20090901035 ÖMER FARUK EREN 20090901037 SERCAN ŞİPAL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
WEB 2.0 ARAÇLARI SABRİYE ESER TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU.
SOSYAL MEDYA.
Eğitimde Günlük Uygulaması
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Sosyal Öğrenmenin Geliştirilmesinde Taylan ACAR Ulusal Destek Servisi.
3.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
Multimedya (Çoklu ortamlar)
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
İ ÇINDEKILER Web 2.0 nedir ? Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
Eğİtİmde web 2.0 araçlarInIn kullanImI
EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI ENİS TOPALOĞLU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI TUTKU YILMAZTÜRK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
AKADEMİK BİLİŞİM 2007 “UniTube – Üniversitelerarası Web Tabanlı Çokluortam İçerik Paylaşım Platformu” Bülent Gürsel Emiroğlu Başkent Üniversitesi Bilgisayar.
Sunum transkripti:

20090901035 ÖMER FARUK EREN 20090901037 SERCAN ŞİPAL

WEB 2.0-ÇOKLU ORTAM PAYLAŞIMLARI VE ETİKETLEME

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Çoklu ortam (multimedya); metin, fotoğraf, video, ses ve canlandırma gibi farklı medyaların bilgisayar tarafından işlenmesi ve gösterilmesidir. Bir uygulamanın çoklu ortam kategorisinde yer alabilmesi için, bu medyalardan en az ikisi birlikte kullanılmalıdır.

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Çoklu ortamlar yalnızca basit bir şekilde bilginin değişik biçimler/yollar kullanılarak sunulması değil, bu yolların/biçimlerin planlanmış bir program olarak bütünleştirilerek kullanılmasıdır. Bu planlanmış yeni yapıda, bütün öğeler birbirlerini tamamlayıcı bir rol üstlenmektedirler.

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Etkileşimli Multimedya ve Etkileşimsiz Multimedya olmak üzere ikiye ayrılır. Etkileşimli (interactive) multimedyada ise, kullanıcı "pasif izleyici" değil "aktif katılımcı"dır. Bağlantıları (link) kullanarak aradığı bilgiye ulaşma, veri girerek veya dokunmatik ekran yoluyla yönlendirme veya video konferans gibi uygulamalarda canlı katılım gibi değişik düzeylerde etkileşim şansına sahiptir.

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Çoklu ortam paylaşımları ise; multimedya öğelerinin yerel ağlar üzerinden paylaşılması sonucunda kullanıcılara ulaştırılmasıdır. 2000’li yıllarda Internet erişim ve veri iletim hızının artırmasıyla birlikte web teknolojilerinde çoklu ortam sistemlerinin kullanımı da yaygınlaşmıştır.

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Kolay hatırlanır. Az yer kaplar Dikkat çekicidir Kolay güncellenir Öğrenmeyi kolaylaştırması Pratiktir Yaşamın gerçeğe en yakın simülasyonudur Öğrencinin ilgi ve güdüsünün arttırması Öğretmene kolaylık sağlaması

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Kullanım Alanları İş Dünyası Firma Tanıtım Sunuşları Portfolyolar Ürün Katalog ve Broşürleri Fuar ve Sergi Sunuşları Seminer ve Toplantı Sunuşları Kullanım Kılavuzları Dijital Bültenler ve Dergiler Satış ve Bilgilendirme Noktaları (Kiosk) Eğitim Ansiklopediler Sözlükler Kurs ve Okul Öğrenim Programları Personel Eğitimi Eğlence (Oyunlar) Sanal Gerçeklik

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Çoklu Ortam Paylaşımları İçin Kullanılan Araçlar Youtube Teachertube Dersizle.com Screencast / Screencastle.com Podcast Slideshare.net Flicker com Flatcast.com Facebook.com MySpace.com

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Youtube.com Resim çekme, görüntü alma konusundaki gelişmeler birçok kişi tarafından bu işlerin amatörce yapılmasına olanak sağladı. Yapılan bu çekimlerin kolayca paylaşılması fikrinden yola çıkılarak geliştirilmiştir. En önemli paylaşım sitesidir. İçerik olarak da tamamen site üye ve ziyaretçilerinin yüklediği amatör veya profesyonel kayıtlardan oluşan hareketli görüntüleri sunmaktadır.

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Teachertube.com Eğitim sektöründe olanların, özellikle de öğretmenlerin, video, ses, belge, fotoğraf, grupları ve bloglar gibi eğitim kaynaklarını paylaşması için tasarlanmış ve youtube benzer altyapıyla kurulmuştur.

