Türkiye’de Sigortacılık ve Aktüerya Eğitimi Çalıştayı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Advertisements

REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU.
1 Strateji Komisyonu #2010’da Alınacak Aksiyonlar / Hedefler 1 Türkiye'nin stratejik hedefi ve önceliklerine uygun bir Bilişim stratejisine yüksek katkı.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
T.C. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU. HEDEFİMİZ Öğrencilerimizi; Çağdaş bilgi ve mesleki beceri ile donatmak, Nitelikli, ahlaklı, kültürlü ve sorumlu.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
Doç. Dr. A.R Zafer SAYAR 18 Eylül 2014, Ankara
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
YALOVA MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE ve VERGİ BÖLÜMÜ
Hangi bölümlere geçiş mümkün?
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Makro İktisat İktisadi Analiz
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
TM PUANI İLE ÖĞRENCİ KABUL EDEN FAVORİ BÖLÜMLER
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
KAHTA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ METAL TEKNOLOJİ ALANI
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ. Daha iyi ölçme yapabilen, Öğrencilerin orta öğretim başarı puanını dikkate alan, Farklı puan türleriyle öğrencileri.
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Slide 1 AVRUPA’YA GİDEN YOL – MUHASEBE RAPORLAMA VE KURUMSAL GÜÇLENDİRME PROGRAMI Avrupa Muhasipler Federasyonu (FEE) nasıl yardımcı olabilir? Henri Olivier.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
İİBF İşletme Bölümüne Hoş geldiniz…. Bölüm Başkanı : Prof.Dr.Sevgi Ayşe Öztürk 2.kat Dahili Tel İİBF İşletme Bölümü İletişim Bilgileri Bölüm Başkan.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
T.C. KOCAEL İ ÜN İ VERS İ TES İ HEREKE MYO DI Ş T İ CARET BÖLÜMÜ.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Sermaye Piyasası ve Meslek İlişkisi DOÇ. DR. SERHAT YANıK İSTANBUL ÜNIVERSITESI SIYASAL BILGILER FAKÜLTESI.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ POLATLI SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU FİNANS, BANKACILIK VE SİGORTACILIK BÖLÜMÜ MALİYE PROGRAMI.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 6. DERS : HASTA DOSYALARI ARŞİVİ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Üniversite Yönetim Kurulu Rektörlüğe Bağlı Bölümler
“İŞSİZLİKLE MÜCADELEDE MESLEKİ EĞİTİMİN ÖNEMİ”
TOKAT SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

Türkiye’de Sigortacılık ve Aktüerya Eğitimi Çalıştayı Meslek Yüksek Okulu Bankacılık ve Sigortacılık Programı Ön Lisans Eğitimi Çalışma Grubu segem-sigortacilikonlisans@googlegroups.com

Bilgi Çağı ve Küreselleşme Bilgiyi elinde bulunduranın üstünlüğü Bilgiyi kötüye kullananın domino etkisi Küreselleşmenin önüne geçilememesi Küreselleşmenin dışında kalınamaması

Değişimi göze alabilir misiniz? Değişmemeyi göze alabilir misiniz?

Risk Toplumu..!! Çevre kirliliği, Genetik ile ilgili gelişmeler, Nükleer faaliyetler, İklimsel değişimi doğallıktan çıkaran ve tehlikeli boyutlara getiren oluşumlar, Yiyeceklerde yapılan ve doğal yapıyı yozlaştıran değişiklikler, tehlikeli gelişmelere yönlendirilebilmektedir.

Küreselleşme olgusunun dışında kalmak mümkün değildir. Sigorta, küreselleşmede güven ve istikrar sağlayan faktörlerin başında gelir.

SİGORTA NEDİR? HAYATIMIZDAKİ YERİ !!!! SOSYO EKONOMİK HAYATA ETKİSİ

Mümkün olsaydı her evin kapısına, sigorta kelimesini yazardım her insanın alnına sigorta kelimesini yazardım Winston Churchill

sigortacılar tarafından yaratılmıştır. Sigortacılar olmasaydı, New-York şehri sigortacılar tarafından yaratılmıştır. Sigortacılar olmasaydı, bir sigara izmaritinin küle çevirebileceği gökdelenleri kim inşa edebilirdi? Henry ford

Sigorta olmadan hayatta kalabiliriz ama onsuz (insanca) yaşayamayız Oscar Wilde

Sigorta sosyo-ekonomik hayatın destek noktasıdır. Arşimet’in ‘bana dünyanın dışında bir destek noktası gösterin, dünyayı kaldırayım’ dediği rivayet edilir. Sigorta sosyo-ekonomik hayatın destek noktasıdır. Onsuz, kalkınma, gelişme ve büyüme olamaz.

