İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ.  Misyon  Medeniyet odaklı, ürettiği bilim, teknoloji ve sanata evrensel nitelikteki değerleri katan, özgün bir üniversite.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

VİZYONUMUZ Birliğin vizyonu; üye belediyelerin, ortak sorunlarının ortaklaşa çözümünde ilk akla gelen yerel yönetim kuruluşu olmaktır. MİSYONUMUZ Birliğin.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
Eğitim Bilimleri Bölümü

Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Türk Patent Enstitüsü Tarafından Düzenlenen Eğitim Programları
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
TÜRKİYE’NİN İLK, EN BÜYÜK VE EN YENİLİKÇİ TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGESİ;
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ PROJE KOORDİNASYON OFİSİ BİRİMİ
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU Vestel Şirketler Grubu AR-GE Koordinatörü İHSANER ALKIM.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
KURULUŞ Karabük Üniversitesinin 2007 yılında kurulmasıyla, Fen Bilimleri Enstitüsü 3 Yüksek Lisans Programı ile eğitime başlamıştır. Kurulduğu günden.
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
YYÜ Mühendislik Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Makine Mühendisliği nedir?
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ

 Misyon  Medeniyet odaklı, ürettiği bilim, teknoloji ve sanata evrensel nitelikteki değerleri katan, özgün bir üniversite olmak.  Vizyon  Medeniyetimizi çağdaş dünyaya sunan, dünya barısına katkıda bulunan insani değerleri özümseyen bilimsel kalitesi ile ön plana çıkmış bir dünya üniversitesi olmak.

 Üniversitemizin yapılanmasında önemli kilometre taşlarımız;  Enstitüler ve Araştırma Merkezleri  Proje Yönetim Ofisi  Projeler  Araştırma Grupları ve Laboratuvarlar  Proje Destekleri

Bir AR-GE Üniversitesi

Müh-Mim Akademisyen Sayısı/Üniversitedeki Toplam Akademisyen Sayısı % 10,41 Müh-Mim Öğrenci Sayısı/Üniversitedeki Toplam Öğrenci Sayısı % 12,90 Müh/Mim Akademisyen Sayısı109 Türkiye’de Mühendislik ve mimarlık fakültelerine ait öğrenci ve akademisyen oran ortalamaları ile akademisyen sayı ortalaması

 Üniversitelerin  %56’ınde Mühendislik fakültesi  % 37’sinde Mühendislik ve Mimarlık fakültesi bulunmaktadır.  Ortalama bölüm sayıları yaklaşık sekizdir

 Misyonumuz  Uluslararası düzeyde akademik ve endüstriyel alanlarda kendini yenileyen, multidisipliner çalışan, düşünce ve çözüm üretme yeteneği gelişmiş, meslek etiği ile donatılmış, mühendisler yetiştirmektir.  Vizyonumuz  Ulusal ve uluslararası standartlara sahip, üreteceği bilgi ve teknoloji ile ülkemizin gelişmişlik düzeyinin yükselmesine katkı sağlayacak araştırma merkezli bir kurum olmaktır.

 Bilgisayar Mühendisliği  Biyomühendislik  Biyo-medikal Mühendisliği  Elektrik ve Elektronik Mühendisliği  Endüstri Mühendisliği  İnşaat Mühendisliği  Makine Mühendisliği  Mimarlık  Şehir ve Bölge Planlama

Yıllar ÖĞRENCİ SAYISI Lisans Yüksek Lisans ,17443,45517,58577,59697,93799,4853,97896,71928,55971,71 Doktora ,24306,77359,94458,81530,62580,76618,35649,33694,97 Toplam 330,2975, AKADEMİK PERSONEL SAYISI Öğretim Üyesi ,5122,5135,67160, Diğer Öğretim Elemanları ÖĞRETİM ÜYESİNE DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI 6,488,9911,1413,1014,4715,3315,8316,0616,1416,10 İDARİ PERSONEL KAPALI ALAN (m2) KAPALI ALAN (m2) / ÖĞRENCİ SAYISI 44,1224,9421,4219,1717,5516,6816,3416,1315,9615,85 Lisans Üstü Oran%1%72,3%60,4%52,7%49,7%47,4%47,0%47,1%47,2%48,2 Lisans%0%27,7%39,6%47,3%50,3%52,6%53,0%52,9%52,8%51,8 Y.Lisans%69409%45,5%37,9%32,5%30,0%28,5%28,0%27,8 %28,1 Doktora%30591%26,9%22,5%20,2%19,7%19,0 %19,2%19,4%20,1