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Screencast / Screencastle.com Bilgisayarlara kurulan bazı programlar yardımıyla bilgisayrın ekranındaki görüntüyü ortamdaki seslerle birlikte kayıt eden sisteme screencast denir. Screencast.com ise bu uygulamayı herhangi bir programa gerek duymadan direkt olarak yerel ağ üzerinden ekrandaki görüntüyü ortamdaki ses ile birlikte alıp video formatında kayıt etmesi ve bu kaydı da direkt olarak bir sosyal paylaşım veya çoklu ortam paylaşım sitesinde paylaşmaya olanak sağlayan sitedir. Bu sistemi kullanabilmek için siteye üye olmak gerekiyor.

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Podcast: Podcast ses ve/veya video dosyalarının belirli bir amaç çerçevesinde Web üzerinden paylaşımı için yapılan uygulamalar olarak ifade edilebilir. 2004 yılında çıkmıştır. Genellikle 3-5 dakikalık mini kayıtların (mp3 vb.) sunulduğu podcast’ler ders öncesi hazırlık, kaçırılan derslerin konularını telafi etme ve bir konu hakkında topyekûn bir kaynak sahibi olma gibi amaçlarla eğitimde kullanımı mümkündür. Podcast üç aşamayı temsil eder; içeriği oluşturma, paylaşma, dinlenme/izleme

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Slideshare.net: Yapılan power point slaytlarının yerel ağ ortamına atılmasını sağlayan bir web sitesidir. Flatcast.com: Kişilerin üye olarak kendi radyo istasyonlarını kurabilecekleri veya başka radyo istasyonlarını dinleyebilecekleri web sitesidir. Dersizle.com: UniTube adlı porje için geliştirilmiştir. Yapı, içerik ve yönetim olarak YouTube’dan farklı olarak üniversite öğrencileri ve yeni mezunlarının bir araya gelerek oluşturdukları çevrimiçi çoklu ortam bilgi sistemidir. “Dersizle”, ÖSS ana başlığı altında; matematik, geometri, fizik, kimya, biyoloji, Türk dili ve edebiyatı, coğrafya, tarih ve felsefe, bilgisayar ana başlığı altında ise; donanım, HTML ve AutoCAD derslerine ait eğitici videoları üyelik gerektirmeyen bir sistemle site ziyaretçilerinin hizmetine sunmaktadır.

Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları Flicker.com: Flickr, bir fotoğraf paylaşım sitesi, web servisi ve paylaşımında bu kadar popüler olması ve yaygın kullanılmasının nedenlerinden biri, blogger'ların fotoğraf deposu olarak kullanmasından kaynaklanır Flickr, Nisan 2008'de video paylaşımına da izin vermeye başlamıştır. MySpace.com: Sanal ortamda kullanıcı denetiminde iletişim ve arkadaşlıklar kurulabilen, kişisel profillerin, blogların, grupların, resimlerin, müzik ve videoların barındırılabileceği bir sosyal iletişim web sayfasıdır.

Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme “Folk” ve “Taxonomy” kelimelerinin birleşmesinden oluşan folksonomy sözcüğü toplu yer imlemenin ilkesini ve mantığını yansıtır. En bilinen folksonomi servisleri; del.icio.us (www.delicious.com), Ci teULike (www.citeulike.org), connotea (www.connotea.org)

Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme Dijital nesneleri tanımlamak için eklenen anahtar kelimelere etiket denir. Yani içeriğinizin konusunu ifade eder. Hem arama motorları tarafından daha kolay indekslenmenizi hem de Blogcu içinde yazılarınızın daha kolay bulunmasını sağlar. Etiketler, durum güncellemeleri ve fotoğraf gibi paylaştığımız şeylerde bir kişiye, sayfaya veya bir yere bağlantı verir.

Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme Etiket Yazarken Nelere Dikkat Etmeliyiz? Etiket yazarken bazı şeylere dikkat etmekte fayda var. Bunlar: Etiketler ideal olarak bir ya da birkaç kelimeden oluşmalıdır. Kelimelerin doğru yazılması, En az 2 etiket girilmesi, Etiket girerken araya virgül konması önemlidir.

Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme Etiketleme Nasıl Yapılır? Ana hatlarıyla etiketleme işlemi iki şekilde yapılmaktadır. İlk modelde kullanıcılar kendi belirledikleri anahtar kelimeleri ilgili içerik ile ilişkilendirmektedir. Özellikle metin içermeyen görsel öğelerin etiketlenmesinde bu teknik tercih edilmektedir.

Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme Etiketleme Nasıl Yapılır? Bu konuda uygulanan ikinci model ise bilgisayar destekli otomatik etiketlemedir. Makine öğrenmesi, doğal dil işleme ve istatistik gibi teknikler kullanılarak geliştirilen algoritmalar aracılığı ile metin içerikleri analiz edilir ve ilgili metni temsil eden anahtar kelimeler belirlenerek etiket ataması yapılır. Bu çalışmanın da konusu olan etiket bulutları, bu şekilde otomatik olarak oluşturulmaktadır.

Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme Konuların önemini belirtmek için etiketlerdeki görseller aşağıdaki gibi sıralanabilir: Etiketler alfabetik olarak sıralanır. Etiketlerin önemli olması veya sık kullanılmasına göre farklı yazı tipleri kullanılır. Etiketler alfabetik olarak sıralanır. Tüm etiketler için aynı yazıyüzü boyutu kullanılır. Önem derecesi yüksek olan etiketler farklı bir renkte yazılır veya arka alanı renklendirilerek vurgulanır.

Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme Etiketler kullanım sıklıkları ve ağırlıklarına göre sıralanır. Etiketin önemini belirtmek için hem yazıyüzü boyutundan hem de renk tonlarından faydalanılır. Etiketler özel bir şekilde sıralanmaz. Önemli etiketlerin belirgin olması, yazıyüzü boyutu, ağırlığı ve renk tonu ile sağlanır. Etiketler benzerliklerine göre sıralanır. Yazıyüzü özelliklerinin kullanılmasının yanında birbirine benzer olan etiketlerin yan yana dizili olması sağlanır.

Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme Etiketleme/Sosyal İmleme İle İlgili Faydalı Siteler Tag Society: Etiket topluluğu anlamına gelen “tag society” siteleri etiketlere göre kategorilere ayırıyor. Kendi sitenizi buraya ekleyerek PR 5/10 olan bu siteden link alabilirsiniz. TagYourSite: Etiket topluluğu anlamına gelen “tag society” siteleri etiketlere göre kategorilere ayırıyor. Kendi sitenizi buraya ekleyerek PR 4/10 olan bu siteden link alabilirsiniz.

Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme Çoklu Ortam Paylaşımları Ve Etiketleme Çoklu ortam dosyalarının web ortamında paylaşılmasından sonra bu paylaşımların üzerine konu ile ilgili etiketler konularak konunun ilgili bölümlerine rahat bir şekilde ulaşılabilir. Arama motorlarında yapılan aramalarda bu etiketler paylaşıma ulaşımı kolaylaştırır. Etiketlerin altına yorumlar yapılır. Paylaşılan dosyalara diğer paylaşım sitelerinden de erişim kolaylaşır.

KAYNAKÇA wikipedia PC World. (2008). Folksonomy. ttp://www.pcworld.com.tr/folksonomy-makale_3298.html. (Erişim 16. Kasım 2008 Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları-Selçuk Karaman, Serkan Yıldırım, Abdullatif Kaban UniTube – ÜNİVERSİTELERARASI WEB TABANLI ÇOKLUORTAM İÇERİK PAYLAŞIM PLATFORMU, Bülent Gürsel EMİROĞLU Denşz TAŞKIN_ Nurşen SUÇSUZ, Sıkıştırılmış Ortamda Çerçeve Tipine Dayalı Gerçek Zamanlı Sahne Değİşimi Belirleme Ames, M. ve Naaman, M., “Why We Tag: Motivations for Annotation in Mobile and Online Media”, Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI 2007), San Jose, California, USA, 28 Nisan – 3 Mayıs 2007, 971-980 Bünyamin ATICI_Serkan YILDIRIM, Web 2.0 Uygulamalarının E-Öğrenmeye Etkisi Ücretsiz Bilgisayar Dergisi,dfdergi Ücretsiz Bilgisayar Dergis-http://pdfdergi.com http://blogcuyardim.blogcu.com/etiket-nedir-ne-ise-yarar http://etkilesimlinet.wordpress.com/2009/01/22/tagging/ http://web-2-0-araclari-ue.wikispaces.com/ http://www.ytusigmadergisi.com/pdfs/161.pdf Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı-Öğretim Teknolojileri ders kitapları