PROGRAM OKUL TANITIM FİLMİ OKUL MÜDÜRÜNÜN AÇILIŞ KONUŞMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ŞALPAZARI ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Hazrlayan: Sebiha Şafak
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
PROJENİN HEDEF KİTLESİ İlkokul Ortaokul Lise ve Kuran Kurslarında öğrenim gören öğrenciler. İlçemizde yaşayan gençler ve yetişkinleri kapsamaktadır.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
15 OCAK YILI FAALİYET PLANI SUNUMU * KUMRU İLÇE HALK KÜTÜPHANESİ.
ORHANİYE İNCİ NARİN YERLİCİ İLKOKULU ORTAOKULU CİHAN ŞEN OKUL KÜTÜPHANESİ ÇALIŞMASI.
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
OKUL KÜTÜPHANELERİNİN ÖNEMİ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ Şalpazarı Atatürk Ortaokulu
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KÜTÜPHANECİLİK HAFTASI
Bilgisayar Destekli Eğitim
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ DANS SPORLARI TOPLULUĞU
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
 1- Okulların eğitim-öğretim saatleri dışında, hafta sonlarında yarıyıl ve yaz tatillerinde dersliklerinin, kütüphanelerinin, bilgi teknolojileri sınıflarının,
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Muhamed Yaşar GÜRBÜZ 5/B 938 M.Mert KARAMAN 5/B
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
……………………………… İlkokulu / Ortaokulu / Lisesi Eğitim Performans Değerlendirme Projesi Sunumu.
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
Ben bir Yazarım Her öğretmen bir yazardır TPE-M ve TPE-M Sınıflarında Marka Tescili yapılmıştır.
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
YOZGAT İLİ 75X100 MODERN HAYVANCILIK PROJESİ
SANAL SINIF UYGULAMASI
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Betül GÜLER
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
Dijital Vatandaşlık ve E Devlet
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

PROGRAM OKUL TANITIM FİLMİ OKUL MÜDÜRÜNÜN AÇILIŞ KONUŞMASI TAMEK BÖLGE MÜDÜRÜ “İLTER FIÇICI’NIN” KONUŞMALARI PROJE BİLGİLENDİRMESİNİN YAPILMASI İKRAM

OKUMA ALIŞKANLIĞI NEDİR? OKUMA ALIŞKANLIĞI, KİŞİLERİN HAYATINI EĞLENCELİ KILMAK AMACIYLA OKUMAYI ELEŞTİRİLEBİLİR YAKLAŞIMLA SÜREKLİ VE DÜZENLİ BİR BİÇİMDE SÜRDÜRMESİDİR. Bilgi Çağı’nda yaşıyoruz ve bu nedenle bilgi okuryazarlığı, evrensel çapta geçerli hale gelmiş, hayatın her aşamasında başarı için gerekli ortak payda olmuştur. Bu durum, bilgileri gerek basılı gerek elektronik formatta inceleyecek, kullanacak ve değerlendirecek donanıma sahip olması gereken çocuklarımız için özellikle önem taşımaktadır. Ülke olarak maalesef kitap okuma konusunda çoğu Afrika ülkelerinin bile gerisindeyiz.Size şu istatistik bilgisini vermek istiyorum. 173 ülke arasında kitap okuma konusunda 86.sıradayız. Bir japon yılda ortalama 25 kitap İsviçreli 10 kitap Fransız 7 kitap okurken Ülkemizde 6 kişi 1 kitap okumaktadır. Şu acı gerçeği de söyleyelim ; ülkemizde kahvehane sayısı kütüphane sayımızdan kat kat fazladır. Okumanın sınırı nedir.Okumayı alışkanlık olarak ifade edebilmemiz için Amerikan Kütüphane derneğinin standardı şu şekildedir. Yılda 5 ten az kitap okuyan az okuyan okur 6-20 arası orta okuyan okur 20 ve fazlası çok okuyan okur tipi olarak nitelendirilir.

