğünü artırmak, Proje faaliyetleri hakkında bilgi vermek, İzleme-değerlendirme faaliyetlerinin etkinliğini sağlamak, Paydaşlar arasında etkili bir iletişim kurmak amacıyla bir internet sitesi oluşturulmuştur. http://hbogm.meb.gov.tr/oho/oho_index.html

Kamu Spotu Okullar Hayat Olsun TV senaryosu için ilgili iş ve işlemler tamamlanmıştır. Protokolü ve senaryosu kabul edilmiştir. İhaleye çıkılarak yapımcı firma tarafından çekimleri devam eden kamu spotu ekim ayı sonunda görsel medyada yayınlanacaktır.

Bakanlığımız İnşaat Emlak Grup Başkanlığı ile işbirliği yapılarak 5 Mart 2012 tarih ve 1545 sayılı yazı ile İl Milli Eğitim Müdürlüklerinden; Okullar Hayat Olsun projesi kapsamında «Z-kütüphane örnek plan ve perspektifi» ve «okul bahçeleri düzenleme ilkeleri ihtiyaç programları amaçlamaları ve projeler» ile ilgili doküman bilgilerine nasıl ulaşacakları ve belirtilen düzenlemelerin ihale kapsamına zorunlu olarak alınması istenilmiştir.

27 Eylül 2012 tarihinde Müsteşar Yardımcımız Sayın Prof. Dr 27 Eylül 2012 tarihinde Müsteşar Yardımcımız Sayın Prof. Dr. Halis Yunus ERSÖZ tarafından Halk Eğitimi ve Mesleki Eğitim Merkezleri yöneticilerine e-konferans düzenlenmiş ve bilgi paylaşımında bulunulmuştur.

Proje kapsamında planlanan işbirliği ve paylaşım toplantıları: 4 Ekim 2012 tarihinde Konya ilinde İl Milli Eğitim Müdürlükleri ile paylaşım toplantısı organizasyonu gerçekleştirilmektedir. Ekim ayı sonunda Türkiye Belediyeler Birliği Başkanlığınca organize edilecek çalıştay Sayın Bakanımızın da katılımıyla gerçekleştirilecektir.

Okullar Hayat Olsun Projesine destek amacıyla Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı koordinasyonunda Okullara Destek Projesi ile 43 ilde 215 okula kütüphane kurulması planlanmıştır. Bu kapsamda Genel Müdürlüğümüzce bir proje ekibi oluşturulmuştur. Pilot iller ve okullar belirlenmiştir.

Örnek İşbirliği Alanları Okullar Hayat Olsun projesinin yürütülmesinde üç ana hususa özen gösterilmelidir: 1. Konferans salonları, spor salonları, çok amaçlı salonlar ve kullanımı 2. Okul bahçelerinin ağaçlandırılması ve düzenlenmesi 3. Z-kütüphanenin kurulması

Konferans salonları, çok amaçlı salonlar ve derslikler: Konferans salonları, çok amaçlı salonlar ve dersliklerde mesleki, sosyal ve kültürel eğitimler ve faaliyetler düzenlenmelidir. Bu alanlarda; ailelerin okullara aidiyetini artıracak etkinlikler yapılabilir.

Bilgi Teknolojisi Sınıfları ve Kütüphane: Okullarımızda internet hizmeti sunan, içerisinde temel eserleri barındıran kütüphane mekanları oluşturulmalıdır. Bilgi teknolojisi sınıfları, kütüphaneler ile birleştirilip okulun giriş katına konumlandırılmalıdır.

Z-kütüphane: Z-kütüphanenin okulun hangi alanında ve nasıl konumlandırılacağı, iç mimarisinin nasıl olacağı protokolde yer almaktadır ( http://hbogm.meb.gov.tr ). Yerel özelliklere göre okul saatleri dışında 20.00 – 21.00’e kadar buralarda hizmet verilmesine proje ortağı belediyeler teşvik edilmelidir.

Spor Salonları: Spor salonları; öğrencilerin, gençlerin, çevre sakinlerinin ve amatör spor kulüplerinin yararlanabileceği şekilde kullanılabilir. Bu salonlarda, okullarda olmayan ve gençler için cazip olan spor dallarında kurslar düzenlenebilir.

Okul Bahçeleri ve Oyun Alanları: Okul bahçelerinin mahalleli ve öğrenciler için nefes veren alanlar ve eğitim-öğrenimi destekleyici ortamlar haline getirilmesi projenin önemli unsurlarındandır. Bu nedenle, okul bahçelerinin ağaçlandırılması ve düzenlenmesinin Protokol’de yer alan “Okul Bahçeleri Düzenleme İlkeleri, İhtiyaç Programları Açıklamaları ve Örnek Projeler” dikkate alınarak yapılması gerekmektedir.

Okul bahçelerinde; öğretim binaları ve eklentilerinde okulun tür ve niteliğine göre yeşil alan, ana sınıfı, oyun parkı ve kum havuzu, spor sahaları, geleneksel çocuk oyun alanları ve sahaları, çardak-kameriye, dinlenme ve oturma grubu, açık derslik ve anfitiyatro ile gezinti yolları yer alacaktır.

LABİRENT OYUN ALANI Oyun alanı oluşturan karenin kenar uzunlukları 6m dir. Oyun alanındaki tüm çizgiler 10cm kalınlığında olacaktır. Oyuncuların merkezi bulmak için yürüyecekleri koridorlar 40cm dir.

