AVUSTRALYA’DA GP LİK EĞİTİMİ Dr. Mustafa SÜLKÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Prof. Dr. H. Nezih Dağdeviren - Tr TAHYK YK Başkanı
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
ISTE.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Merkezi Hastane Randevu Sistemi
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
SAĞLIKTA SON DURUM Türkiye Genelinden Adana’ya Bakış
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
AİLE HEKİMLİĞİ EĞİTİMİ: GÜNCEL DURUM VE YENİ AÇILIMLAR
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMINDAKİ TEMEL İLKELER
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Aile Hekimliğinin Tanımı ve Temel İkeleri
ISTE.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
HEMŞİRELİK VE EBELİK KONSEYİ (HEK)
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
Sağlık Hizmetlerine Ulaşım Sınıf 2,
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
1 Kapsamlı Sağlık Bakımı Prof. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Aile Hekimliğinin Tarihçesi
Panel II-Yaşlı Kanserleri
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
Dr Hakan Abacıoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Comenius Programı Onur AYDEMİR
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
LATİN AMERİKA BREZİLYA VENEZUELA.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
TAM GÜN YASA TASARISI TIP FAKÜLTELERİNİN GÖRÜŞLERİ.
Prof. Dr. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
Aile Hekimliği Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. 1.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
AİLE HEKİMLİĞİNDE KIRSAL HEKİMLİK
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

AVUSTRALYA’DA GP LİK EĞİTİMİ Dr. Mustafa SÜLKÜ

Nufus:22.489.491 İngilizlerin 1700 lerde Avustralya kıtasına koloni kurmalarından 60000 yıl önce yerliler burada yaşamaktaydı. Asya , Afrika ve Ortadoğu’dan gelenler, Avrupalılar ve diğerleri 1901 de kolonilerini büyüttüler . Avustralya’ da yaygın olarak Avustralya, İngiliz, İtalyan, Yunan, Cantonese, Arap, Mandarin, Vietnam dilleri konuşulmaktadır. Avrupalılar adaya geldiğinde 700 lehçe içeren 250 yerli dili konuşulduğu tahmin edilmektedir. Geçtiğimiz 200 yıl içinde bu 145 düşmüş bunun 110 nu çok ciddi tehlike içinde

Population structure, Age and sex - Australia - 1989 and 2009p ERKEK YAŞ GRUPLARI YIL KADIN

Nüfusun yaş yapısı ve ülkelerle karşılaştırma Haziran 2010 2005 2010 2005-2010 0-14 yaş 15-64 65 yaş ve üzeri Median yaş 65 yaş ve üzeri Median Top. doğ oranı Beklenen yaşam süresi ÜLKELER % YIL ORAN AUSTRALYA 19.7 67.3 12.9 36.5 19.0 13.7 37.4 1.8 81.5 ÇİN 22.0 70.4 7.6 32.1 19.9 71.9 8.2 34.2 73.0 FİLİPİNLER 35.6 60.6 3.9 33.5 62.2 4.3 23.2 3.1 71.7 İNGİLTERE 18.0 65.9 16.1 38.9 17.4 66.0 16.6 39.9 79.4 AMERİKA 20.8 66.8 12.4 36.0 20.2 13.0 36.6 2.1 79.2 VİET NAM 29.2 64.7 6.2 25.6 25.1 68.6 6.3 28.5 74.3 DÜNYA 28.4 64.4 7.3 27.9 26.9 65.5 29.1 2.6 67.6

RACGP (Royal Australian College of General Practitioners / Avustralya Genel Pratisyenler Kraliyet Koleji) RACGP Avustralya’da genel pratiğin kalitesi ve güvenliği üzerine odaklanmış mesleki bir organizasyondur.

Misyonu: Genel pratisyenlerce Avustralyalıların sağlığını refahını geliştirilmek, Genel pratisyenler ve tıp öğrencilerinin Bilgi ve becerilerini değerlendirmek, Mesleki gelişimlerini sürdürmek, Proje ve araştırmalarını geliştirmek, Yayınlarla genel pratiğe katkıda bulunmak Akreditasyonun bir parçası olarak genel pratiğin standartlarının geliştirilmesine yardım etmektir.