Yıllar ÖĞRENCİ SAYISI Lisans Yüksek Lisans443,45971,71 Doktora262,24694,97 Toplam975,73461 AKADEMİK PERSONEL SAYISI Öğretim Üyesi108,5215 Diğer Öğretim Elemanları61133 ÖĞRETİM ÜYESİNE DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI8,9916,10 İDARİ PERSONEL1419 KAPALI ALAN (m2) KAPALI ALAN (m2) / ÖĞRENCİ SAYISI24,9415,85 Lisans Üstü Oran%1%48,2 Lisans%0%51,8 Y.Lisans%69409%28,1 Doktora%30591%20,1

Amacımız;  Öğrenmeyi öğrenen  Temel kavramları anlayan, yorumlayan ve uygulayabilen  Bilimsel düşünme alışkanlığına sahip  Araştırma, sorgulama yoluyla analiz ve sentez yapabilen  Teknik, ekonomik, estetik, hukuki ve sosyal öğeleri irdeleyebilen  Multidisipliner çalışabilen  Etik değerlere duyarlı mühendis ve mimarlar yetiştirmektir.

Mezunlarımızın  Akademide, sanayide ve iş alanlarında tercih edilir olmasını hedeflemekteyiz. Toplam kalite anlayışı çerçevesinde  Dış paydaşlarımız; akademi, sanayi ve iş dünyası  İç paydaşlarımız; öğretim elemanları ve öğrenciler  Ürünümüz; mezunlarımız, bilimsel çalışmalarımız ve projelerimizdir.

 Öğrenci merkezli, aktif öğretim stratejileri ve tekniklerinden,  Kültür, sanat, sağlık ve spor imkanlarından,  Çağdaş eğitim teknolojilerinden,  Ulusal ve uluslararası bilgi kaynaklarından,  Yurt içi ve yurt dışı üniversiteler ile iş birliklerinden,  Araştırma kurumları, sanayi kuruluşları ve KOBİ’ler ile ortak çalışmalardan en üst düzeyde yararlanmaktır.

Ders Programları aşağıda verilen Bologna kriterlerini karşılayacak şekilde yapılandırılacaktır;  Yaşam boyu öğrenme,  Öğrenci merkezli eğitim,  Çıktıya /kazanıma dayalı eğitim yaklaşımlarını geliştirme. Ders programlarının oluşturulmasında ayrıca aşağıdaki amaçlar dikkate alınacaktır;  Kritik teknolojilerin öğretilmesi,  Ülkemizin ihtiyaçlarını karşılama,  Sanayi ile işbirliğini artırma.

 Öncelikle lisans üstü eğitime ağırlık verilecektir.  Ders programları dünya standartları ile uyumlu olacaktır.  Ders içerikleri birbirini takip eder nitelikte hazırlanacaktır.  Farklı branşlardan ders almasına imkan sağlanacaktır.  Program içerikleri sürekli güncellenecektir.  Teknik sunum ve raporlama konusunda eğitim verilecektir.  Mühendislik uygulama derslerinde proje yaptırılacaktır.  Derslerde yabancı dilin etkin kullanımı amaçlanacaktır.  Öğrenim dili en az %30 İngilizce olacaktır.

Eğitimin her seviyesinde danışmanlık sistemi kurulacaktır.  Danışman öğretim elemanı ile birlikte, öğrencilerin ilgi sahasına dönük ders seçimi sağlanacaktır.  Danışman öğretim elemanları; proje ve seminer konusu belirlemede, araştırmanın yürütülmesinde yönetici görevi üstlenecektir.  Mezunlarımızın bilgisini artırmak için diğer üniversiteler ve özellikle sanayiden eş danışmanlık uygulaması başlatılacaktır.

