S-DOMENİNDE DEVRE ANALİZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ELEKTRİK DEVRELERİNE GİRİŞ
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
DEVRE ANALİZ YÖNTEMLERİ
MSI KOMBİNEZONSAL DEVRE ELEMANLARI
DEVRE ANALİZİ LAPLACE DÖNÜŞÜMÜ EE410 Ertuğrul Eriş.
BOLOGNA SÜRECİ KAPSAMINDA BÖLÜMLER/ÖĞRETİM ÜYELERİNDEN BEKLENENLER
Bologna Süreci - KALİTE GÜVENCESİ -
Alternatif Akım Devreleri
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
BOLOGNA SÜRECİ ULUSAL TOPLANTISI
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
BOLOGNA SÜRECİ KAPSAMINDA BÖLÜMLERDEN BEKLENENLER
ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 1. SINIF ORYANTASYONU
14 Mayıs 2010 GENEL TANITIM, B. T. AKŞİT T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI GENEL TANITIM Belma T. AKŞİT 28 Nisan 2010.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ İÇİN MODEL ARAYIŞI Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
YETERLİLİKLER KONUSUNDA BİLGİ NOTU
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Prof. Dr. Petek Aşkar Sosyoloji Bölümü İzmir Ekonomi Üniversitesi
DEVRE TEOREMLERİ.
Süperpozisyon Teoremi Thevenin Teoremi Norton Teoremi
AC DEVRE ANALİZİ (Sinüzoidal Kaynak Devre Analizi)
YETERLİLİKLERE VE ÖĞRENME ÇIKTILARINA PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
BOLOGNA SÜRECİ KAPSAMINDA ÖĞRENİM PROGRAMI HAZIRLANMASI İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK MİMARLIK FAKÜLTESİ 4 OCAK 2010, ATAKÖY İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ.
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
BOLOGNA SÜRECİ KAPSAMINDA BÖLÜMLER/ÖĞRETİM ÜYELERİNDEN BEKLENENLER İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ 30 MART 2010, ATAKÖY Ertuğrul ErişMart
Devre Parametreleri Burada devrenin doğrusal, toplu, sınırlı, zamanla değişmeyen olduğu kabul edilmekte ve bu durum LLF ile gösterilmektedir. Deltay y.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Sürekli Zaman Aktif Filtre Tasarımı
Laplace Transform Part 3.
11 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı Ondokuz Mayıs.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Devre & Sistem Analizi Projesi
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Bilimsel Makale Yazmak ve Yayınlamak Fahri YAVUZ Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Erzurum
MKM 311 Sistem Dinamiği ve Kontrol
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Yeterlilikler ve Kalite Güvencesi Çalışmaları - 26 Kasım 2010, İnönü.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU Tıp Fakültesi Dekanları ile PaylaşımToplantısı, 27.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU Fen - Edebiyat Fakültesi Dekanları ile PaylaşımToplantısı,
Devre ve Sistem Analizi
Devre ve Sistem Analizi Neslihan Serap Şengör Devreler ve Sistemler A.B.D. oda no:1107 tel no:
Hatırlatma: Durum Denklemleri
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu KALİTE GÜVENCESİ VE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ BOYUTLARIYLA TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİ BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ:
Tanım: (Lyapunov anlamında kararlılık)
1. Mertebeden Lineer Devreler
Lineer, Zamanla değişmeyen 2- Kapılılar Zorlanmış çözüm ile ilgileniyor İlk koşullar sıfır 1- kapılılar için tanımladığımız Thevenin-Norton eşdeğerlerini.
ISIS IRIR ITIT Z=10e -j45, 3-fazlı ve kaynak 220 V. I R, I S, I T akımları ile her empedansa ilişkin akımları belirleyin.
Toplamsallık ve Çarpımsallık Özelliği
Devre Denklemleri: Genelleştirilmiş Çevre Akımları Yöntemi
Thevenin (1883) ve Norton (1926) Teoremleri
Genelleştirilmiş Çevre Akımları Yöntemi
Devre ve Sistem Analizi
Devre Fonksiyonu: Özellik: Herhangibir devre fonksiyonunun genliği w’nın çift fonksiyonudur, fazı da her zaman w’nın tek fonksiyonudur. Tanıt: ve Lemma’dan.
Devre Denklemleri KAY: KGY: ETB:.
Özdeğerler, Sıfırlar ve Kutuplar
Hatırlatma: Kompleks Sayılar
+ - i6 =2i i ik1 =cos2t Vk2 =sin(3t+15) R1 C6 ik1 Vk2 R1 = R1 = 1 ohm
ELEKTRİK DEVRE TEMELLERİ
ELEKTRİK DEVRE TEMELLERİ
Sunum transkripti:

S-DOMENİNDE DEVRE ANALİZİ EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

DEVRE ANALİZİ ÖZET (LİNEER DEVRELER) ELEMAN DOMEN MATEMATİK Lineer Pasif/Aktif DC kaynak Bağımlı kaynaklar Direnç Zaman Domeni Lineer denklem takımı: Ax = Bu L, C, M, n Adi Differansiyel denklem takımı: X’(t)= Ax(t )+ Bu(t) Matematiksel Çözüm: X(t) = Xhomogen(t) + Xözel(t) Devresel çözüm: X(t) = Xöz(t) + Xzorlanmış(t) ω-Domeni, Fazör dönüşümü Kaynaklar sinüsoidal Lineer denklem takımı AX(jω)=B U Özel çözüm, Geçici çözüm yok İlk koşul yok Sürekli sinüsoidal hal çözümü S-Domeni Laplace dönüşümü AX(s)=BU(s) Bütün çözümler

S-DOMENİNDE DİRENÇ v(t)=Ri(t) V=RI L {v(t)} = V L {i(t)} = I Figure: 13-01a,b EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

S-DOMENİNDE SELF V(t) = L di(t)/dt V = L[sI-i(0-)] = sLI - LI0 t-domeni V(t) = L di(t)/dt V = L[sI-i(0-)] = sLI - LI0 I = (V + LI0) / (sL) = (V/sL) + (I0/s) Figure: 13-02 s-domeni ilk koşul var İki alternatif s-domeni İlk koşul yok EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

S-DOMENİNDE SELF I(t) = C dv(t)/dt I = C[sV - v(0-)] I = sCV - CV0 t-domeni I(t) = C dv(t)/dt I = C[sV - v(0-)] I = sCV - CV0 V = (1/sC)I + (V0/s) Figure: 13-06 s-domeni ilk koşul var İki alternatif s-domeni İlk koşul yok EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

T ve S DOMANİNDE DİRENÇ; SELF; KAPASİTE Figure: 13-09-011-8T01 EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

S-DOMENİ UYGULAMASI EMPEDANS ADMİTANS KİRCHOFF YASALARI V=ZI, ZR=R; ZL=sL; ZC=(1/Cs) ADMİTANS I=YV YR=G; YL=1/sL; YC=Cs KİRCHOFF YASALARI Σ V = 0; Σ I = 0 Devre Çözüm Yötemleri Düğüm gerilimleri, Çevre akımları Devre Teoremleri Tehevenin, Norton, Süperpozisyon EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

RC DEVRESİNİN ÖZ ÇÖZÜMÜ(Natural Response) I(t) = C dv(t)/dt I = C[sV - v(0-)] I = sCV - CV0 V = (1/sC)I + (V0/s) Figure: 13-10 EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

RC DEVRESİ İÇİN ÖRNEK L {e - at}= 1/(s+a) EE410 Circuit analysis Figure: 13-12-01AO2-13.3 L {e - at}= 1/(s+a) EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

PARALEL RLC DEVRESİNİN BASAMAK FONKSİYONU İÇİN ANALİZİ Figure: 13-13 İlk koşullar iL(0)=0 ve vc(0)=0 alınmıştır. EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

TERS LAPLACE DÖNÜŞÜMÜ HATIRLATMA K’nın s = -α+jβ köküne ait olduğu unutulmamalıdır!!! Rasyonel fonksiyonun kutupları reel ise ters laplace eksponansiyel Kompleks ise eksponansiyel sönümlü sinüsoidal İmajiner ise sinüsoidal EE410 Ertuğrul Eriş

PARALEL RLC DEVRESİNİN ANALİZİ İÇİN ÖRNEK DC KAYNAK Buradaki anahtar ne işe yarar? Figure: 13-14 İlk koşullar iL(0)=0 ve vc(0)=0 dır. İlk terim: sürekli çözüm İkinci terim: t-domenindeki geçici rejim terimi; karakteristik denklemin kökünden geliyor, under damp’ e örnek; frekans domenini çözümünde bulunmamıştı. EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

PARALEL RLC DEVRESİNİN ANALİZİ İÇİN ÖRNEK AC KAYNAK ig(t) İlk koşullar iL(0)=0 ve vc(0)=0 dır. İlk terim sürekli sinüsoidal hal çözümü İkinci terim: t-domenindeki geçici rejim terimi; karakteristik denklemin kökünden geliyor, underdamp’ e örnek; frekans domenini çözümünde bulunmamıştı. Devrenin öz frekansı ile (karakeristik denklem kökü) kaynak frekansı farklı; karekteristik kök imajiner ve özfrekans kaynak frekansı ile aynı olsaydı ne olur du? EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

PARALEL REZONANS DEVRESİ, KARARLILIK Jω da katlı kök, α=0; lim i(t) t→∞ =∞ Özfrekans, deprem!! EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