  Bilgi çağında, her işletme birer eğitim ve öğretim kurumu olmak zorunda Peter Drucker

Grup Üyeleri (Alfabetik Sırayla) Ali Ketenci – Acente – Dernek üyesi Deniz Karaçallık – Banka -Yönetici Fatoş Şentürk – Sigorta Şirketi -Yönetici Feyiz Çakıroğlu – Akademisyen - Yönetici Fikret Gülbahar – Eksper – EİK üyesi Fuat Çamlıbel – Akademisyen - Raportör Gizem Karademir- SEGEM - Uzman Yardımcısı Mahmut Yavaşi – Akademisyen – YÖK Temsilcisi Murathan Bayrı – Finans Kurumu Danışmanı Özlem Yalaz Seçim – Akademisyen - Yönetici Sadık Kelleoğlu – Sigorta Şirketi -Yönetici Selahtin Bölükbaş – Acente - Dernek Üyesi Şebnem Uralcan – Akademisyen - Moderatör Ufuk Şamlıoğlu – Akademisyen - Yönetici

Grubumuz, sektörün her alanından ve eğitim kanadından geniş katılımın sağlandığı bir grup olmuştur.

Akademisyen Üyeler Feyiz Çakıroğlu Fuat Çamlıbel - Raportör Mahmut Yavaşi – YÖK Temsilcisi Özlem Yalaz Seçim Şebnem Uralcan - Moderatör Ufuk Şamlıoğlu

Sektör Mensubu Üyeler Ali Ketenci – Acente Deniz Karaçallık – Bankasurans Fatoş Şentürk – Sigorta Şirketi Fikret Gülbahar – Eksper Sadık Kelleoğlu – Sigorta Şirketi Selahtin Bölükbaş – Acente

Sigortacılık Eğitimi Almış Mezun ve Öğrenci Üyeler Gizem Karademir – Segem mensubu ve Sigortacılık Yük.Lis. Öğr. Murathan Bayrı –Finans Kurumu mensubu ve Sigortacılık Yük. Lisans Mezunu Sadık Kelleoğlu – Sig. Şrk. Yön.Ön lisans mezunu 3 ayrı önlisans okulunun 6 sınıf öğrencileri Bize destek veren Ticaret Lisesi Öğretmen ve öğrencileri

Çalıştaya Temel Teşkil Eden Durum Değerlendirmesi AB’ye ve küresel değişime uyum sürecinde sektörün, eğitim kurumlarının, öğrenci, mezun ve toplumun beklentilerinin değişmesi Bologna Süreci, TYYÇ, İKMEP programları çerçevesinde eğitimlerin daha entegre boyutta ve istihdamla birlikte ele alınması Ülkemizde, özellikle sigortacılık ve yine özellikle önlisans eğitimlerinde yaşanan sorunların yoğunluğu ve birbirini tetikleyerek büyümesi Güncel sorunların gelecek için önemli tehditler içermesi

Küresel Sigorta Sistemi YURT DIŞI ÇEVRE SİSTEMİ - Sigortalılar ve potansiyel müşteriler - Diğer Sigorta Şirketleri - Reasürans Şirketleri - Uluslar arası çeşitli Sosyal, Ekonomik, Politik Müesseseler - Yatırım Araçları ve Finans Kurumları - Brokerler - AIDA - CEA - AB vb. YURT İÇİ ÇEVRE SİSTEMİ -Sigortalılar -Potansiyel Sigortalılar -Diğer Sigorta Şirketleri -Reasürans Şirketleri -Vergi vb. İlişkilerle İlgili Kurumlar -İtfaiye, Emniyet vb. kurumlar -Bilgi iletişim ve diğer telekomünikasyon kuruluş ve alt yapıları -Sosyal, Ekonomik, Politik Müesseseler -Yargı Müesseseleri, AIDA Türk -Yatırım Araçları ve Finans kurum ve kuruluşları İŞLETME ÇEVRE SİSTEMİ - Firma Alt ve Ara Sist. Küresel Sigorta Sistemi