OKUMAK NEDEN ÖNEMLİDİR? ÖĞRENCİLERİ ELEŞTİREL DÜŞÜNMELERİNİ SAĞLAR ÖĞRENCİLERİN ANALİZ VE SENTEZ YETENEKLERİNİ GELİŞTİRİR ÖĞRENCİLERİN ANADİLİNİ DAHA GÜZEL KONUŞABİLMESİNİ SAĞLAR ÖĞRENCİLERİN KENDİNİ DAHA İYİ İFDADE ETMELERİNİ SAĞLAR ÖĞRENCİLERİN DERS BAŞARISI ÜZERİNDE ÖLÇÜLEBİLİR FARK SAĞLAR BİLGİ VE FİKİRLERİ VERİMLİ BİR BİÇİMDE KULLANMLARINI SAĞLAR ÖĞRENCİLERİN ANLAMLI ÖĞRENME DENEYİMLERİNİ ARTTIRIR. ÖĞRENCİLERİN DÜŞÜNCE DÜNYALARINI VE HAYAL GÜÇLERİNİ ZENGİNLEŞTİRİR. ÖĞRENCİLERİN TARTIŞMA BECERİLERİNİ VE SORGULAMAYI HAYATLARININ BİR PARÇASI HALİNE GETİRİR.

OKUMA KÜLTÜRÜ OLUŞTURMADA OKULUN GÖREVİ NEDİR ? OKUMAYI BİR BECERİ HALİNE GETİRMEK OKULUN EN TEMEL GÖREVİDİR. KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞININ KAZANILMASINDA KÜTÜPHANE KULLANIMININ ETKİSİ BÜYÜKTÜR. BU NEDENLE ÇOCUKLAR İÇİN OKUL KÜTÜPHANESİNİN AKTİF KULLANIMI İÇİN YÖNLENDİRİLMELERİ GEREKİR. ÖĞRENCİLERİN KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİ İÇİN ALANLAR OLUŞTURMAK OKUMA SAATLERİ İLE OKUMA BİLİNCİNİ YERLEŞTİRMEK ÖĞRENCİLERİN OKUMA KAYNAKLARINA ULAŞABİLMELERİNİ SAĞLAMAK OKUMAYI ÖZENDİRİCİ FAALİYETLER DÜZENLEMEK ÇOCUKLARIN YAŞ VE İLGİ DÜZEYLERİNE UYGUN KİTAPLARI ÖĞRENCİLERİN İMKANINA SUNMAK ÖĞRENCİ AİLELERİNİN DE OKUMA SÜRECİNE KATILMALARINI SAĞLAMAK

KIZIKSA İLKÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUMA VE KİTAP DURUMU Okul Kitaplığındaki kitap sayısı 1050 Sınıf Kitaplıklarında bulunan kitap sayısı 680 Kişi Sayısı Yüzde Okul Kitaplığından yararlanan öğrenci sayısı 83 % 82,17 Kişi Sayısı Yüzde Okul Kitaplığından yararlanan vatandaşsayısı 10 % 1,33

İlkokulda Okunan Kitap 2010-2011 2011-2012 2012-2013 Kişi Başınan Okunan Kitap Sayısı 9,57 17,57 30,27 Türkiye Ortalaması 6,5 Ortaokulda Okunan Kitap Sayısı 2010-2011 2011-2012 2012-2013 Kişi Başınan Okunan Kitap Sayısı 7,51 12,16 15,67 Türkiye Ortalaması 6,5