 Akademik kadronun ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılımını teşvik etmek  Uluslararası işbirliğine dayalı bilimsel organizasyonlar düzenleyerek sürdürülebilir kılmak

 Uluslararası platformda kabul gören, nitelikli ve referans alınan araştırma ve yayın kalitesine ulaşmak  Stratejik öneme sahip bilimsel alanlarda disiplinler arası araştırma ve yayın yapmak  Sanayi, ticaret, yerel yönetimler ve merkezi kamu kurumları ile ortak araştırma projeleri geliştirmek  Üniversite ile farklı sektörler arasındaki işbirliğini geliştirmek  Performansa dayalı akademik değerlendirme sistemini kurarak yayın ve araştırma faaliyetlerini teşvik etmek  Ulusal ve uluslararası işbirliklerine dayalı medeniyet odaklı araştırmaları teşvik etmek

 Fakülte bünyesinde araştırma grupları kurulacaktır.  Disiplinler arası çalışma özendirilecektir,  Araştırmalar güçlü teorik arka plan ile uygulama pratikleri arasındaki ilişkiler çerçevesinde yürütülecektir.  Öğrenim gruplarının hedeflerini yayınlanabilir nitelikte araştırmalar ve tez çalışmaları oluşturacaktır.  Tez çalışmaları ve araştırma alanları belirlenirken ülkemizin öncelikleri ve sanayideki problemler dikkate alınacaktır.  Her araştırma grubu kendine ait özgün teknolojiler üzerine, sürekliliği koruyacak şekilde çalışmalarını yürütecektir.  Araştırma grupları yüksek standartlarda laboratuvarlara sahip olacaktır.

 TÜBİTAK ULAKBİM Elektronik Kaynaklar Ulusal Akademik Lisansı (Ekual) Ebscohost Veri Tabanları üniversite kampüsünde kullanıma sunulmuştur.  Kütüphane yalnızca kitap erişimine değil, aynı zamanda, bir çalışma ortamı olarak planlamaktadır.  Kütüphane doktora öğrencileri için özel çalışma alanları içerecektir.

 Sanayi ile ortak projeler desteklenecek ve teşvik edilecektir.  AB Projeleri, Santez, TÜBİTAK 1509 programı, Kosgeb Projeleri  Teknoloji koordinatörlüğü kurulacaktır.  Periyodik sanayi ziyaretleri yapacaktır.  Sanayi ihtiyaçlarını, ortak çalışma imkanlarını ve olası işbirliklerini araştıracaktır.  Üniversite yönetiminde teknopark kurulacaktır.

 Sanayinin Ar-Ge ve danışmanlık ihtiyaçlarına cevap verecek bir strateji ile hareket edilecektir.  İşbirliğini güçlendirmek için ilgili kurum ve kuruluşlar ile protokoller yapılacaktır.  Yaşam boyu öğrenim kapsamında;  Sanayi dünyasından işadamları ve uzmanlara seminerler verdirilecektir.  Öğretim elemanlarınca sanayiye dönük kurslar düzenlenecektir.

 Yurt dışı üniversiteleriyle çalışmalar yürütülecektir.  Öğretim üyelerinin hareketliliği özendirilecektir.  AB programlarının kullanımı özendirilecektir.

 Stajlar; ▪ Kısa süreli yaz stajı ▪ Uzun süreli yarı-zamanlı dönem içi stajlar, ▪ Yurtdışı staj programları özendirilecektir.  Projeler; ▪ Öğrencilerin uluslar arası projelerde görevlendirilmeleri sağlanacaktır. ▪ Öğrencilerin internet üzerinden uluslar arası çalışmalar yürütmeleri özendirilecektir.

 Öğretim elemanlarının konferanslara ve seminerlere katılımı desteklenecek ve özendirilecektir.  Üniversitemizde ulusal ve uluslar arası konferans ve seminerler düzenlenecektir.  Öğrencilerin ulusal konferanslara katılımları desteklenecek ve özendirilecektir.

 Sanatsal, mesleki ve sportif öğrenci gruplarının oluşturulması özendirilecektir.  Farklı bölümlerden sosyal derslerin alınması özendirilecektir.  Üniversitemiz bünyesinde konser, film, tiyatro, sohbet gibi sosyal etkinliklerin gerçekleştirilmesi özendirilecektir.