YARININ ENERJİSİ 2010-2012.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

SERIO Avrupa'da inşaat çalışanlarının iş güvenliği amacıyla çağdaş cihazların kullanımıyla çalışma esnasında meydana gelen olaylara dayalı multimedya eğitimin.
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
ORYANTASYON 2002 TANITIM PROGRAMI. Amaç ve Faaliyetler SPIEOSA Öğrencilerin bilime olan ilgilerini arttırmak ve teknolojideki yeni gelişmeleri SPIE ve.
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
ULUSAL İSG AĞI TOPLANTISI AJANS’IN 2007 YILI ETKİNLİKLERİ SAKİNE OVACILLI 17 NİSAN 2007 ANKARA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İKMEP / HRD-VET Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bileşeni Etkinlikleri
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
T.C. ORMAN GENEL MÜDÜRLÜ Ğ Ü E Ğİ T İ M DA İ RES İ BAŞKANLI Ğ I “ULUSLARARASI VE BÖLGESEL KURULUŞLARLA İ L İ ŞK İ LER Eylül-Ekim 2010” Gülşen DURSUN Bilgisayar.
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı 3.cü.
Erasmus+’ta Gençlik Destekleri Erasmus+ Gençlik Programı: Hedef Kitlesi:  Gençler  Kamu, sivil toplum ve özel sektör kuruluşları  En az dört.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KARABÜK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Comenius Regio Projesi Yerel Ortaklar Toplantısı.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
YERELDE AB SÜRECİ.
ANKOS 7. Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 07, KTÜ Tanıtım ve Organizasyon Çalışma Grubu ANKOS 7. Yıllık Toplantısı 30 Mayıs-2 Haziran 2007 Karadeniz.
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
Proje Adı: Colour My World (Dünyamı Renklendir) Proje türü: Çok taraflı okul ortaklığı Projenin Amaçları: 21.yüzyıl sınıflarını modern teknolojilerle,öğretim.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı Birinci Yönlendirme Komitesi Toplantısı Iain Maclean 20 Haziran 2012 Çevre ve Şehircilik.
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
TÜRKİYE YATIRIM DESTEK VE TANITIM AJANSI
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Kastamonu-Çankırı-Sinop Meslek Yüksekokulları İşbirliği Toplantısı 15 Eylül Kastamonu Doç. Dr. Rıza Gürbüz Çankırı MYO Müdürü.
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Proje Adı : Lost Globe (Kayıp Küre)
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
ÖĞRENCİLER AB'Yİ ÖĞRENİYOR PROJESİ KIRSEHIR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 06 NİSAN 2015.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
ELMADAĞ MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU ETKİNLİKLERİ HAZIRLAYANLAR AYFER YILDIZ NAGİHAN KARACA TÜLAY REÇBER.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
AB HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI COMENIUS ÇOK ORTAKLI OKUL PROJELERİ WATERHOLİC – A DROP OF WATER, A DROP OF HOPE ( BİR DAMLA SU, BİR DAMLA UMUT)
Bilgilendirme Toplantısı
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
Toplumda Hayat Boyu Öğrenme Kültürü ve Farkındalığının Oluşturulması
İMKB ŞEHİT UMUT SAMİ ŞENSOY ANADOLU LİSESİ
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
YALVAÇ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GATHER TOGETHER FOR BETTER "Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir. Ancak burada.
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
KARŞIYAKA ANADOLU MESLEK LİSESİ, KARŞIYAKA ANADOLU MESLEK LİSESİ, TEKNİK LİSE, ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TEKNİK LİSE, ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ COMENİUS OKUL.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
GIDA GÜVENLİĞİ PROJESİ KOBİ EĞİTİM SEMİNERİ
ERASMUS
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MOVING FORWARD WITH KEY COMPETENCES
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Tarımsal Gıda Endüstrisinde Yeni Girişimcilerin Uluslararasılaşması
Sunum transkripti:

YARININ ENERJİSİ 2010-2012

“Her şeyi çözebilecek biri yoktur ama herkes bişeyler yapabilir". Projemizin sloganı : “Her şeyi çözebilecek biri yoktur ama herkes bişeyler yapabilir".

ÖZET I. PARTNERLER II. PROJENİN HEDEFLERİ VE STRATEJİLERİ III. PROJENİN ETKİLERİ IV. GÖREV DAĞILIMLARI ETKİNLİKLER V. TOPLANTILAR VI.DEĞERLENDİRME VE İZLEME ÇALIŞMALARI

I. ORTAKLAR Romanya – Kordinatör (High School Stefan Procopiu – Vaslui) Finlandiya – partner (SATAEDU, Kankaanpää Unit, Kankaanpää) Türkiye –partner (Akçakoca Technical and Vocational High School, Düzce) Bulgaristan – partner (Foreign Language Secondary School, Pleven) Italya – partner (Istituto d'istruzione Superiore "Sergio Atzeni" , Capoterra) İspanya – partner (IES  PRAIA  BARRAÑA, Boiro) Lithvanya – partner (Zidikai Marija Peckauskaite secondary school, Zidikai) Polonya– partner (Secondary school in Sejny , Sejny)

Projemizin Haritası

II. PROJENİN HEDEFLERİ VE STRATEJİLER Projenin genel amacı enerji tasarrufu kavramı ile öğrenci ve öğretmenleri bilinçlendirmek;enerji tasarrufu ile ilgili günlük hayatta küçük değişiklikler yaptırabilmek .

