AFET DURUMUNDA ÇEVRE SAĞLIĞI HİZMETLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Hayvansal Atıklar ve Alınacak Önlemler
T.C. TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI KORUMA VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ÇEVRE KORUMA VE KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI ATIK YÖNETİMİ MÜDÜRLÜĞÜ İMHA İŞLEMLERİ.
MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ
DEREBUCAK SAĞLIK GRUP BAŞKANLIĞI
SAĞLIK KURULUŞLARINDA ATIK YÖNETİMİ
MEKÂNSAL PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İmar Planlama Dairesi Başkanlığı
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
EVDE SAĞLIK HİZMETİNDEN FAYDALANMAK İÇİN KİM NEREYE BAŞVURUR?
SAĞLIKLI VE TEMİZ İÇME SUYU TEMİNİ (ARITIM, DEPOLAMA, KULLANIM,ANALİZ)
Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanlığı Yrd.Doç.Dr.Mustafa AKSOY
2011 YILI BAŞLICA ÇALIŞMALAR Sayılı “Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması Ve Uygulanmasına Dair Kanun” ve Yapı Malzemeleri Yönetmeliği.
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
İL TÜTÜN KONTROL KURULLARI VE SORUMLULUKLARI
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
ATIK YÖNETİMİNDE ENVANTER VE ONLINE UYGULAMALAR ATIK YÖNETİMİ UYGULAMASI (TABS, MOTAT, KDS) Arzu NURAY Şube Md. V.
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
İSTAMP 2014 TATBİKAT REHBERİ ve GENEL ESASLAR. Genel Bilgiler.
AFETLERDE BULAŞICI HASTALIKLAR ve ÇEVRESEL KONTROL
Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
ARAMA VE KURTARMA HİZMETLERİNİN ORGANİZASYONU VE YÖNETİMİ
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
TSK TIBBİ KBRN SAVUNMASI Dr.Hv.Tbp.Bnb.Sermet SEZİGEN
KBRN FARKINDALIK EĞİTİMİ (HASTANE ÖNÜ ORGANİZASYON)
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İNSAN KAYNAKLARI
KÖY İÇME SUYU DEPOLARININ TEMİZLİĞİ VE DEZENFEKSİYONU
AFETLERDEN SONRA ORTAYA ÇIKABİLECEK ÇEVRESEL RİSKLERİN YÖNETİMİ
SİVİL SAVUNMA.
Olay Komutanı. Olay Komutanı Planlama Bölümü Şefi Operasyon Bölümü Şefi Lojistik Bölümü Şefi Finans/ Yönetim Bölümü Şefi.
SİVİL SAVUNMANIN YURT İÇİ VE DIŞI GÖREVLERİ NELERDİR?
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ.
GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü
AFET YÖNETİMİ VE PLANLAMASI
KONU: SAĞLIK KURULUŞLARINDA TIBBİ ATIKLARIN YÖNETİMİ
DETERJANLAR HAKKINDA BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE SAĞLIĞI ŞUBESİ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİM MERKEZİ
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
AFETLERDE SU YÖNETİMİ Prof.Dr.Recep AKDUR
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü
Hastalık ve Erken Ölümleri Önleme Açısından Toplum Sağlığı Merkezleri
2016 YILI OKUL SÜTÜ PROGRAMI
Veteriner Ecza Deposu Sorumlu Yönetici Eğitim Toplantısı
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
Bulaşıcı Hastalıklar Daire Başkanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu T.C. Sağlık Bakanlığı LEGIONELLA BAKTERİSİNE YÖNELİK UYGULANAN DEKONTAMİNASYON YÖNTEMLERİ.
992 SAYILI KANUN KAPSAMINDA BULUNAN TIBBİ TAHLİL LABORATUARLARI DENETİM FORMU.
PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN VE REHBER Ö Ğ RETMEN ZEYNEP KOCAMAN.
1.  1. Su temini ve sanitasyon,  2. Gıda Yardımı  3. Beslenme,  4. Barınak ve yerleşim yeri  5. Sağlık hizmetleri 2.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN SUNUMUNA YEREL YÖNETİMLERİN KATILIMI
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
Afet Tıbbında Nereden nereye AKDUR
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Afet Zararlarının Azaltılmasında Türkiye’deki Yerel Yönetimlerin Rolü
Öz Değerlendirme (İç Tetkik) ve Bina Turu Eğitimi
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

AFET DURUMUNDA ÇEVRE SAĞLIĞI HİZMETLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

YASAL DAYANAK 1. 2941 sayılı Seferberlik ve Savaş Hali Yasası, 2. 2935 sayılı Olağanüstü Hal Yasası, 3. 7126 Sayılı Sivil savunma Kanunu. 4.7269 Sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun

Olağanüstü hal kanununda belirtilen ancak ilan edilmemiş olan olağan dışı haller kapsamında yer alan doğal ve teknolojik afetler , salgın hastalıklar, sosyal çalkantı ve ya büyük kazaların meydana geldiği il için de belirlenen afet ili uygulamaları yapılmaktadır.

