kaynakca.info TÜRKİYE KAYNAKÇASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eczane Web Eğitim-Yazılım Projesi Marka Danışmanlık İstanbul 2011 Bu sunumda kullanılan projelerin tamamı Marka Danışmanlık tarafından özgün olarak üretilmiştir.
Advertisements

(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
WEB SİTESİ ÜYELİK GİRİŞİNİZ İÇİN ANA HABER EKRANI ÜZERİNDE YER ALAN E- POSTA ADRESİNİZ VE ŞİFRENİZİ MAİL ADRESİNİZE GÖNDERİLEN ÜYELİK BİLGİLERİ İLE YAPINIZ.
İstanbul ÜNİVERSİTESİ BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI
Web Bilgi Girişi Kullanım Rehberi
Servis Talebi Girişi Kullanım Kılavuzu. AMAÇ Servis aboneliğinize bağlı olarak ETG sisteminde yeni bir servis talebi oluşturarak, taleplerinizin daha.
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
İnternet Siteleri Yönetimi
Yıldız Teknik Üniversitesi
Kişisel Web Sayfaları Kullanım Bilgileri
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
ALAN ADLARI .TR UZANTILI SİTELER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Bilgi Erişimde Yeni Bir Yüz: Yazma Eserlere internet üzerinden erişim Prof. Dr. Doğan Atılgan Ankara üniversitesi
Didem AYDAN 20 Kasım 2009 Ankara YAŞAM BİLİMLERİ VERİ TABANI.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
(Facebook Örneği) Mehmet Aksüt Mega Eğitim Danışmanlık
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
1 DİNAMİK WEB SAYFASI. 2 Personel ve Öğrenciler ile tüm internet kullanıcılarına hizmet verebilecek, Ziyaretçilerin kolay anlaşılabilir bir ara yüz ile.
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
EDM Araç Kiralama Paketi. EDM Web Paketi EDM Web Paketini satın alan müşterilerimiz kendi web sitelerini hem de en gelişmiş dizayn özellikleri ve en zengin.
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
TÜBİTAK 1000 PROJESİ BİLGİLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Hacettepe Üniversitesi Satranç Topluluğunun Amacı
KOBİ – ŞİRKET PORTALI BİTİRME PROJESİ EMRE UYUMAZ & ANIL GÜR.
Başkent Üniversitesi Öğrenme ve İçerik Yönetim Sistemi
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI 5-6 MART 2009 SAMSUN/TÜRKİYE.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
İçerik EndNote Hakkında… EndNote Kurulumu
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
FIRAT ÜNİVERSİTESİ PERSONEL OTOMASYONU
Çukurova Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
BLOG NEDİR ? Blog (Türkçe: ağ günlüğü, günce) veya Weblog (Türkçe: Ağ kütüğü) teknik bilgi gerektirmeden, kendi istedikleri şeyleri, kendi istedikleri.
AMAÇ Muhtarlarımızın kamu hizmetlerini daha kaliteli ve etkin şekilde yürütmeleri amacıyla kamu kurum ve kuruluşlarından yapacakları taleplerin takip edilip.
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
Edremit İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Tasarım by Haksernilpoy 2015 ©
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Kütüphane ve Dokümantasyon
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
SOSYAL MEDYA.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Kullanım Kılavuzu Kütüphane Oluşturma
Uzaktan ve Karma Eğitim
Kullanım Kılavuzu Kütüphane Oluşturma
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
Çukurova Üniversitesi Kurumsal Açık Erişim Arşivi Çalışması
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Sunum transkripti:

kaynakca.info TÜRKİYE KAYNAKÇASI Dr. Serhat KÜÇÜK Hacettepe Üniversitesi

Kurucu ve Yönetici Doç. Dr. Ramazan ACUN, Hacettepe Üniversitesi Editörler Doç. Dr. Ramazan ACUN,, Hacettepe Üniversitesi Dr. Serhat KÜÇÜK, Hacettepe Üniversitesi Editör Yardımcıları Fatih KARAÇALI Merve KILIÇ İsmail GÖREN Mustafa CEYLAN Cemal ÖZ Kayhan ENCİM Danışma Kurulu Prof. Dr. Fatma ACUN, Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Ali Osman ÖZTÜRK, Çanakkale 19 Mart Üniversitesi Doç. Dr. Teyfur ERDOĞDU, Yıldız Teknik Üniversitesi Dr. Ozan ÖRMECİ, Uşak Üniversitesi

Kaynakca.info Kaynakca.info veya Türkiye Kaynakçası konusu Türkiye olan bir araştırma, öğrenme ve paylaşma ortamı olarak tasarlanmıştır. Kısaca akademik sosyal ağ diye tanımlamak mümkündür. Kaynakca.info'nun çıkış noktası; Doç. Dr. Ramazan ACUN'un Hacettepe Üniversitesi Tarih Bölümü’nde 1996 yılından beri verdiği "Bilgisayar ve Tarih" dersidir. Bu ders kapsamında geliştirilen bibliyografik veri tabanına öğrenciler tarafından girilen veriler Türkiye Kaynakçasının hali hazırdaki içeriğinin önemli bir kısmını oluşturmaktadır.

