Türkiye Kamu Hastane Kurumu Finans Hizmetleri Başkan Yardımcılığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Advertisements

TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
T.C. DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Özel İdare Müdürlüğü 2010 YILI FAALİYET RAPORU.
KEMALPAŞA DEVLET HASTANESİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
-Demografik- Nüfus Analizi
TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlar.
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
SON EKONOMİK GELİŞMELER
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Tuzla Devlet Hastanesi Sağlık Hizmetleri İlerleme ve Değerlendirme
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
Be Ş eri Sermaye H İ ZMET YöneT İ M İ Prof.Dr.Kamil Ufuk BILGIN TODAIE ankara VI.YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU.
KARNE GÖSTERGELERİ VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ MALİ KRİTERLER
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Üniversite Hastanelerinin Finansal Yönetim Sorunları
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
Tıbbi Malzeme ve Stok Yönetimi
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
Strateji Geliştirme Başkanlığı
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
Tüketim Malzemeleri Dayanıklı Taşınırlar Tıbbi Malzemeler
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Hastane İşletmeciliği Uzmanı
Madde-2) Kurumların merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında yer alan tüm birimlere ait kodların güncellenmesi işlemlerinde kurumların strateji geliştirme.
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
İhtiyaçların Toplu Alım Yöntemleri ile Karşılanması
PROJE VE YAPIM İŞLERİ.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
PROJE VE YAPIM İŞLERİ.
HASTANE İÇİ YÖNETİM ORGANİZASYONU
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
TKHK - FİNANSAL PLANLAMA
TAAHHÜT ve TALEP SİSTEMİ Gelen ödenek taleplerinin daha hızlı cevaplandırılması ve yazışmaların azaltılması amacıyla elektronik ortamda oluşturduğumuz.
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
HARCAMA.
MALİ POLİTİKALARIN KAMU HASTANELERİNE YANSIMALARI
Prof. Dr. Nermin ÖZGÜLBAŞ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
BAP KOORDİNATÖRLÜĞÜ 2018.
Sunum transkripti:

Türkiye Kamu Hastane Kurumu Finans Hizmetleri Başkan Yardımcılığı Ali GAZİ Daire Başkanı Türkiye Kamu Hastane Kurumu Finans Hizmetleri Başkan Yardımcılığı Döner Sermaye Bütçe ve Muhasebe Uygulamaları Daire Başkanlığı

TIBBI CİHAZ PLANLAMASI VE MERKEZİ SATINALMA

SUNUM PLANI GENEL BİLGİLER TIBBI CİHAZ PLANLAMASI MERKEZİ SATIN ALMA Talebin Doğması Dikkat Edilen Hususlar Tedarik Ettirilme Yöntemleri MERKEZİ SATIN ALMA TIBBI CİHAZ YÖNETİMİ ÖZET

Sağlık Hizmeti Sürdürülebilirlik Hizmet Sunumu -Yeterli ve Kaliteli - Etkinlik Sağlık Göstergelerinin İyileşmesi - Verimlilik Vatandaş Memnuniyeti - Kaynakların Etkin ve Verimli Kullanılması Finansal Koruma