Bu bağlamda; 7269 sayılı Afetlere İlişkin Yasa ile bu yasaya dayalı olarak çıkarılan 88/12777 Karar Sayılı Afetlere İlişkin Acil Yardım Teşkilatı ve Planlama Esaslarına Dair Yönetmelikle il bazında İL KURTARMA VE YARDIM KOMİTESİ ’nin oluşturulması ve bu Komiteye bağlı olan Hizmet Gruplarından İlk Yardım ve Sağlık Hizmetleri Grubu içinde yer alan TEMEL SAĞLIK HİZMETLERİ SERVİSİ ’nin kurulması da öngörülmüştür.

İLKYARDIM ve SAĞLIK HİZMETLERİ GRUBU İLKYARDIM ve SAĞLIK İLETİŞİM MERKEZİ İLKYARDIM MERKEZİ LOJİSTİK DESTEK MERKEZİ İlkyardım ve Ambulans Servisi Temel Sağlık Hizmetleri Hastaneler Servisi Ölüleri Tespit ve Gömme Servisi

İLKYARDIM VE SAĞLIK HİZMETLERİ GRUBU: Kamu Hastanelerini, Kızılayı, Askeri Sağlık Kurumlarını, Özel Hastaneleri, Belediye ve diğer sağlık kuruluş ve tesislerini plan kapsamına almıştır.

Temel sağlık hizmetleri Servisi: Afetlerde Görev Yapacak Olan Temel sağlık hizmetleri Servisi: 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanunun 1051 Sayılı Kanunla değişik 4-maddesine dayanılarak yayınlanan Afetlere İlişkin Acil Yardım Teşkilatı ve Planlama Esaslarına Dair Yönetmeliği hükümlerine göre;

Temel Sağlık Hizmetleri Servisinin Teşkili İl Sağlık Müdürlüğü Belediye Başkanlığı Kızılay Diğer Sağlık Kuruluşları Valiliğin uygun göreceği diğer ilgili kurum ve kuruluş temsilcileri

TEMEL SAĞLIK HİZMETLERİ GÖREVLERİ Çevre sağlığı bakımından gerekli bütün tedbirleri, Bulaşıcı hastalıkların önlenmesi için gerekli tedbirleri, Sağlıklı içme suyu ve beslenme hizmetleri, Aşı, ilaç ve tıbbi malzemelerin temini, Ana çocuk sağlığı ve aile planlaması hizmetlerini kapsar.

Çevre Sağlığı Hizmetleri: 1. Su Sağlığı 2. Geçici Yerleşimler 3. İnsan Dışkı Ve İdrarının Zararsızlaştırılması 4. Evsel Atıkların Zararsızlaştırılması 5. Kalabalık Faktörü Ve Konut Sağlığı 6. Vektörler Ve Diğer Hayvanların Kontrolü 7. Özel Kirliliklerin Kontrolü Nükleer ,biyolojik,kimyasal,endüstriyel Atık Depo ya da Noktalarından Barajlara Olabilecek Sızıntılarla İlgili Tespit Ve Önlemeler

ÇADIRKENT ALANLARI Otasansit Üstü Vakıf Bursaspor Tesisleri Samanlı Merası Kaplıkaya Parkı Teleferik Parkı Zafer Atıcılar Parkı Temenyeri Parkı Buttim ve Fuar Alanı Yeniceabat Merası Kültürpark Botanik Park ve Zoo Park Hürriyet Ziraat Mesire Yeri Hamitler Kültür Parkı Nilüfer Cephanelik Beşevler Çalı Oto Pazarı Organize Sanayibölgesi Gelişme Alanı Osmangazi Hipodromu Özlüce Spor Vadisi Özlüce Merası Ürünlü Merası

ÇEVRE SAĞLIĞI HİZMETLERİ Su kaynaklarından su numunelerinin alınarak acil olarak gerekli tahlillerinin yapılması İhtiyacın öncelikle pet şişe damacana (v.s) ile sağlanması. İhtiyacın yetersiz olabileceği düşünülerek tankerlerle su ihtiyacının karşılanması. İçme suyu 3 (üç) litre/gün/kişi, sıcak mevsimlerde ise 6 (altı) litre/gün/kişi su sağlanacaktır Kullanım suyu 15 - 40 lt/gün

Ambalajlı suların açılmamış tek kullanımlık - schilling kapaklı - ambalajlarda ve yerli üretim olmasına çok dikkat edilmelidir

Temiz su temininde Mobil arıtma üniteleri veya tankerler de kullanımı uygundur.

