Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Bankacılık Etik İlkeleri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KAYIT TAKİP VE İZLEME PROGRAMI
KAMU HİZMET ENVANTERİ VE HİZMET STANDARTLARI TABLOLARININ DOLDURULMASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
EVDE BAKIM HİZMETİ SUNAN SAĞLIK KURULUŞU DENETLEME FORMU
T.C ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI İlçe Emniyet Amirliği 2013.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Bilgi ve İletişim Teknolojileri İMİ Bilgi İşlem şube Müdürü
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
© Swiss Federal Supreme Court / CoE-CEPEJ 1 İsviçre Federal Yüksek Mahkemesinde Mahkeme Yönetimi CEPEJ rehber ilkelerinin uygulaması Ankara –
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ISLAHÇI HAKLARI BAŞVURUSU VE UYGULAMALARI
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
BOLU ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
ARALARINDA ASAL SAYILAR
11 ÖNCELİKLİ E-DEVLET PROJELERİ VE DİĞER PROJELER
1 İZMİR ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ-2008 İZMİR ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ BİT ÇALIŞMALARI.
Kamuda e-Belge Çalışmaları
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
HAVZA İLE İLGİLİ HEDEFLENEN ÇALIŞMA (YANSI 13) HAVZA TEŞKİLATLANMASI YOLUYLA YENİDEN YAPILANMA 1.1. HAVZA TEŞKİLATI 2.2. HAVZA YÖNETİM HUKUKU 3.3. HAVZA.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İNSAN KAYNAKLARI
Mükelleflerin İzahat Talepleri
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KURUMSALLAŞMADA KARŞILAŞILAN YASAL SORUNLAR
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Bülent Şenver Liderlik Oyunları Kalıcı ve her durumda geçerli olan bir yaklaşım var mı? Etik Liderlik.
Ek-2 Örnekler.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
100. YIL İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YÖNETİCİ YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİNE
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
HARCAMA.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları Doç.Dr.İsmail CERİTLİ Strateji Geliştirme Başkanı

Strateji Geliştirme Başkanlığı Muhteva Kamu Hizmet Envanteri ve Standartları Çalışmaları Mevzuat Revizyon Çalışmaları İş ve İşlemlerde Sistemik Yenilikler Dilek, Temenni ve Şikayet Konuları Anket Çalışmaları Yapılması Planlanan Diğer Faaliyetler Vatandaş Odaklı Hizmet İçin Teklifler Strateji Geliştirme Başkanlığı

Strateji Geliştirme Başkanlığı Temel Esasımız Hata Değil, Çare Bulmak! (Henry Ford) Strateji Geliştirme Başkanlığı

Strateji Geliştirme Başkanlığı Görev Usulümüz “Problemleri, onları ortaya çıkaran düşünce tarzlarıyla çözemeyiz.” (Albert Einstein) Strateji Geliştirme Başkanlığı

Kamu Hizmet Standartları Çalışmaları Kamu Hizmet Envanteri tamamlandı. Bakanlığımız merkez ve bağlı kuruluşlara ait Kamu Hizmet Envanteri tamamlanmış olup Strateji Geliştirme Başkanlığının web adresinde yayımlanmaktadır. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Kamu Hizmet Standartları Çalışmaları Kamu Hizmet Standartları tamamlandı ve yayımlandı. Kamu Hizmet Standartları Tabloları Bakanlık web adresi Bakanlık girişi bekleme salonu Strateji Geliştirme Başkanlığı

Kamu Hizmet Standartları Çalışmaları Bu çerçevede; Bakanlığımız merkez teşkilatında 90 adet, Taşra teşkilatında 170 adet, Bağlı kuruluşların merkez birimlerinde toplam 104 adet hizmet sunulmaktadır. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Kamu Hizmet Standartları Çalışmaları Kamu Hizmet Tablolarında; Birimlerden sunulan hizmetler, Hizmetlerde istenilen belgeler, Hizmetin tamamlanma süresi (en geç süre olacak şekilde) ile Şikayet mercileri ve iletişim bilgileri vatandaşın bilgisine sunulmuştur. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Kamu Hizmet Standartları Çalışmaları Kurum/Birim Adı Kamu Hizmet Standartları Tablo Durumu Sunulan Hizmet Sayısı İlan Durumu İnternet Sitesi Pano Merkez Birimleri Oluşturuldu 90 adet Yayımlanmakta OGM 20 adet DSİ 51 adet DMİ 13 adet ÖÇKK 81 İl Çevre ve Orman Müdürlüğü 170 adet Strateji Geliştirme Başkanlığı

Mevzuat Revizyon Çalışmaları Yürürlüğe Konulan Mevzuat; 1 adet yeni Kanun (Hayvanları Koruma Kanunu), 5 adet Bakanlar Kurulu Kararı, 70 adet yeni Yönetmelik, 11 adet Genelge, 5 adet Tebliğ Strateji Geliştirme Başkanlığı