PROJENİN HEDEFLERİ Enerji tasarrufu sorununa ilişkin öğretmen ve öğrenci davranışlarını geliştirebilmek; Yerel,Ulusal ve Avrupa düzeyinde enerjinin yenilenebilirliği hakkında öğretmen ve öğrencilerin bilgilerini geliştirebilmek; Hayat boyu öğrenme kavramını desteklemek; Hayat boyu öğrenmenin rolünü Avrupa vatandaşlığı anlayış,saygı,hoşgörü,katılımcı ve çevre sorumluluğu kavramlarını da geliştirerek güçlendirebilmek ; Öğretmen ve öğrencilerin iletişimsel becerilerini geliştirebilmek

AŞAĞIDAKİ YOLLARLA PROJEMİZİN HEDEFLERİNE ULAŞMAYI AMAÇLIYORUZ: Proje toplantıları; Seminerler,konferanslar,atölye çalışmaları; Araştırmalar,çalışmalar; Promosyon malzemeleri yaparak(“Enerji Tasarrufunun Basit Yolları Dosyası ", “Enerji Tasarrufu Posteri"); Yayınlar ( “Enerji,Yaşam Tarzı,İklim Broşürleri ve Kitapçıkları"); Projenin Web Sitesi ; Yarışmalar; Projeye katılan kişlerin dilsel hazırlıkları; Projeyi yaygınlaştırma çalışmaları; Projeyi İzleme ve Değerlendirme Çalışmaları;

Projenin Bitiminde Elde Edilecek Ürünler: Klip “Okulumuzda Enerji Tasarrufu!" Poster " Enerji Tasarrufu!" Dosya " Enerji Tasarrufunun Basit Yolları " Broşürler " Enerji,Yaşam Tarzı,İklim " Proje Sitesi; CD "Energy Gezisi"

Projenin öğrenciler üzerinde etkileri: III. PROJENİN ETKİLERİ Projenin öğrenciler üzerinde etkileri: Çevre üzerinde enerjinin geleneksel kaynaklarını kullanarak etkilerini bilmek ; Yerel, ulusal ve Avrupa düzeyinde yenilenebilir enerji potansiyeli ile ilgili bilgilere sahip olmak ; Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımının avantajlarını bilmek ; Günlük yaşamda enerji tasarrufu ile ilgili bazı küçük değişiklikler üretebilmek ; Öğrenme motivasyonlarını geliştirebilmek ; Metodolojik, dijital, sosyal, dil becerilerini geliştirebilmek; Ortakların kültürleri hakkında bilgiye sahip olmak; Avrupa vatandaşlığı bilinci oluşturabilmek;

Projenin Öğretmenler Üzerindeki Etkileri: Projenin teması hakkında bilgiye sahip olmak; Günlük yaşamda enerji tasarrufu ile ilgili bazı küçük değişiklikler üretebilmek; Örgütsel ve yönetsel yetkinlikler geliştirebilmek ; Projede yer alan konularda öğretim yeterliliklerini geliştirebilmek; Metodolojik, dijital, sosyal, dil becerilerini geliştirebilmek; Motivasyonlarını arttırarak yeni faaliyetlere dahil etmek ; Diğer Avrupa ülkelerindeki eğitim sistemi ve kültürleri hakkında bilgiye sahip olabilmek;

Projenin Ortak okullar Üzerindeki Etkileri: Okulun gelişim planına projenin dahil edilmesi; Yerel toplum ile bağlantı sağlanması; Avrupa değerlerini teşvik yoluyla eğitimsel etkinlikler düzenleyerek gelecek nesiller için çevre bilinci ve endişesi oluşturulması; Öğretmenler ve Öğrenciler arasında işbirliğinin sağlanması; Okulun faaliyetlerine velilerin katılımlarının sağlanması; Okulun yerel toplumda prestijinin arttırılması; Projede yer alan konularda eğitim faaliyetlerinin kalitesinin arttırılması ;

Projenin Yerel Toplum Üzerindeki Etkileri: Çevre sorunlarına olan ilgiyi yerel toplumda yaygınlaştırmak ve toplum geneline Enerji Tasarrufunun Önemi ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları konusunda önemli mesajlar iletebilmek; Yerel toplum temsilcileri ve aileler arasında günlük yaşamda enerji tasarrufu ile ilgili bazı küçük değişiklikler üretebilmek; Diğer okul ve kamu kurumlarıyla işbirliği sağlamak;