PROJENİN AMAÇLARI Öğrencilerin okul çağında okumaya, öğrenmeye ve başarmaya ilgi duymasını sağlayan kaynak ve aktiviteleri özendirmek Kütüphanede ve ağ ortamında destekleyici ve zenginleştirici bir yaklaşımın benimsenmesini sağlayarak öğrencilerin memnuniyetini ve başarısını desteklemek Öğrencilerle basılı, sesli ve elektronik kitapları buluşturarak okumanın savunuculuğunu yapmak Dersler ve ünitelerle bütünleşme sağlamak ve kaynak sunmak için öğretmenlerle düzenli işbirliği yapmak Kütüphanede bulunan veya web tabanlı olan basılı ve çevrimiçi kaynaklara erişim sağlayarak bilgiyi yönetmek Okul Kütüphanemizi çocukların ilgisini çeken ve içinde bulunmaktan keyif aldıkları mekanlar haline getirmek Kütüphaneye kurulacak bilgisayar ve internet erişimi ile çocuklarımızı internet kafelerin zararlı etkilerinden uzak tutmak. Zenginleştirilmiş okul kütüphanesini kasaba halkımızın ve gençlerimizin kullanımına açarak kitap okuma alışkanlığını yaygınlaştırmak.

PROJENİN HEDEFLERİ Öğrencilerimizin %82 olan aktif kitaplık üye oranımızı %100 e ulaştırmak. Öğrencilerimizin %90 oranında kitap okuma alışkanlığını kazandırmak Öğrenci başına ortalama okunan kitap sayısını okul genelinde 50 kitap olarak gerçekleştirmek. Kütüphanemizin kitap sayısını 5000 adet yapmak. Öğrencilerin kütüphane kullanma becerilerini geliştirmek. Okul bünyesinde 40 metrekarelik e-içeriklerin bulunduğu kütüphane oluşturmak. Kütüphaneden yararlanan veli sayısını 60 kişiye çıkartmak. Veli ve vatandaşların kütüphane yararlanmalarını sağlamak. Öğrencilerin yararlanacağı e-içeriklere tüm öğrencilerin yararlanmasını sağlamak. Öğrencilerin internet kafelerden yararlanma oranını % 5 lere çekebilmek. Kitapların bulunduğu ortamda öğrencilerin uzun süre vakit geçirmesini sağlamak.

GEREKÇELER SORUNLAR VE İHTİYAÇLAR OKULUMUZDA ÖĞRENCİLERİN KİTAP OKUYABİLECEĞİ AYRI BİR ALANIN OLMAMASI KÜTÜPHANE KAVRAMININ ÖĞRENCİLERCE YETERİNCE BİLİNMEMESİ BELDEMİZE YAKIN BİR KÜTÜPHANENİN BULUNMAMASI BELDEMİZDE DOĞRU VE GÜVENİLİR BİLGİYE ULAŞMA İMKANLARININ SINIRLI OLMASI E-İÇERİKLERE GÜVENLİ ORTAMLARDA ULAŞILAMAMASI BELDEDE VATANDAŞLARIN KİTAP OKUYABİLECEĞİ MEKANLARIN OLMAMASI ÖĞRENCİLERDE KİTAP OKUMANIN %100 ALIŞKANLIK HALİNE GELMEMİŞ OLMASI

2. Projenin Hedef Kitlesi ve Seçilme Nedenleri ÖĞRENCİLER Projemizin temel hedef kitlesi Kızıksa İlköğretim Kurumuna bağlı ilkokul ve ortaokul bölümlerinde eğitim gören 101 öğrencidir.Öğrencilerimizin kitap okuma düzeyleri Türkiye ortalamasının üzerindedir.Okul kitaplığından yararlanan öğrencilerimizin sayısı 83 tür.Öğrencilerimiz kütüphane anlamında,gerçek bir kütüphane ortamından mahrumdurlar.Öğrencilerimizin gidebileceği en yakın Kütüphane Bandırma ilçesinde olup öğrencilerin bu ilçemizdeki kütüphaneye ulaşım sorunları nedeniyle günübirlik gitme olanakları yoktur.Öğrencilerimiz aynı zamanda e-içeriklere güvenli biçimde ve ücretsiz ulaşma şansı kendi çevresindeki internet olanaklarıyla mümkün değildir. VELİLER VE VATANDAŞLAR Projemizin ikinci hedef kitlesi Kızıksa kasabasında yaşayan ve çeşitli yaş grubunda olan ortalama 750 vatandaşı kapsamaktadır.Hedef kitlemiz velilerimiz ve vatandaşlarımızın kitap okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları çok düşüktür.Bu durum öğrencilerin kalıcı kitap okuma alışkanlığını kazandırmada bir engelleyicidir.Veli ve vatandaşlarımızın kitap okuyabileceği alanlar yoktur.