DÖNER SERMAYELİ İŞLETMELERİN MAKİNA TECHİZAT VE DEMİRBAŞ ENVANTER BİLGİLERİ AÇIKLAMA TIBBİ CİHAZLAR VE ALETLER BİLGİSAYAR SUNUCU YAZICI VB CİHAZLAR BÜRO MOBİLYALARI VE MALZEMELERİ HASTANEDE KULLANILAN DEMİRBAŞ NİTELİĞİNDEKİ TAŞINIRLAR TOPLAM 2012 Yılı İtibariyle Toplam Kayıt Adet Tutar 822.230 2.971.810.762 342.839 342.165.263 1.345.534 333.859.000 554.389 496.731.000 3.064.992 4.144.566.025 2007-2011 Yılları arası Yıllık Ortalama Demirbaş Alımı 116.625 496.394.097 56.750 56.590.000 234.500 60.000.000 92.900 87.435.000 500.775 700.419.097 2012 Yılında Ekonomik Ömrünü Tamamlayacak Demirbaşlar* 323.299 863.642.586 38.532 97.212.000 470.000 85.700.000 223.791 143.084.000 1.055.622 1.189.638.586 10 Yaş ve Üzeri (2002 ve Öncesi) Demirbaşlar 35.154 436.150.728   15 Yaş ve Üzeri (1997 ve Öncesi) Demirbaş Alımı 12.832 169.207.589 Ekonomik Ömrünü Tamamlayan Demirbaşların Toplam İçindeki Oranı 39% 29% 11% 28% 35% 26% 40% 34% 2012 Yılında ekonomik ömrünü tamamlayacak Demirbaşların hesabında 2007 yılı ve öncesi döneme ait taşınırlar dikkate alınmıştır. Not : Kurumlarımızın yatırım ihtiyacı devam etmekte olup toplam cihaz envanterinin yaklaşık % 30 luk kısmı ekonomik ömrünü tamamlamış durumdadır. Yeterli kaynak olmadığından bu tür taşınırlar hizmet sunumunda kullanılmaya devam etmekte olup bakım onarım maliyetleri bu doğrultuda her geçen yılla beraber yükselmektedir. Bu durum ayrıca tıbbi cihaz gereksinİminin hizmet alım yoluyla (lab. görüntüleme vb.) tedariğini artırdığından hizmet alım giderleride yükselmektedir.

TIBBI CİHAZ HARCAMALARI YIL DÖNER SERMAYE GENEL BÜTÇE TOPLAM HARCAMA 2011 419 180 599 2012 357 150 507

TIBBI CİHAZ PLANLAMASI–Talebin Doğması 1- TIBBI CİHAZ VE ÖDENEK TALEP SİSTEMİ 2- NİTELİKLİ HİZMETLERİN PLANLANMASI 3- YENİ AÇILAN SAĞLIK TESİSLERİ DONANIM İHTİYAÇLARI

TIBBI CİHAZ PLANLAMASI-Dikkat Edilen Hususlar SAĞLIK BÖLGELERİ HİZMET VERİLEN NUFUS SAĞLIK TESİSİ ROLU SAĞLIK TESİSİ KAPASİTE ORANLARI HEKİM SAYISI SAĞLIK TESİSİ MEVCUT CİHAZ DURUMU HİZMETE ULAŞIM UZMAN PERSONEL ÖZELLİKLİ HİZMETLERE GÖRE PLANLAMALAR YENİ HİZMET GENİŞLEMELERİ

TIBBI CİHAZ PLANLAMASI-Tedarik Yöntemleri İhtiyacın sahadaki birliklere genel bütçe veya döner sermaye ödenek tahsisi ile giderilmesi İhtiyacın birlik/sağlık tesisi öz kaynaklarından temin edilmesi Merkezi Satın Alma ile temin

MERKEZİ SATINALMA Amaç: Kaynakların etkin ve verimli kullanılması amacıyla toplu alınmasına karar verilen demirbaş ve tıbbı cihazların tedarik edilmesidir. .

MERKEZİ SATINALMA TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU HASTANE HİZMETLERİ BAŞKAN YARDIMCILIĞI Özellikli Hizmetler Daire Başkanlığı Yatırımlar Daire Başkanlığı Muşterek Hizmetler Daire Başkanlığı B) FİNANS HİZMETLERİ BAŞKAN YARDIMCILIĞI Merkezi Satın alma Daire Başkanlığı Tedarik Yöntemleri Daire Başkanlığı Bütçe ve Muhasebe Uygulamaları Daire Başkanlığı Tıbbı cihaz ve Stok Yönetimi Daire Başkanlığı Mali Analiz Daire Başkanlığı Kaynak Geliştirme Daire Başkanlığı TÜRKİYE HUDUT VE SAHİLLER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

MERKEZİ SATINALMA Merkezi Satın alma Daire Başkanlığı Çerçeve İhale Açık İhale Yöntemleri Alım yapmaktadır. Alımları EKAP kanalı ve kurum internet sayfası kanalı ile izlenebilir.