Mevzuat Revizyon Çalışmaları Değişiklik Yapılan Mevzuat; 3 adet Kanunda, 16 adet Yönetmelikte, 1 adet Esas ve Usullerde, 4 adet Tebliğde, 2 adet Talimat Strateji Geliştirme Başkanlığı

Mevzuat Revizyon Çalışmaları Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat; 2 adet Tüzük, 6 adet Yönetmelik ile 1 adet Tebliğ Strateji Geliştirme Başkanlığı

Mevzuat Revizyon Çalışmaları Mevzuat Düzenleme Çalışmaları ile Elde Edilen Faydalar Mevzuatta uygulanabilirliğin sağlanması, Kırtasiyeciliğin azaltılması, Kamu yönetiminde şeffaflığın arttırılması, Hesap verebilir bir kamu yönetiminin temini, Mevzuat kirliliğinin ortadan kaldırılması, AB uyum sürecinin hızlandırılması, Strateji Geliştirme Başkanlığı

Mevzuat Revizyon Çalışmaları Mevzuat Düzenleme Çalışmaları ile Elde Edilen Faydalar Etkinliğin ve verimliliğin arttırılması, Vatandaşın beyanına dayalı kamu yönetimi yaklaşımının yerleştirilmesi, Zaman kaybının önlenmesi. Strateji Geliştirme Başkanlığı

İş ve İşlemlerde Sistemik Yenilikler Bürokrasinin azaltılması maksadıyla birtakım iş, işlem, proje ve veri tabanları yürürlüğe konulmuştur. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Dilek, Temenni ve Şikayet Konuları Dilek, Temenni ve Şikâyet Kutuları ile Memnuniyet Anketlerinin Açılması ve Değerlendirmesine Dair Yönerge yürürlüğe konulmuştur. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Strateji Geliştirme Başkanlığı Anket Çalışmaları Kamu Hizmet Standartları ve Kimlik Paylaşım Sisteminin Uygulamalarına Dair Anket çalışması yapılmaktadır. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Strateji Geliştirme Başkanlığı Anket Çalışmaları Bahse Konu Anket; Merkez ve Bağlı Kuruluşlar ile 81 İl Çevre ve Orman Müdürlüklerinde Daire başkanı, İl Müdürleri, İl Müdür Yardımcıları, Şube Müdürleri ile Şube Müdürlüklerinde Konu ile Alakalı Görev Yapan Bir Personel üzerinde uygulanmaktadır. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Yapılması Planlanan Diğer Çalışmalar 1. Mevzuat Bilgi Sistemi hazırlıkları devam etmektedir. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Yapılması Planlanan Diğer Çalışmalar 2. Yönerge Çerçevesinde Değerlendirme Komisyonu ; Müsteşar Yardımcısı Başkanlığında, Strateji Geliştirme Başkanı, İç Denetim Başkanı, Personel Dairesi Başkanı, SGB’den bir Daire Başkanı, Hukuk Müşavirliğinden bir hukuk müşaviri, Genel Müdürlüklerden birer Genel Müdür Yardımcısı, Ana Hizmet Birimi Olan Daire Başkanlıklarından Daire Başkanı . Strateji Geliştirme Başkanlığı

Yapılması Planlanan Diğer Çalışmalar 3. Vatandaşa yönelik olarak, Bakanlık Bekleme Salonuna, dilek, temenni ve şikayet kutuları ile memnuniyet anket formlarının konulması planlanmaktadır. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Yapılması Planlanan Diğer Çalışmalar 4. Personelin şikayet ve memnuniyetlerini alabilmek ve ölçebilmek için, muhtemelen merdiven güzergahlarının uygun yerlerine anket kutularının yerleştirilmesi düşünülmektedir. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Yapılması Planlanan Diğer Çalışmalar 5. Kamu Hizmet Standartları konusunda Başbakanlıktan gelen Hizmet Standartları Denetim Formu bütün birimler için doldurularak gönderilecektir. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Vatandaş Odaklı Hizmet İçin Teklifler 1. Bakanlık girişi karşılama personelinin halkla ilişkiler konusunda eğitime tabi tutulması. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Vatandaş Odaklı Hizmet İçin Teklifler 2. Vatandaşın işlerinin hızlı bir şekilde yapılması ve kolaylaştırılması konusunda farkındalık oluşturacak duyuru ve seminerlerin yapılması. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Vatandaş Odaklı Hizmet İçin Teklifler 3. Makamın sağladığı kurumsal gücün bireysel beklentiler için kullanılmasını engelleyecek, etik farkındalığı artıracak duyuru ve seminerlerin düzenlenmesi. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Vatandaş Odaklı Hizmet İçin Teklifler 4. Personelin Kurum içinde ve mesai dahilinde, Bakanlığımız hizmetleri ile alakalı olarak kişisel iş, işlem ve projeleri takip etmesini engellemeye yönelik duyuru ve seminer çalışmalarının yapılması. Strateji Geliştirme Başkanlığı

Arz ederim...