FAALİYETLER Proje Hazırlık Çalışmaları Proje Ekibinin Oluşturulması Proje Tanıtımı ve Yayılmasının Sağlanması Proje Tanıtım Toplantısının Yapılması Projenin geniş kitlelere tanıtımının yapılması Kütüphanenin Oluşturulması ve Açılışının Yapılması Kütüphane fiziki ortamının oluşturulması ve donatım malzemelerinin satın alınması Kütüphanenin açılışının yapılması ve kapanış toplantısının yapılması Kitap Okuma Seferberliğinin Başlatılması Kitap okuma saatlerinin kütüphanede yapılması Velilerle kitap okuma saatleri Kitap Okuma Yarışmaları

ORTAKLARIMIZ PROJEMİZİN ANA SPONSORU ŞİRKETLER GRUBUDUR.

KİMDİR? Türkiye gıda sektörünün öncülerinden TAMEK, 31 Mart 1955 tarihinde, Bursa-Demirtaş'ta kuruldu. TAMEK, Türk Alman Meyve Ekstreleri Kumpanyası sözcüklerinin baş harflerinden oluşuyor. Sanayi gelişiminin hızlandığı 1950'li yıllarda, hazır gıda ürünlerinin üretiminde beklenen verimliliğe ulaşılamamıştı. Modern üretim teknolojilerinin kullanılmadığı bu dönemde, Alman'larla yapılan teknolojik işbirliğiyle beraber TAMEK, Mehmet Sipahioğlu tarafından kuruldu. TAMEK'in Alman ortağı bir yıl sonra ayrıldı ve TAMEK %100 Türk menşeli bir gıda üreticisi olarak sektörde yerini aldı.

VİZYONU Gıda sektöründe, ülkemizin en çok tercih edilen markası olmak ve TAMEK adını dünyaca tanınan bir marka haline getirmek! MİSYONU Doğanın insana en büyük armağanlarından meyve ve sebzenin besleyiciliği ve yararlarından ödün vermeden tüketicilerin aradığı lezzeti TAMEK markasıyla ve TAMEK Güvencesi altında sunmak, tüketicilerin güvenli gıda anlayışı adı altında beklediği her türlü ürün çeşit ve formunu en kaliteli ve sağlıklı şekilde Türkiye’nin ve de Dünyanın dört bir yanına ulaştırmaktır!

PROJEDEKİ ROLÜ Tamek A.Ş. “Okuyan Çocuk Okul Kütüphanesinin” ana sponsorudur. Okul Kütüphanesinin donatım malzemelerinin teminini sağlamak. Okul Kütüphanesinin yapım işlerini karşılamak. Okul Kütüphanesinin tanıtımına destek olmak.

NEDEN Z KÜTÜPHANE DÜNYA ÜZERİNDE KİTAP OKUR YAZARLIĞINDAN ÇOK BİLGİSAYAR OKUR YAZARLIĞI DAHA ÖNEMLİ HALE GELMEKTEDİR.PROJE İLE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIRKEN AYNI ZAMANDA OKUMA ALIŞKANLIĞINI ÖZENDİRECEK BİR ORTAM OLUŞTURMAYI HEDEFLİYORUZ.

