G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
PLN.444 Mesleki Uygulama Esasları Sunum :Fadime Ballı
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
EN İYİ UYGULAMALAR KİTAPÇIĞI Şubat ’in ikinci yarısında, CDP Türkiye İngiliz Hükümeti Refah Fonu’ndan aldığı destek ile yeni bir proje başlattı.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
DÜZCE İL ÖZEL İDARESİ DÖNEMİ STRATEJİK PLANLAMA
ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ. * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
1 ÇEVRE ANALİZİ Ocak-2007 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Belediyelerin kentsel yönetim ve denetimine destek olmak üzere tasarlanmış, kentle birlikte yaşayan Coğrafi Bilgi Sistemidir. Kapsamında kentin tüm harita,
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
PLANLAMA VE PROJE FAALİYETLERİ
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Yerel Aktörler; Bütünleşme ve Ayrışma A.Faruk GÖKSU ULI-GYODER ISOCARP KONGRESİ BÜTÜNLEŞME.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
KEMALPAŞA BELEDİYESİ PAYDAŞ ANALİZİ ÇALIŞMASI Yunus Emre Özer İbrahim Güray Yontar DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İİBF KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
İNTERNET’TE ALIŞVERİŞİN KENTİN EKONOMİK VE FİZİKSEL DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMÜNE KATKISI Yrd. Doç. Dr. K. Mert Çubukçu Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İLLER BANKASI.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Aracı Şehirler MEWA Bölgesel Forumu 22/09/2017 Nevşehir
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Yusuf Deniz İNAN. Tarım Toplumu Sanayi Toplumu Bilgi Toplumu Ağ Toplumu Toplum Gelişme Evreleri Fordism Cisco BİLGİ TOPLUMU KAMU ÖRGÜTLENME MODELİ: YALOVA.
Şehir Pazarlama: Gelecekle İletişim
Sunum transkripti:

G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ STRATEJİK PLAN G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z

YASAL DAYANAKLAR 5018 Sayılı KMYKK (Kamu Mali Yönetimi Kontrol Kanunu) 5216 sayılı BBK (Büyükşehir Belediye Kanunu) 5393 sayılı Belediye Kanunu 5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanunu İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ STRATEJİK PLAN

YOL HARİTASI Üst Kurul ve teknik ekip oluşumu ile Ocak 2006 tarihinde çalışmalar başlatılmıştır Belediyelere ait stratejik planların 5393 sayılı Belediye Kanununun geçici 4.maddesi gereğince ,kanununun yürürlüğe giriş tarihi olan 13.07.2005 den itibaren 1 yıl içinde hazırlanması gerekmektedir. İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ STRATEJİK PLAN

GENEL YAKLAŞIM VE BOYUT DÜNYA ÜLKE BÖLGE ŞEHİR PAYDAŞLAR VE AKTÖRLER GELİŞMELER VE TRENDLER HEDEF KİTLE İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ STRATEJİK PLAN 1 3

STRATEJİK PLANLAMA YÖNTEMİ Çevre Analizi İç Analiz Literatür ve İstatistik Araştırması SWOT Şehir Karşılaştırması Paydaş Analizi Belediyeler Arası Performans Karşılaştırması Yasal Yükümlülük Görev Analizi Vizyon Misyon Hedefler Projelerin Geliştirilmesi Öncelikli Projelerin Belirlenmesi Stratejinin Belirlenmesi Proje Konumlandırma Uygulama Performans Ölçümü ve Değerlendirme Basın Analizi Eski ve Yeni Belediye Yasası Karşılaştırması Halk Anketi Teknik ve Teknolojik Altyapı Analizi HİM İstek Şikayet Analizi Çalışan Anketi İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ STRATEJİK PLAN

STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMALARI Stratejik planlama çalışmalarında bütünlüğü sağlamak amacı ile öncelikle belediyenin görev alanları ve tüm birimlerimizin görevleri dikkate alınarak 14 adet sektör belirlenmiştir: Çevre- Çevre Sağlık Enerji İtfaiye ve Afet Yönetimi Sağlık Kültürel ve Sosyal Hizmetler Turizm – Fuarcılık ve Dış İlişkiler Yönetim Bütçe ve Satın Alma Bilgi ve İletişim Teknolojileri Ulaşım Planlama-İmar-Kentsel Koruma ve Tasarım Kentsel Altyapı Yeşil Alanlar-Rekreasyon Alanları-Parklar İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ STRATEJİK PLAN

STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMALARI Sektör bazında, belediye birim ve şirketleriyle metropol ilçe ve ilk kademe belediyelerine eğitim verilmiştir. Eğitim verilen kişi sayısı 500’ün üzerindedir. İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ STRATEJİK PLAN