SERİ RLC DEVRESİNİN ANALİZİ Figure: 13-14-01AO2-13.4 I(s) = 40 / (s2+1.2s+1) i(t) = (50e-0.6t sin0.8t) u(t) EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

S-DOMENİNDE ÇEVRE AKIMLARI YÖNTEMİ İLE DEVRE ÇÖZÜMÜ Figure: 13-15 EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

ÖRNEK V1 = [5(s + 3)] / [s(s + 0.5) (s+2)] Figure: 13-16-01AO2-13.5 V1 = [5(s + 3)] / [s(s + 0.5) (s+2)] V2 = [2.5(s2 + 6)] / [s (s + 0.5) (s + 2)] v1 = [15 - (50/3) e-0.5t + (5/3) e-2t)] u(t) v2 = [15 - (125/6) e-0.5t + (25/3) e-2t)] u(t) EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

THEVENIN EŞDEĞERLİĞİ-1 S-DOMENİNDE THEVENIN EŞDEĞERLİĞİ-1 Figure: 13-17 EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

THEVENIN EŞDEĞERLİĞİ-2 S-DOMENİNDE THEVENIN EŞDEĞERLİĞİ-2 I2 Figure: 13-19-01AO2-13.6 I1 EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

S-DOMENİNDE ORTAK İNDÜKTANS Figure: 13-20 EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

S-DOMENİNDE SÜPERPOZİSYON-1 Figure: 13-24 EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

S-DOMENİNDE SÜPERPOZİSYON-2 (V’2 + V’’2 ): Kaynaklar var, ilk koşullar (0) : Zorlanmış çözüm

S-DOMENİNDE SÜPERPOZİSYON-3 (V’’’2 + V’’’’2 ): Kaynaklar yok, ilk koşullar var: Öz çözüm

S-DOMENİNDE SÜPERPOZİSYON-4 V2 çözümü = tam çözüm = öz çözüm + zorlanmış çözüm EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

TOPLAMSALLIK ÖRNEK EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş Figure: 13-29-01AO2-13.8 İlk koşullar (0) olduğundan bulunan çözüm: zorlanmış çözüm EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

TRANSFER FONKSİYONU H(s) İlk koşullar (0) + + Giriş Vg = X(s) Çıkış Vç = Y(s) Tanım: Giriş kaynağı akım veya gerilim kaynağı olabilir, Çıkış herhangibir elemana ilişkin akım veya gerilim olabilir. Örnek: giriş gerilim kaynağı, çıkış bir elemanın gerilimi olsun Transfer fonksiyonun ne yararı var, niye tanımladık? Çıkış değişince transfer fonksiyonu değişir mi? Tek başına transfer fonksiyonu girişi ne olan bir devrenin çıkışını verir? EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

TRANSFER FONKSİYONU-1 Transfer fonksiyonu: İlk koşullar 0 iken çıkışın laplacenın girişin laplace’ına oranıdır. Figure: 13-30 Y(s) : çıkışın laplace’ı X(s): girişin laplace’ı H(s): Transfer fonkuyonu EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

TRANSFER FONKSİYONU-2 T domenine geçiş? Kutup (pole) paydanın kökü Sıfır (zero): payın kökü Figure: 13-31Ex13.1 T domenine geçiş? t ve s demenlerinde Kararlılık? EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

TRANSFER FONKSİYONU-3 T domenine geçiş? Kutup (pole) paydanın kökü Sıfır (zero): payın kökü Figure: 13-32-01DE-09AO3-13.9 T domenine geçiş? t ve s demenlerinde Kararlılık? EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

TRANSFER FONKSİYONU KULLANARAK ÇÖZÜM Vg = 50 t u(t) Figure: 13-33Ex13.2 Bulunan çözüm hangi çözümdür? Devre yanar mı? EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

S-DOMENİNDE KARARLILIK (STABİLİTE) T-domenine geçmeden devrenin stabilitesini söyleyebilirmiyiz? Karakteristik denklemin kökleri sol-yarı s-düzleminde ve/veya jω da katsız ise devre kararlıdır. α jω X katsız katlı katlı EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

TRANSFER FONKSİYONU İLE SÜREKLİ SİNÜSOİDAL HAL ÇÖZÜMÜ Kaynak → SONUÇ: t-domeninde çıkış, transfer fonksiyonundan yararlanarak doğrudan yazılabilir . Tranfer fonksiyonu ile tanımlanan çıkış fonksiyonunu kaynak fonksiyonu biçimindedir Genliği, Kaynak genliğinin(A) transfer fonksiyonunun modulü ( |H(jω)| ) ile çarpımıdır, Fazı, Kaynak fazının (Φ) Transfer fonksiyonunun fazıyla (θ) toplamıdır. Kaynak sin ise sonuçta yalnızca cos sin e dönüşür. Giriş Çıkış