Firma İçi Örgüt Sistemi Sigorta Sistemi Firma İçi Örgüt Sistemi Ara Örgütler Sistemi I-Reasürans Sistemi Reasürörler (Yurt İçi -Yurt Dışı) Reasürans Brokerleri (Yurt İçi -Yurt Dışı) II-Eksperlik Sistemi III- Denetim Sistemi . Devlet Denetimi . Bağımsız Denetim IV-Ortak Politikalar Merkezi (TSRSB) Ortak AR-GE Sistemi Ortak Hasar Bilgi Bank.(HATMER) Ortak Eğitim Sistemi (SEGEM) Ortak Reklam ve Tanıtım Mesleki Kuruluşlar Sist. Mesleki Yayınlar ve Dokümantasyon Merkezi Alt Örgütler Sistemi (Aracılar) I. Aracılar Bağlı Aracılar: PDTY Acenteler PD yetkisiz Acenteler Bağımsız Aracılar - Prodüktörler - Brokerler II. Şubeler (Temsilcilikler) Sistemi Bölgeler Örgüt Sistemi Yurt Dışı Pazarlar Örgüt Sistemi III. Asist Hizmetler Sunan Örgütler Sistemi Anlaşmalı Tamir Servisleri Anlaşmalı Sağlık Kuruluşları Diğer Asist Hizmetler

Amaç Meslek Yüksek Okulu Bankacılık ve Sigortacılık Programı Ön lisans eğitimlerini, sigorta sektörünün işgücü talebiyle ilgili beklentilerini karşılayacak nitelikte işgücü arzını sağlayacak altyapıya kavuşturmak için, kapsamda belirtilen konularla ilgili analizler yapmak, mevcut durumu saptamak, aynı konularda iyileştirme ve uluslar arası standartlara uyum sağlayabilecek değişimleri bir stratejik plan taslağı çerçevesinde ortaya koymaktır.

İşgücü Arzı İşgücü Talebi MYO BSP mezunu Sigorta Sektörü

İşgücü Arzı İşgücü Talebi MYO BSP mezunu Sigorta Sektörü UYUMU

gibi konuların analizini yaparak mevcut durumu netleştirmek, Kapsam   Bu çalışmanın kapsamı, Meslek Yüksek Okulu Bankacılık ve Sigortacılık Programı olan eğitim kurumlarına ilişkin; müfredat öğrenci profili eğitimci profili okul dağılımı yazılı kaynaklar staj uygulamaya yönelik çalışmalar uluslar arası standartlara uyum gibi konuların analizini yaparak mevcut durumu netleştirmek,

Eğitim kurumları, sektör mensupları ve mezun öğrencilerin bulunduğu çalışma grubu üyelerinin gözlemlerini saptamak

Arama konferansı, anketler uygulayarak, çeşitli kesimlerin içsel düşüncelerini, ortak akıl bağlamında ortaya çıkarmak

Beş yıllık bir stratejik plana ve eylem planına temel teşkil edebilecek bir taslakta bu çalışmaları sistemleştirmek; böylelikle işgücü talebinin beklentileri ile işgücü arzının niteliklerinin örtüşmesine katkıda bulunabilecek önerileri somutlaştırmaktır.

Süreç ve Yöntem 7 adet, tüm grup üyeleri, 10 adet salt akademisyenlerce yürütülen ve bütün gün süren toplantılar yapılmıştır. anket yöntemi gözlem derinlemesine görüşme ikincil belge taraması yöntemleri de kullanılmış olup, bu şekilde elde edilen veriler çok yönlü ve geniş katılımlı tartışma toplantıları düzenlenerek irdelenmiş elde edilen bilgi ve analiz sonuçları raporun hazırlanmasında değerlendirilmiştir.

Üretilen Bilgi ve Öneriler Anketler S.W.O.T Analizi İhtiyaçlar ve İyileştirme Önerileri Müfredat Modelleri Müfredat Modellerinin Avantaj ve Dezavantajları Staj Dosyası Örneği ve Ölçme Değerlendirme Önerileri Stratejik Plan Taslak Önerisi Eylem Planları Önerileri Risk Kontrol Matrisi

SORUNLAR Eğitim ve Öğretime Yönelik Sorunlar Eğitim Kurumlarına Yönelik Sorunlar Sektöre ve Sektörle İşbirliğine Yönelik Sorunlar Alt Yapı ve Tanıtıma Yönelik Sorunlar