RACGP nin 20000 nin üzerinde üyesi vardır RACGP nin 20000 nin üzerinde üyesi vardır. RACGP hem genel olarak Avustralya ‘da hem kırsal alanda genel pratisyenliği temsil eden en büyük yapıdır. www.racgp.org.au/membership1

RACGP ye üyeliği değerlendiren ve hazırlığını yapanlar dışında isteğe bağlıdır. Bütçesi asıl olarak yıllık üye aidatları ile sağlanmaktadır. www.racgp.org.au/membership/categories

Her yıl yaklaşık 850 doktor RACGP sınavlarına katılmaktadır Her yıl yaklaşık 850 doktor RACGP sınavlarına katılmaktadır. Avustralya’daki en büyük uzman doktor örgütü olarak değerlendirilmektedir. İki yılda bir 600 üye kolej üyelik sınavlarına katılmaktadır. w.racgp.org.au/exam

RACGP veya FRACGP üyeliği doktorlara gereksinimlerine uygun bir unvan vermektedir. FRACGP listesinde olmak için RACGP değerlendirmesinde başarılı olmak gerekmektedir. FRACGP genel pratikte kalifiye bir uzman olarak birçok ülke tarafından tanınmaktadır. www.racgp.org.au/fellowship

RACGP Hong Kong, Malezya, Yeni Zelanda, İngiltere, İrlanda gibi denizaşırı ülkelerden GP/AH mi üyelere sahiptir. www.racgp.org.au/overseas/hongkong

24000 üzerinde GP kalite değerlendirmesi ve sürekli mesleki gelişim(CPD) sürdürülmesi programlarına katılmakta, En büyük CPD programı Avustralya’ da yapılmaktadır. . www.racgp.org.au/qacpd

gplearning RACGP nin eğitim ve öğretim sitesidir. Çok farklı ve geniş kapsamlı 300 ün üzerinde etkinliği vardır. AFP(Australian Family Physician) aynı zamanda gplearning den de ulaşılabilen klinik ve pratik yayınıdır. www.gplearning.com.au 37 709 GP ve uzman RACGP ‘nin periyodik yayın organı Australian Family Physician okumaktadır. www.racgp.org.au/afp

RACGP nin etkinliklerinin amacı genel pratikte hastaların güvenliği, genel pratisyenlerin bilgi ve becerilerinin geliştirilmesine yöneliktir. www.racgp.org.au/safety RACGP mültecilerin, Aborjinlerin ve Torres Strait adasında yaşayanların sağlığını ulusal önemi / önceliği olan konular olarak görmektedir www.racgp.org.au/refugeehealth; www.racgp.org.au/aboriginalhealthunitr

Avustralya genel pratisyenlik eğitimi(AGPT) mezuniyet sonrası bir mesleki eğitimdir. Kırsal ve uç bölgelerde kiler de dahil Genel pratikte kariyeri hedeflemektedir. AGPT 3 veya 4 yıl tam zamanlıdır. Eğitim programı Avusturalya hükümeti tarafından finanse edilmektedir.

GPET General Practice Education and Training Limited (Genel Pratisyenlik Eğitim ve öğretim Şirketi)

 GPET Avusturalya hükümeti adına genel pratisyenlik eğitimini (AGPT) yürüten şirkettir. GPET’in tarihçesi Genel pratisyenlik eğitimi ile ilgili bakanlık raporu Ocak 1997 de Sağlık ve Aile hizmetleri bakanlığı tarafından duyuruldu. Bu görüşte geniş kapsamlı konsültasyon süreci izlendi eğitimde değişiklik gereksinimlerine ilişkin genel pratisyenler ve uzman görüşleri belirlendi. Haziran 2000 de raporun sonucunda bakanlık 2001 yılında EGPT nin kurulacağını duyurdu. GPET genel pratisyenlik eğitimi öğretimi için bölgesel olarak örgütlendi. Halen

Avusturalya’da genel pratisyenlik eğitimi ile dikey ve yatay entegrasyonu olan 20 eğitim bölgesi bulunuyor  

Mesleki Kalifikasyon Mesleki eğitimin son noktası RACGP ve ACRRM üyeliğidir. Her ikisi de 1973 de kurulan sağlık sigortasınca tanınmaktadır. Bu model Avustralya’daki diğer tüm mesleki eğitimlerden farklıdır. Uzmanlık kolejlerinin merkezi ve kırsal alanda eğitim organizasyonlarının her ikisi de standarttır. GPET ve RTPs kolejler ve diğer üniversitelerle, genel pratiğin departmanları, kırsal insangücü kuruluşları ve GP öğrencileri ile işbirliği içinde çalışmaktadır.