Tankerin: Su taşımaya uygun olması, İyi temizlenmiş olması, Temiz kaynaktan doldurulmuş olması Doldurulurken suyun kirletilmemesi, Dolum yapılan kaynak klorlanmamış ise tankerde klorlama yapılması gerekmektedir

TANKER: Dolum yapılan kaynak klorlanmamış ise Afet bölgesine girişte, tankerlerdeki suda kalıcı klor düzeyi mutlaka ölçülmeli ve klor içermeyen sular tankerde klorlandıktan (0.5 PPM –litrede 0.5 miligram serbest kalıcı olacak şekilde ) 30 dk. sonra tüketime verilmelidir

0.5 PPM –litrede 0.5 miligram serbest kalıcı olacak şekilde KLOR SEVİYESİ 0.5 PPM –litrede 0.5 miligram serbest kalıcı olacak şekilde

ÇAMAŞIR SUYU İLE KLORLAMA -Çamaşır suları da klor eriğidir. -Genellikle %5 oranında klor bulunur. -%5 lik çamaşır sularından 1 ölçü çamaşır suyuna 4 ölçü su katılarak ana çözelti elde edilir. Genellikle güneşi geçirmeyen cam şişelere konur. -İçilecek suyun 1 litresine 3 damla katılır. Yarım saat sonra kullanılır. 20 damla 1 cc olarak hesaplanır. Kısaca 1 ton suya 150 cc atılır. - Çamaşır sularının içerisinde parfüm ve deterjan bulunmamalıdır.

Kireç Kaymağı Kireç kaymağı” % 25 kadar klor içerir. 40 gram (2,5 yemek kaşığı) kireç kaymağı 1 litre suda eritilir. Bu su iyice dinlendirildiğinde kalsiyum (kireç) dibe çöker, klor ise suda çözünmüş olarak kalır. Bu su dikkatle koyu renkli camdan yapılmış bir şişeye aktarılarak, dipteki kireçten ayrılır. Bu çözelti 10 gün süreyle asıl çözelti olarak kullanılabilir. İçilecek 1 litre suya 3 damla eklenir. Yarım saat sonra su içilebilecek kadar güvenilir duruma gelir

Su sağlamada merkezi dağıtım ve şebeke suyu her zaman tercih edilir Su sağlamada merkezi dağıtım ve şebeke suyu her zaman tercih edilir. Ancak; Merkezi su dağıtımı sistemi,suyla bulaşan hastalıklar ve toksikasyonlar açısından iyi kontrol edilmediğinde afet bölgesindeki toplumun risk altına girmesine neden olabilir. Sistem,gerekli incelemeler yapıldıktan sonra tüketime sunulmalıdır.

İçme ve kullanma suyu temini ve dezenfeksiyonu ( klorlama ) ve diğer laboratuar tetkiklerine tabi tutulması işlemleri İlimiz belediyesi, BUSKİ ve Sağlık Müdürlüğü Çevre Sağlığı Ekiplerince müştereken yapılacaktır. Laboratuar tetkikleri Halk Sağlığı Labaratuvarında yapılacaktır.

Afet SonrasıYapılacaklar: Afetlerden hemen sonra geçici yerleşim sağlanıncaya kadar içme suyu gereksiniminin sağlanması; Sağlıklı su teminine kadar vatandaşların dere,tulumba,çeşme (v.s) gibi kaynakları kullanmalarının engellenmesi. (Önceden Radyo ve tv spotları hazırlanması ve halka duyurulması )

Etiketinde Sağlık Bakanlığının izin tarihi numarası bulunmayan ambalajlı suların afet bölgesine girmesine izin verilmeyecektir

Afet Öncesi Yapılacaklar: Klor tabletlerini stoklarının hazır bulundurulması ve sayılarının sürekli güncellenmesi, Afet durumunda klor tabletlerin nereden nasıl temin edileceğinin belirlenmesi,, İçme suyu şebekeleri ve arıtma üniteleri envanteri, Su numunesi kontrolü yapabilecek özel ve kamu lab.tespiti

SAĞLIKLI İÇME SUYU TEMİNİ VE DENETİMİ: Büyükşehir Belediyesi BUSKİ, Halk Sağlığı Müdürlüğü Çevre Sağlığı Şubesi, Halk Sağlığı Laboratuarı ortak hareket edilerek yapılacaktır.

Çevre Sağlığı Hizmetleri: Kimyasal madde üreticileri ve depolar, Biyolojik işlem yapan tesisler ve depolar, Patlayıcı ve parlayıcı üretim tesisleri depoları satış noktaları, İçme suyu üreticileri ve depoları,

Dezenfektan üreticileri ve depoları, Kemirici vektör ve haşere ile mücadele ilaçları üretim tes.ve Depo. Özel temizlik ve ilaçlama firmaları,

AFET TELEFON REHBERİ SAĞLIK BAKANLIĞI: 0 312 585 10 00 (tel ve faks) 0 312 585 10 01 0 312 585 10 02 BURSA AFET YÖNETİM MERKEZİ: TLF:0 224 364 06 14 Faks:0 224 364 06 15 Uydu tlf: 00 871 762 104 211 / 00 873 762 608 075 BURSA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ: 444 11 12 0 224 808 3000 0 224 223 27 32 (fax) BURSA 112 ASH.ŞB.MD: 0 505 467 88 99 0 224 233 53 67