Yer: İMÜ Rektörlük Toplantı Odası Tarih ve Saat: 3 Eylül 2013 Salı, 14:00.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Genel sekreterlik Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur. Genel Sekreter, üniversite.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ KADIN ÇALIŞMALARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Mustafa Kemal Üniversitesi
ÖĞRETİM DÖNEMİ PLANLAMALAR VE HAZIRLIKLAR.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
DÜZCE İL ÖZEL İDARESİ DÖNEMİ STRATEJİK PLANLAMA
DOKTORA SONRASI ARAŞTIRMA PROGRAMI (DOSAP)
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
ÜNİVERSİTEMİZDEKİ YÜKSEKOKULLAR Yıldız Meslek Yüksekokulu
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Ders Kayıtları başarılan krediye göre sınıf bazında günlere ayrılmış olarak yapılacaktır. Buna göre akademik takvimde de belirtilen ekli yol izlenecektir.
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Kastamonu-Çankırı-Sinop Meslek Yüksekokulları İşbirliği Toplantısı 15 Eylül Kastamonu Doç. Dr. Rıza Gürbüz Çankırı MYO Müdürü.
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
2547 SK. GÖRE 38. MADDE GÖREVLENDİRİLME İŞ AKIŞ SÜRECİ
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
STRATEJİK PLAN ( ) (BİLGİLENDİRME TOPLANTISI)
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
SAYILI KANUNUN 40/B MADDESİ KAPSAMINDA GÖREVLENDİRME
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Yer: İMÜ Rektörlük Toplantı Odası Tarih ve Saat: 3 Eylül 2013 Salı, 14:00

 Koordinatörlüğün oluşumunun özeti  Yönetim Kurulunun oluşumu ve görevleri  Yol haritasının incelenmesi ve ilgili konuların görüşülmesi  Faaliyetlerin tespiti ve sıralanması ◦ Öğrenciye yönelik faaliyetler ◦ Öğretim kadrosuna yönelik faaliyetler ◦ Üniversite personeline yönelik faaliyetler ◦ Üniversite dışına yönelik faaliyetler  Çalışma takviminin hazırlanması ve alt komisyonların oluşturulması  İlgili diğer konular 3 Eylül

 Kariyer: insanların yaşamları boyunca yaptıkları öğrenme ve iş hakkındaki bir dizi seçimler üzerine kurulan bir süreç.  Kariyer geliştirme: insanlara üretken ve etkili bir iş yaşamı boyunca öğrenme ve iş yönetmek için bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaya yardımcı olma faaliyetidir.  Bu anlamda kariyer gelişimi birkaç kişi ile sınırlı olmayıp herkes için erişilebilir olması gereken bir gelişme programı haline gelmiştir. 3 Eylül

 Kariyer geliştirme programları itici güçlerini sürekli gelişme arzu ve ihtiyacı ile bunların tetiklediği teknolojik gelişmelerden, artan toplumsal ihtiyaçlardan almaktadır.  Dolayısıyla iş güvenliği giderek işte değil istihdamda, yani iş yapabilirlikte yatmaktadır.  Artık kendisi de istihdam sağlamak isteyen bireyler düzenli olarak yeni becerileri öğrenmek için istekli olmak zorundalar. 3 Eylül

 12 Haziran 2013 Çarşamba günü YÖK’te düzenlenen Kariyer Merkezleri Toplantısı  YÖK ve ÜAK kariyer geliştirme faaliyetlerinin önemine vakıf; yetki ve sorumlulukları tanımlanmış bir kuruluşu üniversitelerin mevcut kurumları arasında tanımlamayı amaçlıyor.  104 devlet üniversitesinden 16’sında ve 66 vakıf üniversitesinin ise 33’ünde kariyer merkezleri var.  İÜ ve İTÜ temsilcileri kariyer merkezi, Bahçeşehir Ü. koop eğitim ile ilgili tecrübelerini paylaştılar.  İMÜ KAGEK kurulum planı ve çalışmalarının YÖK’te yapılan sunumlardaki çalışmalara paralellik arz ettikleri gözlendi. 3 Eylül

6 Üniversite öğrenci ve mezunlarının, ülke koşullarının, yeni ekonominin ve rekabetçi iş dünyasının gereklerine uygun donanıma sahip, farkındalığı yüksek bireyler olmalarını destekleyerek iş hayatına geçişlerini kolaylaştırmak amacıyla rehberlik yapmak, eğitim desteği vermek ve bir eşgüdüm ve iletişim merkezi olmak…

 Koordinatörlüğün oluşumu 18 Aralık 2012 tarih ve B.30.İMD /1682/2517 sayılı Rektörlük kararıyla Prof. Dr. Bahattin Karagözoğlu’nun Koordinatör ve Yrd. Doç. Dr. İbrahim Genç’in de Koordinatör Yardımcısı olarak görevlendirilmesi ile başlamıştır. 3 Eylül

1. Amacın belirlenmesi 2. Yönergenin hazırlanması 3. Yönergenin onaylanması (8/5/2013) 4. Kurulların oluşturulması 5. Çalışma gruplarının oluşturulması 6. Kariyer portalı 7. Kariyer günleri 8. Danışmanlık ve test hizmetleri 9. Eğitimler 10. Geziler 11. Yayınlar 3 Eylül

 Yönetim Kurulu (MADDE 11)  Danışma Kurulu (MADD 13)  Kariyer Temsilcileri ve Kariyer Danışmanları (MADDE 15)  Sekretarya (MADDE 16)  Personel ve Kaynak İhtiyacı (MADDE 17) 3 Eylül

