ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
Öğretim yöntem ve teknikleri
YAYA TEMASI.
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
1. EĞİTİM SİSTEMİNİN ÜÇ TEMEL ÖGESİ
Newton’un Hareket Kanunları
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
Erkan Evrensel, Seval Ergün, Tuğba Günay, Çisem Aytin
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
ANADOLU MEDENİYETLERİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Ünite Planı Özeti: Bu ünitede temel soru ile çevremizdeki cisimlerin disiplinler arası bağlantı kurularak öğrencilerin aklına gelebilecek her şekilde.
Bitki Örtüsü.
MİLLİ EDEBİYAT HAZIRLAYANLAR  Gülcan Diribaş  Elif Er  Aylin Köseler.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ünite Portfolyö Sunumu
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Paradigmalar. Paradigmaları m ız Değişmiyor mu? 21. Yüzyıl Öğreneni.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
SEVGİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
TÜRKİYE’NİN TURİSTİK DEĞERİ
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
COĞRAFYA NE İŞİMİZE YARAR?
Teknoloji ve tasarım dersi
Mutluköy İlköğretim Okulu
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Programdan Sorular.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

“Attis” Roma Heykeli, Pamukkale Arkeoloji Müzesi, Fotoğraf : Bekir İnce

ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere sahip çıkarak koruma bilincini geliştirmek. Bu amaçla öğrencilerden bir turizm acentesi gibi Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri tanıtıcı bir harita, broşür, üç günlük gezi planı ve gezilecek yerlerin tarihçelerini ve fotoğraflarını içeren bir sunu hazırlamaları , bu proje ile ilgili olarak yurt dışından gelecek olan misafir öğrenci grubuna rehberli etmeleri istenir.

ÖĞRETİM PROGRAMI TASARIM SORULARI Temel Soru: Geçmişin mirası bugünü ve geleceğimizi nasıl etkiler? Ünite Soruları: 1.Denizli ve çevresinde bulunan tarihi ve doğal turistik yerler nereleridir? 2.Buralarda ulaşım ve konaklama hizmetleri nasıl, kimler tarafından verilmektedir? 3.Tarihi sit alanları yeterince korunabilmiş mi? 4.Tarihi eser kaçakçılığı ne demektir? Özellikle az gelişmiş devletlerde daha fazla olmasının nedenlerini tartışınız. 5.Tarihi bilinç ve çevre koruma bilinci arasında nasıl bir bağlantı olabilir? İçerik Soruları: 1.Denizli ve çevresindeki ilkçağ yerleşim merkezlerini gösteren bir Denizli haritası nasıl hazırlanır? 2.Denizli ve çevresindeki tarihi ve doğal yerleri içeren bir gezi planı nasıl hazırlanır? 3.Turist rehberi olarak, Denizli'ye gelen misafir öğrenci grubuna buradaki tarihi ve doğal alanları nasıl tanıtırsınız?

PROJE SÜRECİ : ÖĞRETİMDE YÖNTEMSEL YAKLAŞIMLARI Projede; Öğrencilere “Geçmişin mirası bugünü ve geleceğimizi nasıl etkiler ?” sorusunu yönelterek, akıllarına ilk gelen çağrışımları söylemeleri ve düşüncelerini tahtaya yazmaları istenir, böylece “beyin fırtınası” gerçekleştirilir. Daha sonra Öğretmen tarih ve çevre bilinci ile ilgili bir K-W-L etkinliği(Bil-Merak et-Öğren) içeren formlar dağıtır. Öğrencilerin Venn şeması üzerindeki bilmeleri gereken bölüme “tarih ve çevre bilinci ile ülkelerin gelişmişlik düzeyi arasındaki ilişkiyi” anlatan bir yazı konur. Öğrenilmesi gerekenler ve merak edilenler bölümlerini tamamlamaları istenir. “Denizli ve çevresinde bulunan antik döneme ait tarihi yerler nereleridir?” Sorusunu öğrencilerin evlerinde günlüklerine cevaplandırmaları ve bir daha ki derse kadar en az bir arkadaşının günlüğünü değerlendirmesi istenir.