Bilgi ve hizmet çalışanları en çok öğrettikleri zaman öğreniyorlar Peter Drucker

Tehdit Teşkil Eden Sorunlar Bankacılık ve Sigortacılığın Tek Program Olması Ön lisansa gelen öğrencilerin kişisel gelişim ve bilgi düzeyi Eğitimli Eğitimci Yetersizliği Yazılı Kaynak Yetersizliği Uygulama ve Staj Sorunları Müfredat Programlarının Yapısı Eğitim Kurumları, Sigorta sektörü, YÖK, MEB, STK’nın paydaşlığı kabullenme güçlüğü

İhtiyaçlar ve İyileştirme Önerileri Ön Lisans Programlarına Yerleşecek Öğrencilerin Niteliklerinin Yetersizliğinin Giderilmesi Ortaöğretimde Sigortacılık Eğitimlerinin ve Eğitimcilerinin İyileştirilmesi Sınavsız Geçişin Kaldırılması Etkili Tanıtım ve Bilinçlendirme yapılması Yazılı kaynakların sayısal ve niteliksel açıdan yeterli kılınması

Akademik Kadro Eğitimci Sayısının ve Niteliklerinin Artırılması Yüksek lisans ve doktora programlarının oluşturulması ve artırılması YÖK’ün Öğretim Elemanı Yetiştirme (ÖYP), Doktora ve Doçentlik, Profesörlük Programlarına Alınması Sektörden Nitelikli Eğitimci Desteği Alınması Eğitimcilere ve adaylarına yönelik E-öğretim programlarının düzenlenmesi Yurtdışında akreditasyon görevi gören kuruluşlara eğitimci adaylarının gönderilmesi

Sigortacılık Branşının Bankacılık Branşından Ayrılması Gelişmiş Ülke Modellerinin Takibi Sigortacılık branşında özellikli müfredat oluşturulması  Branşlara yönelik kaynak üretilmesi Sektör ile işbirliğinin artırılması Sektörle Ortak Projeler üretilmesi Uygulamalı Eğitim Platformları Oluşturulması Staj Olanaklarının Sağlanması

Sigortacılığın tanınması ve bilincin geliştirilmesine yönelik kamu kuruluşları ile ortak çalışmalar üretilmesi Kamu Otoritesine Proje Üretilmesi Yerel İmkânlardan Yararlanılması Kamu otoritesinin sosyal sorumluluk projelerine destek verilmesi

Mezunlar ile İlişkilerin Yeterliliğinin Artırılması Mezuniyet Sonrası Takip ve Destek Sistemlerinin oluşturulması Kariyer Merkezlerinin Geliştirilmesi İş bulma olanaklarının artırılmasına yönelik ciddi faaliyetlerin ve programların tesisi

Öğrenci ile İlişkilerin Artırılması Sürekli İletişim ve Uygulamalı Çalışmaların Artırılması Kişisel Gelişim ve Yönlendirme desteği sağlanması, Mesleki gelişim koçluğu tesisi

Programların Yeterliliğinin Artırılması Finans ve Risk Yönetimi branşlarıyla ortak çalışmaların özendirilmesi Öğrenci Değişimi Programlarının uygulanması Seçmeli Ders Uygulamalarının önemsenmesi Dikey Geçişe açık olunması Sektörün katkılarıyla ön lisans mezunlarının niteliklerini artıracak ek programların sürekli eğitim merkezlerince düzenlenmesi ve yürütülmesi Lojistik, sağlık, taşımacılık vb. bölümlerde ihtiyaç olan branşlarda sigortacılık derslerinin konması

Öğrencilere Sunulan Eğitimin Etkinliğini Artıracak Eğitsel Destek Hizmetlerinin Yeterliliğinin Artırılması Zorunlu Yabancı Dil Dersi Temel Bilgisayar Programları Kullanım Dersi Uzaktan Eğitim Modülleri Kullanımı Sigorta sektöründe kullanılan bilgi teknolojilerinin programlara alınması

Ders Programlarının Sektör beklentilerine Uygunluğunun Artırılması Düzenli İhtiyaç Analizi Yapılması Sektörle ortak danışma kurulları oluşturulması Alt Branşlarda Uzmanlaşma sağlanması Ders programlarının ve içeriklerinin güncellenmesi

Mevcut Müfredat Örneği I.Dönem Dersin Adı Genel İşletme Genel Ekonomi Genel Muhasebe Bankacılığa Giriş Halkla İlişkiler Genel Matematik Genel Hukuk Bilgisi İngilizce -I Türk Dili -I Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I