ŞEHİR KARŞILAŞTIRMALARI Yöntem İzmir ili ; Ekonomik, coğrafi ve turizm özellikleri benzerlik gösteren Avrupa şehirleri ile uluslararası, Türkiye’den seçilen büyük şehirler ile ulusal düzeyde karşılaştırılmıştır

ANKET DEĞERLENDİRİLMESİ Yöntem ve Örneklem Halk anketi, halkın belediyenin hizmetleri ve halkla iletişimi hakkında halkın görüşlerini belirlemek, daha çok kaynak ve ilgi isteyen alanları tespit etmek amacıyla tasarlanmıştır. Anket ayrıca, belli başlı projeler konusunda halkın ilgisini ve ihtiyaç farkındalığını ölçmeyi de hedeflemiştir. Metropoliten alanında 2000 DİE Şehir Nüfus verilerine göre 2.562.391 olarak baz alınmış ve her 1000 kişiden birinin ankete katılması olması hedeflenmiştir. Sonuç olarak 3.001 anket uygulaması yapılmıştır ve her 854 kişiden biri anket çalışmasına katılmıştır.

ANKET DEĞERLENDİRİLMESİ Anketler 18 yaşından büyük bireylere uygulanmıştır

ANKET DEĞERLENDİRİLMESİ Eğitim Düzeyi İzmir Türkiye’nin eğitim ve kültür düzeyi en yüksek illerinden biridir. Anket sonuçlarına göre İzmir halkının % 42’si lise ve dengi okul mezunu % 28’sı üniversite mezunu, %14’ü ortaokul ve dengi okul mezunu % 15’i ilkokul mezunudur. Okur yazar olmayanların oranı %1 civarındadır İzmir coğrafi konumu, iklimi, ve sunduğu yaşam kalitesi ile, emeklilik ve eğitim için bir çekim merkezi durumuna gelmiştir. İzmir aynı zamanda küçük işletme sahiplerinin, özellikle usta, zanaatkar, ve esnafların çoğunlukta olduğu bir kent olarak önümüze çıkmaktadır.

ANKET DEĞERLENDİRİLMESİ Ankete katılanların gelir dağılımı incelendiğinde, İzmir’de düşük (Aylık Hane Geliri <500 YTL ) gelir seviyesine sahip hane oranının %10 seviyelerde olduğu gözlenir. Dar gelirliler (Aylık Hane Geliri:501- 1000 YTL) %36 ile Orta Gelir Seviyesi (Aylık Hane Geliri:1000- 2000 YTL) % 37 en büyük gelir gruplarını oluşturmaktadırlar. Yüksek gelir seviyesi (Aylık Hane Geliri: 2000- 4000 YTL) ise %13 ile temsil edilmekte ve üst gelir seviyesideki %3 oranında İzmir’li 4000 YTL’nin üzerinde toplam hane gelirine sahiptir.

Anketin diğer bir amacı da halkın şehrin temel sorunlarının önceliklendirilmesidir. Anket uygulananlar en önemli 3 sorunu seçerek önceliklendirme yapmışlardır. Halkın, şehrinn en önemli 3 sorun olarak sıraldığı önerimler ve yanıtların yüzdesel dağılımı grafikte verilmiştir

ANKET DEĞERLENDİRİLMESİ Anket uygulamasında sorunların yanı sıra, yaşam kalitesini iyileştirici projeler ile kent kimliği ve turizmi geliştirecek projeler hakkında da halkın görüşü alınmıştır.

ANKET DEĞERLENDİRİLMESİ Anket sonuçları ışığında en çok desteklenen proje Metro Projesidir. Yüksek oranda destek alan diğer projeler Doğalgaz ve Jeotermal Enerjinin yaygınlaştırılması, Kent Dönüşümü; Toplu Taşıma Araçlarının İyileştirilmesi ve Yol ve Kaldırımların Yenilenmesi projeleridir. En çok destek alan sosyal projeler ise: İhtiyaç Sahiplerine Ücretsiz Sağlık Hizmeti, Öğrencilere Burs ve Gıda Yardımları, Sığınma Evleri ve Kadınlara Mesleki Eğitim Kursları’dır.

ANKET DEĞERLENDİRİLMESİ En çok destek gören proje İzmir Tanıtım Projesidir ve bunu Uluslararası Organizasyonlar Düzenlenmesi, ve Tarihi Yapıların Restorasyonu projeleri takip etmektedir.

