ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
TÜRK EKONOMİSİ SANAL MI? REEL Mİ? TURHAN ÇÖMEZ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
KARMAŞIK SAYILAR.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ÖRNEK OLAY.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
MALİ HİZMET UZMAN YARDIMCILARININ İDARELERCE GERÇEKLEŞTİRİLECEK HİZMETİÇİ EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
Proje, Performans Değerlendirme
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir.
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
DEVELİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Mentör Öğretmenlik.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Çalışma Yaprağı.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretimin Planlanması
Ölçme ve Değerlendirme
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
BE BEP NEDİR ?.
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Sunum transkripti:

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ ŞÜKRÜ AKKAYA PSİKOLOJİK DANIŞMAN sukruakkaya@rehberlikservisi.org www.rehberlikservisi.org www.rehberlikservisi.org

ÖLÇME NEDİR ? Ölçme, eğitim sonuçlarını değerlendirmek amacıyla ilgili bilgilerin toplanması ve incelenmesini içeren bir süreçtir. Ayrıca eğitimin nasıl iyileştirilebileceğini belirlemek amacıyla yapılır. Eğitim sonuçlarının ölçülmesi, okul, program, sınıf veya öğrenci başarısı ile ilgili olabilir. Öğrenciye ilişkin sonuçlar, öğrencilerin aldıkları eğitim sonucunda, edinmeleri beklenen bilgi, beceri ve tutumlardır. Öğrencilerin nasıl öğrendikleri konusuna getirilen yeni boyut, ölçme konusuna da yeni boyutlar kazandırmıştır. Geleneksel çoktan seçmeli testler, anlamlı öğrenmelerin ölçülmesinde yetersiz kalmaktadır. www.rehberlikservisi.org

ÖLÇMENİN AMAÇLARI NELERDİR ? Ölçme sürecinin plânlanmasında en çok göz ardı edilen, ölçmenin yapılış amacının açık olarak tanımlanmamasıdır. Bir başka deyişle, ölçme sonuçlarıyla ne yapmayı plânlıyorsunuz ? Öğretmen olarak, ölçme sonuçlarını en azından iki önemli amaç için kullanacağınızı umuyoruz. Birincisi, öğrencilerimizin ulaştığı bilgi ve beceri düzeyini belirlemek, İkincisi, öğrencilerin bu bilgi ve becerilere nasıl ulaştıklarını veya eğer ulaşamamışlarsa bunun sebeplerini tespit etmektir. www.rehberlikservisi.org

1. ÖĞRENCİLER AÇISINDAN ÖNEMİ Ölçmenin başlıca amaçlarından biri öğrenmeyi ve beceri gelişimini teşvik etmektir. Ölçme, öğrenci öğrenmesini motive eder ve bireysel öğrenci ilerlemesine yönelik bir ölçüt oluşturur. Başarıyı artırmanın en önemli yollarından biri de öğrencilere kendilerinden ne beklendiğini mümkün olduğunca açık bir dille anlatmaktır. Bu tür belirgin beklentiler ( performans ölçütleri ) iyi ölçmelerin özünü oluşturur. www.rehberlikservisi.org

2. ÖĞRETMENLER AÇISINDAN ÖNEMİ Ölçme, öğretmenlere verdikleri eğitimin iyi ve kötü yönlerinin belirlenmesi konusunda önemli bilgiler verir. Hangi öğretim yöntemleri, araçları, stratejileri öğrenme üzerinde etkili oldu ? Ölçme aynı zamanda öğrenci hakkında da önemli bilgiler verir. Hangi öğrenciler istenilen bilgi ve becerilere ulaşmıştır ? Öğrencilerin öğrenmede güçlük çektikleri bilgi ve beceriler nelerdir ? www.rehberlikservisi.org

ÖLÇME DEĞERLENDİRMEDE ÜÇ AŞAMA 1.Tarama Önce İşlenen konular taranır ve tesbit edilir. Sorulmak istenen konular ve ehemmiyet gösterilen alanlar çıkarılır. 2. Analiz Etme Detaylı bir şekilde sorular ve metinler çözümleri ile çıkarılır, güncel hayata yakın olarak hazırlanır. 3. Karar Verme – Yargılama Bu aşamada artık öğretmen konuyu iyice irdeleyip bilimsel bir şekilde soruyu hazırlar ve hangi soruları saracağına karar verir. www.rehberlikservisi.org