Öğrenciler arasında görev dağılımı yapılır. I. Grup; Denizli ve çevresindeki kültür ve tabiat varlıklarını gösteren bir harita ve yurt dışından gelen bir öğrenci grubu için 3 günlük bir gezi planı hazırlar. II. Grup; Denizliyi tanıtıcı bir broşür ve gezi sırasında kullanılabilecek video ve fotoğraf gösterileri hazırlar. III. Grup; Ünite planı ve gezilecek yerlerin tarihçelerini, özelliklerini içeren bir sunum yapar. Sunumun sonunda; Anadolu’nun yaşamsal avantajları ve kıtalar arasındaki konumu nedeniyle binlerce yıldır insanların ilgisini çektiği vurgulanır. Farklı devlet ve milletlerin yerleştiği bu coğrafyanın “medeniyetler beşiği” olarak adlandırıldığı açıklanır. (a) Kültürel ve doğal varlıklarımıza nasıl sahip çıkabiliriz? (b) Birey olarak üzerimize düşen sorumluluklar nelerdir? (c) Tarih bilinci ve çevreye duyarlılık bize ve çocuklarımıza neler kazandırır? Soruları tartışmaya açılır.

BU PROJE ÖĞRENCİLERİMİN “21 BU PROJE ÖĞRENCİLERİMİN “21. YÜZYIL BECERİLERİ” GELİŞTİRMESİNE AŞAĞIDAKİ YOLLARLA YARDIMCI OLACAK: İşbirlikli Öğrenme: Akranlarla işbirliği, karşılıklı etkileşim Beyin Fırtınası: Yeni bakış açıları ve yaratıcı fikirler geliştirme, akıl yürütme Bil-Merak et-Öğren (K-W-L) : Araştırma ve sorgulama, eleştirel düşünme, sorun çözme Kayıt : Fotoğraf makinesi ve video kamerası ile konunun yerinde ve zamanında tespiti, böylece değişim ve sürekliliği algılama, aynı zamanda süreci yazarak, günlük tutma, gözlem yapma Raporlama: Toplanan verilerin, Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanarak sunulması, kronolojik düşünme, tarihsel analiz ve yorum yapabilme.

ÖĞRETME – ÖĞRENME HEDEFLERİ 1.İlkçağ Anadolu uygarlıkları ve Denizli hakkında bilgi edinme. 2.Öğrencilerin tarihi ve doğal çevreyi tanımaları. 3.Konu ile ilgili yerlere; nasıl gidileceğini, tarihi özelliklerini, bugün ne durumda olduklarını öğrenme. 4.Tarih ve çevre bilinci oluşturarak koruma duyarlılığını geliştirme. 5.Misafirlerine çevreyi tanıtıcı bilgi verebilme.

GERİBİLDİRİM İSTEDİĞİM KONULAR Fahri Rehberlik: Denizli’nin tarihsel ve kültürel zenginliklerini, doğal varlıklarını, yerli ve yabancı misafirlere tanıtma, internet ortamında paylaşma. Tarihi ve Doğal Çevreyi Koruma: Yerel yönetimler, ilgili sivil toplum kuruluşları ve kamu kurumları ile işbirliği yaparak gönüllü olarak çalışmalara katılma (Tema, Tarih Vakfı, Müze, vb.)

İNTEL ÖĞRETMEN KURSUNA İLİŞKİN BEKLENTİLERİM -Öğrencilerimin Tarih dersine daha fazla ilgi ve merak duymasını sağlayacak yollar bulmak Öğrencilerimin ve kendimin kullanabileceği farklı teknolojileri öğrenmek Başka öğretmenlere görüş alış verişinde bulunmak Proje tabanlı öğrenme süreçlerini anlama ve uygulama

Agora, Hierapolis, Fotoğraf : Bekir İnce