SEKSEK OYUN ALANI Çizgi kalınlıkları 5cm olacaktır. Karelerin ölçüsü 50X50cm dir. 1-3-6 numaralı kareler farklı renkte diğer kareler farklı renkte boyanmalıdır. Karelerin iç kısımlarına şekildeki gibi numaralar yazılacaktır. Başlangıç çizgisinin oyun alanına olan mesafesi 25cm dir. 1 3 6 7 8 5 4 2 BAŞLANGIÇ ÇİZGİSİ

ÜÇ TAŞ OYUNU OYUN ALANI Oyun alanındaki çizgiler 10cm kalınlığında olacak, daireler ise 30 cm çapında olacaktır. Her bir kare 2,5 X 2,5m olacaktır.

1 3 6 5 2 4 YILAN SEKSEK OYUN ALANI Tüm çizgiler 10 cm kalınlığında olacaktır. Yarım dairelerin yarıçapı 25cm dir. Ortadaki uzun çizginin uzunluğu 3m dir. 1 3 6 5 2 4

ONLU SEKSEK OYUN ALANI Her kare 50X50 cm dir. Çizgi kalınlıkları 5 cm dir. 2 5 8 1 4 7 10 3 6 9

SÜRÜKLEMELİ SEKSEK Çizgi kalınlıkları 10 cm dir. Başlangıç çizgisi ile oyun alanının mesafesi 25 cm dir. Başlangıç çizgisine en yakın kareden başlayarak numaralandırma yapılacaktır. Aşağıdaki şekilde olduğu gibi. 1 2 3 6 4 5 BAŞLANGIÇ

KÖŞE KAPMACA OYUN ALANI Oyun alanı 6mX6m ölçülerinde kareden oluşmaktadır. Sahanın kenar çizgilerinin kalınlığı 10 cm dir. Köşelerde bulunan dairelerin çapı 40 cm dir. KÖŞE KAPMACA

ÇOKLU SEKSEK OYUN ALANI 1 4 5 6 7 8 9 2 3 10 Ölçüler onlu seksekle aynıdır. Çoklu seksekte oyun alanını tamamı 7metrekarelik bir alanı kaplamaktadır. 7m

Her kare 50X50 cm dir. Çizgi kalınlıkları 5 cm dir. 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Yarım dairelerin çapı 50cm olursa , boyu 5 m olur

Çizgi kalınlıkları 10 cm olacak

Çizgi kalınlıkları 10 cm olacak

Küçük daireler 50 cm çapında olacak, Kare 60 X 60 cm, Üçgen 70 X 70 X 70 cm, Dikdörtgen 60X70cm

PUSULA OYUN ALANI Daire çapı 2 m üçgen uzunlukları 1.5 m olacaktır. KUZEY KUZEYBATI KUZEYDOĞU BATI DOĞU GÜNEYBATI GÜNEYDUĞU GÜNEY

TÖREN ALANI

Eğitim Faaliyetleri

Kurslar ve kurs dışı etkinlikler; yaz aylarında, eğitim-öğretim saatleri dışında ve hafta sonlarında düzenlenecektir. Yaz tatilinde, çevre halkının ihtiyaç duyduğu kısa süreli kursların ve kurs dışı etkinliklerin; öğretim yılı içerisinde de orta süreli kursların planlanıp uygulanması mümkündür.

Örgün eğitim kurumlarının proje kapsamında düzenleyeceği kurs ve kurs dışı eğitsel etkinliklerin hedef kitlesi toplumun tamamı olmakla birlikte; okuldaki öğrenciler, öğrenci velileri ve yakınlarının öncelikle olmasının uygun olacağı düşünülmektedir. Bu yolla çevre halkına kısa sürede ve daha kolay ulaşılacaktır.

Kurslar ve kurs dışı etkinlikler iki şekilde düzenlenebilir: 1. Halk Eğitimi Merkezlerinin proje okulları ve diğer örgün eğitim kurumlarıyla yakın iletişime geçerek buradaki atıl kapasiteye göre kurs ve kurs dışı etkinlik planlaması ve onayını alarak bu okullarda kurslar açması ve kurs sonunda belge vermesidir.

2. Örgün eğitim kurumları yöneticilerinin en yakın Halk Eğitimi Merkezi aracılığı ile e-yaygın üzerinden kurs açmasıdır.

Projenin Uygulandığı İller (Mevcut Durum) Proje halihazırda 75 il ve 637 ilçe’de ilgili taraflar arasında uygulanan protokoller ile hayata geçirilmiş ve çeşitli eğitimler ve etkinliklerle sürdürülmektedir.

Okullar Hayat Olsun Projesi kapsamında ilköğretim öğrencilerinin yaz tatilinde zamanlarını değerlendirmek amacıyla belgesiz olarak düzenlenmekte olan etkinliklere ilişkin e-YAYGIN sistemine girilen verilere göre; Eylül 2012 tarihi itibariyle bu kapsamda 486 adet etkinlik düzenlenmiş olup, toplam 9.280 kişinin katılımı sağlanmıştır.

Uygulama Örnekleri Pilot uygulama Konya ilinde gerçekleştirilmiştir. Diğer uygulama örnekleri - Antalya - Kütahya

Proje Yürütme / İzleme ve Değerlendirme MERKEZ Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Raporlama /Geri Bildirim Düzenli Veri Akışı İLLER (Proje Yönetim Kurulu) Projenin il düzeyinde uygulanmasını ve uygulama sonuçlarının değerlendirilmesini sağlamak İLÇELER (Proje Yürütme Kurulu) Projenin okullarda uygulanmasını sağlamak OKULLAR Üçer aylık periyodlarla otomasyon sisteminden veri girişi sağlamak 59

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞEKKÜRLER MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