Çalışmalar yapılırken; PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Çalışmalar yapılırken; 248 kurum ve kuruluşa stratejik amaç ,hedefler ve hizmet alanları ile ilgili çalışmalarımız gönderilmiş ve görüşleri istenmiştir, Kurum ve kuruluşlardan 307 adet proje önerisi gelmiştir Bu proje önerilerinin 280 adeti İBB çalışanlarının hazırladığı projelerle örtüşmektedir. 10 adet teşekkür yazısı, 17 adet proje ise hizmet alanlarımıza girmediği için stratejik plan kapsamına alınamamıştır

Etkin, verimli ve kaliteli hizmet üretiminin sağlanması, YÖNETİM AMAÇ Etkin, verimli ve kaliteli hizmet üretiminin sağlanması, İzmirlilerin İzmir ile ilgili karar ve uygulamalara etkin katılımı için gerekli mekanizmaların oluşturulması. ANA BAŞLIKLAR Kurumsal iyileşmenin sağlanması Kent Konseyi-YG21

BÜTÇE VE SATIN ALMA AMAÇ Belediye hizmetlerinin daha güçlü olarak sunulabilmesi için güçlü bir mali yapının oluşturulması ANA BAŞLIKLAR Belediye gelirlerinin artırılması Kaynakların etkin verimli ve tasarruflu kullanılmasının sağlanması Gelir/gider bütçesinin gerçekleşme oranının artırılması Mevcut borcu yeniden yapılandırma ve borç yükünden kurtulma

BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ AMAÇ Bilgi toplumuna dönüşümde ; bilgiye dayalı rekabet ortamında üretilen hizmetlerde daha etkin ve verimli olabilmek için bilginin üretilmesi, işlenmesi, erişilmesi, paylaşılması, doğru ve hızlı kullanılmasının sağlanarak kentlinin sayısal yaşama dahil edilmesi. ANA BAŞLIKLAR Coğrafi bilgi sistemi ve Yönetim bilgi sistemi İzmir Net projesi İzmir Bilim Parkı oluşturulması

ULAŞIM AMAÇ İzmir kentinin özgün yapısı ve dinamiklerini dikkate alan insan öncelikli, ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, farklı ulaşım türlerini dengeli biçimde bir araya getiren ve kentlinin yaşam kalitesini yükselten ulaşım yapısının oluşturulması. ANA BAŞLIKLAR İzmir Ulaşım Ana Planı Toplu taşıma sisteminin -Ulaşımda entegrasyonun geliştirilmesi İzmir Hafif Raylı Sistem (İzmir Metrosu) İzmir Banliyö Sisteminin Geliştirilmesi Deniz Ulaşımının Geliştirilmesi Otobüs Taşımacılığının Geliştirilmesi Kent İçi Trafik İzleme ve Yönetimi

İMAR- KENTSEL KORUMA VE TASARIM AMAÇ İzmir kentsel bölgesinde, kentsel gelişmenin ulaştığı yoğunluk ve sorunların çözülmesi, sosyo ekonomik ve mekansal hedeflerin yeniden tanımlanması, yatırım ve gelişme eğilimlerinin ve taleplerin planlı olarak yönlendirilmesi, altyapı gelişmesi ve hizmet sunumunda rasyonellik ile planlı ve sürdürülebilir gelişmenin sağlanması. ANA BAŞLIKLAR Nazım imar plan çalışmalarının yapılması İzmir kentinin afetlere hazırlıklı, sağlıklı yapılaşmasının ve denetiminin sağlanması Kentin kentsel/kamusal fonksiyonları içeren alanlarının optimal koşullarının oluşturulması. Kentin sağlıksız yapılaşmış, çarpık kentleşmiş bölgelerinin yenilenmesi. Tarihi değerlerin yaşatılması ve tarihi kültürel mirasın tanıtımına yönelik çalışmalar yapılması

KENTSEL ALTYAPI AMAÇ Kentte yaşam kalitesini artırıp, yaşamı kolaylaştırmak amacıyla kentsel altyapı çalışmalarının etkin ve verimli şekilde yapılması ANA BAŞLIKLAR Meydan, bulvar, cadde , yapım ,bakım ve onarım çalışmalarının yapılması Yeni tesislerin yapımı ile mevcut tesislerin bakım ve onarımlarının yapılması Otopark Yapımı Altyapı hizmetlerinin yürütülmesinde birliktelik

YEŞİL ALANLAR-REKREASYON ALANLARI-PARKLAR AMAÇ Çağdaş bir kentsel tasarım anlayışı ve peyzaj mimarlığı ilkeleri doğrultusunda yeşil alan tasarım ve uygulamalarının yapılarak kentin yaşanabilirliğini ve kentlinin yaşam kalitesini arttırmak ANA BAŞLIKLAR Yeni yeşil alan, rekreasyon alanları ve parkların oluşturulması Yeşil alanların bakım ve onarımlarının yapılması