II.Dönem Dersin Adı Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri Para Ekonomisi Bilgisayara Giriş Ticaret Matematiği İstatistik Bankacılık Mevzuatı İşletmeciliği İngilizce - II Türk Dili - II Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II Beden Eğitimi

III.Dönem Dersin Adı Bilgisayar(Word- Excel) Bankacılık Hukuku Banka Muhasebesi Türkiye Ekonomisi Kredi Yönetimi İşletme Finansmanı Sermaye Piyasaları İnsan Kaynakları Yönetimi Mesleki Çalışma ve Seminer - I

IV.Dönem Dersin Adı Mali Tablolar Analizi Yatırım ve Proje Analizi Banka Bütçe ve Kâr Planlaması Dış Ticaret İşlemleri Türk Vergi Sistemi Sigorta İşlemleri Muhasebesi Mesleki Çalışma ve Seminer - II Yaz Stajı

Yeni Müfredat Örnekleri I. Model Mevcut müfredatın iyileştirilmesi II. Model İlk iki yarı yıl bankacılık ve sigortacılık ortak, son iki yarıyıl bankacılık ve sigortacılık ayrı müfredatlar III. Model bankacılık ve sigortacılık tamamen ayrı iki program

ÖRNEK MÜFREDAT I. YARIYIL II. YARIYIL Ders Adı T U K AKTS İktisat 2 3 3 Genel Muhasebe 1 Hukuka Giriş ve Sigorta Hukuku 4 İstatistik 5 Matematik Finansal Matematik Genel İşletme Bilgi Teknolojileri Kullanımı ve Uyg. Bankacılık Temel Bilgileri İngilizce II Sigortacılık Temel Bilgileri Türk Dili II İngilizce I Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Türk Dili I Temel Hasar ve Reasürans Bilgileri Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I TOPLAM 23 21 30 14 17 G.Ş.Uralcan, İsviçre H.P., 2005

ÖRNEK MÜFREDAT - ZORUNLU III. YARIYIL (Zorunlu) IV. YARIYIL (Zorunlu) Ders Adı T U K AKTS Bankacılık ve Fon Yönetimi 2 1 3 4 Kredi Yönetimi ve Analizi Yangın ve Mühendislik Branşı 5 Bankacılıkta Hizmet Pazarlaması Bireysel ve Ticari Bankacılık Sigorta Pazarlaması Hayat Sigortaları ve Bireysel Emeklilik Sis. Nakliyat Branşı Banka Hukuku ve Mevzuatı Müşteri İlişkileri Yön. Kaza Branşı   Uluslar arası Bankacılık Tarım sigortaları ve TARSİM TOPLAM 12 6 18 23 13 8 21 G.Ş.Uralcan, İsviçre H.P., 2005

ÖRNEK MÜFREDAT - SEÇMELİ III. YARIYIL (Seçmeli) IV. YARIYIL (Seçmeli) Ders Adı T U K AKTS Finansal Piyasa ve Kurumlar 2 1 3 Etkili İletişim ve Beden Dili Sorumluluk Sigortaları Girişimcilik Kişisel Gelişim ve Liderlik Liderlik Sermaye ve Para Piyasaları Kriz Yönetimi Yenilik ve Yaratıcılık Yönetimi Halkla İlişkiler TOPLAM 7 5 12 G.Ş.Uralcan, İsviçre H.P., 2005

BANKACILIK VE SİGORTACILIK ÖN LİSANS PROGRAMI I. YIL ORTAK, II BANKACILIK VE SİGORTACILIK ÖN LİSANS PROGRAMI I.YIL ORTAK, II.YIL BRANŞA YÖNELİK MÜFREDAT I. YARIYIL II. YARIYIL Ders Adı T U K AKTS İktisat 2 3 Genel Muhasebe 1 Genel İşletme 4 İstatistik Hukuka Giriş Finansal Matematik Matematik Temel Hasar ve Reasürans Bilgileri Bilgi Teknolojileri Kullanımı ve Uygulamaları Bankacılık Temel Bilgileri ve Türk Bankacılık Sektörü 6 BankacılıkTemel Bilgileri 5 Sigortacılık Temel Bilgileri ve Türk Sigortacılık Sektörü Sigortacılık Temel Bilgileri İngilizce II İngilizce I Türk Dili II Türk Dili I Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II   Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I TOPLAM 20 24 30 13 7 G.Ş.Uralcan, İsviçre H.P., 2005