MERKEZİ SATINALMA 2010 yılında 29 Kalem, 2011 yılında 29 Kalem, Kalem Merkezi Alım Gerçekleştirilmiştir. Son üç yılda yapılan alımlarda 65 Milyon TL tasarruf Sağlanmıştır.

2012 YILINDA MERKEZİ ALIMI GERÇEKLEŞTİRİLEN TIBBİ CİHAZ VE DEMİRBAŞLAR SIRA NO CİHAZIN ADI CİHAZ ADEDİ ALIMI GERÇEKLEŞTİREN KURUM 1 İntraaortik Balon Pompası 14 T.H.G.M. (Ankara Türkiye Yüksek İhtisas EAH.) 2 Kalp Akciğer Pompası 10 4 Hiperbarik Oksijen T.H.S.S.G.M. 5 Türbin Sistemli Yoğun Bakım Ventilatörü 100 Yoğun Bakım Ventilatörü 200 6 Üst Düzey Yoğun Bakım Küvözü Ventilatörlü Transport Küvöz 50 7 Orta Düzey Renkli Doppler Ekokardiyografi Üst Düzey Renkli Doppler Ekokardiyografi 36 9 Renkli Doppler Ultrasonografi Cihazı 240 Video Endoskopi Sistemi

2012 YILINDA MERKEZİ ALIMI GERÇEKLEŞTİRİLEN TIBBİ CİHAZ VE DEMİRBAŞLAR SIRA NO CİHAZIN ADI CİHAZ ADEDİ ALIMI GERÇEKLEŞTİREN KURUM 11 Hasta Karyolası 2.880 T.K.H.K. (MÜNFERİT) 12 1.267 Yoğun Bakım Hasta Karyolası 499 Acil Müdahale Sedyesi 674 Ameliyathane Transfer Sedyesi 462 13 Tomografi (16 Kesit) 8 14 15 1.872 553 16 C Kol 9' 1. kalem 24 C Kol 9' 2. kalem 50

İHTİYAÇLARIN TEMİNİNDE KURUMLARIMIZ SIRASIYLA İl Özel idarelere Aktarılan ve Bekleyen Ödenek Genel Bütçe Kaynakları Döner Sermaye Bütçe İmkanlarını Kullanmalıdır. 30.12.2012 İtibariyle İl Özel İdarelerindeki Bekleyen Ödeneklerin Durumu   Makine-Teçhizat Büyük Onarım Toplam 2012 Yılı 2. Dönem sonu itibariyle Durum 123.450.000 50.620.812 127.556.065

TIBBI CİHAZ YÖNETİMİ Tıbbı cihazlar için mevcut duru m tespiti yapılmalıdır. Tıbbı Cihazların verimliliği ve yerin deliliği takip edilmelidir. Tıbbi cihaz bakım onarım, kalibrasyon ve sözleşmelerinde maliyet düşürücü çalışmalar yapılmalıdır. Yüksek maliyetli tıbbi cihaz satın alma yerine, ihtiyaçların hizmet satın alma yöntemiyle karşılanmalıdır. Bilişim sistemleri etkin bir şekilde kullanılmalıdır. 2011/53 sayılı Genelge Kurumun 05.09.2012 tarihli Genel Yazısı uyarınca kaynağı ne olursa olsun DMO üzerinden yapılacak alımlarda yabancı menşeili Tıbbi Cihaz, Tıbbi Demirbaş ve Hastane Mefruşatı alımı yapılmayacaktır.

Sonuç Sağlık hizmet sunucularının cihaz ihtiyaç planlamalarını yapmaları, kaynaklarını etkin ve verimli bir şekilde kullanmaları sağlık hizmeti ulaşımını hem hızlandıracak hem de finansal sürdürülebilirliğe katkı sağlayacaktır.

Teşekkür ederiz.