Bir sonraki proje toplantısı için ürünler yapmak. (LİTVANYA-POLONYA) KASIM 2010 - MART 2011 Bir sonraki proje toplantısı için ürünler yapmak. (LİTVANYA-POLONYA) Bu malzemelerin öğretmenlerinin gözetiminde öğrenciler tarafından geliştirilecek . Bulgaristan – Video „ Okulumuzda Enerji Tasarrufu!” Romanya –Projenin Web Sitesi Litvanya, Polonya and İspanya ortak çalışma sonucu Poster„ Enerji Tasarrufu!” Finlandiya, Turkiye and Italya ortak çalışma sonucu Dosya " Enerji Tasarrufunun Basit Yolları "

Projenin II.Toplantısı – Polonya/Litvanya 14 MART 2011

Etkinlik Dünya Su Günü (22 Mart) kutlaması Bu tarz etkinlikler olabilir : bilgilendirici seminerler, çalışma atölyeleri, yarışmalar, çizimler ,sergi, ekolojik eylemler, geziler vb .

Etkinlik Dünya Günü (22 Nisan) kutlaması Bu tarz etkinlikler olabilir : bilgilendirici seminerler, çalışma atölyeleri, yarışmalar, çizimler ,sergi, ekolojik eylemler, geziler vb.

‘’ Enerji Gezisi ’’ Cd leri oluşturulması ” Nisan Sonu / Mayıs Başı 2011 1. Romanya –Jeotermal Enerji 2. Finlandiya – Nükleer Enerji 3. Türkiye – Fosil Enerji 4. Bulgaristan – Su Enerjisi 5. Italya – Güneş Enerjisi 6. İspanya – Rüzgar Enerjisi 7. Litvanya – Biokütle Enerjisi 8. Polonya – Avrupa Birliğinin Enerji Politikaları

Projenin III.Toplantısı – Italya –9 Mayıs 2011

Etkinlik Dünya Çevre Günü (5 Haziran ) kutlaması Bu tarz etkinlikler olabilir : bilgilendirici seminerler, çalışma atölyeleri, yarışmalar, çizimler ,sergi, ekolojik eylemler, geziler vb.

Kalıcı Faaliyetlerimiz Proje İzleme ve Değerlendirme Faaliyetleri Projeyi Yaygınlaştırma Faaliyetleri Projeye katılanların Dilsel Olarak hazırlanması. Proje Sitesinin Sürekli Güncellenmesi.

Proje Logosunun Oluşturulması

TURKİYE – PARTNER – GÖREVLERİMİZ Eğitim sistemi,Şehir ve Okul Sunumları hazırlamak. Proje sitesinin güncellenmesine katkıda bulunmak. İlerleme raporu hazırlamak İtalya ve Finlandiya ile birlikte ortaklaşa ‘’Enerji Tasarrufunun Basit Yolları ‘’ konulu dosya hazırlamak. Fosil Enerji CD si oluşturmak." Kutlama "yeşil" günler : Su Günü, Dünya Günü, Çevre Günü Değerlendirme faaliyetleri Yaygınlaştırma faaliyetleri

VI. PROJEYİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI Her okul düzeyinde değerlendirme her okulda proje ekibi tarafından yapılacaktır .Her okul bir proje izleme ve değerlendirme dosyası oluşturacak ve proje hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığı,kazanılan davranışlar izlenecek. Ayrıca değerlendime çalışmaları diğer ortaklarlada paylaşılacak.. NE ZAMAN? KİMLER? NE ? NASIL?

Ne Zaman ? -Projenin Başlangıcında; - Proje esnasında; - I. Senenin Ardından ; -Projenin sonunda ;

Yerel Toplum Temsilcileri . KİMLER DEĞERLENDİRİLECEK ? Öğrenciler Öğretmenler Aileler Yerel Toplum Temsilcileri .

Nasıl ? Araçlar : -Anketler ;Öğretmen,Öğrenci,Aileler ve Yerel toplum temsilcilerine -Öğretmenler ve Öğrencilerin yazdığı raporlar; -Raporların analizleri ; -Öğrenci davranışlarını proje sırasında gözlemleme; - Öğretmen,Öğrenci,Aileler ve Yerel toplum temsilcileriyle toplantılar,ropörtajlar,tartışmalar; -Değerlendirme Dosyası;

-Katılımcı organizasyonlarla ; YAYGINLAŞTIRMA VE SONUÇLARIN KULLANILMASI Yaygınlaştırılması ve projenin sonuçlarının uygulama aşağıdaki düzeyde yapılacaktır: -Katılımcı organizasyonlarla ; -Yerel toplum içinde; -Her okul kendi bünyesinde hayat boyu öğrenme kavramını yaygınlaştırarak

Bu proje Avrupa Komisyonu tarafından finanse edilmektedir. Bu yayın yalnızca yazarın görüşlerini yansıtmaktadır izinsiz olarak hiçbir yerde kullanılamaz İSMAİL ÖZTÜRK AKÇAKOCA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ PROJE İRTİBAT KİŞİSİ