BANKACILIK VE SİGORTACILIK ÖN LİSANS PROGRAMI I. YIL ORTAK, II BANKACILIK VE SİGORTACILIK ÖN LİSANS PROGRAMI I.YIL ORTAK, II.YIL BRANŞA YÖNELİK MÜFREDAT SİGORTACILIK BOLUMU III. YARIYIL (Zorunlu) IV. YARIYIL(Zorunlu) Ders Adı T U K AKTS Sigorta Hukuku ve Mevzuatı 3 5 Hayat ve Sağlık Sigortaları 2 1 Yangın Branşı Tarım Sigortaları ve TARSİM Sigorta Muhasebesi Mühendislik Sigortaları Kaza Branşı Bireysel Emeklilik Sistemi Nakliyat Branşı Hasar Uygulamaları Sorumluluk Sigortaları Bilgi Teknolojilerinin Türk Sigortacılık Sektöründe Kullanımı Sigorta Pazarlaması Araştırma Yöntemleri TOPLAM 10 6 16 23 8 G.Ş.Uralcan, İsviçre H.P., 2005

BANKACILIK VE SİGORTACILIK ÖN LİSANS PROGRAMI I. YIL ORTAK, II BANKACILIK VE SİGORTACILIK ÖN LİSANS PROGRAMI I.YIL ORTAK, II.YIL BRANŞA YÖNELİK MÜFREDAT III. YARIYIL (Seçmeli) IV. YARIYIL (Seçmeli) Ders Adı T U K AKTS Sigortacılıkta Portföy Yönetimi 2 1 3 Sigorta İşletmelerinde Örnek Olay İncelemesi Yenilik ve Yaratıcılık Acente İşletmesi ve Büro Yönetimi Kişisel Gelişim ve Liderlik Müşteri İlişkiler Yönetimi Halkla İlişkiler Proje Yönetimi İletişimin Genel İlkeleri Sigortacılık Girişimciliği TOPLAM 7 5 12 G.Ş.Uralcan, İsviçre H.P., 2005

Bağımsız Sigortacılık Programı Müfredat Örneği

Staja Yönelik Öneriler Staj Uygulamaları Toplam Kalite Yönetimi çerçevesinde değerlendirilmelidir. Kamu tarafından sektör kuruluşlarını ve eğitim kurumlarını yönlendiren ve teşvik eden düzenlemeler yapılmalıdır. Her üniversitede MYO lara bağlı Kariyer ve Staj Komitesi oluşturulmalıdır.

Her komite Kurumsal Çalışma Dosyası oluşturmalıdır. Her komite kurumları sınıflandırarak koordinatör ve/veya rehber öğretim görevlilerini belirlemelidir. Her koordinatör staj yapılan kurumlara yönelik İş Yeri Tespit Formu tutmalıdır.

Her koordinatöre staj komitesi tarafından haftalık ve/veya aylık Rehberlik Görev Formu açılmalıdır. Bu formda öğrencinin o hafta/ay boyunca iş yerindeki faaliyetlerini içeren tüm bilgiler girilmeli ve iş yerini sürecin bir tarafı olarak değil sürecin bir parçası olarak çalışmaya dahil ederek tüm geri bildirimler imza altına alınmalıdır. Her öğrenci için İş Dosyası açılmalı bu dosya iş yeri tarafından doldurularak düzenli olarak koordinatöre rapor edilmelidir.

Staj denetimi sadece öğrenciye yönelik değil, kuruma yönelik de olmalıdır. Her iş yeri için Kurumsal Yeterlilik Envanteri açılmalı bu envanter öğrenci tarafından doldurularak koordinatöre düzenli olarak rapor edilmelidir. İş yerindeki stajyerden sorumlu personel/ler günlük olarak İş Takip Formu düzenlemeli ve imza altına alınarak haftalık olarak komite tarafından atanan koordinatöre gönderilmelidir.

Sektöre Uygulanan Anketden Birkaç Sonuç

Sosyo-ekonomik yaşam kalitesine, ülkelerin hayatiyetine, dünyanın korunmasına etki eden iki olgu sigorta ve eğitim sigorta eğitimi konusunda yapılan bu çalıştayın yararlı olması dileklerimle

İlginiz ve dikkatiniz için teşekkürler...