Amaçları GPET’in ulusal hedefleri En uç bölgeler dahil yüksek kalitede eğitim ve mesleki eğitim GP lerin yeterliliği ve güvenilirliği, Toplum yararını gözetmek, Genel pratisyenliğin bir kariyer olarak tanıtılmasıdır.

GPET ne yapıyor? GPET ‘in fonksiyonlarından bazıları Hükümet ve RPTs ile sözleşmeler düzenleme Tıp eğitimi politikasını desteklemek ve önerilerde bulunma GP adayı doktorları seçimi İnsangücü bilgileri ve programı destekleme Eğitim öğretimi yüksek kalitede sürdürme ve değerlendirme Pazarlama ve iletişim GPET stratejik amaçlarını Eğitim, sayı, dağılım ve genel pratisyenlerin ücretleri konusunda Avusturalya sağlık insan gücünü belirleme Eğitim kapasitesini artırma Gözlem altında pratiği genişletmek ve eğitim tecrübelerini geliştirmek Avusturalya genel pratisyenlik eğitiminin ve RPTs bireysel performansını ve etkisini artırmak

GENEL PRATİSYENLİK EĞİTİMİN ŞEMASI AVUSTRALYA HÜKÜMETİ GENEL PRATİSYENLİK EĞİTİM ŞİRKETİ Avustralya genel pratisyenlik eğitim programı BÖLGESEL EĞİTİM SAĞLAYICILAR MESLEKİ EĞİTİM MESLEKİ EĞİTİM FELLOWSHİP OF THE AUSTRALİAN COLLAGE OF RURAL AND REMOTE MEDİCİNE(FACRRM) FELLOWSHİP OF THE ROYAL AUSTRALİAN COLLAGE OF THE GENERAL PRACTİTİONERS(FRACGP) MESLEKİ ONAYLANMA

AGPT(AVUSTRALYA GENEL PRATİSYENLİK EĞİTİM )PROGRAMI FELLOWSHİP OF THE AUSTRALİAN COLLAGE OF RURAL AND REMOTE MEDİCİNE(FACRRM) TEMEL KLİNİK TECRÜBELERİN ÖĞRENİLMESİ SÜRE 12 AY KIRSAL VE UZAK BÖLGELERDE TEMEL SAĞLIK HİZMETLERİ SÜRE 2 X 6 AY KIRSAL VE UZAK BÖLGELERDE TEMEL SAĞLIK HİZMETLERİ SÜRE 2 X 6 AY TECRÜBELERİN GELİŞTİRİLMESİ EĞİTİMİ İLİŞKİLER HER İKİSİNDE DE AYNI EĞİTİME KATILIM OLANAKLARI MÜMKÜN FELLOWSHİP OF THE ROYAL AUSTRALİAN COLLAGE OF THE GENARAL PRACTİTİONERS MEDİCİNE(FRACGP) HASTANE EĞİTİMİ GP DÖNEMLERİ GPT-1 SÜRE 6 AY GPT-2 SÜRE 6 AY GPT-3 SÜRE 6 AY TECRÜBE KAZANDIRMAK SÜRE 6 AY 1.YIL 2.YIL 3.YIL 4.YIL

Kolejler, RPTs, GPET ve AGPT arasındaki bağ nedir? AGPT programı genel pratisyenlerin yeterliliği ve güvenilirliğine ve RACGP ve/veya ACRRM üyelerine uygun olarak hazırlanmıştır Kolejler ve GPET RACGP ve ACRRM üyelerinin uyması ve sürdürmeleri için kolejin eğitim standartları için birlikte çalışmaktadır.

