Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi Küçük Grup Oluşturma Örnek Olay İncelemesi Fotoğraf ve Resimlerin Analiz Edilmesi (Fotoğraf/Resim.
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
RAMAZAN AYI VE ORUÇ İslam dininde ramazan ayına niçin önem verilmektedir? İmsak, İftar, Sahur, Mukabele, Teravih namazı ve Fitre kavramlarının anlamlarını.
DİN EĞİTİMİNDE yenİ Yöntem ve teknİkler
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
KAVRAM HARİTALARININ DİN ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI
GÜNLÜK NAMAZLAR (5 VAKİT NAMAZ)
İSLAMİ TERİMLERİN AÇIKLAMALARI
NAFİLE NAMAZLAR NELERDİR?
8.Sınıf I. ÜNİTE KAZA VE KADER pedagojiformasyon.com.
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 11. Sınıf 1. Ünite
Zekat, Hac ve Kurban ibadeti
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
ÖĞRENME ALANI:İNANÇ 11.SINIF I.ÜNİTE: KAZA ve KADER
AKLIN DİNİ SORUMLULUKTAKİ YERİ VE ÖNEMİ
İSLAMDA BAŞLICA İBADETLER
KADER VE EVRENDEKİ YASALAR 1
RAMAZAN VE ORUÇ İBADETİ
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
Malların Zekât Miktarları Kimlere Zekât Verilmez?
Ramazan Ayı ve Oruç İle İlgili Kavramlar
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
ALLAH HER ŞEYİ BİR ÖLÇÜYE GÖRE YARATMIŞTIR
HAC VE UMRE.
FARZ VE NAFİLE NAMAZLAR
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
TEMEL BECERİLER-3.
Paylaşma ve Yardımlaşma
HÜSEYİN SEYMEN SORGUNAİHL
ÖĞRETİM MATERYAL TEKNİK VE TASARIMI DERSİ
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE:
Yrd. Doç. Dr. Mustafa TOPRAK
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
ZEKAT FITIR SADAKASI SADAKA HÜKMÜ FARZ ŞARTI VACİP SÜNNET NİSAP MİKTARI MALA SAHİP OLMAK VE ÜZERİNDEN BİR YIL GEÇMİŞ OLMASILAZIM NİSAP MİKTARI MALA.
Behçet Gündüz izmir N AMAZLAR A- FARZ NAMAZLAR B- VACİP NAMAZLAR C- NAFİLE NAMAZLAR olmak üzere başlıca üç kısımda incelenir.
Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Bugün neler öğreneceğiz?
NAMAZ ÇEŞİTLERİ FARZ,VACİP,NAFİLE.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ DERS SUNUSU
RAMAZAN VE ORUÇ İBADETİ
Bugün neler öğreneceğiz?
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLÂK BİLGİSİ ÖRETMENİ
KAZA VE KADER.
Bugün neler öğreneceğiz?
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MELEK-CİN-ŞEYTAN/RAMAZAN-ORUÇ DENEME SINAVI SORULARI
EKOSİSTEM Geyiklerin yaşadığı yerde sadece canlılar mı görülüyor? Canlıların, yaşamını sürdürebilmesi için hava, su, toprak gibi cansız faktörlere ve güneş.
ZEKÂT; Kelime anlamı: ‘Artma, çoğalma, arınma ve bereket’
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
Programdan Sorular.
Ünitemizden Öğrendiklerimiz
DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ
2. ÜNİTE ZEKAT ve SADAKA Zekat ve Sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar.
2.ÜNİTE: ZEKAT,HAC,KURBAN
KAVRAM HARİTALARI.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Kullanılacak Başlıca Yöntem Teknikler Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi Küçük Grup Oluşturma Örnek Olay İncelemesi Fotoğraf ve Resimlerin Analiz Edilmesi (Fotoğraf/Resim Okuma) Gözlem Gezisi Yöntemi

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Problem Çözme Görüş Geliştirme Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Kullanılacak Başlıca Yöntem Teknikler Drama Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Problem Çözme Görüş Geliştirme Kavram Haritaları ve Din Öğretiminde Kullanımı Din Öğretiminde Ayetlerin Kullanımı Din Dili Çalışmaları 2

Kavram Haritaları ve Din Öğretiminde Kullanımı Din öğretiminde kullanılan veriyi öğrenciye sunarken, en iyi biçimde sunmak ve sonuçta anlamlı bir öğrenmenin gerçekleşmesini sağlamak için eğitim bilimlerinin ortaya koyduğu yöntem ve araçlar kullanılır. Kullanılan bu yöntem ve araçlardan biri de kavram haritalarıdır. Kavram haritaları, daha çok soyut kavramlardan oluşan bir içeriğe sahip olan din öğretiminde işe koşulabilir bir yaklaşımdır. Bu içeriği somutlaştırma ve anlamlı bir hâle getirmede kavram haritaları kullanılabilir.