KÜTÜPHANENİN ÖZELLİKLERİ KÜTÜPHANEMİZ İLK OLARAK ÖĞRENCİLERİN KOLAYCA ULAŞABİLECEĞİ BİR YERDE KONUMLANDIRILACAKTIR KÜTÜPHANEMİZ ÖĞRENCİLERİN İLGİSİNİ ÇEKECEK FARKLLI BİR TASARIMA SAHİP OLACAKTIR. KÜTÜPHANEMİZ KLASİK MASA VE SANDALYE SİSTEMİ DIŞINDA MODERN OKUMA KÖŞELERİNE SAHİP OLACAKTIR. KÜTÜPHANEMİZDEKİ TÜM MOBİLYALAR ÖĞRENCİLERİN HAYAL DÜNYALARINI GELİŞTİRECEK TASARIM VE RENKLERLE DİZAYN EDİLECEKTİR. KÜTÜPHANEMİZ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANILABİLECEĞİ İMKANLARA SAHİP OLACAKTIR.

PROJENİN ÇIKTILARI Öğrencilerimizi okul çağı içerisinde okuma alışkanlığı kazanarak hayat boyunca kitap okuyan bireyler haline gelecektir. Kütüphane bünyesinde bulundurulacak, derslerle ve ünitelerle uyumlu kitaplar sayesinde öğrencilerimizin ders başarısı yükselecektir. Öğrencilerimize eşit öğrenme imkanı sunulacaktır. Kütüphane ortamı ve kütüphane kavramı öğrencilerimize kazandırılmış olacaktır. Öğrencilerimizin bilgiye erişimleri kontrollü ve planlı bir biçimde sağlanmış olacaktır. Oluşturulacak renkli ve zengin kütüphane ortamı ile kitap okuma zevkli bir hale dönüşecektir. Öğrencilerimizin elektronik ortamdaki bilgiye güvenli bir ortamda ulaşmaları sağlanacak,internet kafelerin zararlı etkileri azaltılacaktır. Okuma becerileri ile birlikte eleştiren ,sorgulayan, kritik eden öğrenci profili oluşacaktır. Kütüphane üye sayımız 100 öğrenciye ulaşacaktır. Kütüphaneden yararlanan veli ve vatandaş sayısı artacaktır. Okul içerisinde çocukların dikkatini çeken 40 metrekarelik bir kütüphane kurulacaktır. Öğrencilerin internet kafe ortamlarına gitme oranları düşecektir. Okul kütüphanesinin kullanma süresi artacaktır.

YAKLAŞIK MALIYET MALZEMENİN ADI ADEDİ BİRİM FİYATI KDV TUTAR ARMUT KOLTUK 4 55,00 ₺ 1,18 ₺ 259,60 ₺ ÇALIŞMA KOLTUĞU 12 80,00 ₺ 1.132,80 ₺ BİLGİSAYAR KOLTUĞU 2 188,80 ₺ BİLGİSAYAR MASASI 150,00 ₺ 354,00 ₺ BİLGİSAYAR 3 1.000,00 ₺ 3.540,00 ₺ OVAL OKUMA MASASI 531,00 ₺ RENKLİ DUVAR PANOSU 10 944,00 ₺ S TİPİ KİTAPLIK 700,00 ₺ 1.652,00 ₺ KİTAPLIK RAFLARI 300,00 1,18 1.062,00 DUVAR BOYASI 1 180,00 ₺ 212,40 ₺ LAMİNAT PARKE DÖŞEMESİ 40 20,00 ₺ ÇALIŞMA KOLTUĞU BEYAZ 283,20 ₺ RESİMLİ HALI 120,00 ₺ GALOŞMATİK 250,00 ₺ 295,00 ₺ Lazer Yazıcı 200,00 ₺ 236,00 ₺ TOPLAM : 11.856,00

Proje yönetimi ve organizasyon şemasi Kızıksa İlköğretim Kurumu Mahmut OSTA Okul Müdürü Proje Koordinatörü Yaşar AYDIN Ortaokul Proje Sorumlusu Kızıksa Belediyesi Kızıksa İlköğretim Kurumu Aile Birliği Manyas İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Ebru AYDIN KILINÇ İlkokul Proje Sorumlusu

Örnek uygulama

Örnek uygulama

Örnek uygulama