Ölçme, amaçlı olmalıdır. ÖLÇME YÖNTEMLERİNİN KALİTESİNİ ARTIRMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN GENEL İLKELER ŞUNLARDIR : Ölçme, amaçlı olmalıdır. Ölçmede bilginin hatırlanmasından çok uygulanması ve kullanılması üzerinde durulmalıdır. Ölçme, öğrenci öğrenme sonuçlarının yanı sıra öğrenme sürecine de önem vermelidir. Ölçme, yeterlilik, yetenek veya becerilere yönelik ölçüt veya standartlara dayanmalıdır. Ölçme araştırma ve öğrencinin gelişimini teşvik eden bir ortamda yapılmalıdır. Ölçme, bütün öğrencilerin sürece aktif olarak katılmasını sağlamalıdır. Ölçme sonuçlara yönelik olmalıdır. Ölçme, bireysel performansa olduğu gibi grup performansına da imkân sağlamalıdır. www.rehberlikservisi.org

ÖLÇME DEĞERLENDİRME YAPARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR Hazırlanan alıştırma – soru, öğrencinin seviyesine uygun mu? Vereceğiniz sınav kağıdı değişik seviyedeki öğrencilerin performansını ayıracak nitelikte mi? Verdiğimiz test / sınav / ödev / tüm müfredat ve kitapların öğrettiğimiz tüm bilgileri içeriyor mu? Öğrencinin yapacağı talimatlar açık ve net mi? Zorluk metinde değil soruda olmalı. Verilen sorular belirtilen süre içinde tatminkar bir şekilde cevaplanabilir mi? Sınav kağıdı hoş sunulmalı itici olmamalı. Öğretmen soruları hazırlarken kendine bol vakit ayırmalı. Soruları hazırladıktan sonra başka öğretmenlerle sorular tartışılmalı, sorunun başka çözümü veya cevabı var mı bakmalı. www.rehberlikservisi.org

Öğretmenin sınav hazırlarken dikkat edeceği hususlar! SINAVLA İLGİLİ NOTLAR Öğretmenin sınav hazırlarken dikkat edeceği hususlar! Sınav öğrenciye en az bir hafta önce duyurulmalı Sınav süresi bir ders saati aşmamalı Sınav soruları öğrencilerin seviyesine uygun olmalı, (%30, u kolay, %40, ı normal, %30, u seviyeli, şeklinde olabilir.) 4. Cevapların puanlanması, mutlaka sınavdan önce hassas ve adil bir şekilde yapılmalı. Her soruda nereye ne kadar puan verileceği belirtilmelidir 5. Cevap anahtarı, puanlama ile birlikte sınavdan sonra uygun bir panoya asılabilir 6. Cevaplar okunurken mümkünse her öğrencinin aynı soruları okunmalı daha sonra diğer cevaplara geçilmeli 7- Sınav soruları öğrencilerin anlayacağı nitelikte açık olup, sınav esnasında açıklamaya gerek kalmamalı 8- Sınav başlamadan önce gerekli açılamalar yapılmalı; sınav sırasında kesinlikle konuşulmamalı 9- Sınav kağıtları öğrenciye dağıtılmamalı. (uygun bir şekilde öğrenciye gösterile bilir.) 10- Sınav kağıdının üzerine; okul adı, öğretim yılı, dönemi, dersin adı, sınıfı ve kaçıncı sınav olduğu yazılmalı tarih belirtilmeli (yıllık plana uygun) 15- Sınav sonuçları öğrenciye bir hafta içinde bildirilmeli www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ www.rehberlikservisi.org www.rehberlikservisi.org

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ REHBERLİK SERVİSİ ÖĞRENCİ TANIMA TEKNİKLERİ www.rehberlikservisi.org www.rehberlikservisi.org

ÖĞRENCİ TANIMA TEKNİKLERİ REHBERLİK SERVİSİ ÖĞRENCİ TANIMA TEKNİKLERİ Rehberlik Hizmetleri Nasıl Verimli Olur ? PSİKOLOJİK DANIŞMAN SINIF REHBER ÖĞRETMENİ EĞİTİM VE REHBERLİK SORUMLUSU MÜD. YRD OKUL İDARESİ www.rehberlikservisi.org

REHBERLİK SERVİSİ ÖĞRENCİ TANIMA TEKNİKLERİ OTOBİYOGRAFİ AİLE ENVANTERİ KİME GÖRE BEN NEYİM SOSYOMETRİ KİMDİR BU SORUN TARAMA ENVANTERİ BAŞARISIZLIK NEDENLERİ www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

www.rehberlikservisi.org

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ TEŞEKKÜR EDER Başarılar Dileriz ... www.rehberlikservisi.org www.rehberlikservisi.org