Aşağıda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile ilgili bazı kavram haritası türleri

NAMAZ HÜKÜMLERİNE GÖRE ÖRÜMCEK HARİTA VAKİTLERİ TÜRLERİ HAZIRLIK ŞARTLARI HÜKÜMLERİNE GÖRE NAMAZ SABAH ÖĞLE İKİNDİ AKŞAM YATSI GÜNLÜK NAMAZLAR CUMA NAMAZI KÂBE’YE YÖNELMEK NİYET TEMİZLİK GİYİNİK OLMAK ABDEST VAKİT KAZA ÖRÜMCEK HARİTA BAYRAM NAMAZI TERAVİH NAMAZI CENAZE NAMAZI NAFİLE SÜNNET VACİP FARZ

OLAYLAR ZİNCİRİ HARİTASI

İnsanın anlam ve arayışına cevaptır. Bilimi teşvik eder. İnsanı özgürleştirir. İnsanın anlam ve arayışına cevaptır. Akla ve kalbe hitab eder. Evren ve varlıklar üzerine düşünülmesini ister. Düşüncenin ürünüdür. İnsanı aydınlatır. Evrenin sırlarını ortaya çıkarır. İnsanın kendine güvenini sağlar. DİN AKIL BİLİM Ufkumuzu açar. Yaşamımızı kolaylaştırır. Dinî sorumluluğun ön şartıdır. En büyük nimetlerden biridir. İnsanı diğer canlılardan ayıran en temel özelliktir. _ Din- akıl-bilim kavramlarının özelliklerini gösteren kavram haritası EK-3

İslâm Dini Bilgisizce taklide karşıdır. Bilimi teşvik eder. İnsanın özgürleşmesine katkıda bulunur. Akıl ve bilgi dinidir. Okumayı, düşünmeyi ve öğrenmeyi öğütler. İnsanların barış, huzur ve kardeşlik içerisinde yaşamalarını ister. İnsanın aklına hitab eder. İnsanın kalbine hitab eder. Düşünmeyi ve düşündüğünü ifade etmeyi teşvik eder. Aklın kullanılmasını ister. İnsanın niçin yaratıldığını ve neyi niçin yaptığını bilmesini ister. Delil ve belgelere dayanarak konuşmayı ve doğruyu yanlıştan ayırmayı ister. Düşünmeyi, araştırmayı öğütler. İnsanın iç dünyasını, duygu dünyasını zenginleştirir. İslâm Dini

Aklın önemini ortaya koyan kavram haritası DÜŞÜNME YARGILAMA AKIL ARAŞTIRMA KAVRAMA KEŞFETME -nın, -nin ön şartıdır. Aklın önemini ortaya koyan kavram haritası

Allah’ın yaratmasındaki ölçüye ilişkin kavram haritası UYUM DÜZEN KURALLAR YARATMA ALLAH HERŞEYİ BİR ÖLÇÜYE GÖRE YARATMIŞTIR (54. Kamer, 49) Dünya – Güneş arasındaki uzaklık Atmosfer tabakasının kalınlığı Ay’ın Dünya’ya olan uzaklığı Dünya’nın kendi etrafındaki dönüş hızı Gece gündüzün oluşması Gel–git olayı Her cismin yörüngesinde hareket etmesi Mevsimlerin sürekliliği Gece – gündüzün birbirini takip etmesi Tabiat olaylarını yaratmıştır. Canlı varlıkları yaratmıştır. Allah’ın yaratmasındaki ölçüye ilişkin kavram haritası Mevsimlerin oluşması Yer çekiminin olması Cansız varlıkları yaratmıştır. 12

Evrendeki yasaları gösteren kavram haritası BİYOLOJİK YASALAR Canlıların oluşumu Gelişimi Canlılık özellikleriyle ilgili yasalardır Her canlı farklı biyolojiye sahiptir. Bilimsel olarak ortaya konulmuştur. TOPLUMSAL YASALAR Sosyolojinin alanıdır. Yaşam ve insan ilişkileri konu edinir. İnsanlar tarafından oluşturulur. Neden – sonuç ilişkisi vardır. FİZİKSEL YASALARI Maddenin ve enerjinin değişimi Değişimi Yapısı Hareketi incelenir. Maddeler arası ilişkilerle ilgilidir. Deney – gözlem ve araştır- malarla ortaya konulmuştur. Evrenseldir. Evrendeki yasaları gösteren kavram haritası Sonuçlar test edilebilir.

İNSANIN KADERİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR Kişinin annesi babası Yaşayacağı ömrü Başına gelecek olaylar Boyu, ten rengi Yaşadığı coğrafya EYLEMLER İnsan özgür bir varlıktır. İnsana akıl verilmiştir. İnsana düşünme yeteneği verilmiştir. İyiyi kötüyü ayırt edebilecek özelliktedir. Vahiyle doğru yol gösterilmiştir. İnsan kaderini etkileyen bazı özellikleri gösteren kavram haritası İnsan eylemlerinden sorumludur.

İnsan hürriyeti ve eylemlerine ilişkin kavram haritası Baskı ve zorlama Cüz-i iradeyle Eylemleri Seçimlerinde özgürdür. -nden sorumludur. İnsan hürriyeti ve eylemlerine ilişkin kavram haritası şekillenir. yoktur.

Dindeki Anlayış farklılıkları İLGİLİ KURUMLAR Mezhepler Tarikatlar Cemaatler Dindeki anlayış farklılıklarının sebepleri, sonuçları ve ilgili kurumlar Düşünce zenginliği Dinî canlılık Farklı seçenekler Ekonomi Siyaset Ortam ve kültür SEBEPLERİ SONUÇLARI İnsanın yapısı