2008 yılında web tabanlı hale getirilerek kaynakca 2008 yılında web tabanlı hale getirilerek kaynakca.info adresinde İnternet kullanıcılarının erişimine açılmıştır. Kurumsal destek ile değil bireysel özveri ve projelerle varlığını sürdürmektedir. Halen de Hacettepe Üniversitesi’nin desteklediği bir araştırma projesi çerçevesinde sistemin geliştirilmesi çabaları devam etmektedir. Kaynakca.info içeriğine atıfta bulunurken "Türkiye Kaynakçası," genel olarak siteye (yazılım + içerik) atıfta bulunurken de kaynakca.info diye adlandırılması tercih edilmektedir

1.12.2011 tarihi itibariyle sitenin, çoğu üniversite öğrencisi ve eser sahibi 6000’in üzerinde üyesi bulunmaktadır. Bunların yaklaşık 540’i (%9) aktif üyedir. Aktif üyeler, "veri giriş operatörü" ve "editör" olarak siteye katkıda bulmaktadırlar.   Bu yolla şimdiye kadar 114.000 eserin künyesi, yaklaşık 10.000 bin eserin tam metni ve 1500 yazar biyografisinin girişi ve kontrolü yapılmıştır.

Öğrenme Nesnesi Modeli Dublin Core KİTAP DERGİ MAKALE TEZ WEB SİTESİ -Alınan Atıflar Nesneler arası İlişkiler -Atıflar -Yapılan Atıflar E-Öğrenme (Alıştırma) -Sorular Kullanım Bilgileri -Hit(sayfa görüntüleme) ve Paylaşım Değerlendirme Bilgileri -Yorum Derecelendirme Bilgileri -Beğendim/Beğenmedim

Bütün bunlar, hep birlikte, kaynakca Bütün bunlar, hep birlikte, kaynakca.info’nun eser seviyesi metriklerini oluşturmaktadır. Bu metrikler aşağıda ekran görüntüleri aracılığıyla daha ayrıntılı olarak açıklanmaktadır. Ancak, bundan önce, kaynakca.info içeriğini geliştirmede kullanılan yaklaşım konusunda da kısa bilgi vermekte fayda vardır. Çünkü bu metriklerin başarılı olması, içerik zenginliği ve kullanıcı sayısı ile yakından ilgilidir.

Anasayfa

Yeni Kayıt-1

Yeni Kayıt-2

Kayıtlı Kullanıcı-Meydan_1

Kayıtlı Kullanıcı-Meydan_2

Kayıtlı Kullanıcı-Etkinliklerim

Veri Girişi

Eser Künyesi-1

Eser Künyesi-2

Eser Künyesi-3

Eser Künyesi-4

Eser Künyesi-5

Eser Künyesi-6

Eser Künyesi-7

Yazar Künyesi-1

Yazar Künyesi-2

Yazar Künyesi-3

Yazar Künyesi-4

Yazar Künyesi-5

Benim Kaynakçam Uygulaması-1

Benim Kaynakçam Uygulaması-2

Benim Kaynakçam Uygulaması-3 İçerik Linki Kapak Resmi Kaynakçam’a Ekle Düzenle Detay

Benim Kaynakçam Uygulaması-4

Benim Kaynakçam Uygulaması-5

Benim Kaynakçam Uygulaması-6 Word Kaydet Yazdır

Muhteva ve Atıf Analizi Kaynakca.info’yu sadece eser künyesi depolayan, tasnif eden, paylaşan, değerlendiren ve derecelendiren bir sistem olmanın ötesinde; bilgiyi analiz ederek yeni bilgi üreten bir sistem hüviyetine büründüren özellikler/modüllerdir

Muhteva Analizi-1

Muhteva Analizi-2

Muhteva Analizi-3

Muhteva Analizi-4

Muhteva Analizi-5

ATIF ANALİZİ

TEŞEKKÜRLER…