GENEL PRATİSYENLİK YILDIZI GP Eğitim Yaşamı İLETİŞİM BECERİLERİ VE DOKTOR HASTA İLİŞKİSİ ÖRGÜTSEL VE HUKUKSAL BOYUT GP Eğitim Yaşamı Sürekli mesleki gelişim Mesleki eğitim Mesleki eğitim öncesi eğitim Tıp eğitimi MESLEKİ BİLGİ VE BECERİLERİN UYGULANMASI MESLEKİ VE ETİK ROLLER TOPLUM SAĞLIĞI VE GENEL PRATİKLE İLİŞKİS The Royal Australian Colleg of General Practitioners 2006

Müfredatla ilgili sık sorulan sorular RACGP(Royal Australian College of General Practitioners) rolü nedir? Avusturalya genel pratiği için RACGP müfredatı nedir? RACGP müfredatının amaçları nelerdir? Müfredat hakkında yeni olan nedir? Müfredatın ana çatısı nedir? Yeni müfredatın temeli nedir? Müfredatın mesajları nelerdir? Bu müfredatı kim kullanacak? Bölgesel eğitimcilerin rolleri nelerdir? Yeni müfredatın kolejin değerlendirmesi ile ilişkisi nasıl yapılıcak? Yeni müfredatın genişliği nasıl? Yeni müfredat GP eğitimine ne zaman dahil edilecek? Kolej yeni müfredatı ne zaman değerlendirecek? Yeni müfredat Genel pratisyen adayları için el kitabı içerecek mi? Yeni müfredat basılı olarak elde edilebilecek mi?

Genel pratisyenlik eğitim dönemleri: Ek süreyi tamamlamak için gereksinim duyulan tecrübeler belirtilir. Genel pratisyenlikle ilgili geliştirilecek tecrübelerinizi için ek süre genel pratisyenlikteki 18 ayı tamamladıktan sonra alınabilmektedir. Hastane dönemi 12 ay FTE bir hastaneye gitme Genel pratisyenlik eğitimi(GPT 1) A 6 ay genel pratisyen yanında bulunma GPT 2 A 6 ay genel pratisyen yanında bulunma GPT 3 A 6 ay genel pratisyen yanında bulunma Tecrübelerin geliştirilmesi dönemi A 6 ay genel pratisyen yanında bulunma veya ek tecrübe kazanma

GENEL PRATİSYEN EĞİTİCİLER İÇİN STANDARTLAR Standard .1 Eğitici Ulusal Tıp Bordu tarafından onaylanmalı ve disiplin kovuşturması olmamalıdır. Standard .2 Eğitici iyi bir klinisyen olmalıdır. Bunu göstermelidir. Standard .3 Eğitici iyi bir rol model olmalı ve mesleki gelişimi ile bunu göstermelidir. RACGP/ACRRM üyesi olmalı veya birinci basamak hizmeti mesleki organizasyonuyla aktif ilişkisi olduğunu gösterebilmelidir.

Standard .4 Eğitici bir GP olarak sağlık sigortası komisyonunda mesleki kaydı olmalıdır. Standard .5 Eğitici genel pratisyen olarak performansını geliştirmek amacıyla sürekli mesleki gelişime katılmalı Standard .6 Eğitici haftada bir saat koruyucu hastalıklara yönelik GP adaylarla yüz yüze eğitim ve tartışma için zaman ayırmalı

AVUSTURALYA GENEL PRATİSYENLİK EĞİTİM PROGRAMI Genel pratisyenlikte kariyer yapmanın bir çok yararları vardır. • Esnek çalışma saatleri • Hasta bakımının sürekliliği • Değişik klinik çalışma • Dinamik ve ekip temelli hekimlik Doktorlar birçok avantaj sağladığı için genel pratisyenlikte kariyeri seçiyorlar. Genel pratisyenlik iş ve aile yaşamında dengeye izin veriyor, tıbbi bilgiler değişik genişliktedir, tıbbi prosedürün sınırları içinde alt uzmanlıklara olanaklar sağlıyor