İZSU –SU-KANALİZASYON-ARITMA-DERE İSLAHI AMAÇ içme ve kullanma suyu üretiminde kaliteyi yükseltmek, ekonomik ve güvenli; su temini, arıtımı ve dağıtımını sağlamak ANA BAŞLIKLAR Yeni su kaynaklarının yaratılması ve korunması İçme suyunun kalitesinin arttırılması Atıksu’nun verimli toplanması, çıkış suyunun kalitesinin arttırılması ve etkin kullanımı Yağmur sularının toplanması uzaklaştırılması ve dere ıslahlarının yapılması Gediz ve Küçük Menderes Havzalarının Geri Kazanılması ve Sürdürülebilir Havza Yönetimi Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Yaratılması Su havzalarında organik tarım

ÇEVRE AMAÇ Kentimizdeki çevreyi ve doğal kaynakları korumak, geliştirmek ve gelecek kuşaklara çevre kalitesi yüksek yaşanabilir bir kent bırakmak. ANA BAŞLIKLAR İzmir Katı Atık Yönetim Sistemini Avrupa Birliği standartlarına uygun oluşturmak ve yürütmek. Hava ve gürültü kirliliğinin tespiti, kirliliği önlemeye yönelik tedbirlerin alınması, İzmir Körfezinde yüzer çöplerin temizlenmesi, su ve körfez dibi kalitesinin izlenmesi

ÇEVRE-ÇEVRE SAĞLIK AMAÇ Çevre kalitesi yüksek ve yaşanılabilir bir kent için çevre ve hayvan sağlığına yönelik koruyucu çalışmalar yapmak ANA BAŞLIKLAR Sahipli ve sahipsiz hayvan sağlığı iyileştirilmesi Sebze-Meyve ve Balık hallerinin AB standartlarına uygun olarak yenilenmesi

ENERJİ AMAÇ Alternatif Enerji Kaynaklarının Kullanıma Sunulması, mevcut Kaynakların etkin ve verimli kullanımının sağlanması ANA BAŞLIKLAR Jeotermal Enerjinin Kullanım Alanlarının Geliştirilmesi Doğalgaz Enerji Kullanımının Geliştirilmesi Rüzgar , Güneş ve Bio Enerji Kullanım Olanaklarının Araştırılması

İTFAİYE VE AFET YÖNETİMİ AMAÇ Kentlilerimizin can ve mal güvenliğini sağlamak amacı ile itfaiye ve acil yardım hizmetlerini etkin ve süratli şekilde yürütülmesi , doğal afetler için önlem alınması ve zararlarının azaltılması için gerekli planlamaların yapılması ve uygulanması ANA BAŞLIKLAR İtfaiye teşkilatımızın geliştirilmesi, yeni birimlerin oluşturulması ve modernizasyonunun sağlanması Eğitim çalışmalarının geliştirilmesi ,yaygınlaştırılarak sürdürülmesi Kriz yönetimi

SAĞLIK AMAÇ İzmir Büyükşehir Belediye sınırları içinde yaşayan herkese eşit olarak kaliteli , ekonomik sağlık hizmeti sunmak , sağlık konusunda bilinçlenmiş bir toplum oluşmasını sağlamak ANA BAŞLIKLAR İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi bünyesinde yeni Sağlık merkezlerinin oluşturulması, Sağlık hizmeti sunulmasının iyileştirilmesi Halka yönelik sosyal sağlık tarama ve eğitimlerinin yapılması

SAĞLIK-ÇEVRE SAĞLIK Sahipli ve sahipsiz hayvan sağlığı iyileştirilmesi Sebze-Meyve ve Balık hallerinin AB standartlarına uygun olarak yenilenmesi

SOSYAL VE KÜLTÜREL HİZMETLER AMAÇ Ülkemizin ekonomik, eğitsel ve kültürel anlamdaki geri kalmışlığına İzmir kenti özelinde çareler üretmek, bilimde sanatta dünya ölçeğinde söz sahibi olan ülkeler ile yarışabilir hale gelebilmek için katkı koymak. Bu çerçevede İzmir'de kentlilik bilincinin oluşması ve kentlinin yaşam kalitesinin yükseltilmesini sağlamak. ANA BAŞLIKLAR Kültür ve Sanat Faaliyetlerinin Kentin her noktasına ulaşıyor olmasını sağlamak Dezavantaj sahibi grupları desteklemek Çocuklar ve Gençlerin Spor Faaliyetlerine Katılımını Sağlamak Kültür ve Sosyal Çalışmalara yönelik merkezlerin oluşturulması

TURİZM - FUARCILIK VE DIŞ İLİŞKİLER AMAÇ İzmir'in sosyal,kültürel, turizm ve diğer alanlarda dünyanın gözde şehirleri arasına girmesini sağlamak ANA BAŞLIKLAR Ulusal ve uluslar arası fuar organizasyon sayısını artırmak Turizmin gelişmesine yönelik çalışmalar yapılması İzmir ‘in Tanıtıma yönelik çalışmalar yapılması EXPO 2015 ‘e yönelik çalışmalar