TRANSFER FONKSİYONU ZORLANMIŞ ÇÖZÜM Kaynak x(t) var, Transfer fonksiyonu H(s) in tanımı gereği ilk koşullar (0), Çıkış y(t) : zorlanmış çözüm Devrenin öz frekansı, kaynak frekansına eşit olursa ne olur? Rezonans! EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

FARKLI DOMENLERDEKİ ÇÖZÜMLER t- domeni Tam çözüm= homogen kısmın çözümü+Özel çözüm Tam çözüm=Öz çözüm+Zorlanmış çözüm ω-domeni Sürekli sünisoidal hal çözümü Kaynak sinüsoidal iken ki özel çözüm S-domeni Öz çözüm, zorlanmış çözüm, tam çözüm S-domeni transfer fonksiyonu kullanarak Zorlanmış çözüm İlk koşulların 0 olduğu devrelerde tam çözüm EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

HOMOJEN KISMIN ÇÖZÜMÜNÜN DİĞER ÇÖZÜMLERLE İLGİSİ Homojen kısımdaki paremetreler özel çözüm de düşünülerek ilk koşullar [(0) dan farklı] kullanarak hesaplanıyorsa, homojen + özel = tam çözüme varılır. Homojen kısımdaki parametreler, özel çözüm düşünülmeden İlk koşullar (0) alınarak hesaplanıyorsa, zorlanmış çözümün geçici hal kısmı bulunur. İlk koşullar (0) dan farklı alınarak hesaplanıyorsa homojen çözüm öz çözüm olur. EE410 Circuit analysis Ertuğrul Eriş

ÖĞRENİM PROGRAMI OLUŞTURULMASI BÖLÜM, PROGRAM M E Z U N Ö Ğ R C İ ÖĞRENCİ P R O G A M Ç I K T L PROGRAM ÇIKTILARI P R O G A M Ç I K T L ALAN yETERLİKLERİ BİLGİ Knowledge BECERİ Skills KİŞİSEL/ MESLEKİ YETKİN LİKLER Competences AB/VE ULUSAL YETERLİKLER YENİ ÖĞRENCİ ORYANTASYON Yönetim, idare öğ anket ORYANTASYON Öğrenci Profili Öğ. anket Öğ. elem ÖĞRENCİ, ÜRÜN ?ÖĞRENİM PROGRAMI? İç Paydaşlar Ders öğ. anket DIŞ PAYDAŞLAR DIŞ PAYDAŞ GEREKSİNİMLERİ AB/ULUASAL ALAN YETERLİLİKLERİ PROGRAM ÇIKTILARI DEVLET, ÖZEL SEKTÖR MEZUNLAR, AİLELER MESLEK OD, NGO Çıktılar için veri top ve değerlendirme İyileştirme araçları SONUÇ: ULUSAL/ULUSLARARASI AKREDİTASYON

BLOOM’S TAXONOMY ANDERSON AND KRATHWOHL (2001) !!Listening !! http://www.learningandteaching.info/learning/bloomtax.htm

ULUSAL LİSANS YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 03.04.2017 TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) TYUYÇ DÜZEYİ BİLGİ Kuramsal Uygulamalı BECERİLER Kavramsal/Bilişsel KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik 6 LİSANS _____ EQF-LLL: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey Ortaöğretimde kazanılan yeterliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç –gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, - Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek, - Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek - Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. - Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, - Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek, - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak, - Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilincini kazanmış, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. BLOOMS TAXONOMY

DEVRE ANALİZİ DEĞERLENDİRME MATRİSİ ALAN YETERLİLİKLERİ(ABET) a b c d e f g h i j k Lineer elektrik devreleri, frekans -domanlarinde ‘çevre akımları’ ve ‘düğüm gerilimleri’ yöntemleriyle çözebilecekler. 3 1 2 Lineer elektrik devreleri, s -domanlarinde ‘çevre akımları’ ve ‘düğüm gerilimleri’ yöntemleriyle çözebilecekler. Devre çözümlerini yorumlayabileceklerdir. Frekans domeni çözümlerinin sınırları ve faydalarını açıklayabilecekler, t-domani çözümleriyle karşılaştırabileceklerdir. s-domeni çözümlerinin sınırları ve faydalarını açıklayabilecekler, t-domani çözümleriyle karşılaştırabileceklerdir. Lineer devreleri ‘Transfer fonksiyon’ları ile modelleyip analiz edebileceklerdir. Çeşitli filtreleri RLC ve/veya işlemsel kuvvetlendirircilerle tasarlayabileceklerdir. (Sentez) Lineer İki kapılı devreleri kullanarak devre analizi yapabileceklerdir. ÖĞRENİM ÇIKTILARI Ertuğrul Eriş Devre Analizi İlk Ders