1. Bahattin Karagözoğlu, Koordinatör 2. Yrd. Doç. İbrahim Genç (Koordinatör yardımcısı) 3. N.F. Mendeş, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanı 4. Bahir Çaylı, Öğrenci İşleri Daire Başkanı 5. Doç. Dr. Erkan Şahinkaya, Yenilikçilik ve Girişimcilik Merkezi Müdürü, 6. Prof. Dr. Seyfettin Erdoğan, Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü 7. Prof. Dr. Osman Faruk Akyol, Erasmus Koordinatörü 8. Yrd. Doç. Dr. Işıl Bilican, Hayat Boyu Öğrenme Koordinatörü 9. Prof. Dr. Aytekin Oğuz, atanmış üye 3 Eylül

 Koordinatörlüğün kuruluş amacı doğrultusunda uygun strateji ve politikaları oluşturup Rektörlüğün onayına sunmak; onaylanan strateji ve politikaların uygulanmasını takip ve temin etmek,  Her akademik dönem başında gelen önerileri ve raporları değerlendirerek ilgili konularda bir yıllık yazılı çalışma programı hazırlamak ve gerekli kararları almak,  Yıllık çalışma programı ile dönem (yıl) ve proje süresi sonunda hazırlanan faaliyet raporlarını görüşmek, onaylamak ve Rektörlüğe sunmak,  Kuruluş amaçları doğrultusunda Koordinatörlüğün etkin bir biçimde faaliyet göstermesi için gerekli olan diğer kararları almak ve uygulama sonuçlarını denetlemek,  Koordinatörlüğün idari ve teknik kadro ihtiyaçlarını tespit etmek ve bu kadrolara yapılacak görevlendirmeler ile ilgili koordinatörlük önerilerini inceleyerek Rektörlüğe teklifte bulunmak,  Yurtiçi ve yurtdışı işbirliği ve proje tekliflerini değerlendirip karara bağlamak,  Öğrenci ve mezunların kariyerlerini planlamaları, onlara yönelik iş imkânlarının araştırılması ve iş dünyasıyla iletişimin sağlanması ile ilgili kararları almak,  Koordinatörün getireceği diğer konuları görüşüp karara bağlamak. 3 Eylül

MADDE 14 – (1) Danışma Kurulu, Koordinatörlüğün danışma organı olup, aşağıdaki görevleri yerine getirir:  Koordinatörlüğün yapacağı işlere ilişkin görüş bildirmek, değerlendirmeler yapmak ve yeni tekliflerde bulunmak,  Yılda en az bir kere toplanmak. 3 Eylül

MADDE 13 – (1) Danışma Kurulu Yönetim Kurulunun önerisi ile Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilen 1. öğretim üyelerinden bir, 2. öğrencilerden bir, 3. öğrenci velilerinden bir, 4. mezunlar arasından bir kişi ile 5. kamu kurum/kuruluşlarından bir, 6. özel sektör kuruluşlarından bir ve 7. sivil toplum örgütlerinden birer temsilci ve 8. Koordinatör olmak üzere sekiz (8) üyeden oluşur.  Kararları istişarî niteliktedir.  Toplantılarını Rektör veya ilgili Rektör Yardımcısının başkanlığında yapar. Rektör veya ilgili Rektör Yardımcısının katılamadığı toplantılara Koordinatör başkanlık eder. 3 Eylül

MADDE 15 – (1) Koordinatörlüğün işlevselliğini artırmak, öğrenci ve mezunlarla doğrudan iletişim kurabilmek amacı ile üniversitenin tüm akademik birimlerinden birer öğretim elemanı Koordinatörün teklifi ile kariyer temsilcisi olarak akademik birim amirleri tarafından görevlendirilir. Kariyer temsilcileri, görev yaptıkları birimlerde merkezin faaliyetlerine destek verir. Kariyer temsilcilerine bağlı yeterli sayıda kariyer danışmanı görevlendirilecektir. Kariyer danışmanlarının görev ve sorumlulukları Yönetim Kurulu tarafından ayrıca belirlenerek ilan edilecektir. Kariyer danışmanlarında aranacak temel nitelikler şunlardır:  Tecrübesini öğrencisiyle paylaşmaya hazır bir danışman,  Öğrencisine moral aşılayarak destekleyen bir psikolog,  Öğrencisinin kişisel performansını değerlendiren bir öğretmen,  Öğrencisini çırak gibi yetiştiren bir usta,  Öğrencisinin her zaman başvurabileceği bir bilgi kaynağı ve yönlendirici,  Akademik kişiliğiyle bir model. 3 Eylül

 Faaliyetler ◦ Öğrenciye yönelik faaliyetler ◦ Öğretim kadrosuna yönelik faaliyetler ◦ Üniversite personeline yönelik faaliyetler ◦ Üniversite dışına yönelik faaliyetler  Çalışma takviminin hazırlanması ve alt komisyonların oluşturulması  İlgili diğer konular 3 Eylül

 Üniversitedeki diğer merkez ve koordinatörlüklere eşgüdüm içinde öğretim üyesi ve elemanları için kariyer bilgilendirme toplantıları yapma ve onların sürece pozitif katkıları sağlama.  İMÜ KAGEK sekretaryası oluşturma ve web sayfasını güncelleme.  Diğer merkezlerle beraber üniversitedeki idari personelin eğitim ve gelişmesi için planlar yapma ve programlar hazırlama.  Üniversitemizin doğru tanıtımına yardımcı olacak bir kariyer kitapçığı hazırlama.  Öğrenci kabulü ile birlikte öğrenciye yönelik rehberlik çalışmalarına başlama. 3 Eylül

3 Eylül